AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #41 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg spontanaborterte denne uken, omtrent 6 uker på vei. Blødningene gikk over etter en times tid, og har nå spottet i 4 dager med brun utflod. Vi er også forberedt på å fortsette prøvingen med en gang blødningen gir seg helt. Selv om jeg ikke var langt på vei tok jeg det ganske tungt. Har bare lyst til å bli gravid igjen så fort som mulig! Krysser fingrene for oss alle!! Forresten, når mistet dere graviditetssymptomene etter SA? Jeg er så kvalm enda, og det føles heeelt bortkastet når det ikke er noe baby der lengre… Anonymkode: 8360a...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #42 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg spontanaborterte denne uken, omtrent 6 uker på vei. Blødningene gikk over etter en times tid, og har nå spottet i 4 dager med brun utflod. Vi er også forberedt på å fortsette prøvingen med en gang blødningen gir seg helt. Selv om jeg ikke var langt på vei tok jeg det ganske tungt. Har bare lyst til å bli gravid igjen så fort som mulig! Krysser fingrene for oss alle!! Forresten, når mistet dere graviditetssymptomene etter SA? Jeg er så kvalm enda, og det føles heeelt bortkastet når det ikke er noe baby der lengre… Anonymkode: 8360a...6d6 Symptomer kan henge i frem til hcg er sunket ned mot negativ dessverre. Har mistet symptomer til ulike tidspunkt ved hver SA. Anonymkode: 7889c...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyymb Skrevet 12. november 2023 #43 Del Skrevet 12. november 2023 Hei alle sammen! Trist å lese at så mange går gjennom denne vonde opplevelsen, men samtidig litt godt å vite at man ikke er alene 💔 Jeg håper virkelig at dere alle sammen vil oppleve at spiren sitter hele løpet ut ❤️ Jeg ønsker å dele litt om min historie, selv om det også er litt skummelt. Jeg og mannen min begynte å prøve i juli. Fikk positiv graviditetstest 23 september og ble helt sjokkert. Var livredd og mye annet i starten men ble etter hvert mer trygg i situasjonen. Jeg har slitt i mange år med å ikke føle meg god nok til å bli mamma, og en voldsom angst for det å bli gravid og selve fødselen. Sliter med PTSD etter voldtekt og seksuelle overgrep, så det har nok sin påvirkning på disse følelsene. Bare det å gjennomføre gynekologiske undersøkelser er et mareritt jeg blir helt dårlig av. Men jeg er nå 26 år og har de 2 siste årene funnet ut at å bli mamma er noe jeg ønsker, og noe jeg skal klare å få til sammen med min fantastiske mann ❤️ Tilbake til selve graviditeten så blødde jeg litt da jeg var ca 4 uker på vei, men kjente fortsatt symptomer og testet positivt. Ringte jordmor som sa det var normalt. Blødningen gikk over og jeg fortsatte å ha symptomer, men jeg fikk en ny blødning i uke 8. Litt større denne gang, og mannen min ble mer bekymret enn meg. Jeg kjente ømheten i brystene avtok og vi fikk påvist MA ved ultralyd i uke 9 (For 2 uker siden). Jeg ble helt knust, og kan fortsatt synes det er vanskelig. Jeg har helt ny jobb og var så redd for fravær at jeg dro på jobb rett etter timen på sykehuset der jeg fikk påvist abort... Idag kan jeg ikke fatte hvordan jeg gjorde det, men de timene på jobb husker jeg ingenting av idag. Jeg stoppet å blø for noen dager siden og føler meg klar for å prøve på nytt, selv om jeg kanskje kommer til å få blandede følelser også denne gangen på grunn av traumene jeg har, men jeg håper jeg kommer meg gjennom det ❤️ Masse lykke til, alle dere som også går igjennom dette ❤️ Det er så godt å vite at vi heier på hverandre ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #44 Del Skrevet 12. november 2023 anonyymb skrev (51 minutter siden): Hei alle sammen! Trist å lese at så mange går gjennom denne vonde opplevelsen, men samtidig litt godt å vite at man ikke er alene 💔 Jeg håper virkelig at dere alle sammen vil oppleve at spiren sitter hele løpet ut ❤️ Jeg ønsker å dele litt om min historie, selv om det også er litt skummelt. Jeg og mannen min begynte å prøve i juli. Fikk positiv graviditetstest 23 september og ble helt sjokkert. Var livredd og mye annet i starten men ble etter hvert mer trygg i situasjonen. Jeg har slitt i mange år med å ikke føle meg god nok til å bli mamma, og en voldsom angst for det å bli gravid og selve fødselen. Sliter med PTSD etter voldtekt og seksuelle overgrep, så det har nok sin påvirkning på disse følelsene. Bare det å gjennomføre gynekologiske undersøkelser er et mareritt jeg blir helt dårlig av. Men jeg er nå 26 år og har de 2 siste årene funnet ut at å bli mamma er noe jeg ønsker, og noe jeg skal klare å få til sammen med min fantastiske mann ❤️ Tilbake til selve graviditeten så blødde jeg litt da jeg var ca 4 uker på vei, men kjente fortsatt symptomer og testet positivt. Ringte jordmor som sa det var normalt. Blødningen gikk over og jeg fortsatte å ha symptomer, men jeg fikk en ny blødning i uke 8. Litt større denne gang, og mannen min ble mer bekymret enn meg. Jeg kjente ømheten i brystene avtok og vi fikk påvist MA ved ultralyd i uke 9 (For 2 uker siden). Jeg ble helt knust, og kan fortsatt synes det er vanskelig. Jeg har helt ny jobb og var så redd for fravær at jeg dro på jobb rett etter timen på sykehuset der jeg fikk påvist abort... Idag kan jeg ikke fatte hvordan jeg gjorde det, men de timene på jobb husker jeg ingenting av idag. Jeg stoppet å blø for noen dager siden og føler meg klar for å prøve på nytt, selv om jeg kanskje kommer til å få blandede følelser også denne gangen på grunn av traumene jeg har, men jeg håper jeg kommer meg gjennom det ❤️ Masse lykke til, alle dere som også går igjennom dette ❤️ Det er så godt å vite at vi heier på hverandre ❤️ Så utrolig leit å høre… Håper du føler deg motivert til å prøve igjen og at den sitter raskt. For min del var det den eneste motivasjonen jeg hadde og vi forsøkte på nytt med en gang og det klaffet. Er ca 7 uker på vei med ny spire og har sett hjerteslag på ultralyd. Lykke til og takk for at du delte din historie om både graviditet, og mer❤️ Anonymkode: a7720...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 12. november 2023 #45 Del Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så utrolig leit å høre… Håper du føler deg motivert til å prøve igjen og at den sitter raskt. For min del var det den eneste motivasjonen jeg hadde og vi forsøkte på nytt med en gang og det klaffet. Er ca 7 uker på vei med ny spire og har sett hjerteslag på ultralyd. Lykke til og takk for at du delte din historie om både graviditet, og mer❤️ Anonymkode: a7720...ddb Hvor fort klaffet det for deg? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #46 Del Skrevet 12. november 2023 lotte123 skrev (5 minutter siden): Hvor fort klaffet det for deg? ❤️ Jeg gjennomgikk den medisinske hjemmeaborten dagen da jeg startet denne tråden. Fikk eggløsning 4 uker senere og da satt spiren❤️ Livredd for at det samme skal skje igjen, men det har jeg ingen kontroll over… Må bare håpe og tro at det skal gå bra🤞🏼 Håper det klaffer raskt igjen for deg også! Anonymkode: a7720...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #47 Del Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gjennomgikk den medisinske hjemmeaborten dagen da jeg startet denne tråden. Fikk eggløsning 4 uker senere og da satt spiren❤️ Livredd for at det samme skal skje igjen, men det har jeg ingen kontroll over… Må bare håpe og tro at det skal gå bra🤞🏼 Håper det klaffer raskt igjen for deg også! Anonymkode: a7720...ddb Skrev feil, hadde aborten en uke før jeg startet tråden. Medisinsk hjemmeabort 11.september, eggløsning 9.oktober. Fikk aldri første menstrasjon etter aborten. Hadde hcg i kroppen lenge og hadde positiv graviditetstest i ca 3 uker, da jeg fikk negativ graviditetstest og eggløsningstest så begynte jeg å «lete» etter symptomer og teste for å finne eggløsning. Anonymkode: a7720...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 12. november 2023 #48 Del Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gjennomgikk den medisinske hjemmeaborten dagen da jeg startet denne tråden. Fikk eggløsning 4 uker senere og da satt spiren❤️ Livredd for at det samme skal skje igjen, men det har jeg ingen kontroll over… Må bare håpe og tro at det skal gå bra🤞🏼 Håper det klaffer raskt igjen for deg også! Anonymkode: a7720...ddb Å så bra det gikk så fort. Jeg hadde utskraping for to-tre uker siden og oppdaget tilfeldigvis EL i går. Håper vi rakk det 😅 men regner ikke med det går så raskt, men kan jo håpe 🤞 hadde tenkt til privat gynekolog ganske snart for å se om det er noe vi kan gjøre for å minske sjansene for MA, etter to ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 12. november 2023 #49 Del Skrevet 12. november 2023 Første mens etter MA er endelig her 🎉 Jeg må innrømme jeg smilte nesten rundt i dag tidlig! Kroppen er i gang igjen. Det føles veldig godt denne gangen også. Nå er det bare å vente på innsett - syklus sent des/tidlig Jan.. 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyymb Skrevet 13. november 2023 #50 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så utrolig leit å høre… Håper du føler deg motivert til å prøve igjen og at den sitter raskt. For min del var det den eneste motivasjonen jeg hadde og vi forsøkte på nytt med en gang og det klaffet. Er ca 7 uker på vei med ny spire og har sett hjerteslag på ultralyd. Lykke til og takk for at du delte din historie om både graviditet, og mer❤️ Anonymkode: a7720...ddb Åh, så hyggelig å lese! Jeg håper alt går veien denne gangen for deg ❤️ Håper det kommer flere positive oppdateringer fra deg etter hvert 🥰 Ja, jeg føler selv at jeg alltid leter etter andre med lignende erfaringer og historier, så da er det fint å kunne dele i tilfelle noen andre sitter og føler seg alene med slike erfaringer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #51 Del Skrevet 13. november 2023 lotte123 skrev (17 timer siden): Å så bra det gikk så fort. Jeg hadde utskraping for to-tre uker siden og oppdaget tilfeldigvis EL i går. Håper vi rakk det 😅 men regner ikke med det går så raskt, men kan jo håpe 🤞 hadde tenkt til privat gynekolog ganske snart for å se om det er noe vi kan gjøre for å minske sjansene for MA, etter to ganger.. Håper du slipper å oppleve det en gang til… Det er grusomt. Håper jeg slipper å oppleve det igjen😔 Har du barn fra før? Anonymkode: a7720...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #52 Del Skrevet 13. november 2023 anonyymb skrev (1 time siden): Åh, så hyggelig å lese! Jeg håper alt går veien denne gangen for deg ❤️ Håper det kommer flere positive oppdateringer fra deg etter hvert 🥰 Ja, jeg føler selv at jeg alltid leter etter andre med lignende erfaringer og historier, så da er det fint å kunne dele i tilfelle noen andre sitter og føler seg alene med slike erfaringer ❤️ Jeg oppdaterer gjerne! Skal på jevnlig ultralyd, setter stor pris på god oppfølging denne gangen og det hjelper virkelig nervene✨ Jeg fant trøst å i lese gamle tråder om tema og da jeg leste andre sine erfaringer fikk jeg motivasjon av det. Ønsket derfor å lage denne tråden så vi kan dele erfaringer, både på godt og vondt. Er så godt å kunne skrive med andre som har opplevd det samme og som vet hvordan det er. Anonymkode: a7720...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 13. november 2023 #53 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper du slipper å oppleve det en gang til… Det er grusomt. Håper jeg slipper å oppleve det igjen😔 Har du barn fra før? Anonymkode: a7720...ddb Nei, ingen barn 😬 så hadde ikke trodd det skulle skje to ganger. Men håper resept på albyl-e og progesteron kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #54 Del Skrevet 13. november 2023 lotte123 skrev (Akkurat nå): Nei, ingen barn 😬 så hadde ikke trodd det skulle skje to ganger. Men håper resept på albyl-e og progesteron kan hjelpe. Håper det kan hjelpe og at neste spire blir der hele veien🤞🏼 Er så redd det skal skje med meg en gang til, merker at jeg ikke klarer å glede meg så mye denne gangen og sammenligner symptomene jeg hadde sist med nå vs da jeg var gravid med barnet vi har fra før… Tror nok jeg kan roe meg mer ned dersom det viser god vekst på ultralyd neste uke. Anonymkode: a7720...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 13. november 2023 #55 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper det kan hjelpe og at neste spire blir der hele veien🤞🏼 Er så redd det skal skje med meg en gang til, merker at jeg ikke klarer å glede meg så mye denne gangen og sammenligner symptomene jeg hadde sist med nå vs da jeg var gravid med barnet vi har fra før… Tror nok jeg kan roe meg mer ned dersom det viser god vekst på ultralyd neste uke. Anonymkode: a7720...ddb Skjønner! Går nok bra ❤️ Får du oftere ultralyd denne gangen? Ved å snakke med jordmor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #56 Del Skrevet 13. november 2023 lotte123 skrev (2 minutter siden): Skjønner! Går nok bra ❤️ Får du oftere ultralyd denne gangen? Ved å snakke med jordmor? Fastlegen min henviste meg til ultralyd for å berolige meg litt, i journalen min fra sykehuset da jeg gikk gjennom MA så skrev de at jeg kunne henvises til ultralyd ved neste graviditet. Da jeg var å tok ultralyd nå i uke 7, så sa han at jeg kunne få oppfølging der. Er veldig takknemlig, betaler ikke noe for ultralyd. I svangerskapet med barnet mitt betalte jeg mye for å gå privat før uke 18 og da jeg mistet nå sist så gikk jeg privat 2 ganger… Koster mye penger. Visste ikke at fastlegen kunne henvise til ultralyd i det offentlige sånn uten videre, og hvert fall ikke uten at jeg skal betale en krone. Verdt å undersøke for din del☺️ Anonymkode: a7720...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #57 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg hadde en MA på min første graviditet, og fikk et barn etterpå. Nå er jeg gravid igjen 2 år senere og klarer ikke helt å kjenne gleden før jeg har vært på ultralyd. Er i uke 12, men livredd for at det har skjedd igjen.. så det henger i! Anonymkode: a7363...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #58 Del Skrevet 13. november 2023 Hei🫶🏻 Jeg gikk gjennom en spontanabort for 2 mnd siden. Vi ble gravide på første forsøk og var veldig glade for å få positiv test. Mistet i uke 7. Nå om dagen klarer jeg ikke å tenke på noe annet enn at jeg vil bli gravid igjen. Jeg venter på eggløsning, føler egentlig at jeg har hatt mange symptomer på eggløsning som: Murringer i korsryggen, eggløsningsslim og det virker som hormonene herjer i kroppen. Men har foreløpig ikke fått noen positiv test, noe som plager meg veldig. Jeg syntes det er så vanskelig å gå å vente, når det er noe man vil så intenst mye🥺 Noen som har erfaringer med dette og hvor lang tid tok det før første eggløsning etter spontanabort for dere?💕 Anonymkode: 1d651...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 13. november 2023 #59 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei🫶🏻 Jeg gikk gjennom en spontanabort for 2 mnd siden. Vi ble gravide på første forsøk og var veldig glade for å få positiv test. Mistet i uke 7. Nå om dagen klarer jeg ikke å tenke på noe annet enn at jeg vil bli gravid igjen. Jeg venter på eggløsning, føler egentlig at jeg har hatt mange symptomer på eggløsning som: Murringer i korsryggen, eggløsningsslim og det virker som hormonene herjer i kroppen. Men har foreløpig ikke fått noen positiv test, noe som plager meg veldig. Jeg syntes det er så vanskelig å gå å vente, når det er noe man vil så intenst mye🥺 Noen som har erfaringer med dette og hvor lang tid tok det før første eggløsning etter spontanabort for dere?💕 Anonymkode: 1d651...595 Forstår at det er både trist og frustrerende 💔 er så mange drømmer som blir knust. Jeg fikk positiv eggløsningstest 18 dager etter utskraping. Egentlig bare flaks at jeg testet, for jeg var forberedt på å få mensen og så eggløsning etterpå. Har hørt det er greit å få mensen før man prøver igjen, men er jo ikke et must🤷♀️ Da jeg mistet i mai ville jeg bli gravid asap! Slet med å drikke alkohol og generelt å ikke være gravid. Denne gangen føltes det litt godt å bare være meg litt.. Har litt dårlige assosiasjoner med å være gravid, tror jeg.. Føler jeg mister uansett hva jeg gjør 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 13. november 2023 #60 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei🫶🏻 Jeg gikk gjennom en spontanabort for 2 mnd siden. Vi ble gravide på første forsøk og var veldig glade for å få positiv test. Mistet i uke 7. Nå om dagen klarer jeg ikke å tenke på noe annet enn at jeg vil bli gravid igjen. Jeg venter på eggløsning, føler egentlig at jeg har hatt mange symptomer på eggløsning som: Murringer i korsryggen, eggløsningsslim og det virker som hormonene herjer i kroppen. Men har foreløpig ikke fått noen positiv test, noe som plager meg veldig. Jeg syntes det er så vanskelig å gå å vente, når det er noe man vil så intenst mye🥺 Noen som har erfaringer med dette og hvor lang tid tok det før første eggløsning etter spontanabort for dere?💕 Anonymkode: 1d651...595 Ved mine SA har jeg fått første mens ca 4 uker etterpå, ikke testet for EL pga den gav falskt utslag på hcg rester, men da hatt EL ca 18 dager etter SA. Husk på at du kan få eggløsning selv om testene ikke slår ut 😉 Greit å ha i bakhodet i denne prosessen 🌹💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå