AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #101 Skrevet 17. september 2023 Jeg har baby selv og et bonusbarn i skolealder. Har aldri tatt barnet ut av SFO for å være hjemme bare fordi jeg er hjemme med baby. Det har hendt at far har hentet barnet tidlig for å finne på noe sammen, men han vet godt at jeg har nok med baby, så det legges aldri over på meg. I tillegg vil ikke barnet noe annet enn å spille på iPad. Da blir han sittende på skjerm hjemme, og han har mye mer godt av å være sosial på SFO. Anonymkode: 6474c...110 4 8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #102 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det er enten alle eller ingen? Anonymkode: f6dc2...b3e Eller bytte på fekd Anonymkode: ecb73...59c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #103 Skrevet 17. september 2023 Synes dette blir litt feil. Stemor gikk inn i forholdet med viten om barn far har fra før. Hadde ikke klart å forskjellsbehandle på den måten. Anonymkode: d6487...fec 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #104 Skrevet 17. september 2023 Som alltid, så er det nok mange flere sider ved saken enn det som blir beskrevet her i tråden. Vi vet feks ikke noe om hvilket overskudd stemor har for tiden. Eller hva stebarnet pleier å gjøre når hen er hos far. Jeg er stemor og kan jo bare snakke for meg selv, men hos oss er far stort sett alltid opptatt med stebarna mine (altså hans eldste) når de er hos oss. Så å gi litt ekstra oppmerksomhet til de yngre barna når en har mulighet kan være veldig positivt for alle. Selv er jeg høygravid, og har vært kjempedårlig og sykemeldt hele svangerskapet, med hyperemesis, bekkenløsning, og generelt nedsatt allmenntilstand. Dette er jo ikke noe vi har informert mine stebarns mor om. Og jeg tenker at ts er nok ikke informert om alle planer til far og stemor. Kanskje stemor skal få besøk av sine foreldre som skal være med å avlaste litt mens de får litt tid sammen? Kanskje de har avtalt å finne på noe med stemors venninner med gjevnaldrende smågarn? Kanskje stebarn krever mye oppmerksomhet, og at det er fint for mellomste å få litt tid med mor? Her kan det være mange ting. Det er lissom ikke fars/stemors plikt å forsvare sine valg overfor sine ekser, man er rett og slett nødt til å gi litt slakk og stole på den andre forelderen når man ikke bor sammen lenger. Hvis man prøver å kontrollere det andre hjemmet skaper det nok dessverre bare konflikter. Anonymkode: 747ff...1b3 5 3
MayorSantos Skrevet 17. september 2023 #105 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes dette blir litt feil. Stemor gikk inn i forholdet med viten om barn far har fra før. Hadde ikke klart å forskjellsbehandle på den måten. Det er mor som har barnet den uken. Hun ønsker at stemor kan ha barnet den uken uten faren (som jobber) er tilstedet. jeg kan ikke fatte at så mange synes dette er greit av mor. 4 3
MayorSantos Skrevet 17. september 2023 #106 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du TS Du snakker om stemor og ikke far til barnet ditt som faktisk har omsorgen for barnet ditt når barnet er hos faren. Er faren som skal ta seg av barnet ditt da. Men barnet er jobikke hos far i saken. Men er hos mor. Mor ønsker at stemor skal ha barnet hos seg når hun alikevel er hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #107 Skrevet 17. september 2023 MayorSantos skrev (2 minutter siden): Men barnet er jobikke hos far i saken. Men er hos mor. Mor ønsker at stemor skal ha barnet hos seg når hun alikevel er hjemme. Hvor står det egentlig ? Anonymkode: ecb73...59c 1 1
MayorSantos Skrevet 17. september 2023 #108 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror det er vedkommende du siterer, ikke du, som misforstår her. Jeg har skumlest tråden på nytt igjen og klarer ikke se at TS skriver at hun har barnet denne uken (med forbehold om at jeg tar feil, jeg er ganske distre🙃). Ut ifra HI kommer det i alle fall frem at barnet er hos far denne uka, og at hun derfor føler barnet blir ekskludert når de andre er hjemme og han er den eneste som må på SFO. Hadde han vært hos mor ville jo ikke dette vært et dilemma - sønnen hadde jo sikkert ikke engang visst at de andre var hjemme. Helt feil! barnet er hos mor den uken. kjenner saken og dette skal skje om 2 uker.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #109 Skrevet 17. september 2023 Mener alle eller ingen hjemme, event spørre barna hva de vil selv. Om jeg skulle latt en av mine 2 fått fri ville jeg fått klar beskjed fra den jeg prøvde på å sende på sfo, at det er blodig urettferdig. Tror faktisk de hadde tydd til tårene over noe sånt. Og en 3 klassing er da virkelig ikke så vanskelig å ha i hus, trenger ikke å være redd for at de stikker av eller finner på noe farlig i den alderen. På mine sin skole er det ikke barn fra 3 klasse på ferie sfo. Anonymkode: 943f3...a22
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #110 Skrevet 17. september 2023 Lang tråd når TS opplagt troller 😂 Anonymkode: 781d9...828
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #111 Skrevet 17. september 2023 Hadde aldri falt meg inn å ta fri alle unntatt ett barn, biologisk eller ei. Det er bare bedritent gjort, og viser at vedkommende ikke er empatisk nok til å ha barn. Anonymkode: 79335...6de 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #112 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mitt barn går i 3. Klasse, og har en stemor og to søsken på far sin side. Stemor er nå i mammapermisjon med minste, og er jo uansett hjemme. Vet at hun ofte tar eldste fri fra barnehagen, og nå i høstferien skal eldste være hjemme med mor og baby hele uken. Hun har ikke spurt, eller nevnt noe om at mitt barn kan få fri fra SFO for å være sammen med dem. Synes jo dette er litt rart. Hun ekskluderer jo mitt barn fra å være sammen med søsknene sine. Dessuten hadde det jo vært fint for barnet mitt med litt fri i høstferien også. Jeg foreslo til slutt for far at kanskje vårt barn også kunne få litt fri sammen med dem. Da svarte han at stemor ikke orker å ha alle tre alene, og at det var vanskelig å tilfredsstille alle pga. Aldersforskjellen. Synes dette var litt dårlige unnskyldninger, og er veldig trist på mitt barns vegne, som jo faktisk blir utestengt. Det har også skjedd tidligere, før minste ble født, at stemor har dratt på gøyale ferier med sin eldste uten å invitere mitt barn med. Hun skaper store forskjeller på barna, og jeg skjønner ikke hvordan dette skal ende opp når barna blir større. Hva kan jeg gjøre her? Jeg kan jo ikke tvinge et voksent menneske til å oppføre seg, men blir så skuffet og sint på mitt barns vegne, at det må forholde seg til et sånt menneske i livet sitt. Anonymkode: 900cf...5d9 Har ingen enkel løsning, men skulle ønske du hadde vært mor til mine stebarn. Her var det motsatt. Mor sørger for å splitte barna, «sine», og «mine». De har fortsatt, i voksen alder, nesten ingen kontakt. Innmari dumt, da alle fem kunne hatt stor glede av hverandre. Kaster ut: Hva med å spørre om halvsøsken kan bli med til deg, som en avveksling? -at den eldste og du kan hente den største av de? Har du spurt henne direkte, vedr ferien, eller kun via far? Kan stemor og søsken hente hen på sfo, så hen får litt kortere dag, i det minste, hvis ikke du kan/ skal ha noe fri? Jeg mener det er så innmari dumt når barna ikke får noe skikkelig forhold til hverandre. Fokusere på det, overfor stemor. Uansett om de har to barn, så har de rett til å få være sammen. Lykke til!🌼🌸 Anonymkode: 118d4...098
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #113 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noe må det være. Stemor er ikke forelder tenker jeg. Selvfølgelig skal stemor være inkluderende, grei og snill. Men de som har laget barnet må nesten ta foreldreoppgavene selv. Kan tenke meg det hadde blitt drama om de var for inkluderende, da prøver de vel å ta over rollen som mor. Anonymkode: 4a417...262 Oh, yezz! Det faller ikke i god jord, om en stemor bryr seg om ungene. Gud forby! Det er f ikke lett. Mine barn når det passer meg, din «jobb», når det passer meg. Bryr en seg, skal en ligge unna, da det er mine barn. Bryr en seg «ikke», er det feil. Tror mange, ikke alle, mor- stemortvister hadde vært mindre, dersom mor hadde sett på stemor som en ekstra person i sine barns liv, ikke som en trussel for henne som mor. En stefar, blir jo ofte sett på som en ekstra person. Mor, og stemor Anonymkode: 118d4...098 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #114 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Oh, yezz! Det faller ikke i god jord, om en stemor bryr seg om ungene. Gud forby! Det er f ikke lett. Mine barn når det passer meg, din «jobb», når det passer meg. Bryr en seg, skal en ligge unna, da det er mine barn. Bryr en seg «ikke», er det feil. Tror mange, ikke alle, mor- stemortvister hadde vært mindre, dersom mor hadde sett på stemor som en ekstra person i sine barns liv, ikke som en trussel for henne som mor. En stefar, blir jo ofte sett på som en ekstra person. Mor, og stemor Anonymkode: 118d4...098 Det er som oftest underliggende grunner til at disse barnemødrene ikke liker stemødrene og det som går igjen er at de irriterer seg grønne over at eksen har funnet seg en ny en og de ikke kan tvinne han rundt lillefingeren lenger. Anonymkode: be0f8...977 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #115 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Eh stemor er hjemme , selvsagt bør hun inkludere Anonymkode: ecb73...59c Hadde hun vært en superhelt, eller om far hadde tatt seg fri, hadde det gått. Men stemor er nok sliten. Hun er nybakt mamma og har en større barn også som skal venne seg til et nytt søsken. Kan jo være at hun ikke har overskudd til å ha alle barna alene. Kan jo være hun ikke føler at det er "trygt" eller at hun hadde greid å gi dem en fin uke. Jeg tenker at TS kan ta seg litt fri. Kanskje besøke stemor og ta storebror med på kino, sammen med sin sønn. Jeg hadde gjort noe sånt, tenker jeg da. Kanskje kino en dag og så tusenfryd eller hoppeland det andre, sånn at de to barna kan leke sammen. Anonymkode: dd320...929 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #116 Skrevet 17. september 2023 arvidhansen skrev (7 timer siden): Holdninger er som alltid i baksetet når kvinner velger menn. Han har altså fått barn med tre forskjellige kvinner. Sykt. Mens regneferdighetene til menn... Anonymkode: 1b8e2...319 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #117 Skrevet 17. september 2023 Hvordan er forholdet ellers mellom barnet ditt og stemor? Dersom det virker greit hadde jeg ikke tenkt mer over det med sfo. Kanskje stemor gar dårlig samvittighet ovenfor eget barn som hun tilbringer mye mindre tid med etter at babyen kom til verden? Og derfor velger å ha barnwt hjemme? Ditt barn har kanskje "like mye oppmerksomhet" som vanlig fra deg og kanskje fra far, selv om en ny baby frever sitt..? Vet ikke hvor gammelt det andre barnet er og hvordan det har taklet overgangen med å få en baby i hus. Anonymkode: 52e8a...a30 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #118 Skrevet 17. september 2023 Stemor er sliten. Hun har baby. Hvis far eller mor ønsker barnet fri fra SFO kan én av de ta fri fra jobb. De feriene stemor har reist på ferie uten TS sitt barn, så reiste hun vel uten far også? Når eksen min skal reise vekk mens han har samvære med ungene, så tilbyr jeg meg alltid å ha de, så stemor kan få litt egentid med sine barn + at hun også har baby og jeg har forståelse for at det er godt å kunne hente seg inn igjen. Vet hun har mye ansvar for mine barn når far er hjemme, så jeg avlaster gjerne! Anonymkode: 6c76d...c62 2 2 1
Gjest malifika Skrevet 17. september 2023 #119 Skrevet 17. september 2023 Ansvar eller ikke. Mine barn, hans barn eller felles barn. Alle er èn familie og søsken til felles barn. Som stemor hadde jeg lagt mye tid og energi i og skulle bygge gode relasjoner mellom alle søsknene. Så her hadde jeg hatt alle barna hjemme sammen. Hvis det hadde blitt for mye så hadde mine bonus barn og mine biologiske barn fått byttet på å være hjemme med meg og baby, og på å være i barnehagen eller på sfo.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #120 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Oh, yezz! Det faller ikke i god jord, om en stemor bryr seg om ungene. Gud forby! Det er f ikke lett. Mine barn når det passer meg, din «jobb», når det passer meg. Bryr en seg, skal en ligge unna, da det er mine barn. Bryr en seg «ikke», er det feil. Tror mange, ikke alle, mor- stemortvister hadde vært mindre, dersom mor hadde sett på stemor som en ekstra person i sine barns liv, ikke som en trussel for henne som mor. En stefar, blir jo ofte sett på som en ekstra person. Mor, og stemor Anonymkode: 118d4...098 For noe tull. Kjenner manfe som er glad for at stemor bryr seg Anonymkode: ecb73...59c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå