Gå til innhold

Stemor ekskluderer mitt barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner aldri hvorfor ikke pappaen får gjennomgå? Det er kun stemor!

Pass din egen unge, før du forventer at stemor skal gidde!

Så lenge hun behandler ungen bra ellers, har du ingenting du skulle sagt i dette tilfellet.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har spurt. Du fikk et saklig svar. Respekter det.

Anonymkode: f1171...be0

• Liker 2
Skrevet
Ebbeliten skrev (18 minutter siden):

Skal barnet være hos far og stemor i høstferien fordi det er fars uke? I så fall vil jeg mene det er spesielt at ett av barna i huset blir sendt avgårde på Sfo hver dag. 

Hvis barnet er hos mor får mor ha høstferie med barnet. 

This 

Anonymkode: a5962...35a

Skrevet
Tipaa skrev (4 minutter siden):

Skjønner aldri hvorfor ikke pappaen får gjennomgå? Det er kun stemor!

Pass din egen unge, før du forventer at stemor skal gidde!

Så lenge hun behandler ungen bra ellers, har du ingenting du skulle sagt i dette tilfellet.

Stemor er alltid den som får gjennomgå, og vil aldri vinne uansett hva hun gjør av godhet, spesielt i tilfeller der barnemor er veldig sjalu på henne eller forholdet stemor og barnefar har, og ikke vil innrømme det. 

Anonymkode: be0f8...977

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt barn går i 3. Klasse, og har en stemor og to søsken på far sin side.

Stemor er nå i mammapermisjon med minste, og er jo uansett hjemme. Vet at hun ofte tar eldste fri fra barnehagen, og nå i høstferien skal eldste være hjemme med mor og baby hele uken. 

Hun har ikke spurt, eller nevnt noe om at mitt barn kan få fri fra SFO for å være sammen med dem. Synes jo dette er litt rart. Hun ekskluderer jo mitt barn fra å være sammen med søsknene sine. Dessuten hadde det jo vært fint for barnet mitt med litt fri i høstferien også.

Jeg foreslo til slutt for far at kanskje vårt barn også kunne få litt fri sammen med dem. Da svarte han at stemor ikke orker å ha alle tre alene, og at det var vanskelig å tilfredsstille alle pga. Aldersforskjellen.

Synes dette var litt dårlige unnskyldninger, og er veldig trist på mitt barns vegne, som jo faktisk blir utestengt.

Det har også skjedd tidligere, før minste ble født, at stemor har dratt på gøyale ferier med sin eldste uten å invitere mitt barn med. Hun skaper store forskjeller på barna, og jeg skjønner ikke hvordan dette skal ende opp når barna blir større.

Hva kan jeg gjøre her? 

Jeg kan jo ikke tvinge et voksent menneske til å oppføre seg, men blir så skuffet og sint på mitt barns vegne, at det må forholde seg til et sånt menneske i livet sitt.

Anonymkode: 900cf...5d9

Stemor skylder deg ikke en dritt, dette er ditt og barnefar sitt ansvar. Hvis du føler at barna er for lite sammen så kan vel du høre om du kan ha de hjemme hos deg sammen?

Anonymkode: f6dc2...b3e

• Liker 5
Skrevet

Du TS Du snakker om stemor og ikke far til barnet ditt som faktisk har omsorgen for barnet ditt når barnet er hos faren. Er faren som skal ta seg av barnet ditt da. Nå er det slik at barna til stemor og han bor sammen hele tiden og det gjør ikke ditt barn, og klart da kan ikke barnet ditt være der hele tiden når det bor hos begge parter. Og du tenker ikke på at stemor har nylig født og hun skal ta seg av barnet ditt i tillegg til sine 2 barn samtidig. Har du så liten fornuftig tanke selv at du ikke forstår at det blir slitsomt for stemor? Du virker sjalu rett og slett bare. Ditt barn bor ikke fast der og kan dermed ikke oppleve alt som de andre barna gjør sammen med dem. Syns du virker veldig spesiell og egoistisk. Slik er situasjonen for mange barn i dette landet og i utlandet med foreldre som ikke bor sammen. Du får fokusere på å ta deg av barnet ditt så godt du kan og slutte å være sjalu på stemor og hennes barn. 

Anonymkode: 6fcb4...642

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

En av flere tråder denne helgen som omhandler et tema som berører og der TS forsvinner som dugg for solen etter startinnlegget. Sier vel det meste… 

Anonymkode: 64e53...48e

• Nyttig 3
Skrevet

Ts skriver ikke noe om hvordan barnet hennes har det hos far engang. Bare at stemor ikke kan ha barnet hennes der når hun er i mamma permisjon. Helt utrolig hvor lite empati ts har for stemor. 

Anonymkode: 6fcb4...642

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Stemor har jo ansvar for å inkludere bonusbarn, jo? De er en ny familie, noe stemor selv frivillig har valgt å gå inn i. Det er ikke stemor og hennes barn, og far og hans barn. Når du velger å gå inn i en ny familie skal jo bonusbarn behandles på samme måte som ens egne barn. Må jo være helt forferdelig å vokse opp i et hjem hvor man ikke føler seg ønsket og rett og slett ikke føler seg som en del av gjengen man bor sammen med! 

Veldig trist at så mange synes det er helt ok å forskjellsbehandle barna bare fordi man ikke er biologisk forelder. Orker du ikke ha ansvar for tre barn? Da skulle du jo ikke gått inn et samboerskap med en person som har et barn fra før av, som vedkommende har ansvaret for.

Anonymkode: 5633a...4d5

• Nyttig 2
Skrevet

(Og ja, så klart har den biologiske forelderen - far i dette tilfellet - ansvar for å påse at at alle hans barn behandles likt og at bonusforelderen egner seg som bonusforelder til bonusbarnet)

Skrevet
Ebbeliten skrev (57 minutter siden):

Skal barnet være hos far og stemor i høstferien fordi det er fars uke? I så fall vil jeg mene det er spesielt at ett av barna i huset blir sendt avgårde på Sfo hver dag. 

Ikke det som var casen her

Mor hadde barnet den uken (var på SFO)

Mor hørte om hjemme ferieplanen til stemor og ble snurt fordi hennes barn ikke fikk være med på det

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Stemor har jo ansvar for å inkludere bonusbarn, jo? De er en ny familie, noe stemor selv frivillig har valgt å gå inn i. Det er ikke stemor og hennes barn, og far og hans barn.

Det er alle enig i

men om vi to hadde et barn sammen. Vi splittet opp. 

Din nye mann drar på ferieuke en uke JEG har ansvaret for vårt felles barn. Han drar da med de to nye barna du og han har fått sammen. Du ble hjemme for å jobbe.

Mener du da at jeg kan kreve at din nye mann skal ta med vårt barn den uken jeg har ansvaret?

det er den logikken jeg sliter med å forstå

• Liker 2
Skrevet
MayorSantos skrev (3 minutter siden):

Ikke det som var casen her

Mor hadde barnet den uken (var på SFO)

Mor hørte om hjemme ferieplanen til stemor og ble snurt fordi hennes barn ikke fikk være med på det

Da har jeg misforstått, og synes dette stiller seg anderledes dersom barnet er hos mor. Jeg trodde barnet var hos far denne uka, og dermed var det eneste barnet der som måtte opp og avsted - og ikke være hjemme med de andre. Dersom barnet er hos mor er jo ikke det tydelig på samme måte, og dermed ikke like sårt for barnet. 

Anonymkode: b016e...b8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Stemor har jo ansvar for å inkludere bonusbarn, jo? De er en ny familie, noe stemor selv frivillig har valgt å gå inn i. Det er ikke stemor og hennes barn, og far og hans barn. Når du velger å gå inn i en ny familie skal jo bonusbarn behandles på samme måte som ens egne barn. Må jo være helt forferdelig å vokse opp i et hjem hvor man ikke føler seg ønsket og rett og slett ikke føler seg som en del av gjengen man bor sammen med! 

Veldig trist at så mange synes det er helt ok å forskjellsbehandle barna bare fordi man ikke er biologisk forelder. Orker du ikke ha ansvar for tre barn? Da skulle du jo ikke gått inn et samboerskap med en person som har et barn fra før av, som vedkommende har ansvaret for.

Hvem har sagt noe om forskjellsbehandling? Du overdramatiserer, mest sannsynlig fordi du befinner deg i en lignende situasjon.

Barnet er hos MOR, ergo HUN kan ta å samle alle disse barna hvis hun føler at de på død og liv må være sammen denne ene uken.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem har sagt noe om forskjellsbehandling? Du overdramatiserer, mest sannsynlig fordi du befinner deg i en lignende situasjon.

Barnet er hos MOR, ergo HUN kan ta å samle alle disse barna hvis hun føler at de på død og liv må være sammen denne ene uken.

WHAT?? Er barnet hos moren denne uka???

Anonymkode: 255c7...1fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt barn går i 3. Klasse, og har en stemor og to søsken på far sin side.

Stemor er nå i mammapermisjon med minste, og er jo uansett hjemme. Vet at hun ofte tar eldste fri fra barnehagen, og nå i høstferien skal eldste være hjemme med mor og baby hele uken. 

Hun har ikke spurt, eller nevnt noe om at mitt barn kan få fri fra SFO for å være sammen med dem. Synes jo dette er litt rart. Hun ekskluderer jo mitt barn fra å være sammen med søsknene sine. Dessuten hadde det jo vært fint for barnet mitt med litt fri i høstferien også.

Jeg foreslo til slutt for far at kanskje vårt barn også kunne få litt fri sammen med dem. Da svarte han at stemor ikke orker å ha alle tre alene, og at det var vanskelig å tilfredsstille alle pga. Aldersforskjellen.

Synes dette var litt dårlige unnskyldninger, og er veldig trist på mitt barns vegne, som jo faktisk blir utestengt.

Det har også skjedd tidligere, før minste ble født, at stemor har dratt på gøyale ferier med sin eldste uten å invitere mitt barn med. Hun skaper store forskjeller på barna, og jeg skjønner ikke hvordan dette skal ende opp når barna blir større.

Hva kan jeg gjøre her? 

Jeg kan jo ikke tvinge et voksent menneske til å oppføre seg, men blir så skuffet og sint på mitt barns vegne, at det må forholde seg til et sånt menneske i livet sitt.

Anonymkode: 900cf...5d9

Helt innafor så lenge far er på jobb. Stemor har ingen plikt til å sørge for at deres barn får fri fra Sfo, det er det du og exen som har. Så klart hadde det vært hyggelig om hun gjorde det, men det er kun en bonus og ikke noe du kan kreve eller reagere på

Anonymkode: fae23...05f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at det er forståelig at stemor tar med sin egen datter på ferie alene, da burde hun ikke være nødt til å dra på et bonusbarn. Bonusbarnet er med når far er med, men mor må få dra på moro ferie med sitt alene. Det kan jo du som mor kompensere ved å ta med deg ditt barn ferie også. 

Enig med de fleste her, TS skjønner ikke helt poenget her. 

Anonymkode: 658e2...899

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

WHAT?? Er barnet hos moren denne uka???

Jeg trodde barnet var hos faren denne uka. Hvis barnet er hos moren så kan jeg virkelig ikke forstå problemet. Da er det ikke engang noe å skrive et innlegg om.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er heldigvis ikke i en lignende situasjon, nei. 

Jeg referer heller ikke bare til HI, men til de veldig mange kommentarene som går på at stemor/stefar ikke har noe ansvar for bonusbarn - det er det min kommentar retter seg mot om som jeg er prinsipielt uenig i (ikke bare en enkeltstående problemstilling). 

Jeg forstod det slik at barnet var hos far denne uken, ikke hos mor (jeg sier ikke at du har feil her, men hvor kommer det frem at barnet er hos sin mor? Da er jo akkurat denne situasjonen et ikke-problem)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MayorSantos skrev (31 minutter siden):

Det er alle enig i.

Det er jo nettopp det veldig mange ikke virker å være enige i, og som var bakgrunnen for min kommentar.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...