AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #81 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Da har jeg misforstått, og synes dette stiller seg anderledes dersom barnet er hos mor. Jeg trodde barnet var hos far denne uka, og dermed var det eneste barnet der som måtte opp og avsted - og ikke være hjemme med de andre. Dersom barnet er hos mor er jo ikke det tydelig på samme måte, og dermed ikke like sårt for barnet. Anonymkode: b016e...b8f Tror det er vedkommende du siterer, ikke du, som misforstår her. Jeg har skumlest tråden på nytt igjen og klarer ikke se at TS skriver at hun har barnet denne uken (med forbehold om at jeg tar feil, jeg er ganske distre🙃). Ut ifra HI kommer det i alle fall frem at barnet er hos far denne uka, og at hun derfor føler barnet blir ekskludert når de andre er hjemme og han er den eneste som må på SFO. Hadde han vært hos mor ville jo ikke dette vært et dilemma - sønnen hadde jo sikkert ikke engang visst at de andre var hjemme. Trolig hadde han heller foretrukket å dra på SFO enn å være hjemme med baby og 3-åring (høres bare stress ut😅), men det hadde nok hjulpet veldig på tilhørighetsfølelsen å bare bli spurt. Anonymkode: 5633a...4d5 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #82 Skrevet 17. september 2023 Merkelig ar alle reagerer på deg ts, jeg Skjlnner deg godt jeg. Merkelig av stemor å ikke inkludere, hun visste partneren hadde barn fra før. Vil man inne ta hele pakken og inkludere så dropper man den man deb mannen. Ærlig talt Anonymkode: ecb73...59c 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #83 Skrevet 17. september 2023 Stavangerrrr skrev (2 timer siden): Her er jeg ikke enig med deg… velger noen å gå inn i en familie hvor det er barn fra før så er de en familie. Jeg ser at det kan være utfordrende å ha alle tre fri, men da mener jeg de to eldste burde fått hver din dag. 👏 Anonymkode: ecb73...59c 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #84 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Merkelig ar alle reagerer på deg ts, jeg Skjlnner deg godt jeg. Merkelig av stemor å ikke inkludere, hun visste partneren hadde barn fra før. Vil man inne ta hele pakken og inkludere så dropper man den man deb mannen. Ærlig talt Anonymkode: ecb73...59c Det er far her som har ansvaret for å inkludere. Anonymkode: be0f8...977 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #85 Skrevet 17. september 2023 Ebbeliten skrev (1 time siden): Skal barnet være hos far og stemor i høstferien fordi det er fars uke? I så fall vil jeg mene det er spesielt at ett av barna i huset blir sendt avgårde på Sfo hver dag. Hvis barnet er hos mor får mor ha høstferie med barnet. 👆 riktig Anonymkode: ecb73...59c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #86 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stemor har jo ansvar for å inkludere bonusbarn, jo? De er en ny familie, noe stemor selv frivillig har valgt å gå inn i. Det er ikke stemor og hennes barn, og far og hans barn. Når du velger å gå inn i en ny familie skal jo bonusbarn behandles på samme måte som ens egne barn. Må jo være helt forferdelig å vokse opp i et hjem hvor man ikke føler seg ønsket og rett og slett ikke føler seg som en del av gjengen man bor sammen med! Veldig trist at så mange synes det er helt ok å forskjellsbehandle barna bare fordi man ikke er biologisk forelder. Orker du ikke ha ansvar for tre barn? Da skulle du jo ikke gått inn et samboerskap med en person som har et barn fra før av, som vedkommende har ansvaret for. Anonymkode: 5633a...4d5 Godt skrevet og helt riktig Anonymkode: ecb73...59c 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #87 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er far her som har ansvaret for å inkludere. Anonymkode: be0f8...977 Eh det har også stemor Anonymkode: ecb73...59c 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #88 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eh det har også stemor Anonymkode: ecb73...59c Det er uansett til syvende og sist far som har ansvaret for inkludering. Tragisk at ts går løs på stemor i HI, når det faktisk er barnefar som burde ha løst dette. Anonymkode: be0f8...977 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #89 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er uansett til syvende og sist far som har ansvaret for inkludering. Tragisk at ts går løs på stemor i HI, når det faktisk er barnefar som burde ha løst dette. Anonymkode: be0f8...977 Eh stemor er hjemme , selvsagt bør hun inkludere Anonymkode: ecb73...59c 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #90 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Eh stemor er hjemme , selvsagt bør hun inkludere Anonymkode: ecb73...59c Stemor har nettopp født… Det er ikke rett tidspunkt å be henne om å være høstferie-sfo for stebarn som allerede har et supert tilbud på skolen. Anonymkode: 747ff...1b3 9 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #91 Skrevet 17. september 2023 Stadige tråder der stemor har skylden, men det er FAR dere må gå etter! I 98% av tilfellene er det jo eksen deres som er en fjott. Anonymkode: 4a417...262 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #92 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Stadige tråder der stemor har skylden, men det er FAR dere må gå etter! I 98% av tilfellene er det jo eksen deres som er en fjott. Anonymkode: 4a417...262 De går etter stemor fordi de er sjalu på henne eller det gode forholdet hun har med deres eks. Sånt kan ikke mistolkes. Anonymkode: f6dc2...b3e 3 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #93 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De går etter stemor fordi de er sjalu på henne eller det gode forholdet hun har med deres eks. Sånt kan ikke mistolkes. Anonymkode: f6dc2...b3e Noe må det være. Stemor er ikke forelder tenker jeg. Selvfølgelig skal stemor være inkluderende, grei og snill. Men de som har laget barnet må nesten ta foreldreoppgavene selv. Kan tenke meg det hadde blitt drama om de var for inkluderende, da prøver de vel å ta over rollen som mor. Anonymkode: 4a417...262 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #94 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er enig i at dette ikke er stemors ansvar teknisk sett. Men ser dere ikke at det er nettopp slike ting som gjør at et bonusbarn føler seg anderledes enn fellesbarn i en familie? I høstferien er alle bortsett fra den ene hjemme? ❤️ Tror dere ikke barnet får med seg dette?Dette handler ikke mor hverken mor eller bonusmor, men om barnet. Anonymkode: b016e...b8f Men det ER jo forskjell? Da er det jo synd i de andre barna også fordi ts sin unge har både en mor + far og stemor, mens de kun har far og mor? Det er jo klart det er forskjell når man har forskjellige foreldre. Dette er noe ts bør lære ungen sin fremfor å legge ansvar over hos stemor… Anonymkode: e0fe7...68e 3 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #96 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Stemor har nettopp født… Det er ikke rett tidspunkt å be henne om å være høstferie-sfo for stebarn som allerede har et supert tilbud på skolen. Anonymkode: 747ff...1b3 Det var snakk om ellers ogsp. Å viss det er sp slitsomt bør vel mellomste i bhg Anonymkode: ecb73...59c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #97 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De går etter stemor fordi de er sjalu på henne eller det gode forholdet hun har med deres eks. Sånt kan ikke mistolkes. Anonymkode: f6dc2...b3e For noe sabla tull Anonymkode: ecb73...59c 2
arvidhansen Skrevet 17. september 2023 #98 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mitt barn går i 3. Klasse, og har en stemor og to søsken på far sin side. Stemor er nå i mammapermisjon med minste, og er jo uansett hjemme. Vet at hun ofte tar eldste fri fra barnehagen, og nå i høstferien skal eldste være hjemme med mor og baby hele uken. Hun har ikke spurt, eller nevnt noe om at mitt barn kan få fri fra SFO for å være sammen med dem. Synes jo dette er litt rart. Hun ekskluderer jo mitt barn fra å være sammen med søsknene sine. Dessuten hadde det jo vært fint for barnet mitt med litt fri i høstferien også. Jeg foreslo til slutt for far at kanskje vårt barn også kunne få litt fri sammen med dem. Da svarte han at stemor ikke orker å ha alle tre alene, og at det var vanskelig å tilfredsstille alle pga. Aldersforskjellen. Synes dette var litt dårlige unnskyldninger, og er veldig trist på mitt barns vegne, som jo faktisk blir utestengt. Det har også skjedd tidligere, før minste ble født, at stemor har dratt på gøyale ferier med sin eldste uten å invitere mitt barn med. Hun skaper store forskjeller på barna, og jeg skjønner ikke hvordan dette skal ende opp når barna blir større. Hva kan jeg gjøre her? Jeg kan jo ikke tvinge et voksent menneske til å oppføre seg, men blir så skuffet og sint på mitt barns vegne, at det må forholde seg til et sånt menneske i livet sitt. Anonymkode: 900cf...5d9 Holdninger er som alltid i baksetet når kvinner velger menn. Han har altså fått barn med tre forskjellige kvinner. Sykt.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #99 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det ER jo forskjell? Da er det jo synd i de andre barna også fordi ts sin unge har både en mor + far og stemor, mens de kun har far og mor? Det er jo klart det er forskjell når man har forskjellige foreldre. Dette er noe ts bør lære ungen sin fremfor å legge ansvar over hos stemor… Anonymkode: e0fe7...68e Tror neppe de misunner at den eldste må reise bort annenhver uke. Anonymkode: 255c7...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #100 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var snakk om ellers ogsp. Å viss det er sp slitsomt bør vel mellomste i bhg Anonymkode: ecb73...59c Så det er enten alle eller ingen? Anonymkode: f6dc2...b3e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå