Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader


keops

Anbefalte innlegg

Her har du kynismen i det: Erna Solberg ventet til etter valget med å publisere listen, fordi hun skjønte at den var alvorlig. Likevel bedyrer hun sin "uskyld", og krokkedilletårene ser bare mer og mer latterlig ut.
Seher Aydar i Rødt reagerer veldig på dette. 

Og det er rart med det, alle disse politikerne som ikke vet hva ektefeller bedriver med og hvordan privatøkonomien deres i fellesskap forvaltes... hvis tilfelle... er slike politikere med så naiv tankegang, så dårlig økonomikontroll hjemme, så svak oversikt og så liten vilje til å sjekke om egen husholdning forholder seg til regelverk egentlig skikket til å sitte på en av landets største verv og forvalte store milliardpengesekker? 

Det verste er jo at hun (og Huitfeldt) ikke engang har selvinnsikt og ydmykhet nok til å bare trekke seg. Som om at de har krav på sin posisjon, ingenting er deres feil og at alle "MÅ" tilgi dem. Og enda verre blir det når andre politikere står rakryggen rundt disse og "kjøper" bortforklaringene. De grove tillitsbruddene i høylys dag blir med andre ord skyvet under teppet, og det må velgerne bare innfinne seg i. Dette er kameraderi i praksis. De har spilt hverandre gode i mange år og har sementert sin plass i fellesskapet, og det virker umulig for andre å hevde seg. Ikke rart det er lite utskiftning i toppolitikken. 

Forsvarsminister Odd Roger Enoksen derimot var en av få som ikke var del av kameraderiet og hadde da ingen som støttet han, så han måtte uten en eneste sjanse sporenstreks forlate ministerpost og politikken som helhet fordi han i et svakt øyeblikk prøvde seg på en kvinne på en høflig måte og ble avvist for over 20 år siden...

Finnes-gate har pågått i flere uker nå, så hvorfor har ikke Erna trukket seg enda? Særlig etter i dag... Hun skulle ikke stått og bortforklart seg med krokkodilletårer i formiddag, hun skulle ha trukket seg. Og hvorfor i all verden sitter Huitfeldt også enda? Enoksen på sin side fikk 2-3 timer på å pakke snippvesken og forlate Oslo.

Endret av Bombasi
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GrønnNellik68 skrev (4 minutter siden):

Har noen sjekket hvor mange kriminelle som blir politikere? Virker som alt er lov. Nå mangler det bare at de finner noe snusk på «tåkefyrsten»

"Tåkefyrsten"....Slagsvold Vedum?

Hele saken er storm i et vannglass egentlig selv om den er prinsipiellt viktig..

Spm. er om Sindres aksjehandler påvirket Ernas standpunkt i enkeltsaker på noe som helst tidspunkt?..

Gjorde det selvsagt ikke og også fordi enkelthandlene handlet om småpenger ( i denne sammenhengen).. Erna hadde aldri opptredd korrupt for sånne summer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viren skrev (13 minutter siden):

Jeg stemmer på partiet Høyre, bare for å få det avklart - og er svært glad for at Høyre gjorde et godt valg. Med det sagt: Å sitte på dette til etter valget synes jeg blir feil. Ja man kan si at man ikke ønsker at private feilgrep skal gå utover partiet - men det gjør det jo. Det er uredelig å holde dette for deg selv, selv om, og kanskje spesielt om, du virkelig ikke visste hva mannen din drev med.

Dersom hun visste at mannen eide aksjer i Hydro skulle hun selvsagt meldt seg inhabil - det er ikke komplisert og noe man må kunne forvente at politikerne klarer. For hver liknende sak som dukker opp, smuldrer tilliten til de som styrer landet.

Det KAN hende hun snakker sant om at hun ikke visste at han fortsatte å kjøpe aksjer. Jeg tviler sterkt på at alle politikere som er gift har gått til banken over ektefellens hode og forlangt utskrifter av alt ektefellen foretar seg - folk flest stoler på den man er gift med. Om hun snakker sant kan jeg ikke fatte at en ektefelle vil ødelegge så mye for sin andre halvdel ved å gjøre noe så idiotisk. 

 

Både min mann og jeg handler aksjer, noe vi begge to er klar over at den andre gjør. Invitasjoner ol kommer i posten fra de ulike selskapene vi eier aksjer i. Meget merkelig at hun i løpet av alle årene ikke har fått med seg noe som helst.. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (36 minutter siden):

Han har jo ikke brukt 100 mill. Dette er summen av kjøp og salg. Hvis du kjøper en sykkel for 3000 og selger den for 3000 så har du ikke brukt 6000.

Mange solbriller blir det? 

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (8 minutter siden):

Her har du kynismen i det: Erna Solberg ventet til etter valget med å publisere listen, fordi hun skjønte at den var alvorlig. Likevel bedyrer hun sin "uskyldig", og krokkedilletårene ser bare mer og mer latterlig ut.
Seher Aydar i Rødt reagerer veldig på dette. 

Og det er rart med det, alle disse politikerne som ikke vet hva ektefeller bedriver med og hvordan privatøkonomien deres i fellesskap forvaltes... Hvis så... er slike politikere med så naiv tankegang, så dårlig økonomikontroll hjemme, så svak oversikt og så lite vilje til å sjekke om husholdningen forholder seg til regelverk egentlig skikket til å sitte på en av landets største verv og forvalte store milliardpengesekker? 

Det verste er jo at hun (og Huitfeldt) ikke engang har selvinnsikt og ydmykhet nok med å bare trekke seg i slike saker. Som om at de har krav på sin posisjon, og at alle "MÅ" tilgi dem. Og enda verre blir det når andre politikere igjen står rakryggen rundt disse, og "kjøper" bortforklaringene. Grove tillitsbrudd blir skyvet under teppet. Kameraderi i praksis. De har spilt hverandre gode i mange år og velger hverandre gang etter gang, og det virker umulig for andre å hevde seg. Ikke rart det er lite utskiftning i toppolitikken. 

Forsvarsminister Odd Roger Enoksen derimot var en av få som ikke var del av kameraderiet og hadde da ingen som støttet han, så han måtte uten en eneste sjanse sporenstreks forlate ministerpost og politikken som helhet fordi han prøvde seg på en kvinne på en høflig måte og mislyktes for 20 år siden...

Finnes-gate har pågått i flere uker nå, så hvorfor har ikke Erna trukket seg enda? Særlig etter i dag... Og hvorfor i all verden sitter Huitfeldt også enda? Enoksen fikk 2-3 timer på å pakke snippvesken og forlate Oslo.

Seher Aydar burde reagert mer da partilederen hans ble tatt for brilletyveri på Gardermoen...🙈..en voksen mann med god lønn fra felleskapet stjeler solbriller.....🙈😂..å herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BMA skrev (Akkurat nå):

Seher Aydar burde reagert mer da partilederen hans ble tatt for brilletyveri på Gardermoen...🙈..en voksen mann med god lønn fra felleskapet stjeler solbriller.....🙈😂..å herregud...

Moxnes måtte gå av. Hvis Erna blir sittende etter dette er det helt tragisk, og de som hylte om Moxnes sin avgang er merkbart borte fra denne tråden. Det er vanskelig å sammenligne sakene direkte, men alvorlighetsgraden er mye større nå mener jeg. Erna var statsminister på tidspunktet og stiller igjen som kandidat om to år. Jeg vil ikke ha en statsminister som (i beste fall) ikke engang har kontroll på at ektemannen klarer å følge reglene til SMK når det kommer til habilitet. Jeg hadde sagt det samme om Støre sto i hennes sko. 

  • Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMA skrev (8 minutter siden):

Seher Aydar burde reagert mer da partilederen hans ble tatt for brilletyveri på Gardermoen...🙈..en voksen mann med god lønn fra felleskapet stjeler solbriller.....🙈😂..å herregud...

Pinlig av Moxnes, ja. Og flott at han trakk seg for det. Slik skal det være!

Men hans brilletyveri er en skvett piss i havet i forhold til Solberg og Huitfeldt. Og de sitter enda...

Endret av Bombasi
  • Liker 21
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lawyam said:

Jeg tviler på at noen bryr seg om at det handles noen aksjer, det er måten det er gjort på og takk og lov at vi har journalister...

Absolutt, takk og lov og for at de har friheter de ville vært frarøvet i autoritære stater. Bare synd de ikke oftere utnytter friheten til å prøve å se ting fra flere vinkler, men henger seg på hylekoret. Ja til mangfold i medier, nei til enfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Pinlig av Moxnes, ja. Og flott at han trakk seg for det. Slik skal det være!

Men hans brilletyveri er en skvett piss i havet i forhold til Solberg og Huitfeldt. Og de sitter enda...

Brilletyveri viser karakterbrist av verste sort ...Erna har fremdeles mesteparten av integriteten i behold etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMA skrev (4 minutter siden):

Brilletyveri viser karakterbrist av verste sort ...Erna har fremdeles mesteparten av integriteten i behold etter mitt skjønn.

Men fortsatt støtter hun at NAV klienter må ha full oversikt over felles familie økonomi b

  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMA skrev (10 minutter siden):

Brilletyveri viser karakterbrist av verste sort ...Erna har fremdeles mesteparten av integriteten i behold etter mitt skjønn.

Deg om det. For min del har ikke Erna noe integritet igjen. Enten har hun vært bekjent av dette og latt være å reagere for å berike seg selv, eller så er hun naiv og uskikket til å sitte på ett av landets største verv. 

Hun var statsminister. At hun ikke har vært mer våken rundt sin egen ektemann og regelverket husholdningen må følge for å være egnet som statsminister nekter jeg å tro.

Finnes har attpåtil flere ganger gjennom årene nevnt aksjer og aksjehandler i mediene. At Erna liksom da har vært helt handlingslammet i blindsonen høres ut som tidenes dårligste tegnefilm.

Uansett om hun visste eller ikke visste, så er det HUN som sitter med ansvaret. For hun burde ha visst. 
Men det ser hun [selvfølgelig] ikke selv, og skyver alt på Sindre i et desperat forsøk på å berge seg selv. Og slike folk skal man liksom ha tillit til? Et stort nei fra meg til det.

Endret av Bombasi
  • Liker 13
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette overlever hun ikke. Om høyre skal overleve må Henrik Asheim rykke opp. Kjenner ikke så veldig godt til ham men inntrykket er sympatisk. Han har til og med vært noen år i arbeidslivet tidligere 😊

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (Akkurat nå):

Dette overlever hun ikke. Om høyre skal overleve må Henrik Asheim rykke opp. Kjenner ikke så veldig godt til ham men inntrykket er sympatisk. Han har til og med vært noen år i arbeidslivet tidligere 😊

Han er da ikke spesielt sympatisk. Tror Tina Bru hadde blitt en bedre leder. Ny leder trenger de uansett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna og Anniken er uskyldige inntil det bevises at de ikke er det. Alle kan bli lurt og bedratt av sin partner, om det er økonomisk, seksuelt eller på andre måter. Å miste jobben når man selv blir lurt er helt feil. Viser det seg, når sakene er ferdig etterforsket, at de har visst hva mennene har gjort, må de selvsagt gå, ikke ellers.

Borten Moe, Brenna og Hadic m flere er derimot skyldige fordi de selv har gjort noe galt. 

Hadde jeg blitt lurt slik av en ektefelle,  hadde jeg krevd skilsmisse.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, *blueberry* said:

Moxnes måtte gå av. Hvis Erna blir sittende etter dette er det helt tragisk, og de som hylte om Moxnes sin avgang er merkbart borte fra denne tråden. Det er vanskelig å sammenligne sakene direkte, men alvorlighetsgraden er mye større nå mener jeg. Erna var statsminister på tidspunktet og stiller igjen som kandidat om to år. Jeg vil ikke ha en statsminister som (i beste fall) ikke engang har kontroll på at ektemannen klarer å følge reglene til SMK når det kommer til habilitet. Jeg hadde sagt det samme om Støre sto i hennes sko. 

Han måtte ikke gå, men konkluderte med partiledelsen at det var best med tanke på valgkampen.

Det samme gjelder Erna. Om hun må gå er opp til henne og partiledelsen og de igjen avgjør vel saken ut fra hva de tror at velgerne mener om to år. Synd om velgerne ikke ser saken for hva jeg tror den egentlig er. Ikke en skurk, men en litt for ivrig ektefelle som ikke har tjent på insideinformasjon, for da skulle han i så fall tjent mye mer enn han gjorde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstsemester skrev (1 time siden):

Jeg tror på ingen måte at Erna ikke visste om dette. Disse politikerne og alle løgnene samt lovbruddene er jeg møkka lei av. Det er ikke rart at folk ikke har tillit til politikere og at forakten vokser i befolkningen. Erna må gå! 

«Har ikke tillit», men fortsetter å velge dem 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Høstsemester said:

Både min mann og jeg handler aksjer, noe vi begge to er klar over at den andre gjør. Invitasjoner ol kommer i posten fra de ulike selskapene vi eier aksjer i. Meget merkelig at hun i løpet av alle årene ikke har fått med seg noe som helst.. 

Saken er at Finnes har gjort kortsiktige kjøp og salg. I tillegg handler i bear/bull-instrumenter. På den måten kommer ikke handlene frem med mindre han forteller om det. Slik saken er fremstilt fra Erna Solberg, så har Sindre Finnes holdt handlene skjult. Han har utad sagt at han trappet ned på aksjekjøp, men det har ikke vært tilfellet. Det er i alle fall en plausibel forklaring. 

De langsiktige posisjonene han har hatt, har hun hatt kjennskap til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...