Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader


keops

Anbefalte innlegg

Hva er det med mennene til disse politikerne? Klarer de virkelig ikke å forholde seg til enkle lover og regler? 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Janzypants said:

Jeg forstår virkelig ikke at ektefellene tar så store sjanser. Altså, er det noe man burde vite i dag, så er det at sannheten (stort sett) alltid kommer for en dag. Kanskje ikke i dag, og kanskje ikke i morgen, men den kommer frem!  Pressen er utrolig god til å komme med avsløringer (heldigvis). Jeg kan ikke forstå at det skal være så forbanna vanskelig å forstå at når ektefellen sitter i den posisjonen hen gjør, så sier det seg selv at man må spille med åpne kort overfor den man er gift med. Det er et uttrykk som sier at "det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse", men hallo. Det er stygge saker dette her, både det mannen til Anniken Huitfeldt har gjort, og det Sindre Finnes har gjort! Slik jeg ser det, så gambler dem med ektefellens karriere og rykte. Tviler på at det er veldig gøy å være i disse ekteskapene akkurat nå 😐 

Så er spørsmålet da: burde Anniken og Erna straffes for det ektefellene deres har gjort - tilsynelatende bak deres rygg? Er det sannsynlig at ingen av dem visste hva deres bedre halvdel drev på med? 🤔 

Økokrim burde uansett kobles på saken. De burde behandle dette som en hvilken som helst annen sak - og med det mener jeg at de må behandle det som om det var mannen i gata det gjaldt. Da er nemlig sannsynligheten stor for at de ville startet en etterforskning. Det er altfor lett å komme unna med slike ting dersom man er i politikken, og det sender ut helt gale signaler! Det skal være likhet for loven! 

Det er ikke nytt at politikere og deres ektefeller og andre nære familiemedlemmer handler aksjer. Det nye er hvor moralpaniske vi og journalister har blitt rundt det. Hvis vi sammenligner det å kjøre for fort og det å kjøre med promille. Begge deler er like ulovlig og kan være like risikabelt for å skade. Men vi hadde reagert veldig forskjellig (i valg f eks) hvis politiker A ble tatt med høy fart og politiker B på promille. Vi/norsk kultur er å reagere med mye hardere med sosial straff og stigma mot promille enn mot fart. I andre land kan det være omvendt. Så grad av risiko versus reaksjon fra samfunnet er ganske kulturbasert. Aksjehandler, akkurat som med tilsnikelser rundt stortingsleiligheter, har tidligere blitt sett mellom fingrene med, mens nå har en endret stemningen i kulturen funnet det opportunt å slå veldig hardt ned på det. Jeg synes det bør bekymre oss mer hvordan klikkjagende journalister som jakter i flokk over hva det siste moteriktige sier de skal jakte i flokk på, kan påvirke oss så lett. Det sier også noe om hvor lettpåvirkelige og svake vi vil være mot putinske påvirkningskampanjer fra utlandet i (u)sosiale medier som vil kunne splitte oss hvis vi ikke er mentalhygienisk robuste nok til å stå i mot. F eks opp mot neste stortingsvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange ganger Sindre nå har endret forklaring (les, løyet), virker det som noen hjelper han med å forklare seg.

Erna, vil du ikke melde deg til nærmeste politikammers?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (4 minutter siden):

Det er ikke nytt at politikere og deres ektefeller og andre nære familiemedlemmer handler aksjer. Det nye er hvor moralpaniske vi og journalister har blitt rundt det. Hvis vi sammenligner det å kjøre for fort og det å kjøre med promille. Begge deler er like ulovlig og kan være like risikabelt for å skade. Men vi hadde reagert veldig forskjellig (i valg f eks) hvis politiker A ble tatt med høy fart og politiker B på promille. Vi/norsk kultur er å reagere med mye hardere med sosial straff og stigma mot promille enn mot fart. I andre land kan det være omvendt. Så grad av risiko versus reaksjon fra samfunnet er ganske kulturbasert. Aksjehandler, akkurat som med tilsnikelser rundt stortingsleiligheter, har tidligere blitt sett mellom fingrene med, mens nå har en endret stemningen i kulturen funnet det opportunt å slå veldig hardt ned på det. Jeg synes det bør bekymre oss mer hvordan klikkjagende journalister som jakter i flokk over hva det siste moteriktige sier de skal jakte i flokk på, kan påvirke oss så lett. Det sier også noe om hvor lettpåvirkelige og svake vi vil være mot putinske påvirkningskampanjer fra utlandet i (u)sosiale medier som vil kunne splitte oss hvis vi ikke er mentalhygienisk robuste nok til å stå i mot. F eks opp mot neste stortingsvalg.

Jeg tviler på at noen bryr seg om at det handles noen aksjer, det er måten det er gjort på og takk og lov at vi har journalister...

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun er så skjønn når hun skryter av at de har felles økonomi..men dette hadde hun ingen anelse om 😂😂

Om folk ikke klarer å se at dette er avtalt spill skjønner jeg ingenting. De har definitivt ikke vært enige om å kaste ektemannen under bussen om dette ble oppdaget..neida. 

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (Akkurat nå):

Jeg syns hun er så skjønn når hun skryter av at de har felles økonomi..men dette hadde hun ingen anelse om 😂😂

Om folk ikke klarer å se at dette er avtalt spill skjønner jeg ingenting. De har definitivt ikke vært enige om å kaste ektemannen under bussen om dette ble oppdaget..neida. 

Alle ektefeller har felles økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, en annen ting;

Hvem kan man betale for å legge lokk på en slik sak rett før et valg? 
Det er ingen som er i lommene på hverandre i dette landet..ingen korrupsjon eller kameraderi i det hele tatt..neida.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sommerkommer said:

Alle ektefeller har felles økonomi

Dette stemmer jo ikke. Man kan skille økonomi lett ved både kontrakter og eierandeler. Dette vet du tydeligvis lite om.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (15 minutter siden):

Det er ikke nytt at politikere og deres ektefeller og andre nære familiemedlemmer handler aksjer. Det nye er hvor moralpaniske vi og journalister har blitt rundt det. Hvis vi sammenligner det å kjøre for fort og det å kjøre med promille. Begge deler er like ulovlig og kan være like risikabelt for å skade. Men vi hadde reagert veldig forskjellig (i valg f eks) hvis politiker A ble tatt med høy fart og politiker B på promille. Vi/norsk kultur er å reagere med mye hardere med sosial straff og stigma mot promille enn mot fart. I andre land kan det være omvendt. Så grad av risiko versus reaksjon fra samfunnet er ganske kulturbasert. Aksjehandler, akkurat som med tilsnikelser rundt stortingsleiligheter, har tidligere blitt sett mellom fingrene med, mens nå har en endret stemningen i kulturen funnet det opportunt å slå veldig hardt ned på det. Jeg synes det bør bekymre oss mer hvordan klikkjagende journalister som jakter i flokk over hva det siste moteriktige sier de skal jakte i flokk på, kan påvirke oss så lett. Det sier også noe om hvor lettpåvirkelige og svake vi vil være mot putinske påvirkningskampanjer fra utlandet i (u)sosiale medier som vil kunne splitte oss hvis vi ikke er mentalhygienisk robuste nok til å stå i mot. F eks opp mot neste stortingsvalg.

Ja, Gud forby journalister med etikk og moral. Det er tross alt de som er problemet her... 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sommerkommer said:

Han har kjøpt og solgt for 112 mill. Les en gsng til. Kjøpt og solgt

Vil anta at veldig mange norske day tradere er oppe i mye høyere beløp. Hvis man gjør ti handler pr dag (som ikke er uvanlig) i ti år og hver handel i snitt er på 100 000 kr (såpass mange kr må det vel nesten være for at ikke kurtasjen/gebyrene skal spise for mye) så blir det 250 milloner kr. Altså nesten to og en halv ganger så mye

Noen prøver febrilsk å fremstille Finnes som ekstrem (hvorfor?), noe som er lett når så mange vet så lite om dette, når han egentlig er normal blant de som har denne hobbyen.

Endret av LCFA
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ernas halmstrå

Quote

Da jeg i fjor skrev bok om og med Sindre Finnes, fortalte han hvordan han har satt sin egen karriere til side for å støtte opp under Erna Solbergs. Selv om han har hatt stor glede av å jobbe i NHO, ville han byttet jobb hvis ikke regjeringsråden på et tidspunkt ba ham om å la være. I boka sa han at «Erna har ikke noen gang vært inhabil på grunn av meg mens hun har vært statsråd eller statsminister». I offentlige intervjuer har han sagt at han har begrenset sin aktivitet i aksjemarkedet av hensyn til henne.

Nå vet vi at det ikke er sant. Vi vet ikke omfanget av det han fortalte til Kapital i 2020:

«– Erna er en sterk talsperson for det private næringsliv og hvor viktig det er for verdiskapning i Norge. Er det ofte samtaler om bedriftsøkonomiske forhold og næringspolitikk rundt middagsbordet?

– Ja, klart at vi snakker om dette både til frokost og middag.»

Sindre virker jo som en lystløgner. Denne mannen bør jo ikke være i nærheten av SMK.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LCFA said:

Vil anta at veldig mange norske day tradere er oppe i mye høyere beløp. Hvis man gjør ti handler pr dag (som ikke er uvanlig) i ti år og hver handel i snitt er på 100 000 kr (såpass mange kr må det vel neste være for at ikke kurtasjen/gebyrene skal spise for mye) så blir det 250 kr.

Igjen, noen prøver febrilsk å fremstille Finnes som ekstrem (hvorfor?), noe som er lett når mange vet så lite om dette, når han egentlig er normal blant de som har denne hobbyen.

Ja, dette vet du selvfølgelig bedre en investeringsdirektøren i Nordea.

Robert Næss er overrasket over Finnes' aksjehandel: – Selv jeg som har mange porteføljer jeg skal passe på, er ikke i nærheten av dette volumet.

Quote

– Han handler i 72 unike børsnoterte aksjer. I Q-Free handler han 280 ganger. Selv jeg, som har mange porteføljer jeg skal passe på, er ikke i nærheten av dette volumet. Jeg vet ikke om det er så mange som er i nærheten av dette i Norge.

– Og gitt at han er så sentralt plasser som han er i samfunnet, er det et betimelig spørsmål å stille om hva slags informasjonstilgang han har hatt.

 

Endret av Anonio
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stille fra FrP i dag. 

Rart, ettersom Listhaug var tidlig ute med å rope i mediene at Huitfeldt måtte gå av pga sin skandale... 

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Anonio said:

Det er flere måter å drive aksjehandel på. De fleste er litt roligere og prøver å gjøre langsiktige handler og sitter på aksjer i flere dager/uker, noen ganger måneder og år. Mens andre har troen på at de har et større talent for å lytte til markedspulsen fra dag til dag, kanskje time for time, og har kjappe reaksjoner/impulser på signaler de tror de ser. Forskjellige folk har forskjellige talenter. F eks finnes det sjakkspillere som er gode i lynsjakk men ikke langsjakk, og omvendt. Dette er litt det samme. Så når Næss er en fyr som "passer på" andres penger så er vel det typisk kunder som er mer av den langsiktige typen, ellers hadde de vel ikke leid noen (Næss) til å passe på de men tatt hånd om egne penger selv. Så Næss kan egentlig ikke si noe fornuftig om Finnes sin "psykologi" basert på egne kunder som er av en annen type.

Endret av LCFA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Det er stille fra FrP i dag. 

Rart, ettersom Listhaug var tidlig ute med å rope i mediene at Huitfeldt måtte gå av pga sin skandale... 

Jeg tenker det samme. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 minutter siden):

Det er stille fra FrP i dag. 

Rart, ettersom Listhaug var tidlig ute med å rope i mediene at Huitfeldt måtte gå av pga sin skandale... 

Tenkte det samme. Tenk hvis det hadde vært Støre og kona…

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bombasi said:

Det er stille fra FrP i dag. 

Rart, ettersom Listhaug var tidlig ute med å rope i mediene at Huitfeldt måtte gå av pga sin skandale... 

Heldigvis deltar ikke alle i hylekoret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...