Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader


keops

Anbefalte innlegg

Norges leder i Høyre har idag 100% kontroll over Høyre på samme måte som Trump har 100% kontroll over det Republikaaske partiet i Usa.
Ingen i Høyre tør fortelle at Erna at ikke er egnet til å bli ny Statsminister på samme måte som Trump har fått velsignelse fra  det Republikanske partiet i Usa.
Norge og deler av Vesten har i lang tid gått mot et totalitært styre selv om vi ikke er på nivå med enkelte andre land.
Men vi ser at politikere i Norge også bortforklarer hendelser der de tilegner seg penger og makt på bekostning av befolkningen.
Erna og hennes parti benåder med andre ord seg selv i denne saken om hun på nytt stiller som statsministerkandidat slik Trump forsøker å benåde seg selv for det han har gjort. Forskjellen er at Usa delvis har lover mot dette mens i norske lover laget slik at politikere og byråkrater ikke kan straffes.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (21 timer siden):

Høyres leder har i dag fått nest sterkeste reaksjon fra Stortingets kontroll og konstitusjonskomité.

Høyre velger denne dagen på sin facebook-konto å fokusere på kritikk av Støre-regjeringen. Ikke ett ord om den viktige saken om Solbergs habilitet.

https://www.facebook.com/hoyre/

Med andre ord, ingen tvil om at toppledelsen i Høyre satser alt på Erna Solberg videre.

Det viser også at de faktisk ikke har andre reelle kandidater til å ta over etter Solberg.

Synes dette viser tydelig hvor manipulativ kommunikasjonen i offentligheten har blitt. 

Folk skal lokkes, villedes, mislæres og lures for at maktskapet skal slippe unna.

Kristin Clemet i Cevita gikk på Twitter/X til angrep mot Kontroll- og konstitusjonskomitèen basert på lekkasjene, og prøvde å undergrave og komme med mistillit til hele komitèen før pressekonferansen. Hvorfor? Fordi hun visste at Erna Solberg kom til å få sterk kritikk, og med det måtte hun ut å så tvil om hele komitèen for å ivareta sine egne interesser - som er at Erna Solbergs renomè blir beholdt. 
Clemet påstod tilogmed at lekkasjene var iscenesatt av venstrefløyen, men det er vel strengt tatt kun høyrefløyen og Erna som har interesse i at det oppstår lekkasjer slik at lekkasjene og komitèen kan angripes og undergraves på forhånd, slik Clemet gjorde.

Dette har heldigvis noen våkne mennesker gitt henne kritikk for. Men igjen ser vi den manipulative kommunikasjonsstrategien som høyre-fløyen bedriver med. Folk skal ledes ut på villspor og da vekk fra skandalen og omfanget av den. 

Det er ikke rart at Høyre ikke mister særlig med stemmer hvis høyrevelgerne faktisk tror på denne manipulasjonen. 

I slike saker så er det viktig at man forholder seg til sakens kjerne, og det er at Erna Solberg har opptrådd sterkt kritikkverdig som 8 år som statsminister (med tilhørende stortingsrepresentant etter det), som ikke skal være landet verdig. Men Høyre-fløyen omgår dette, og villeder og manipulerer folket bort fra saken. Istedenfor å ta ansvar. 

Det er noe Trumpsk og Putinsk over det. Folkelig undergraving og manipulasjon for egen vinning. Hjernevask. 

Og det er ikke et demokrati verdig!!

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Mange lurer på om Erna kan gjøre akkurat hva hun vil og fortsatt være helt urørlig, sier Hanne Skartveit.

Men konkluderer med: Erna Solberg stiller som statsministerkandidat. Det har hun gjort helt klart. Og ingen i Høyre våger utfordre henne.

https://www.nettavisen.no/okonomi/ernas-statsminister-drom-ingen-i-hoyre-tor-a-utfordre-henne/s/5-95-1673038

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (8 timer siden):

Huitfeldt sin ektemann holdt på over så kort tid at det faktisk er mulig at Huitfeldt ikke har visst noe.

Han handlet fra hun ble innsatt som utenriksminister i oktober 2021 og frem til han måtte innrømme sine feilgrep i august 2023. Ja, Erna Solberg burde ha spurt, kontrollert og utvist en mye større grad av bevissthet omkring ektemannens økonomiske disposisjoner. Men å si at Huitfeldt er unnskyld fordi det pågikk over for kort tid, faller på sin egen urimelig. Det pågikk i hele den perioden hun satt som statsråd.

Jeg vil kanskje ikke stemme på Høyre hvis Solberg er statsministerkandidat. Såpass har hun falt i min tro på hennes egnethet. Men å sammenligne henne med Putin slik du gjør, er fordummende. Hun har innrømmet at hun har gjort feil, burde visst bedre og at en evnt inntreden i statsministerboligen vil kreve ekstra årvåkenhet med Finnes. Har du noen gang hørt Putin innrømme egne feil, ta konsekvensen av dårlige valg eller vedgått at det må skje endringer som medfører begrensinger for han selv eller hans nærmeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (2 timer siden):

Han handlet fra hun ble innsatt som utenriksminister i oktober 2021 og frem til han måtte innrømme sine feilgrep i august 2023. Ja, Erna Solberg burde ha spurt, kontrollert og utvist en mye større grad av bevissthet omkring ektemannens økonomiske disposisjoner. Men å si at Huitfeldt er unnskyld fordi det pågikk over for kort tid, faller på sin egen urimelig. Det pågikk i hele den perioden hun satt som statsråd.

Jeg vil kanskje ikke stemme på Høyre hvis Solberg er statsministerkandidat. Såpass har hun falt i min tro på hennes egnethet. Men å sammenligne henne med Putin slik du gjør, er fordummende. Hun har innrømmet at hun har gjort feil, burde visst bedre og at en evnt inntreden i statsministerboligen vil kreve ekstra årvåkenhet med Finnes. Har du noen gang hørt Putin innrømme egne feil, ta konsekvensen av dårlige valg eller vedgått at det må skje endringer som medfører begrensinger for han selv eller hans nærmeste?

Jeg sammenligner med Trump, heller ikke til ES fordel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en god grunn til at den store og omdiskuterte nyheten om at pensjonsalderen økes kommer dagen etter at Kontroll- og konstitusjonskomitèen kommer med kritikk og sterk kritikk av 2 sittende politikere, herav en er på gjenvalg for statsministerkandidat?

Beklager altså, men den manipulative villedningen som skjer blant våre folkevalgte for å legge lokk på deres personlige skandaler er så suspekt at jeg klarte ikke unngå å la tanken streife meg. 

Pensjonsreformen er en perfekt politisk nyhet å sende ut momentant etter at politikerne har blitt satt under lupen, for å villede alt av politisk debatt bort fra kritikk-saken slik at våre folkevalgte får mindre støy på seg og slik at saken legges lokk på ganske fort. 

Det har alle partier å tjene på, og særlig Ap og H. Og det ser vi fungerer - igjen. Nå diskuterer ikke folk Solberg og Brenna, men pensjon, arbeidsledighet, høye lønninger, unge som ikke kommer i jobb osv. Og slik blir det vel iløpet av helga, med mindre våre journalister plukker opp kritikk-sakene igjen. Men det nytter vel kanskje ikke. Pensjonsreformen har fått folket til å gå videre. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (På 29.2.2024 den 19.52):

Jeg sammenligner med Trump, heller ikke til ES fordel.

Klarer ikke å se den heller. Men Trump skremmer meg med sin virkelighetsfjerne holdning til alt og alle. Solberg skuffer meg - jeg hadde forventet mer av en person som ellers virker ganske informert og korrekt.

I utgangspunktet anser jeg derfor Solberg å være Trump sin totale motsetning, Og derfor mener jeg at det som har skjedd er så ille. Hun kunne ha gjort bedre, og hun burde ha gjort bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (7 timer siden):

Klarer ikke å se den heller. Men Trump skremmer meg med sin virkelighetsfjerne holdning til alt og alle. Solberg skuffer meg - jeg hadde forventet mer av en person som ellers virker ganske informert og korrekt.

I utgangspunktet anser jeg derfor Solberg å være Trump sin totale motsetning, Og derfor mener jeg at det som har skjedd er så ille. Hun kunne ha gjort bedre, og hun burde ha gjort bedre.

 

Hun burde ha trukket seg, slik Trump burde. Jeg vil selvfølgelig velge Erma any time som statsminister og til og med også som amerikansk president fremfor Trump, men korrekt er hun ikke, bare arrogant og frekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (13 timer siden):

Hun burde ha trukket seg, slik Trump burde. Jeg vil selvfølgelig velge Erma any time som statsminister og til og med også som amerikansk president fremfor Trump, men korrekt er hun ikke, bare arrogant og frekk.

For meg har hun alltid fremstått korrekt og godt informert. Derfor er jeg ekstra skuffet over henne. I motsetning ti f eks Støre, som for hver habilitet sak kun bekrefter sin manglende evne til å følge med og ha kontroll med det som skjer. Erna hadde for mye tillit til sin ektefelle, Støre har tillit til alle, helt til media og rådgiverne får han til å forstå at det bør han ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjertrud von Knäbe skrev (42 minutter siden):

Hun vred seg unna alle spørsmål i dagens Politisk kvarter. 😠

https://tv.nrk.no/serie/politisk-kvarter-tv/202403/NNFA07030524/avspiller

Hun ble intervjuet på TV2 Nyhetskanalen nylig om rapporten, og der svarte hun noe ala at hun hadde forstått på forhånd at hun hadde opptrådd kritikkverdig i saken og at hun allerede hadde tatt det til etterretning, så rapporten gjorde ingenting fra eller til for hennes del. 

Jeg blir fysisk uvell av arrogansen hun utviser rundt hele saken. Vi kan ikke ha slike mennesker i politikken. Og vi kan ihvertfall ikke ha slike mennesker på hovedvalg til statsminister med stor sjanse for å vinne. 

Måten politikere og statledere hever seg over folk, samfunn og demokrati/republikk for egen vinning er hinsides all fornuft.

Hva er det med velgere og medpolitikere som tillater dette?! 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Bombasi said:

Hun ble intervjuet på TV2 Nyhetskanalen nylig om rapporten, og der svarte hun noe ala at hun hadde forstått på forhånd at hun hadde opptrådd kritikkverdig i saken og at hun allerede hadde tatt det til etterretning, så rapporten gjorde ingenting fra eller til for hennes del. 

Jeg blir fysisk uvell av arrogansen hun utviser rundt hele saken. Vi kan ikke ha slike mennesker i politikken. Og vi kan ihvertfall ikke ha slike mennesker på hovedvalg til statsminister med stor sjanse for å vinne. 

Måten politikere og statledere hever seg over folk, samfunn og demokrati/republikk for egen vinning er hinsides all fornuft.

Hva er det med velgere og medpolitikere som tillater dette?! 

Erna Solberg toner også ned kritikken. Hun sier hun har opptrådd kritikkverdig, men det Stortinget enstemmig kom til var at Erna Solberg hadde opptrådd sterkt kritikkverdig.  Det er en forskjell for sterk kritikk er mer alvorlig og Brenna og Huitfeldt  fikk "kun" kritikk og ikke sterk kritikk. 

Tror det er helt bevisst at Erna Solberg sier hun har opptrådd at hun fortjente kritikk og at hun ikke sier hun fortjente sterk kritikk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk kritikk gjør jo ingen forskjell? Tilsvarende en anmerkning på ungdomskolen.... Hvem bryr seg? Stemmekveget fortsetter..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...