AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #81 Skrevet 13. september 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Hadde ikke spilt noen som helst rolle om vedkommende var cis, ikke-binær eller trans. Det som betyr noe er om det er et flott menneske, og om jeg er tiltrukket av personen. Helt enig. Anonymkode: d775f...f13 1 1
Påkrevd Skrevet 13. september 2023 #82 Skrevet 13. september 2023 Anonymus Notarius skrev (15 timer siden): Nei. Som heterofil kvinne er det nok enda mer uaktuelt enn det er for heterofile menn, ettersom det å konstruere en fungerende penis ikke er mulig med dagens kunnskap (mens det er mulig å lage en vagina som fungerer til å ha vaginalt samleie med). Jeg kaller ikke folk som er sammen med transpersoner for noe annet enn de selv kaller seg, har ikke noe problem med at andre er sammen med transpersoner. Men jeg ønsker ikke å være det selv. Jeg synes ikke det er transfobt, nei. Du har tydeligvis ikke lest alt her. Det er fullt mulig å konstruere en penis man både kan ha samleie og oppnå orgasme med. Sædutløsning er det eneste som av naturlige grunner ikke er mulig, og ref. diverse KG-tråder, er akkurat det bare en bonus for mange kvinner😅 1
Gjest Elooon Skrevet 13. september 2023 #83 Skrevet 13. september 2023 Nei det kunne jeg ikke. Fordi det blir helt feil for meg. Det er ikke transfobisk å ikke ville date en transe. Langt i fra.
fred123 Skrevet 13. september 2023 #85 Skrevet 13. september 2023 Thyra skrev (12 timer siden): Om man føler sånn er det vel bedre å la være å date personen videre så personen heller kan finne seg noen som klarer å se forbi dette? Det er vel best for alle parter? Folk diskriminerer jo i datingmarkedet pga alle mulige små og store ting. Kan ikke se at dette er noe annerledes. Ingen har plikt til å date og ingen har rett til å bli datet. Om man lar være å ansette noen, lar være å leie ut bolig til noen o.l fordi vedkommende er trans, er det noe annet. Men ingen skal måtte tenke på diskriminering når de dater. Klarer ikke helt å skjønne folk som ikke klarer å se forbi det. Er det et spesifikt kromosompar du er tiltrukket av som gjør at du ikke klarer å date videre? Alle personer du dater har vært et barn før, men du klarer vel å se forbi det? Hva er forskjellen? Ingen har plikt til å date eller bli datet nei. Allikevel må det kunne sies å være noe problematisk, hvis man dumper noen basert på et underliggende faktum som ikke utgjør noen forskjell. Her snakker jeg om at du er tiltrukket av personen på alle områder, men så dumper du kun fordi vedkommende er trans. I et slikt scenario, så går det under definisjon som transfobi. 1
fred123 Skrevet 13. september 2023 #86 Skrevet 13. september 2023 Inverto skrev (På 12.9.2023 den 20.15): Tja, da burde det da ikke være tillat å avvise noen pga høyde og vekt etc. De er jo preferanser også Det er ikke det samme. Jeg snakket om at du allerede er tiltrukket av personen på alle områder, men du dumper kun fordi h*n er trans. Og det er transfobi.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #87 Skrevet 13. september 2023 fred123 skrev (8 minutter siden): Det er ikke det samme. Jeg snakket om at du allerede er tiltrukket av personen på alle områder, men du dumper kun fordi h*n er trans. Og det er transfobi. Veldig dumt spørsmål, men vet ekstremt lite om dette. Merkes det ikke under sex? Kan noen ha vært seksuelt aktiv med noen som er trans, uten å vite om det? Om ja, da er jeg enig. Om nei, da er det jo ikke sikkert de er tiltrukket på alle måter, om trans betyr kjønnsorgan som ikke er likt som kjønnet personen er tiltrukket av. Å hva med barn? Om jeg vil ha biologiske barn med en mann, men nå må gjøre den anderledes fordi trans mannen jeg dater ikke produserer sæd. Noe jeg ikke fikk vite før jeg var tiltrukket, som gir liten mening siden jeg må bli kjennt men la gå og vi ikke kan lage barn sammen i dem graden jeg kan men noen som har sæd. Det kan jo være uønsket for noen, å selv om det er flere måter å få barn på, adopsjon, sæd donasjon, så må jo folk få bestemme selv også. Anonymkode: 6da5c...a84 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #88 Skrevet 13. september 2023 Ja. Har vært sammen med en transman i mange år (som ingen visste var transmann før det evnt ble sagt, mange som fort blir lurt her ser jeg). Det som betyr noe er at vedkommende er en person jeg tiltrekkes av og liker personligheten til. Anonymkode: 4b087...632 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #89 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig dumt spørsmål, men vet ekstremt lite om dette. Merkes det ikke under sex? Kan noen ha vært seksuelt aktiv med noen som er trans, uten å vite om det? Om ja, da er jeg enig. Om nei, da er det jo ikke sikkert de er tiltrukket på alle måter, om trans betyr kjønnsorgan som ikke er likt som kjønnet personen er tiltrukket av. Å hva med barn? Om jeg vil ha biologiske barn med en mann, men nå må gjøre den anderledes fordi trans mannen jeg dater ikke produserer sæd. Noe jeg ikke fikk vite før jeg var tiltrukket, som gir liten mening siden jeg må bli kjennt men la gå og vi ikke kan lage barn sammen i dem graden jeg kan men noen som har sæd. Det kan jo være uønsket for noen, å selv om det er flere måter å få barn på, adopsjon, sæd donasjon, så må jo folk få bestemme selv også. Anonymkode: 6da5c...a84 Du kan fint ha fungerende sex med en trans, uten å vite at personen er det. Hvis sexen ikke fungerer, da skjønner jeg det, da er det noe annet. Hvis du vil ha biologiske barn, så er det også helt fair. Så lenge du er konsekvent, og ikke bare utelukker transpersonene. Fines jo biologiske menn som ikke kan få barn og. Så hvis du ønsker deg biologiske barn, og dumper personen av den grunn, så er det ikke transfobi. Anonymkode: 84090...d6c
Hannah80 Skrevet 13. september 2023 #90 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan fint ha fungerende sex med en trans, uten å vite at personen er det. Hvis sexen ikke fungerer, da skjønner jeg det, da er det noe annet. Hvis du vil ha biologiske barn, så er det også helt fair. Så lenge du er konsekvent, og ikke bare utelukker transpersonene. Fines jo biologiske menn som ikke kan få barn og. Så hvis du ønsker deg biologiske barn, og dumper personen av den grunn, så er det ikke transfobi. Anonymkode: 84090...d6c Virkelig??? Du mener i fullt alvor at man kan ha sex med en transmann uten å merke det? 11 1
tøydokka Skrevet 13. september 2023 #91 Skrevet 13. september 2023 Haha, nei. Det ville ikke vært noe for meg. En mann må være en ekte mann. Blir ikke mann av å ta hormoner og operere bort puppene. Ville det vært homofilt? Ja, jeg mener det. 8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #92 Skrevet 14. september 2023 Er trans selv, og jeg sier ja Anonymkode: fb760...98d 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #93 Skrevet 14. september 2023 Hannah80 skrev (59 minutter siden): Virkelig??? Du mener i fullt alvor at man kan ha sex med en transmann uten å merke det? Ja. La oss si personen har fått operert på penis og testikler. I tillegg fjerna brystene, og går på hormoner som gir mannlige kjønnsuttrykk og fysikk. Er det da helt utenkelig at det kunne skjedd? Ja, ofte kan det være noen komplikasjoner med å operere på seg en penis, men det er mulig. Når det gjelder transkvinner også, så tror jeg veldig mange ikke hadde merket noe, da det er lettere å operere på seg en velfungerende vagina enn en penis. Anonymkode: 84090...d6c
Hannah80 Skrevet 14. september 2023 #94 Skrevet 14. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja. La oss si personen har fått operert på penis og testikler. I tillegg fjerna brystene, og går på hormoner som gir mannlige kjønnsuttrykk og fysikk. Er det da helt utenkelig at det kunne skjedd? Ja, ofte kan det være noen komplikasjoner med å operere på seg en penis, men det er mulig. Når det gjelder transkvinner også, så tror jeg veldig mange ikke hadde merket noe, da det er lettere å operere på seg en velfungerende vagina enn en penis. Anonymkode: 84090...d6c Ja, det er utenkelig. Det er tre scenarioer. Med kirurgi kan man bruke deler av klitoris og få en mikropenis. Eller man kan konstruere en penis i normal størrelse, men som er totalt ubrukelig. (Kan ikke bli erigert) Og til slutt, transmannen har beholdt sitt kvinnelige kjønnsorgan. Noe som veldig mange velger å gjøre. Så man kan ikke være ved bevissthet hvis man ikke ser, eller merker dette:) Endret 14. september 2023 av Hannah80 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #95 Skrevet 14. september 2023 Hannah80 skrev (19 minutter siden): Ja, det er utenkelig. Det er tre scenarioer. Med kirurgi kan man bruke deler av klitoris og få en mikropenis. Eller man kan konstruere en penis i normal størrelse, men som er totalt ubrukelig. (Kan ikke bli erigert) Og til slutt, transmannen har beholdt sitt kvinnelige kjønnsorgan. Noe som veldig mange velger å gjøre. Så man kan ikke være ved bevissthet hvis man ikke ser, eller merker dette:) Tja, la oss si du møter en transmann som har normal størrelse, og samtidig har en penisimplantat som hjelper med ereksjonen. Man kan være ved bevissthet jo Anonymkode: 84090...d6c
Paneera Skrevet 14. september 2023 #96 Skrevet 14. september 2023 fred123 skrev (2 timer siden): Klarer ikke helt å skjønne folk som ikke klarer å se forbi det. Er det et spesifikt kromosompar du er tiltrukket av som gjør at du ikke klarer å date videre? Alle personer du dater har vært et barn før, men du klarer vel å se forbi det? Hva er forskjellen? Ingen har plikt til å date eller bli datet nei. Allikevel må det kunne sies å være noe problematisk, hvis man dumper noen basert på et underliggende faktum som ikke utgjør noen forskjell. Her snakker jeg om at du er tiltrukket av personen på alle områder, men så dumper du kun fordi vedkommende er trans. I et slikt scenario, så går det under definisjon som transfobi. Basert på et underliggende faktum som ikke gjør noe forskjell? Selvfølgelig gjør det en forskjell hvis en kvinne tenner på penis, og mannen hun dater har vagina. Eller hvis kvinnen vil ha en fertil partner og partneren ikke har sædceller til å befrukte eggene med. For øvrig kunne jeg nok datet en transperson selv. Da en transmann med vagina. Jeg forelsker meg i menn, men tiltrekkes seksuelt av kvinner. En mann med vagina hadde da passet meg ypperlig. Det er likevel ikke transfobisk å ikke ville date en transperson. Det er like dumt som å si at det er homofobisk å ikke date en homofil hvis man er heterofil. 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #97 Skrevet 14. september 2023 Samfunnsengasjert skrev (10 minutter siden): Basert på et underliggende faktum som ikke gjør noe forskjell? Selvfølgelig gjør det en forskjell hvis en kvinne tenner på penis, og mannen hun dater har vagina. Eller hvis kvinnen vil ha en fertil partner og partneren ikke har sædceller til å befrukte eggene med. For øvrig kunne jeg nok datet en transperson selv. Da en transmann med vagina. Jeg forelsker meg i menn, men tiltrekkes seksuelt av kvinner. En mann med vagina hadde da passet meg ypperlig. Det er likevel ikke transfobisk å ikke ville date en transperson. Det er like dumt som å si at det er homofobisk å ikke date en homofil hvis man er heterofil. Les innlegget mitt en gang til. I det scenarioet spesifiserte jeg at du er tiltrukket av personen på alle områder, altså seksuelt og personlighetsmessig. Og hvis du vil ha biologiske barn, så er det en annen sak. Poenget mitt var at hvis du dumper personen KUN fordi h*n er trans, så er du transfob. Det er ikke det samme som å si at man er homofobisk hvis man er heterofil og ikke dater en homofil. Da har du misforstått. Hvis man er heterofil tenner man jo ikke på samme kjønn, og det kan man nesten alltid klare å se med det blotte øyet. Men her snakker vi om at du er tiltrukket av personen fra før av, og så får du etterhvert vite at h*n er trans. Hvis du da dumper, uten noen andre reelle grunner for å dumpe, så går du nok under definisjonen som transfob. Anonymkode: 84090...d6c
Thyra Skrevet 14. september 2023 #98 Skrevet 14. september 2023 (endret) fred123 skrev (11 timer siden): Klarer ikke helt å skjønne folk som ikke klarer å se forbi det. Er det et spesifikt kromosompar du er tiltrukket av som gjør at du ikke klarer å date videre? Alle personer du dater har vært et barn før, men du klarer vel å se forbi det? Hva er forskjellen? Ingen har plikt til å date eller bli datet nei. Allikevel må det kunne sies å være noe problematisk, hvis man dumper noen basert på et underliggende faktum som ikke utgjør noen forskjell. Her snakker jeg om at du er tiltrukket av personen på alle områder, men så dumper du kun fordi vedkommende er trans. I et slikt scenario, så går det under definisjon som transfobi. Noen transpersoner har fortsatt sine opprinnelige kjønnsorganer. Jeg skjønner jo at ikke alle klarer å se forbi det hos en potensiell sexpartner For noen betyr det veldig mye å kunne få barn, det kan man ikke samben med en transperson som har fjernet sine reproduktive organer. Noen tenker at livet vil bli mer komplisert sammen med en transperson. For andre blir bare tanken feil . Man kan kalle det diskriminering så mye man vil, men vi må aldri komme dit at det skal bli forbudt å avvise folk på datingmarkedet eller som sexpartnere. Alle må kunne avvise andre av akkurat de grunner de måtte ønske. Endret 14. september 2023 av Thyra
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #99 Skrevet 14. september 2023 Det er absolutt ikke noe homofilt med det. Det henger ikke på greip. Det er i så fall panfilt. Anonymkode: e8d07...b10
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #100 Skrevet 14. september 2023 Thyra skrev (På 12.9.2023 den 17.12): Du vet jo heller ikke hva de gjør med hverandre når de er intime. Det er jo ikke sikkert transkvinnens penis er en del av det seksuelle samspillet. Det er jo også mulig at transkvinnens er fullt operert, og da kan faktisk resultatet bli så bra at en mann som ikke vet det aldri vil skjønne det. Altså, man kan aldri lage en vagina ut av penis slik at man ikke merker det. Altså, menn er ikke dumme. Anonymkode: e6ae3...eef 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå