Gjest WhisperingWind Skrevet 6. september 2023 #101 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dummeste svaret jeg har sett på lenge. Jeg tenker på meg selv fordi jeg vil at barna skal vokse opp et bedre sted, fordi jeg vil at barna skal ha større plass og boltre seg på, lettere og ha besøk av venner ect. Vi har ikke familie rundt oss, familien vi har er hans familie så for barna er jo dette et vinn. Ikke sikkert jeg har råd til og kjøpe vet du Anonymkode: 3515e...ee4 Så du ser en en mann med god økonomi og hus der du kan leve det perfekte husmor livet. Inntil realiteten kicker inn, forelskelsen bråstopper, du sitter med en hylende baby, der et eldre barn med ADHD som trenger stabilitet og forutsigbarhet mest sannsynlig eskalerer fordi han ble revet bort fra alt kjent og trygt og en tredje unge som også får livet snudd på hodet fordi mamma ble FORELSKET! Dere kjenner hverandre ikke engang. For å virkelig bli kjent med noen må en faktisk tilbringe MYE tid sammen, bo med dem og finne ut hvordan dere fungerer sammen. Ikke minst etablere et godt og stabilt forhold til barna som allerede er der. Og hva type verdier, moraler og oppdragelse en står for og hvordan evt partners syn samstemmer på de punktene. Å unnskylde med at du ikke har familie og nettverk er en ræva unnskyldning for å flytte inn i er hus med en mann som er fremmed for barna. Barna dine har venner og nettverk. De kommer faktisk foran deg og ditt behov for å rive opp alt for å flytte inn i er hus med kjæresten din. Jeg leser mer at du kun ser deg selv og dine behov og gir en god f i barnas følelser.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #102 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Av og til må man ta valg som foreldre som ikke gir mening for barna men vil være til barnas beste i fremtiden Anonymkode: 3515e...ee4 Dette er IKKE et av de tilfellene! Du kommer bare til å støte barna dine fra deg… AnonymBruker skrev (18 timer siden): Uenig. Vi leier en liten bolig, han eier er stor hus som kan romme oss alle Anonymkode: 3515e...ee4 Da kan dere vel kjøpe noe sammen? Evt være særboere til dine store barn er større? Anonymkode: b3cec...85f 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #103 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dummeste svaret jeg har sett på lenge. Jeg tenker på meg selv fordi jeg vil at barna skal vokse opp et bedre sted, fordi jeg vil at barna skal ha større plass og boltre seg på, lettere og ha besøk av venner ect. Vi har ikke familie rundt oss, familien vi har er hans familie så for barna er jo dette et vinn. Ikke sikkert jeg har råd til og kjøpe vet du Anonymkode: 3515e...ee4 Men kjære deg jeg føler med deg! Jeg er også alene, men du kan ikke legge din og dine barns lykke i hendene på en mann og hans familie du ikke en gang kjenner... Anonymkode: 39548...bef 8
Hulderen Skrevet 6. september 2023 #104 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dummeste svaret jeg har sett på lenge. Jeg tenker på meg selv fordi jeg vil at barna skal vokse opp et bedre sted, fordi jeg vil at barna skal ha større plass og boltre seg på, lettere og ha besøk av venner ect. Vi har ikke familie rundt oss, familien vi har er hans familie så for barna er jo dette et vinn. Ikke sikkert jeg har råd til og kjøpe vet du Anonymkode: 3515e...ee4 Men du er jo alt i konflikt med hans familie. Hva får deg til å tro at de da vil stille opp for de barna du har fra før? Det er ikke sikkert at de en gang er interessert i å stille opp for den nye babyen. 15 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #105 Skrevet 6. september 2023 Maleficenta skrev (1 time siden): det er idiotisk å få barn før man er ute av forelskelsesrusen Trådstarter er allerede gravid. Hva vi andre mener om hvor klokt det var, er ikke relevant akkurat nå. Det er ikke vårt liv. Anonymkode: 18755...c47 3
knutemora Skrevet 6. september 2023 #106 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trådstarter er allerede gravid. Hva vi andre mener om hvor klokt det var, er ikke relevant akkurat nå. Det er ikke vårt liv. Anonymkode: 18755...c47 Hadde ikke tenkt å være anonym.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #107 Skrevet 6. september 2023 Her har dere laget kaos fordi dere har gått for fort frem. Dette hadde vært ok, om det ikke var flere å ta hensyn til, slik som barna dine. Når de ikke er helt med så blir de fort skadelidene pga rushet. Jeg tenker at du ikke hadde det så travelt med å bli gravid. Og at han burde ha flyttet inn til dere i første omgang. Å flytte barna fra venner ol. Er vanskelig for dem i den alderen de er i. Og tenker at uten ny mann og barn. Så hadde det vært litt lettere. Det som skjer nå, er jo at han blir den stygge ulven i deres liv, fordi han kommer inn og snur alt på hodet for dem. Du kan få megling ang ditt elste barn på fvk. Men det skal du ikke før ting er fastsatt og bestemt. Så jeg ser ikke så mange andre muligheter til å gjøre dette godt igjen å først og fremst, at din nye fyr ber om permisjon og tar jobb der du bor i ett år. Slik at barna først og fremst lan bli vant til han og et nytt barn. Så får dere finne ut av hvor dumt eller bra det blir å flytte barna om ett år. Dere kan leie større bolig dette året, sammen. At du er gravid har de fleste ingenting med å legge seg opp i. Men forstår de reagerer litt da, når det virker litt lite gjennomtenkt, og i feil rekkefølge Anonymkode: a8445...995 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #108 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dummeste svaret jeg har sett på lenge. Jeg tenker på meg selv fordi jeg vil at barna skal vokse opp et bedre sted, fordi jeg vil at barna skal ha større plass og boltre seg på, lettere og ha besøk av venner ect. Vi har ikke familie rundt oss, familien vi har er hans familie så for barna er jo dette et vinn. Ikke sikkert jeg har råd til og kjøpe vet du Anonymkode: 3515e...ee4 Jeg er ikke Lilly Bendris, men skimter ett brudd i fremtiden med denne mannen. Hva da? Anonymkode: 0017f...0f9 9
Ellevill Skrevet 6. september 2023 #109 Skrevet 6. september 2023 Jeg gir blaffen i hvordan det går med dere voksne. Men fy fader, for en ansvarsløs holdning overfor 2, snart 3, barn! Og nøyaktig hva slags konflikt er det blitt med hans familie. Det virker jo som de har rett!! 12 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #110 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Viss forholdet hadde tatt slutt hadde vi klart oss fint vi. Vært alene mor for de to andre lenge og det er ingen problem så slapp av du. Anonymkode: 3515e...ee4 Men da har du revet opp hjemmet til barna dine, men det er helt greit mener du? Fordi du har kjent en mann i 6 mnd og har valgt å planlegge et barn med han på denne lille stunden. Jeg vokste opp med en mor som deg, tok ingen hensyn til meg og min søster når det gjaldt valg av mann. Vi fikk inn en psykopat som herjet familien i 17 år før jeg fikk sendt han tilbake til helvete han kom i fra. Dette vil du nå gjøre mot dine barn, rive dem opp, sørge for at de ikke har venner fra barndommen, DU har valgt mannen foran barna. Du skjønner tydeligvis ikke dette selv, og dette syntes jeg er forferdelig, du har allerede valgt bort den eldste til fordel for denne ukjente mannen. Husk dette når du undrer på hvorfor du ikke får besøk av barn og barnebarn når de er voksne. Anonymkode: bf0bc...e54 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #111 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tror ikke dette er en kvinne i jobb. Ellers ville hun vel tatt jobben med i vurderingen om å flytte til en annen kant av landet før mammaperm…ikke lett å få ny jobb da. Anonymkode: a96b3...f6f Det siste er jo bare bullshit. Det skrikes etter arbeidskraft overalt i hele landet, og renta heves blant annet for at det skal bli flere arbeidsledige, siden så lav arbeidsledighet som nå rett og slett ikke går. Anonymkode: e770a...52c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #112 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da har du revet opp hjemmet til barna dine, men det er helt greit mener du? Fordi du har kjent en mann i 6 mnd og har valgt å planlegge et barn med han på denne lille stunden. Jeg vokste opp med en mor som deg, tok ingen hensyn til meg og min søster når det gjaldt valg av mann. Vi fikk inn en psykopat som herjet familien i 17 år før jeg fikk sendt han tilbake til helvete han kom i fra. Dette vil du nå gjøre mot dine barn, rive dem opp, sørge for at de ikke har venner fra barndommen, DU har valgt mannen foran barna. Du skjønner tydeligvis ikke dette selv, og dette syntes jeg er forferdelig, du har allerede valgt bort den eldste til fordel for denne ukjente mannen. Husk dette når du undrer på hvorfor du ikke får besøk av barn og barnebarn når de er voksne. Anonymkode: bf0bc...e54 Altså, barn skal da ikke diktere HVILKEN mann mor velger. Dagen barn er noen kravstore snøfnugg, som mener de skal bestemme alt i de voksnes liv. Anonymkode: e770a...52c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #113 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er IKKE et av de tilfellene! Du kommer bare til å støte barna dine fra deg… Da kan dere vel kjøpe noe sammen? Evt være særboere til dine store barn er større? Anonymkode: b3cec...85f Særboere med en nyfødt baby forstår du jo selv at ikke går. Da blir mor overbelastet av alt arbeidet alene med babyen, kanskje har babyen kolikk, og hun må ta vare på de eldre barna. Far får ikke opprettet noe særlig kontakt med babyen ved å se babyen sjeldent. Hvordan er dette til beste for noen av barna? Anonymkode: e770a...52c 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #114 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 12.56): Jeg har to barn og vært enslig lenge, for ca et halvt år siden møtte jeg en og vi begynte og date, ting gikk bra og sakte men sikkert introduserte jeg barna og det gikk veldig bra. Vi har litt avstandsforhold pga reisevei men sees så ofte det lar seg gjøre. Har blitt godt kjent med familien hans og barna trives også der. Han har ikk barn fra før og ønsket seg et eget, jeg hadde samme ønske og begynner og bli eldre så har ikke så god tid, ene førte til det andre og ja nå er jeg gravid, var en nyhet vi begge ble glad for, men vi har holdt dette hemmelig og ikke sagt noe til barna osv fordi jeg syns det er litt tidelig og må være rett timing men han klarte og forsnakke seg til sin familie, de mente at siden vi ikke bor sammen og jeg har to barn fra før (en med utforinger som adhd osv) så mente de at det blir for mye for meg med et barn til siden jeg ikke har kontakt med min familie som kan bidra, vi havnet i en konflikt pga dette så nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre... Vi har lenge diskutert og flytte sammen men mine barn ønsker ikke og forflytte seg med han, jeg er red det vil bli mye konflikter. Hvordan få barna til og varme seg opp til og flytte inn hos han på en fin måte? Det innebærer også skole bytting osv for barna så er mye forandringer... De er eldre mellom (9-15 år) Vi har prøvd og finne på mye gøy sammen og styrke forholdet men nå har det blitt helt stopp og blitt til at eldste er på avlastning når jeg er der da han er så sint og vil ikke være med, men det påvirker også yngste så vanskelig. Tar gjerne imot tips da jeg gjerne ønsker at dette skal bli bedre Anonymkode: 3515e...ee4 Dette er faktisk seriøst? 🫣. Du har datet en mann i 6 måneder, dere går 100% inn fra dag 1 og du tar null hensyn til dine allerede eksisterende barn som er midt i puberteten og den verste hormonstormen? Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser. Stakkars de to barna dine som blir revet opp fra sin trygghet, venner, skole og ALT - fordi mor ikke evner å legge til rette for en trygg og stabil oppvekst, men heller fokuserer på egne behov og blir gravid etter 6 måneder med allerede store barn, med en fremmed mann. Nei, Good luck. Stakkars barn er det eneste jeg tenker på her. Anonymkode: b1aa4...c0c 12 2
Maleficenta Skrevet 6. september 2023 #115 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Særboere med en nyfødt baby forstår du jo selv at ikke går. Da blir mor overbelastet av alt arbeidet alene med babyen, kanskje har babyen kolikk, og hun må ta vare på de eldre barna. Far får ikke opprettet noe særlig kontakt med babyen ved å se babyen sjeldent. Hvordan er dette til beste for noen av barna? Anonymkode: e770a...52c nettopp derfor burde ikke ts beholde denne babyen 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #116 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Særboere med en nyfødt baby forstår du jo selv at ikke går. Da blir mor overbelastet av alt arbeidet alene med babyen, kanskje har babyen kolikk, og hun må ta vare på de eldre barna. Far får ikke opprettet noe særlig kontakt med babyen ved å se babyen sjeldent. Hvordan er dette til beste for noen av barna? Anonymkode: e770a...52c Det valget har faktisk kvinnen påført seg selv, så da får hun ta et valg. Hun har allerede to barn, en med utfordringer - som hun skal legge til rette for å gi en stabil og trygg oppvekst. Anonymkode: b1aa4...c0c 8 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #117 Skrevet 6. september 2023 Det verste som kan skje her, fremtidig. Er jo ar barnet med ADHD får så ekstreme emosjonelle reaksjoner på alt dette, at hen tyr til rusmidler og alt det innebærer. Forskning viser at barn med ADHD er mye mer utsatt for å starte med både rusmidler og kriminalitet. TS er en uansvarlig mor og burde fokusere på de allerede eksisterende barna sine. Anonymkode: b1aa4...c0c 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #118 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Viss forholdet hadde tatt slutt hadde vi klart oss fint vi. Vært alene mor for de to andre lenge og det er ingen problem så slapp av du. Anonymkode: 3515e...ee4 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Særboere med en nyfødt baby forstår du jo selv at ikke går. Da blir mor overbelastet av alt arbeidet alene med babyen, kanskje har babyen kolikk, og hun må ta vare på de eldre barna. Far får ikke opprettet noe særlig kontakt med babyen ved å se babyen sjeldent. Hvordan er dette til beste for noen av barna? Anonymkode: e770a...52c Se øverste sitat fra ts. Det er ikke noe problem og de vil klare seg helt fint..... Anonymkode: 63ed2...eef
Maleficenta Skrevet 6. september 2023 #119 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det valget har faktisk kvinnen påført seg selv, så da får hun ta et valg. Hun har allerede to barn, en med utfordringer - som hun skal legge til rette for å gi en stabil og trygg oppvekst. Anonymkode: b1aa4...c0c enig. Hun får takke seg selv om det blir for tøft 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #120 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Særboere med en nyfødt baby forstår du jo selv at ikke går. Da blir mor overbelastet av alt arbeidet alene med babyen, kanskje har babyen kolikk, og hun må ta vare på de eldre barna. Far får ikke opprettet noe særlig kontakt med babyen ved å se babyen sjeldent. Hvordan er dette til beste for noen av barna? Anonymkode: e770a...52c Her er det for sent å finne en perfekt løsning… De må jo nesten bare prøve å gjøre det beste ut av det? Hva med å leige en større bolig midlertidig da, i stedet for å kjøpe? Å tvangsflytte 15-åringen er i mitt syn oppskriften på katastrofe, og må være den siste planen på lista… Anonymkode: b3cec...85f 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå