Gå til innhold

Barna liker ikke stefar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelpe meg for et opplegg...

Nei, man flytter ikke barna sine for en fling på seks måneder. Du kommer til å ende opp med barnefar nummer tre. Ser du ikke dette, ts???

Må helt ærlig innømme at jeg dømmer rimelig fort når ts ikke kan skrive skikkelig norsk engang.

Anonymkode: 24af8...93c

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke stefaren deres. Han er mammas kjæreste. Man er ikke automatisk stefar/mor bare fordi man har blitt sammen med noen med barn 

Anonymkode: efdb9...862

• Liker 8
Skrevet

Hans familie har jo rett, du har jo ikke overhodet ikke kapasitet til de to barna du har, eldste er på avlastning? Langt mindre ett barn til. Det virker ikke som om du jobber, du har ingen bolig. Selvfølgelig skal ikke barna måtte flytte inn til en tilfeldig date!!?? Og selvfølgelig er det en elendig ide å bli gravid og få et barn til. 
Hjelp de barna du har!!! 
Får du hjelp av barnevernet nå? 
Ikke få dette siste barnet. Ikke flytt!! Er dette mannen i ditt liv, er han der om noen år også. Da kan han komme på besøk til deg. En du dater er ingen stefar!!!

Å få et barn til nå er galskap og ikke til dine barns beste, ikke til ditt beste, antageligvis ikke til det kommende barnets beste. 
Hvordan skal du klare å ta deg av barna du har med en baby? 
Var det du som spurte om flytting og barnevern? Å flytte inn til en fremmed mann vil selvfølgelig barnevernet se svært negativt på, og det har de rett i. Å være gravid i din situasjon håper jeg de også anser som bekymringsfullt. 

Det er svært synd på dine to barn, og du tar virkelig ikke gode avgjørelser for dem.

Anonymkode: 63ed2...eef

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne tråden burde være lagt til som et  pensum for single menn, om farer og problemer følger å date alenemødrer. 

Mannens lykke betyr null, nix — nada…

Finn dere heller damer som ikke har hatt unger fra før av. 

Anonymkode: c7e1c...d63

• Liker 6
Skrevet

Etter min mening, jeg er i besteforeldregenerasjonen, så er den eneste måten dette bør løses, at dere blir særboere.  Alt annet er galskap! Etter 6 mnd kjenner dere ikke hverandre i det hele tatt. Ungene skal ikke rives løs fra alt de kjenner fordi du er gravid igjen. Noen ganger er abort den beste løsningen for å "redde" en familie en har fra før. (Mener ikke at abort skal brukes som prevensjon) 
Jeg har hatt 3 fosterbarn, som alle måtte vokse opp uten sine foreldre av forskjellige grunner. Du kan høres ut som en mamma som setter deg selv først og barna dine i andre rekke, noe du bør vite er skadelig.  Du skriver også at du ikke har kontakt med din familie, noe som for meg er et stort rødt flagg. 
Hva vil du gjøre hvis forholdet du er i nå tar slutt og du sitter med 3 barn alene uten eget nettverk? 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Du velger å føde et nytt barn inn o kaos ? Typisk. Egne behov går foran barnas sikkerhet og trygghet...lenge leve selvrealiserings egoismen.  Er det verdt å ødelegge livet til dine barn ? Tenker ikke du på at DU skaper store problemer for dem ? At de kan bli bitre og få psykiske problemer , angst , frykt og havne ut i rus...

Anonymkode: 6ecf3...48d

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

No tenker du bare på deg selv. Dere kan kjøpe noe i ditt distrikt. Jeg synes du virker umoden. Ikke noe rart barna reagerer. De kommer til å tilpasse seg men mulig deres forhold er ødelagt for alltid av den grunn. 

Anonymkode: 5442c...5fc

Dummeste  svaret jeg har sett på lenge. Jeg tenker på meg selv fordi jeg vil at barna skal vokse opp et bedre sted, fordi jeg vil at barna skal ha større plass og boltre seg på, lettere og ha besøk av venner ect. Vi har ikke familie rundt oss, familien vi har er hans familie så for barna er jo dette et vinn. Ikke sikkert jeg har råd til og kjøpe vet du 

Anonymkode: 3515e...ee4

Skrevet
Belima skrev (11 minutter siden):

Etter min mening, jeg er i besteforeldregenerasjonen, så er den eneste måten dette bør løses, at dere blir særboere.  Alt annet er galskap! Etter 6 mnd kjenner dere ikke hverandre i det hele tatt. Ungene skal ikke rives løs fra alt de kjenner fordi du er gravid igjen. Noen ganger er abort den beste løsningen for å "redde" en familie en har fra før. (Mener ikke at abort skal brukes som prevensjon) 
Jeg har hatt 3 fosterbarn, som alle måtte vokse opp uten sine foreldre av forskjellige grunner. Du kan høres ut som en mamma som setter deg selv først og barna dine i andre rekke, noe du bør vite er skadelig.  Du skriver også at du ikke har kontakt med din familie, noe som for meg er et stort rødt flagg. 
Hva vil du gjøre hvis forholdet du er i nå tar slutt og du sitter med 3 barn alene uten eget nettverk? 

Viss forholdet hadde tatt slutt hadde vi klart oss fint vi. Vært alene mor for de to andre lenge og det er ingen problem så slapp av du. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har to barn og vært enslig lenge, for ca et halvt år siden møtte jeg en og vi begynte og date, ting gikk bra og sakte men sikkert introduserte jeg barna og det gikk veldig bra. Vi har litt avstandsforhold pga reisevei men sees så ofte det lar seg gjøre. Har blitt godt kjent med familien hans og barna trives også der. Han har ikk barn fra før og ønsket seg et eget, jeg hadde samme ønske og begynner og bli eldre så har ikke så god tid, ene førte til det andre og ja nå er jeg gravid, var en nyhet vi begge ble glad for, men vi har holdt dette hemmelig og ikke sagt noe til barna osv fordi jeg syns det er litt tidelig og må være rett timing men han klarte og forsnakke seg til sin familie, de mente at siden vi ikke bor sammen og jeg har to barn fra før (en med utforinger som adhd osv) så mente de at det blir for mye for meg med et barn til siden jeg ikke har kontakt med min familie som kan bidra, vi havnet i en konflikt pga dette så nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre... Vi har lenge diskutert og flytte sammen men mine barn ønsker ikke og forflytte seg med han, jeg er red det vil bli mye konflikter. Hvordan få barna til og varme seg opp til og flytte inn hos han på en fin måte? Det innebærer også skole bytting osv for barna så er mye forandringer... De er eldre mellom (9-15 år) Vi har prøvd og finne på mye gøy sammen og styrke forholdet men nå har det blitt helt stopp og blitt til at eldste er på avlastning når jeg er der da han er så sint og vil ikke være med, men det påvirker også yngste så vanskelig. Tar gjerne imot tips da jeg gjerne ønsker at dette skal bli bedre 

måtte du bli gravid igjen? Måte på å være ego. Dere har ikke en gang flyttet sammen ennå og allerede skal du snu dine barns liv på hodet for denne mannen. Faen dette skulle du tenkt på før. Snakk om å miste hodet når man blir forelska. Sett dine egne unger først for faen

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor må livet til barna snus på hode fordi du har fått kjæreste? Kan ikke han flytte til dere heller, eller at dere finner en ny bolig sammen i barnas skolekrets?

Anonymkode: e4bbd...e95

ja helt enig. HAN får flytte. Han er den som har færrest forpliktelser fra før

• Liker 3
Skrevet

Her kan jeg svare med egne erfaringer. Jeg flyttet inn hos min eks og mitt eldste barn som da var 12 år synes det var ok og gledet seg, men min yngste nektet og ble boende hos sin pappa da hun ikke ønsket å bytte skole eller likte min eks. 

Jeg ble manipulert så til de grader, han nektet meg så og si alt på slutten, alt ved meg var det feil. Jeg mistet også alle mine nære venner.

Jeg hadde aldri gjort det igjen, aldri aldri.

Jeg har så dårlig samvittighet ennå og det er 10 år siden dette hendte. Kan jeg legge til at jeg ble utsatt for grov familievold som endte i 2 rettsaker.

For all del, la barna komme først. Lytt til dem. Ikke flytt og ikke la dem bytte skole og miljø.

Familie kommer alltid først!

Anonymkode: 8bc8b...169

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne tråden burde være lagt til som et  pensum for single menn, om farer og problemer følger å date alenemødrer. 

Det er bedre å finne kvinner eller menn med voksne barn...enn å utsette mindreårige barn for stress med flytting, bytting av skoler, skille dem fra vennekrets osv.

Anonymkode: 6ecf3...48d

Skrevet
WhisperingWind skrev (11 timer siden):

Ungen har ikke godt at mor er gravid med babydaddy nr 3 etter 6 mnd(!) og river dem ut av sitt nærmiljø og liv for å flytte inn med en mann de knapt kjenner!

ADHD eller ei.

Nå må du gi deg'a😂😂😂!!! 

Anonymkode: 18ea8...e8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har to barn og vært enslig lenge, for ca et halvt år siden møtte jeg en og vi begynte og date, ting gikk bra og sakte men sikkert introduserte jeg barna og det gikk veldig bra. Vi har litt avstandsforhold pga reisevei men sees så ofte det lar seg gjøre. Har blitt godt kjent med familien hans og barna trives også der. Han har ikk barn fra før og ønsket seg et eget, jeg hadde samme ønske og begynner og bli eldre så har ikke så god tid, ene førte til det andre og ja nå er jeg gravid, var en nyhet vi begge ble glad for, men vi har holdt dette hemmelig og ikke sagt noe til barna osv fordi jeg syns det er litt tidelig og må være rett timing men han klarte og forsnakke seg til sin familie, de mente at siden vi ikke bor sammen og jeg har to barn fra før (en med utforinger som adhd osv) så mente de at det blir for mye for meg med et barn til siden jeg ikke har kontakt med min familie som kan bidra, vi havnet i en konflikt pga dette så nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre... Vi har lenge diskutert og flytte sammen men mine barn ønsker ikke og forflytte seg med han, jeg er red det vil bli mye konflikter. Hvordan få barna til og varme seg opp til og flytte inn hos han på en fin måte? Det innebærer også skole bytting osv for barna så er mye forandringer... De er eldre mellom (9-15 år) Vi har prøvd og finne på mye gøy sammen og styrke forholdet men nå har det blitt helt stopp og blitt til at eldste er på avlastning når jeg er der da han er så sint og vil ikke være med, men det påvirker også yngste så vanskelig. Tar gjerne imot tips da jeg gjerne ønsker at dette skal bli bedre 

Om dere skal flytte sammen, så skal du ikke ta barna ut av skolen og inn på ny skole. De må fortsette der de er. 

Om dette skal gå, så må mannen all in for å være stabil omsorgsperson rundt barna og dere må være bestemt på at ja dere vil begge dette. Han må ønske et liv med dine barn rundt seg og ønske å påvirke dem på en god måte.

Det er han som må flytte på seg. Hva tenker han om det? Altså selge sitt og etablere seg der dere bor.

Anonymkode: c198f...b1f

• Liker 4
Skrevet
knutemora skrev (15 timer siden):

Så:
Du har to barn, på 9 og 15. Det eldste barnet har ADHD, i så pass stor grad at hen er på avlastning av og til. 

Du møtte en mann for et halvt år siden, som bor et stykke unna. Dere har blitt veldig glade i hverandre, og du er nå gravid. Gratulerer! Jeg forstår godt at du gleder deg til å få barn med mannen du er forelsket i.

Så til det vanskelige: Du vil flytte. Det vil ikke barna dine. Noen ganger må man ta vanskelige avgjørelser. Noen ganger er det vanskelig å vite hva som er rett.

Jeg lurer på noen ting før jeg har lyst til å tenke så mye mer:
Hvor langt er det snakk om å flytte?
Eier du boligen du bor i nå?
Eier han boligen han bor i nå? 
Hvilken oppfølging får barnet med ADHD? Hvor lenge er det til hen fyller 16?
Hvor involvert er faren (eller fedrene) til barna dine i livet til barna? 
Hvor nær omgangskrets har barna dine der du bor?

det er idiotisk å få barn før man er ute av forelskelsesrusen

• Liker 5
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men du møtte en fyr 6 mnd siden ca, er må gravid, barna dine har møtt ham, og nå vil du vite hvordan du får de til å flytte til ham?

Eh.. HAN må jo flytte, selsvagt.. 

Anonymkode: 39548...bef

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå må du gi deg'a😂😂😂!!! 

Anonymkode: 18ea8...e8b

hvorfor? Vedkommende har fullstendig rett

• Liker 6
Skrevet

Jeg håper for barnas del at barnevernstjenesten er inne og kan være med å ta oppegående valg for barna siden du ikke virker til å være i stand til det selv. For et kaos du har satt deg selv og dem i. Dine tanker og refleksjoner rundt dette her er jo så alvorlig, du lever i en liten fantasi boble. Nei.. dette var trist.

Anonymkode: c0525...bf7

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

i dette tilfellet er det jo barnas lykke som betyr null, nix, nada. Hun setter jo hans ønsker og behov foran barna her

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Her er det ikke problemet at hun er alenemor, de har begge tatt en fullstendig hjernedød avgjørelse om å få barn i denne situasjonen.. han er jo ikke glupere enn at han synes dette var en god ide. Hadde vært like bekymringsfull avgjørelse om hun ikke hadde barn fra før. Eneste triste her er de, snart 3 barna, dette går utover.. 

Anonymkode: 39548...bef

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...