Gjest T-AA Skrevet 5. september 2023 #61 Skrevet 5. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har to barn og vært enslig lenge, for ca et halvt år siden møtte jeg en og vi begynte og date, ting gikk bra og sakte men sikkert introduserte jeg barna og det gikk veldig bra. Vi har litt avstandsforhold pga reisevei men sees så ofte det lar seg gjøre. Har blitt godt kjent med familien hans og barna trives også der. Han har ikk barn fra før og ønsket seg et eget, jeg hadde samme ønske og begynner og bli eldre så har ikke så god tid, ene førte til det andre og ja nå er jeg gravid, var en nyhet vi begge ble glad for, men vi har holdt dette hemmelig og ikke sagt noe til barna osv fordi jeg syns det er litt tidelig og må være rett timing men han klarte og forsnakke seg til sin familie, de mente at siden vi ikke bor sammen og jeg har to barn fra før (en med utforinger som adhd osv) så mente de at det blir for mye for meg med et barn til siden jeg ikke har kontakt med min familie som kan bidra, vi havnet i en konflikt pga dette så nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre... Vi har lenge diskutert og flytte sammen men mine barn ønsker ikke og forflytte seg med han, jeg er red det vil bli mye konflikter. Hvordan få barna til og varme seg opp til og flytte inn hos han på en fin måte? Det innebærer også skole bytting osv for barna så er mye forandringer... De er eldre mellom (9-15 år) Vi har prøvd og finne på mye gøy sammen og styrke forholdet men nå har det blitt helt stopp og blitt til at eldste er på avlastning når jeg er der da han er så sint og vil ikke være med, men det påvirker også yngste så vanskelig. Tar gjerne imot tips da jeg gjerne ønsker at dette skal bli bedre Anonymkode: 3515e...ee4 Stakkars barn.
Dishwalla Skrevet 5. september 2023 #62 Skrevet 5. september 2023 Dette var bare trist å lese. Hva tenkte du på? En voksen kvinne med store barn, involvert med ny mann i 6 måneder, barna er introdusert allerede og du er i tillegg gravid? Nå vil du dra med deg barna på flyttelasset hjem til han.. En mann de ikke kjenner, duikke kjenner og som du allerede kaller stefar. For å legge til sirkuset så har du allerede en konflikt med hans foreldre? Jeg ber deg om å stoppe opp og innse at du er i ferd med å ødelegge relasjonen til dine barn for alltid. Det valget du tar nå vil følge deg og barna resten av livet, og kjører du på slik du legger det frem i innlegget så frykter jeg at barna dine vil miste all tillit til deg. 22
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2023 #63 Skrevet 5. september 2023 Og innså at du ble gravid etter 6(!) mnd!!! Herregud kvinne. Du blir jo ikke gravid etter 6 mnd, river ungene bort fra alt kjent til å flytte inn med en mann som du ikke engang kjenner særlig godt. Med barn i bildet så må en jo teste terrenget mye mer, bo sammen en periode der barna er etablert og se om det i det hele funker som samboere. Oppi dette er det plutselig en baby👀
Daraya Skrevet 5. september 2023 #64 Skrevet 5. september 2023 Et barn med adhd som mister sitt nettverk, som må begynne på ny skole, og som er i en sårbar alder mtp så store forandringer. Som attpåtil ikke liker morens nye kjæreste. Og på toppen kommer et nytt barn, som vi alle vet krever ekstremt mye i starten. Jeg syns det er dårlig gjort overfor barna. Hva er motivet ts? 22 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #65 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Våres leilighet er ikke stor nok for en til og han har et stort hus, i tillegg er det der han bor jeg ønsker at barna skal vokse opp så gir jo mening Anonymkode: 3515e...ee4 Det gir ikke mening når barna er 9 og 15 nei. Det framstår så uplanlagt som det går an. For min del framstår du som en lite stabil forelder som river opp røttene til barna dine for å flytte de pga en fyr du har kjent kort tid. Hadde du lyst barna skulle vokst opp et annet sted, så burde du tenkt på det når den eldste var yngre. Anonymkode: 5788a...5bd 13 1 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #66 Skrevet 5. september 2023 Du har allerede barn med to forskjellige menn og nå er du i ferd med å få barn med en tredje mann, du ikke har bodd sammen med og har kjent i 6 måneder. Det virker som om du mangler litt impulskontroll. Hvorfor i all verden har du det så travelt? Det å bygge en ny familie med mine/våre barn er ingen lek. Denne mannen har ikke barn fra før og aner virkelig ikke hva han går ti. Hva om han ikke takler det? Mange gjør ikke det. Det blir vanskelig nok, om du ikke skal rive ungene vekk fra alt som er kjent, for å bygge din idylliske familie, som ikke finnes. Dette er dømt til å mislykkes, men det hører du vel neppe på uansett, du har bestemt deg. Anonymkode: 772c5...cfe 19
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #67 Skrevet 5. september 2023 Dette høres bare trist ut. Skjønner det er hyggelig med en kjæreste, men å gå så raskt frem er skikkelig dårlig ovenfor barna. Anonymkode: 50095...115 16
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #68 Skrevet 5. september 2023 Vet du hva, TS, jeg blir rett og slett uvel og trist langt inn i sjelen over dette innlegget Å få barn med en mann du har kjent noen måneder OG allerede er gravid med(??!) med 2 barn fra før er ille nok i seg selv! Dere burde gått sakte frem, og alt burde skjedd i en rekkefølge tilpasset barna og ikke deres pulebehov! Og i tillegg bare å vurdere å flytte 2 barn til nytt sted, ny mann, ny stefamilie OG et lykkerusbarn??? For vondt av barn med foreldre som overkjører dem med sitt eget lykkeliv! Men noen mener jo at «så lenge mor er glad, tåler barna alt»…. Dette er bare trist og garantert en tragedie for barna dine - de du burde satt aller, aller først! Anonymkode: 4018d...111 23
Snuppiluppi84 Skrevet 5. september 2023 #69 Skrevet 5. september 2023 Fy søren altså! Sett barna først! 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #70 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du hva, TS, jeg blir rett og slett uvel og trist langt inn i sjelen over dette innlegget Å få barn med en mann du har kjent noen måneder OG allerede er gravid med(??!) med 2 barn fra før er ille nok i seg selv! Dere burde gått sakte frem, og alt burde skjedd i en rekkefølge tilpasset barna og ikke deres pulebehov! Og i tillegg bare å vurdere å flytte 2 barn til nytt sted, ny mann, ny stefamilie OG et lykkerusbarn??? For vondt av barn med foreldre som overkjører dem med sitt eget lykkeliv! Men noen mener jo at «så lenge mor er glad, tåler barna alt»…. Dette er bare trist og garantert en tragedie for barna dine - de du burde satt aller, aller først! Anonymkode: 4018d...111 Jeg glemte å legge til: Bør du få dette barnet i det hele tatt? Anonymkode: 4018d...111 6 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #71 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): No tenker du bare på deg selv. Dere kan kjøpe noe i ditt distrikt. Jeg synes du virker umoden. Ikke noe rart barna reagerer. De kommer til å tilpasse seg men mulig deres forhold er ødelagt for alltid av den grunn. Anonymkode: 5442c...5fc Det er ikke sikkert de kommer til å tilpasse seg. Barnet med adhd kan få vansker med å få nye venner da folk har lettere for å trekke seg unna. Anonymkode: 5788a...5bd 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #72 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har lenge diskutert og flytte sammen men mine barn ønsker ikke og forflytte seg med han, jeg er red det vil bli mye konflikter. Hvordan få barna til og varme seg opp til og flytte inn hos han på en fin måte? Det innebærer også skole bytting osv for barna så er mye forandringer... De er eldre mellom (9-15 år) Vi har prøvd og finne på mye gøy sammen og styrke forholdet men nå har det blitt helt stopp og blitt til at eldste er på avlastning når jeg er der da han er så sint og vil ikke være med, men det påvirker også yngste så vanskelig. Tar gjerne imot tips da jeg gjerne ønsker at dette skal bli bedre Nei nei nei. Du kan vel umulig tenke klart her? Hvorfor skal du ta barna dine ut av hjemmet og inn i et delt hjem med kjæresten din ( etter 6 mnd !!! ) Vent til de blir større. La de ha sitt eget hjem i fred. Tenk på hvordan de har det da. Og ja, jeg har også kjæreste. Vi har vært sammen i 1 år. Han har 3 barn og jeg har 1. vi er særboere og setter barna først. Når barna ikke ønsker å flytte så skal de ikke måtte det. Anonymkode: c198f...b1f 13
knutemora Skrevet 5. september 2023 #73 Skrevet 5. september 2023 Så: Du har to barn, på 9 og 15. Det eldste barnet har ADHD, i så pass stor grad at hen er på avlastning av og til. Du møtte en mann for et halvt år siden, som bor et stykke unna. Dere har blitt veldig glade i hverandre, og du er nå gravid. Gratulerer! Jeg forstår godt at du gleder deg til å få barn med mannen du er forelsket i. Så til det vanskelige: Du vil flytte. Det vil ikke barna dine. Noen ganger må man ta vanskelige avgjørelser. Noen ganger er det vanskelig å vite hva som er rett. Jeg lurer på noen ting før jeg har lyst til å tenke så mye mer: Hvor langt er det snakk om å flytte? Eier du boligen du bor i nå? Eier han boligen han bor i nå? Hvilken oppfølging får barnet med ADHD? Hvor lenge er det til hen fyller 16? Hvor involvert er faren (eller fedrene) til barna dine i livet til barna? Hvor nær omgangskrets har barna dine der du bor? 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #74 Skrevet 5. september 2023 knutemora skrev (2 minutter siden): Så: Du har to barn, på 9 og 15. Det eldste barnet har ADHD, i så pass stor grad at hen er på avlastning av og til. Du møtte en mann for et halvt år siden, som bor et stykke unna. Dere har blitt veldig glade i hverandre, og du er nå gravid. Gratulerer! Jeg forstår godt at du gleder deg til å få barn med mannen du er forelsket i. Så til det vanskelige: Du vil flytte. Det vil ikke barna dine. Noen ganger må man ta vanskelige avgjørelser. Noen ganger er det vanskelig å vite hva som er rett. Jeg lurer på noen ting før jeg har lyst til å tenke så mye mer: Hvor langt er det snakk om å flytte? Eier du boligen du bor i nå? Eier han boligen han bor i nå? Hvilken oppfølging får barnet med ADHD? Hvor lenge er det til hen fyller 16? Hvor involvert er faren (eller fedrene) til barna dine i livet til barna? Hvor nær omgangskrets har barna dine der du bor? Dette handler ikke bare om flytting, men hele pakken. De har vært sammen et halvt år og allerede gravid De vet ikke om de er glade i hverandre, eller kun forelsket enda! Det er ikke greit å rushe et forhold og snu barnas liv helt oppned pga en forelskelse som har vart noen mnd, helt uavhengig av hvem som eier hus hvor og når eldste fyller 16 år 😕 Uansett - man flytter hvertfall ikke barna! Anonymkode: 4018d...111 15
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #75 Skrevet 5. september 2023 Skal gå i mot strømmen her å si at miljøforandring kan være bra for eldste med adhd. Så jeg støtter den med flytting spesielt hvis huset er større og mer plass, og miljøet er mer barnevennlig. Ser mer fordeler enn ulemper. Barn er mer tilpassing dyktige enn voksne, men kanskje ikke helt ideelt å bli gravid så fort før alt var på plass egentlig, men sånn er det. Ville uansett tatt en snakk med bv mtp dere har avlastning og rådført meg hva de tenker og syns. Men tenker at eldste kan ha godt av miljøforandringer. At han er fly forbanna nå, er pga alle rutiner og alt blir endevendt. Og frykt for nye tilpassinger osv. Går nok mer på diagnosen en selve prosessen. Har adhd selv og kjenner meg igjen. Og slitt med dette jeg og siden barn. Det går nok bra. Det er kg og mamma politiet som snakker her inne og fordømmer alt.. send meg en pm. Kan fortelle deg og snakke mye mer med deg på privaten om du vil, TS. Anonymkode: 18ea8...e8b
Ulrikke Skrevet 5. september 2023 #76 Skrevet 5. september 2023 Jeg møtte en mann med tre barn fra før for mange år siden, jeg var barnløs. Det var ikke diskusjon engang, jeg skjønte jo umiddelbart at det var jeg som måtte flytte på meg dersom jeg ønsket å satse på forholdet. Det burde en barnløs mann også skjønne. Bor her fortsatt, over 20 år senere. Det kunne jo aldri vært noe annet alternativ enn at det var jeg som flyttet. Så er det jo altfor tidlig å sette et nytt barn til verden, og forholdet hørtes ikke veldig stabilt ut uansett. Jeg mener ikke at man skal anbefale abort på noe vis, jeg forstår jo godt at det er ekstremt vanskelig. Men jeg ville tenkt grundig gjennom hva jeg har og hva jeg er villig til å risikere, i det minste.... 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #77 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal gå i mot strømmen her å si at miljøforandring kan være bra for eldste med adhd. Så jeg støtter den med flytting spesielt hvis huset er større og mer plass, og miljøet er mer barnevennlig. Ser mer fordeler enn ulemper. Barn er mer tilpassing dyktige enn voksne, men kanskje ikke helt ideelt å bli gravid så fort før alt var på plass egentlig, men sånn er det. Ville uansett tatt en snakk med bv mtp dere har avlastning og rådført meg hva de tenker og syns. Men tenker at eldste kan ha godt av miljøforandringer. At han er fly forbanna nå, er pga alle rutiner og alt blir endevendt. Og frykt for nye tilpassinger osv. Går nok mer på diagnosen en selve prosessen. Har adhd selv og kjenner meg igjen. Og slitt med dette jeg og siden barn. Det går nok bra. Det er kg og mamma politiet som snakker her inne og fordømmer alt.. send meg en pm. Kan fortelle deg og snakke mye mer med deg på privaten om du vil, TS. Anonymkode: 18ea8...e8b Her føler jeg du forenkler situasjonen veldig! TS skriver i overskriften at barna ikke liker stefar (som om en kjæreste i 6 mnd er stefar…) Dette er å overkjøre barna med ny stefar, lykkerusbarn, ny stefamilie OG rive dem opp fra der de bor. Man vet jo ikke hvordan TS og kjæresten fungerer ved å bo sammen engang! Og det virker også som om det er kaos i forhold til hans familie. Hvis TS absolutt skal tvinge et søsken på dem, bør hun hvertfall ta det med ro med flytting til hun ser om forholdet til kjæresten holder i det hele tatt! «Nytt miljø positivt»?? Bare å tenke den tanken sier mye om at du ikke forstår hva mange barn går gjennom av frustrasjon, tristhet, følelsen av å ikke bety noe osv i en slik tvunget situasjon. Mange barn er ødelagt pga egoforeldre som prioriterer egne lykke fremfor barnas. Anonymkode: 4018d...111 15 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #78 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg glemte å legge til: Bør du få dette barnet i det hele tatt? Anonymkode: 4018d...111 Ja, TS bør virkelig tenke seg svært godt om! Bare tenk på logistikken med samvær. Hun har ett barn med spesielle behov som skal på avlasting og så til sin far. Det barnet som i dag er ni år skal til sin far. Hvis TS får et nytt barn så må hun samarbeide med denne mer eller mindre fremmede mannen som bor timesvis unna (for han kommer jo til å flytte tilbake når det blir slutt om et par måneder), og hun klarer ikke engang samarbeide med «farmor og farfar». Det er fullstendig krise. Anonymkode: 6f90b...cc5 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #79 Skrevet 5. september 2023 Hvis ikke barnevernet er inni bildet allerede så kommer de nok raskt inn tipper jeg. Det her er galskap. Anonymkode: c0525...bf7 11 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2023 #80 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal gå i mot strømmen her å si at miljøforandring kan være bra for eldste med adhd. Så jeg støtter den med flytting spesielt hvis huset er større og mer plass, og miljøet er mer barnevennlig. Ser mer fordeler enn ulemper. Barn er mer tilpassing dyktige enn voksne, men kanskje ikke helt ideelt å bli gravid så fort før alt var på plass egentlig, men sånn er det. Ville uansett tatt en snakk med bv mtp dere har avlastning og rådført meg hva de tenker og syns. Men tenker at eldste kan ha godt av miljøforandringer. At han er fly forbanna nå, er pga alle rutiner og alt blir endevendt. Og frykt for nye tilpassinger osv. Går nok mer på diagnosen en selve prosessen. Har adhd selv og kjenner meg igjen. Og slitt med dette jeg og siden barn. Det går nok bra. Det er kg og mamma politiet som snakker her inne og fordømmer alt.. send meg en pm. Kan fortelle deg og snakke mye mer med deg på privaten om du vil, TS. Anonymkode: 18ea8...e8b Ungen har ikke godt at mor er gravid med babydaddy nr 3 etter 6 mnd(!) og river dem ut av sitt nærmiljø og liv for å flytte inn med en mann de knapt kjenner! ADHD eller ei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå