AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #41 Skrevet 5. september 2023 Diverse skrev (2 timer siden): Det er litt vanskelig å skjønne hva du har tenkt her. Trodde du barna dine skulle bli glad for å flytte bort fra venner og skole til en mann de knapt kjenner? Og få et nytt søsken oppi det hele? Det virker veldig lite gjennomtenkt og dere går alt for raskt frem med tanke på barna dine Av og til må man ta valg som foreldre som ikke gir mening for barna men vil være til barnas beste i fremtiden Anonymkode: 3515e...ee4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #42 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her er det mannen som må flytte PUNKTUM. Anonymkode: b5f9b...b28 Uenig. Vi leier en liten bolig, han eier er stor hus som kan romme oss alle Anonymkode: 3515e...ee4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #43 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uenig. Vi leier en liten bolig, han eier er stor hus som kan romme oss alle Anonymkode: 3515e...ee4 No tenker du bare på deg selv. Dere kan kjøpe noe i ditt distrikt. Jeg synes du virker umoden. Ikke noe rart barna reagerer. De kommer til å tilpasse seg men mulig deres forhold er ødelagt for alltid av den grunn. Anonymkode: 5442c...5fc 29 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #44 Skrevet 5. september 2023 Egoisme på høyt nivå! Stakkars unger!!! Anonymkode: 0ead3...bb8 19 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #45 Skrevet 5. september 2023 Ett kroneksempel på en livets harde skole kandidat. Noen mennesker burde ikke få lov til å ha ansvar for andre enn seg selv. Anonymkode: 0017f...0f9 23 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #46 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Våres leilighet er ikke stor nok for en til og han har et stort hus, i tillegg er det der han bor jeg ønsker at barna skal vokse opp så gir jo mening Anonymkode: 3515e...ee4 Hvem har sagt at han skal flytte inn til dere? Dere kan jo kjøpe noe sammen i barnas skolekrets? At du ønsker at barna skal vokse opp på hans side av landet er jo helt uvesentlig, all den tid barna ikke ønsker det. Det ene barnet er faktisk nesten ferdig med å vokse opp... De er i en sårbar fase av livet, de skulle ikke være nødt til å rive opp røttene sine fordi mor vil realisere seg selv! Anonymkode: cbd6e...a2b 26 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #47 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uenig. Vi leier en liten bolig, han eier er stor hus som kan romme oss alle Anonymkode: 3515e...ee4 Men du sier at du kun har kjent han i 6 mnd. Så klart river du ikke opp barna å flytter inn til en fyr du knapt kjenner? I et hus han eier uten noe form for sikkerhet. Det høres risikabelt ut på alle måter, samt at hele problemstillingen lyser dårlig dømmekraft og evne til å sette barna først. Dette er rett og slett hårreisende. Anonymkode: 8a2e6...28c 25 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #48 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Våres leilighet er ikke stor nok for en til og han har et stort hus, i tillegg er det der han bor jeg ønsker at barna skal vokse opp så gir jo mening Anonymkode: 3515e...ee4 Og så må du og tre barn flytte igjen om ett år når forholdet tar slutt… La barna får beholde skolekretsen sin! Anonymkode: 20ce3...8b9 19 1 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #49 Skrevet 5. september 2023 Han selger huset sitt, og leier en leilighet i nærheten av der dere bor. Om noen år (f.eks. når din eldste flytter hjemmefra) kan kjæresten din flytte inn (hvis dere fortsatt er sammen da). Anonymkode: 6f90b...cc5 11 13
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #50 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han selger huset sitt, og leier en leilighet i nærheten av der dere bor. Om noen år (f.eks. når din eldste flytter hjemmefra) kan kjæresten din flytte inn (hvis dere fortsatt er sammen da). Anonymkode: 6f90b...cc5 Evt kan han leie ut boligen sin så han fortsatt har tilknytning til boligmarkedet. Uansett burde særbo være en selvfølge når barna dine ikke går overens med han. Barna først, alltid! Anonymkode: 1dd9a...46d 11 1
Diverse Skrevet 5. september 2023 #51 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Av og til må man ta valg som foreldre som ikke gir mening for barna men vil være til barnas beste i fremtiden Anonymkode: 3515e...ee4 Hvorfor mener du at det er til barnas beste å flytte vekk fra venner og skole, og sammen med en mann de knapt kjenner og ikke vil bo med? Er det ikke bedre å gi barna tid til å bli kjent med din nye kjæreste før de må bo sammen? 18 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #52 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Uenig. Vi leier en liten bolig, han eier er stor hus som kan romme oss alle Anonymkode: 3515e...ee4 Tenkte meg det. Anonymkode: c09f9...1f6 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #53 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Våres leilighet er ikke stor nok for en til og han har et stort hus, i tillegg er det der han bor jeg ønsker at barna skal vokse opp så gir jo mening Anonymkode: 3515e...ee4 Mulig du ønsker det, men det er ikke det barna vil eller som er det beste for dem. Da får han selge huset og dere får finne en bolig i nærheten der dere bor. I førsten kan den lille dele rom med dere, fordi jeg regner med du har ditt eget soverom? Snakk om og være impulsiv og ikke tenke på noe annet en dere to, dere har lagd et barn og tenk nå skal vi flytte alle mann, fordi det et det som passer meg og den nye mannen min. At jeg har to barn jeg trenger og ta hensyn til nei pyttsann det er ikke så nøye 🙄. Vet ikke om dere er så veldig ansvarlig. Og er det virkelig det beste for det barnet med adhd, og flytte langt unna skole, venner sitt kjente nettverk. Eller han må kanskje flytte han nå da, for godt til det avlastning istedefor Anonymkode: ef820...468 12 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #54 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Uenig. Vi leier en liten bolig, han eier er stor hus som kan romme oss alle Anonymkode: 3515e...ee4 Hva har det med saken å gjøre? Du er først og fremst MOR til dine barn. Din oppgave er at ungene dine blir trygge og stødige voksne. Da må du sette deres behov over ditt eget. Anonymkode: daf52...77d 13 1 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #55 Skrevet 5. september 2023 Det virker som at du lever i en fantasi uten å se realiteten og hva som er til dine barns beste. Det her er en mann du knapt kjenner. 6 mnd er ingenting. Du referer til han som "stefar". Nei han er ikke stefar, dere kjenner han knapt. At dere allerede har vært så lite modene og voksene at du har blitt gravid allerede er uheldig. Du beskriver senere i tråden at han eier hus og du har lyst til å flytte dere alle til han. Hvor er logikk og evne til å tenkte fornuftig? Så klart kommer det her til å gærent. Det er ingen tvil om at du ikke burde ta med de stakars barna å flytte til han. Det her er helt horribelt. Anonymkode: c0525...bf7 17 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #56 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har to barn og vært enslig lenge, for ca et halvt år siden møtte jeg en og vi begynte og date, ting gikk bra og sakte men sikkert introduserte jeg barna og det gikk veldig bra. Vi har litt avstandsforhold pga reisevei men sees så ofte det lar seg gjøre. Har blitt godt kjent med familien hans og barna trives også der. Han har ikk barn fra før og ønsket seg et eget, jeg hadde samme ønske og begynner og bli eldre så har ikke så god tid, ene førte til det andre og ja nå er jeg gravid, var en nyhet vi begge ble glad for, men vi har holdt dette hemmelig og ikke sagt noe til barna osv fordi jeg syns det er litt tidelig og må være rett timing men han klarte og forsnakke seg til sin familie, de mente at siden vi ikke bor sammen og jeg har to barn fra før (en med utforinger som adhd osv) så mente de at det blir for mye for meg med et barn til siden jeg ikke har kontakt med min familie som kan bidra, vi havnet i en konflikt pga dette så nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre... Vi har lenge diskutert og flytte sammen men mine barn ønsker ikke og forflytte seg med han, jeg er red det vil bli mye konflikter. Hvordan få barna til og varme seg opp til og flytte inn hos han på en fin måte? Det innebærer også skole bytting osv for barna så er mye forandringer... De er eldre mellom (9-15 år) Vi har prøvd og finne på mye gøy sammen og styrke forholdet men nå har det blitt helt stopp og blitt til at eldste er på avlastning når jeg er der da han er så sint og vil ikke være med, men det påvirker også yngste så vanskelig. Tar gjerne imot tips da jeg gjerne ønsker at dette skal bli bedre Anonymkode: 3515e...ee4 Om dere vil flytte til han selfølgelig blir det konflikter. Nesten ingen barn vil flytte frivillig. Hvorfor kan ikke han flytte inn hos dere, Evt at dere finner en bolig ilag i barnas skolekrets. Det at du river opp barnas røtter for å få et nytt barn med en ny mann de har kjent for kort tid er en så dårlig plan at det er ikke mulig. Går ikke an å gjøre dette på en fin måte. Så dårlig planlagt av dere og rett og slett egoistisk. Anonymkode: 5788a...5bd 9
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2023 #57 Skrevet 5. september 2023 Hadde aldri utsatt barnet mitt for flytting og skolebytte. Dette burde dere avklart FØR du ble gravid. Han bør selvsagt være den som flytter.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #58 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Våres leilighet er ikke stor nok for en til og han har et stort hus, i tillegg er det der han bor jeg ønsker at barna skal vokse opp så gir jo mening Anonymkode: 3515e...ee4 Det er vel plass til han i sengen din? Da prøver dere først å bo sammen hos deg! Ikke dra barna opp i dette. Anonymkode: b807d...fc1 2 1
GammelKaktus Skrevet 5. september 2023 #59 Skrevet 5. september 2023 Hva er planen din om ting går til helvete, det lurer jeg på? Dere har vært sammen i i 5 minutter og du er allerede gravid, du tenker å flytte sammen med denne mannen, du skal ta barna dine fra det de kjenner og flytte de inn i huset til denne nye mannen, attpåtil så har det eldste barnet ditt utfordringer...skjønner ikke helt hvordan du prioriterer her. Stakkars barn, du endrer på alt på grunn av en mann og dette nye barnet, lover ikke godt for deres relasjoner i voksen alder. Barna dine er i en sårbar alder og du endrer på ALT de kjenner til nå. Eneste tipset jeg har er du blir boende der dere er så kan denne nye fyren heller flytte der dere bor, kanskje finne noe sammen der eller noe når dere først har satt dere i denne situasjonen. 22 2
Blåtrå Skrevet 5. september 2023 #60 Skrevet 5. september 2023 Dårlig start på et forhold å bli gravid før man har bodd sammen. Hva er planen om det går til helvete? Hvor skal du og barna bo da? 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå