Gå til innhold

Barna liker ikke stefar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er litt vanskelig å skjønne hva du har tenkt her. Trodde du barna dine skulle bli glad for å flytte bort fra venner og skole til en mann de knapt kjenner? Og få et nytt søsken oppi det hele? Det virker veldig lite gjennomtenkt og dere går alt for raskt frem med tanke på barna dine.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke flytte barna nå. Det er mer enn nok forandring for dem at det kommer en ny baby inn i familien. Du må rett og slett belage deg på å være alenemor en stund til. Det er ikke ideelt med en liten baby. Så kjæresten din får komme mye på besøk, helst når de to eldste er hos sin far.

Med tiden, så får kjæresten flytte inn til deg. Men først når alle har vennet seg til den nye babyen og livet med den er normalisert. Å flytte de to eldste barna er ikke et alternativ. Spesielt siden en av dem har adhd og dermed er ekstra sprbar for forandringer. Han må ha stabilitet.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skriver også at «begge barna trives» hos denne nye kjæresten din, men samtidig at tenåringen nektet å dra dit så du sender ham til et avlastningshjem, og at minstemann også ikke trives. Og at det er masse problemer med «svigers».

Det virker som om du har vanskelig for å se på den triste virkeligheten og bare fokuserer på en fantasi. 

Anonymkode: a96b3...f6f

• Liker 26
Skrevet

Er dette seriøst? Sender du barnet ditt på avlastning for å besøke kjærest - eller har barnet avlastingshjem, og du da besøker kjærest? Du må hverfall ikke tvinge gjennom flytting, jeg sliter med å tro at du på alvor vurderer dette… Hva med barnas far? 

Anonymkode: b3cec...85f

• Liker 14
Skrevet

Han flytter ikke barna, dere som har lagd denne suppa her. Barna deres skal bo det dem bor dem, han får flytte inn eller bli særboere en stund til. Jeg også har barn med diagnoser, traff en ny mann selv etter en del år alene, han var dem som flyttet til oss ikke omvendt. Jeg ble uplanlagt gravid etter ca 6 mnd, så ny mann, nytt barn osv. så var det ikke ungene som måtte få snudd livet opp ned men han. Han flyttet inn til oss ettehvert. Barna har alt det stabile her, som samme skole, venner, hjem. Det har gått veldig fint her. Virker som barna og svigers er dem oppegående her, du og den nye mannen din, dere burde få hode opp av sanden og ta ansvar

Anonymkode: ef820...468

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er sjokkert…

Anonymkode: cff5f...91b

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Man introduserer ikke barna for ny mann før det er gått et år, og man flytter de i alle fall ikke ut av sin sosiale krets uten at de selv ønsker det pga en mann de ikke liker. At dere har et barn på vei var et tydelig feilgrep så tidlig. Dere får være særboere til barna evt får et bedre forhold til han, han kan sikkert flytte litt nærmere for å ha kontakt med barnet sitt. 

Anonymkode: 1dd9a...46d

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

1. Han er ikke stefar

2. Dere har gått for fort frem 

3. Du prioritere han over barna, ikke bra

4. Høres ut som dette blir kaotisk. Er dere begge i 100% jobb og har stabil inntekt og bolig? 

Anonymkode: 3d531...b6b

• Liker 31
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta nå vare på barna dine, før det er for sent.

Anonymkode: 0017f...0f9

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Barna kommer i alle fall ikke til å like han om de må flytte. Du må la de ha de følelsene de har, lite du kan gjøre med det. Dette har jo gått fort, og jeg har selv hatt steforeldre jeg aldri likte. Det er fullstendig lov for et barn. 

Du kan være tålmodig og gi de en balanse av tid for seg selv/med venner og tid sammen som familie. Men det vil ikke hjelpe å tvinge frem et bedre forhold.

Anonymkode: a175e...404

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

1. Han er ikke stefar

2. Dere har gått for fort frem 

3. Du prioritere han over barna, ikke bra

4. Høres ut som dette blir kaotisk. Er dere begge i 100% jobb og har stabil inntekt og bolig? 

Anonymkode: 3d531...b6b

Tror ikke dette er en kvinne i jobb. Ellers ville hun vel tatt jobben med i vurderingen om å flytte til en annen kant av landet før mammaperm…ikke lett å få ny jobb da. 

Anonymkode: a96b3...f6f

• Liker 14
Skrevet

Ja her har dere kanskje skulla tatt den store samtalen før barnet ble lagd. For meg så har jeg satt barna først. Har dem ikke villa flyttet sammen med mannen så har det faktisk vært uaktuelt for min del å flytte sammen med han. Og som denne situasjonen er så må han nesten flytte til dere. Jeg har ikke kommet til å flytte barna i en annen skolekrets. Punktum for min del. 

Anonymkode: 5442c...5fc

• Liker 6
Skrevet

Er det noen som skal flytte på seg så må det være han. Det er litt vågalt å starte en ny familie, når den du har fra før ikke kommer overens med ny parter. Dette kommer fort til å ende i samlivsbrudd, så står du alene nok en gang. Barna kommer aldri til å like han, når du trer ting ned over ørene på dem. 

Anonymkode: 772c5...cfe

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Å bli gravid med en mann du ikke bor sammen med er jo ikke så lurt. 
Du skriver mye om hva andre mener du bør gjøre. Hva tenker du selv? Hva vil du? 

Anonymkode: b9f45...cba

• Liker 5
Skrevet

Unnskyld, men hva er det du holder på med? Dere har datet i kun 6 mnd og du vil rykke barna opp fra sin omgangskrets for å flytte inn til en "fremmed" mann og dere er planlagt gravide?!! Hadde det ikke vært for at du hadde 2 barn fra før, hadde det vært ok, men når man har barn så må man tenke litt lengre enn sin egen nese. Alt i ditt innlegg tilsier at dette har gått alt for fort for seg. Og du ser heller at ditt barn er på avlastning enn å være en god, trygg, voksen mamma for han? Helt utrolig

Anonymkode: 4f391...cdf

• Liker 10
  • Nyttig 15
Skrevet

En tråd der TS på magisk vis forsvinner etter HI.

Anonymkode: 63c86...576

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen må flytte til deg, ikke omvendt! Sier seg selv!

Anonymkode: b807d...fc1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Å bli gravid med en mann du ikke bor sammen med er jo ikke så lurt. 
Du skriver mye om hva andre mener du bør gjøre. Hva tenker du selv? Hva vil du? 

Anonymkode: b9f45...cba

Det har hun jo skrevet. Hun vil rykke opp barna og mot deres vilje flytte inn til kjæresten som de misliker. Så det hun ber om råd til er hvordan hun skal manipulere barna til å gå med på dette.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Uffda. Jeg har hatt avstandsforhold i 2 år da jeg var singel og ung, og virkelig kjent ble vi etter vi flyttet sammen. Du kjenner denne mannen ikke en gang, og så er du gravid og planlegger å flytte med dine barn du har fra før?

Håpløs.

Anonymkode: ffbfc...66e

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor må livet til barna snus på hode fordi du har fått kjæreste? Kan ikke han flytte til dere heller, eller at dere finner en ny bolig sammen i barnas skolekrets?

Anonymkode: e4bbd...e95

Våres leilighet er ikke stor nok for en til og han har et stort hus, i tillegg er det der han bor jeg ønsker at barna skal vokse opp så gir jo mening 

Anonymkode: 3515e...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...