Gå til innhold

Jakten på kjærligheten 2023

Mollebolle

Anbefalte innlegg

Writer_1981 skrev (20 minutter siden):

Kan vi snakke om Sigrids valg av ben? 🥰 hva synes dere? 😀

helt enig i alt om «sekten», men ble litt lei av å bare lese om det!

Tror Ben fort kan kjede seg og gå lei både gård og camping arbeid. Gå lei henne og for den saks skyld. Begge er jo dominerende typer så det kan jo gå litt hett for seg der når honeymoon fasen går over, og hardt arbeid og familie skal prioriteres.

Den andre frieren var veldig rolig og helt motsatt av Ben og Sigrid. Han er vel det tryggeste valget, og jeg kan se for meg han ikke vil utfordre Sigrid for mye, passe barna, og mer en gjerne jobbe lange skift på campingen og på gården. 

Endret av Castor Troy
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbake til Finnskogen (eller «Hendelser ved vann» som det heter nå 😂): Jeg synes det var rart at disse som bor på stabburet plutselig annonseres som om de var fremmede. Frierne har da vært på gården en stund og de må da ha hatt en form for omgang? Eller har de barrikadert seg på stabburet?

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epleberte
Writer_1981 skrev (22 minutter siden):

Kan vi snakke om Sigrids valg av ben? 🥰 hva synes dere? 😀

helt enig i alt om «sekten», men ble litt lei av å bare lese om det!

Jeg tror det er fordi flere, som meg, ville dele og få bekreftelse på at det vi så fra middagsscenen faktisk var ganske unikt på en negativ måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det middagsselskapet ja, de utstuderte trønderhippiene var jo rimelig drøye de og, veldig opptatt av at DE OG nemlig skulle «godta» en eventuell kjæreste til E. Er jo ingen som holder på sånn, har jo aldri følt at jeg har noe med å skulle godta venners kjærester. Så lenge mine venner er fornøyde og det ikke er noe vold inne i bildet i forholdene deres er jeg såklart positivt innstilt til den de liker og velger som partner. 
Man er jo såklart hyggelig og gjør sitt beste for at den man presenteres for er mest mulig komfortabel og føler seg velkommen. Tror ikke de hippieskrullene var helt der.

Tror ikke E skjønner hvor heldig han er hvis han klarer å hale iland Silje. Pen og flott dame, smart og med bein i nesa. Men, blir nok hun Vera.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat der tror jeg at Kristianne passet mer inn 🤔 Hun var jo i kontakt med "energiene" 

Men som hun selv sa: " Det var noe som føltes feil, men jeg klarer ikke å sette fingeren på det" 

Hun følte nok at det ikke var noe som stemte der 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde så lyst til å gi Silje en klem, og redde både hun og vera langt vekk fra de forferdelige menneskene. Hun dama var ekstremt toxisk og manipulerende. Det at ikke Erlend slo i bordet og stoppet henne, sier alt vi trenger å vite. Mulig hun var ute etter å kapre ham selv. Fikk ordentlig klump i magen av at vera var så naiv at hun ikke så alle disse røde flaggene. Erlend tror jeg rett og slett er en ond fyr for henne. Typisk sjarmør først, også ser man mer og mer… Løp Vera! (Silje regner jeg nesten med at forstår dette selv nå)

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om Erlend kan overtale en damene til å flytte inn på gården er en ting, men jeg er spent på hvor lenge en av jentene hadde orket å være der. Er vel en grunn til at Erlend er singel... Vennene/sekten han omgås er vel en stor grunn til dette

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le, for jeg tenkte når jeg så episoden at det virket som et intervju til en fremtidig sister wife i en sekt. Og rett etterpå sa Silje at det ville vært en deal breaker med flere koner 😅 Tror hun også fikk de samme vibbene. Helt enig i at seansen minnet om Hendelser ved vann 😂 Jeg liker Silje kjempegodt og håper faktisk hun trekker seg. Vera også, forsåvidt.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra mennesker som bruker hersketeknikk og er arrogante nok til å tro at andre ikke forstår hva de driver med. 

At Silje svarte sarkastisk at hennes røde flagg var flere koner var et tegn på at hun forsto veldig godt hva slags type mennesker vennene til Erlend er. 

Min teori er at vennene var overbeviste om at frierne kun er ute etter pengene til bonden og nå skulle de virkelig settes til veggs. Sikkert livredde for at det skulle bli endringer på gården.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dårlig følelse for Vera. Syns tidligere det var litt rart at hun ble valgt videre (han framsto nesten som en farsfigur på datene), men nå faller jo brikkene mer på plass dessverre. Hun er svært naiv og usikker på seg selv. Hun er jo faktisk 26år, men framstår som hun er 19. Da jeg var 26 hadde jeg mann, en baby og var ferdig farmasøyt. Men hun snakker kun om folkehøyskolen, at hun er usikker i mange sammenhenger osv. Tenkte hun muligens har slitt med psykisk helse, og jeg bare ser at hun er et så lett offer i denne gjengen, men også i parforholdet. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn håper jeg Erlend velger Silje og at hun takker fint nei....😉

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ubehagelig situasjon altså! Syns Silje var veldig tøff som sa så tydelig ifra at dette ikke var greit. Og i samtalen etterpå med Vera var det så fint at hun sa at dette opplegget også må handle om at hun skal trives med de andre, ikke bare at de andre skal godkjenne henne. At Vera var så bortkommen at hun ikke skjønte hvor ubehagelig dette var, ga meg frysninger. Hun kan lett bli lurt inn i dette. Det viste så tydelig at hun er helt uerfaren og et lett bytte for et manipulerende forhold. Hun er voldsomt naiv. 

Silje er en utrolig flott dame. Vakker og tøff og tydelig. Hun har nok ingen problemer med å finne seg en likeverdig partner. Vera derimot er jeg oppriktig bekymra for. At Erlend har valgt henne videre så langt var vanskelig å forstå fram til nå, syns jeg. Han burde ha sett hvor ung og uerfaren hun er og rett og slett ikke ønska noe mer med henne dersom han er ute etter et seriøst og voksent forhold. Nå føler jeg vi fikk svaret på hvorfor han ikke har sendt henne hjem… 

• Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en person rundt det bordet som hadde en velfungerende emosjonell muskel, så var det Silje. Etter den middagen framsto hun som det eneste normale mennesket der. Hun klarte å forholde seg rolig, tydelig, prøvde å sette grenser for seg selv, og fikk en helt riktig reaksjon etterpå, hvor hun holdt Erlend på avstand, men prøvde å advare Vera. Personlig hadde jeg nok sittet skjelvende og gråtende i bilen rett hjem.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har sagt så mye av alt jeg også både tenker og føler etter å ha sett denne middagen.. Men det var tydelig at Erlend virket utilpass han også. Når det er sagt, så har han igrunn vært det til hele opplegget. Akkurat som om han ikke har meldt seg frivillig på selv🤷‍♀️

og Vera da.. som ikke skjønte at de skulle snakke om de to frierne når de måtte forlate middagen. Ho virker naiv ja. 

Silje har jeg sansen for! For en måte å møte dette på, både med svar og hvordan hun taklet det hele. Digget når hun avsluttet med «håper det blir hyggeligere neste gang» 

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (På 10.10.2023 den 10.02):

Var det en person rundt det bordet som hadde en velfungerende emosjonell muskel, så var det Silje. Etter den middagen framsto hun som det eneste normale mennesket der. Hun klarte å forholde seg rolig, tydelig, prøvde å sette grenser for seg selv, og fikk en helt riktig reaksjon etterpå, hvor hun holdt Erlend på avstand, men prøvde å advare Vera. Personlig hadde jeg nok sittet skjelvende og gråtende i bilen rett hjem.

Så enig! Den eneste rundt bordet med en fungerende «emosjonell muskel» var Silje! Håper hun reiser fra gården. 

Noe jeg ikke har tenkt så mye på med dette programmet før nå, er at konkurranseaspektet fort kan gjøre at deltakerne overser røde flagg. Det at man konkurrerer gjør at man settes i en modus der man bare ønsker å bli valgt og kanskje overser magefølelsen, tenker jeg. Ingen fare for Silje der, men verre for noen av de andre som kanskje ikke er like stødige i seg selv. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriblerinna skrev (På 10.10.2023 den 9.44):

At Vera var så bortkommen at hun ikke skjønte hvor ubehagelig dette var, ga meg frysninger. Hun kan lett bli lurt inn i dette. Det viste så tydelig at hun er helt uerfaren og et lett bytte for et manipulerende forhold. Hun er voldsomt naiv. 

Silje er en utrolig flott dame. Vakker og tøff og tydelig. Hun har nok ingen problemer med å finne seg en likeverdig partner. Vera derimot er jeg oppriktig bekymra for. At Erlend har valgt henne videre så langt var vanskelig å forstå fram til nå, syns jeg. Han burde ha sett hvor ung og uerfaren hun er og rett og slett ikke ønska noe mer med henne dersom han er ute etter et seriøst og voksent forhold. Nå føler jeg vi fikk svaret på hvorfor han ikke har sendt henne hjem… 

Dette!

Tror som du sier, at Vera er et lett bytte. Dette plukka nok gjengen opp ganske fort også, og det var nok derfor hun ikke ble grilla like hardt. Silje derimot, en tøff dame som de muligens følte seg litt trua av. De har vel sikkert sitt hierarki i gjengen og vil ikke ha inn noen som er for dominerende kanskje?

Som flere nevner, dårlig stil av Erlend å ikke gripe inn her. Det er tross alt han som er vertskap og burde sørge for at alle gjestene trives. Hadde jeg opplevd dette hadde jeg pakket sakene mine og dratt neste dag, for dette er ikke en gjeng jeg ville trivdes i.

• Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper de ser på Silje som en større trussel ettersom hun kan stå opp for seg selv og har integritet. Ettersom Vera er såpass ung og uerfaren, er hun også mye lettere å manipulere slik som de vil. Bare det at hun ikke forstod hvorfor det ikke var noe hyggelig sier seg jo selv. Uansett helt forkastelig oppførsel, og synes Silje taklet det på en god og voksen måte. Hun fortjener bedre.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har tv2 underholdning på fb stengt kommentarfeltet etter igår... Kom visst endel stygge kommentarer . Ikke rart folk reagerer på dette..

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Måneskinn said:

Og nå har tv2 underholdning på fb stengt kommentarfeltet etter igår... Kom visst endel stygge kommentarer . Ikke rart folk reagerer på dette..

Ja det var bred enighet i det kommentarfeltet før det ble stengt.

Og det med å sende de to damene opp på rommet sitt som to barn, hva VAR det for noe. Snakk om hersketeknikk!

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett middagen hos Erlend en gang til, og jeg er like rystet om ikke mer. Venninnen begynner å spørre om røde flagg, og det virker som at Silje tar det som en spøk først og ler det bort. Men venninnen gir seg ikke og presser Silje videre. Snakk om å overkjøre et annet menneske.

Erlend sier ikke at det var for invaderende spørsmål når han snakker til kamera, men at fordelingen mellom spørsmålene var feil. Og først når Silje går fra bordet så reagerer han. La også merke til at Erlend står og fniser nervøst når han spør hvordan det går med Silje når han går etter henne. Det lyser mangelfull omsorg og forståelse.

Og enig i den som kommenterer at Silje og Vera blir sendt bort når de skal snakkes om. De andre bøndene har jo heller trukket seg diskret tilbake. Nei, dette var ikke bra! Sekt beskriver dette godt. 

Endret av Sukkertøy
Feil
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...