Gå til innhold

Folk som får slankeoperasjon på skattebetalernes regning, men som spiser seg overvektige igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det bør være mye tettere psykisk oppfølging av de som skal opereres. 

Anonymkode: 6f17b...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

c_buk skrev (2 timer siden):

Min mening er nok ikke så relevant, men her er den.

Fedmeoperasjon burde ikke dekkes av det offentlige. Man har selv dyttet i seg maten, da får man stå til ansvar for konsekvensene. Det er ikke akkurat underkommunisert at man blir tykk om man overspiser.

Sidestiller det med plastiske operasjoner. Om noe ville jeg heller hatt innført gratis eller subsidiert tannhelse, så får heller tykke folk betale for egen operasjon. Eller spise mindre.

Min mening er nok heller ikke så relevant, men her er den!

Alkoholikere og rusmisbrukere koster staten millioner/milliarder hvert år. Denne avhengigheten er selvforskyldt, la dem drikke/ruse seg ihjæl! 

Røykere som får kols/lungekreft må betale behandlingen sin selv. 

Jeg som skattebetaler ønsker ikke at mine skattepenger skal gå til disse menneskene som er selvforskyldte i sine "lidelser".

IKKE sett avhengigheter oppimot hverandre, men det er veldig lett å sparke på folk som allerede ligger nede!

INGEN ønsker å ha et fedmeproblem, spiseforstyrrelse, rusavhengighet, eller å få helseproblemer pga en annen avhengighet.

 

Endret av Skogstrolle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ønsker du helsehjelp for noe du potensielt har deg selv å takke for? Kreft, blodpropp, diabetes, (mat, drikke, røyk/snus, kremer, sol ++)

Bør vi egentlig få hjelp til noe som helst?

Anonymkode: 5316d...b44

Jeg hadde nok satt pris på et system hvor dekningen ikke var ubetinget. Men jeg aksepterer at vårt helsesystem ikke er sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At de kan betale det selv når de spiser seg tjukk igjen fordi de liker å kose seg og liker kalorrik mat

Ts

Anonymkode: 06d67...b86

Gud bedre

Anonymkode: 5015e...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrolle skrev (2 minutter siden):

Min mening er nok heller ikke så relevant, men her er den!

Alkoholikere og rusmisbrukere koster staten millioner/milliarder hvert år. Denne avhengigheten er selvforskyldt, la dem drikke/ruse seg ihjæl! 

Røykere som får kols/lungekreft må betale behandlingen sin selv. 

Jeg som skattebetaler ønsker ikke at mine skattepenger skal gå til disse menneskene som er selvforskyldte i sine "lidelser".

IKKE sett avhengigheter oppimot hverandre, men det er veldig lett å sparke på folk som allerede ligger nede!

INGEN ønsker å ha et fedmeproblem, spiseforstyrrelse, rusavhengighet, eller å få helseproblemer pga en annen avhengighet.

 

Jeg er ikke uenig i at det skyldes avhengighet. Er heller ikke uenig i at det er synd på dem som havner i en slik situasjon. Men så er det nå en gang slik at all politikk handler om prioriteringer, og da skulle jeg ønske at vi som samfunn prioriterte annerledes enn å subsidiere fedmeoperasjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er med andre ord veldig lite informer om overvektsproblematikk og kjenner blant annet ikke til at fedme er regna som en kronisk sykdom?

Hersketeknikk incomming: Er det ikke litt flaut å bevise at du er så lite oppegående på offentlig forum selv om det er anonymt?

Anonymkode: 2f523...d48

Hvor har jeg nektet for at det regnes som kronisk sykdom? Er det ikke flaut å bevise at du er så lite oppegående på et offentlig forum at du ikke klarer å u ngå å ilegge folk meninger de ikke har ytret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener slankeoperasjoner og slankepiller bør betales av en selv. Særlig operasjonene har mange bivirkninger. Og veldig mange går opp igjen uansett. Jeg mener politikere heller bør vedta senkede priser på sunn mat og innføre skolemåltider. 

Anonymkode: 708ff...7f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh så uvitende og dømmende du er, blir kvalm !

Anonymkode: 5015e...6f7

Ser at du bidrar med masse kunnskaper her. Tragisk at du er her  kun for å påpeke at du er mye smartere og moralsk bedre enn andre under anonymitet. 

Endret av Btw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg mener slankeoperasjoner og slankepiller bør betales av en selv. Særlig operasjonene har mange bivirkninger. Og veldig mange går opp igjen uansett. Jeg mener politikere heller bør vedta senkede priser på sunn mat og innføre skolemåltider. 

Anonymkode: 708ff...7f0

Hva med antabus og metadon for rusavhengige? Skal dem også betale full pris for sine medisiner?

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel ikke ny opr om man er opr alt vel?

Anonymkode: 50bb8...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beviser jo bare at overspising er en psykisk lidelse som krever en dyktig psykolog over lang tid. Ikke en operasjon. Man opererer jo ikke vekk grunnene til at man trøster seg med mat.

Anonymkode: 097ca...835

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrolle skrev (2 minutter siden):

Hva med antabus og metadon for rusavhengige? Skal dem også betale full pris for sine medisiner?

 

Nei. Metadon og antabus sparer familien og samfunnet for mye lidelse og utgifter som alkoholikere og heroinavhengige ellers ville påført andre i form av rusrelatert atferd og kriminalitet, så de medisinene ønsker jeg at samfunnet dekker. 

Anonymkode: 708ff...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

c_buk skrev (2 timer siden):

Min mening er nok ikke så relevant, men her er den.

Fedmeoperasjon burde ikke dekkes av det offentlige. Man har selv dyttet i seg maten, da får man stå til ansvar for konsekvensene. Det er ikke akkurat underkommunisert at man blir tykk om man overspiser.

Sidestiller det med plastiske operasjoner. Om noe ville jeg heller hatt innført gratis eller subsidiert tannhelse, så får heller tykke folk betale for egen operasjon. Eller spise mindre.

Samme burde gjelde røyker, turgåere som faller og knekker et bein, folk med farlig jobb, folk som drikker alkohol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap og usunt kosthold er ikke en sykdom, det er en karaktersvakhet.

Anonymkode: 983ff...436

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

c_buk skrev (2 timer siden):

Min mening er nok ikke så relevant, men her er den.

Fedmeoperasjon burde ikke dekkes av det offentlige. Man har selv dyttet i seg maten, da får man stå til ansvar for konsekvensene. Det er ikke akkurat underkommunisert at man blir tykk om man overspiser.

Sidestiller det med plastiske operasjoner. Om noe ville jeg heller hatt innført gratis eller subsidiert tannhelse, så får heller tykke folk betale for egen operasjon. Eller spise mindre.

Da går jeg også ut i fra at du og dine meningsfeller også mener at de med høyt blodtrykk, høyt kolesterol, beinskjørhet, artrose, anoreksi, diabetes type 2, angina eller hjerteinfarkt heller ikke burde få hjelp/medisiner på statens regning? 

Dette er også livsstilssykdommer som i stor grad kan behandles/forebygges med riktig livsstil. 

Synes det er tragisk hvordan mennesker med fedme blir stigmatisert og sett ned på når vi vet så mye om at det faktisk er utrolig vanskelig å gå ned i vekt og bli der uten medisinsk hjelp. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

c_buk skrev (3 timer siden):

Min mening er nok ikke så relevant, men her er den.

Fedmeoperasjon burde ikke dekkes av det offentlige. Man har selv dyttet i seg maten, da får man stå til ansvar for konsekvensene. Det er ikke akkurat underkommunisert at man blir tykk om man overspiser.

Sidestiller det med plastiske operasjoner. Om noe ville jeg heller hatt innført gratis eller subsidiert tannhelse, så får heller tykke folk betale for egen operasjon. Eller spise mindre.

Da får vi slutte med kreftbehandling til alle som har hatt dårlig livsstil også da eller 🙄. Også må vi vurdere behandling av høyt blodtrykk, hypertensjon, anoreksi/ bulimi, knekte bein (skader) osv. Er det livsstilsvalg eller uaktsomhet så får de dekke det selv og stå til ansvar for konsekvensene. 

Hører du hvor dumt det høres ut?

Anonymkode: 70997...57b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De burde få sykepenger og så sendes på treningsleir i Spania i ett år hvor de tilogmed burde få ta med familie. Der måtte de bo til de var tynne og hadde lært seg å forbli det. Det hadde vi hatt råd til om vi ikke hadde hatt innvandring med alle de økte utgiftene det har påført samfunnet. 

Anonymkode: b3a29...550

Det er sikkert billigere... Nå er ikke jeg overvektig, men hvis jeg hadde vært det så hadde dette kostet staten veldig mye mer.

La oss si at mannen og jeg tjener til sammen ca 2,2 millioner i året. Vi har i tillegg 4 barn som går i skolen, og det koster vel minst 100 000 i året.

Så må jo vi bli der noen år for det tar sikkert minst 3-5år å bli normalvektig. I tillegg til å bli der et par ekstra år  for å forsikre seg om at man ikke blir tjukk igjen. 

You do the math...

Det er ganske mange operasjoner, eller flyktninger, det...

Anonymkode: a860a...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva jobber du med TS?

Anonymkode: 53583...92b

?

Anonymkode: 53583...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Jeg tenker at det er ikke denne type operasjoner samfunnet står og faller på. Jeg syntes det er mer relevant å fokusere på de faktorene i samfunnet som fører til en tendens til overvekt. Når over halvparten av voksne er overvektige, så gjør vi noe fundamentalt galt.

Opersjonene får fortsette til vi får en systematisk endring til det bedre som gjør det lettere å ta de gode velgene for seg selv og eget liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...