Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I kveld skal nattåpne barnehager debatteres på tv

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet
I kveld skal nattåpne barnehager debatteres på tv

Har du peiling på når/hvilken kanal?

Skrevet

Ja,jeg mener det var standpunkt på NRK kl. 21.30

Gjest Fruktfat
Skrevet

nei, jeg tror løsningen er å stenge alt i hele norge halv fire/seinest fire hver dag jeg, så alle rekker barnehagen.

de fleste får jo unger en gang, og alle må regne med å bli alenemor/-far, så da må vi velge.

det blir flott på f.eks gardermoen; ingen flygninger etter fire! :)

Skrevet
nei, jeg tror løsningen er å stenge alt i hele norge halv fire/seinest fire hver dag jeg, så alle rekker barnehagen.

de fleste får jo unger en gang, og alle må regne med å bli alenemor/-far, så da må vi velge.

det blir flott på f.eks gardermoen; ingen flygninger etter fire!  :)

Der er det da ingen flygninger uansett :ler: (sorry - måtte bare)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Der er det da ingen flygninger uansett :ler: (sorry - måtte bare)

nei,se -det har begynt allerede! :ler:

Skrevet
Og derfor jobber jeg som pedagog og ikke som sykepleier. Fordi det var umulig for meg som alenemor å velge den utdannelsen, enda det var den jeg helst ville hatt.

Ikke alle begyner på en utdannelse som alenemor heller. De fleste er vel "unge og dumme" når de velger å bli sykepleiere. Takk og lov for det, ellers hadde vi hatt null helsetjeneste i dette landet. Leger og sykepleiere, og andre turnusarbeidere, utfører livsviktige tjenester for oss som bor i dette landet. Uten dem hadde ikke Norge fungert særlig bra. Hvorfor skal da ikke samfunnet hjelpe disse menneskene med barnehage på lik linje med andre småbarnsforeldre de årene de virkelig har behov for dette for å kunne fortsette i yrket sitt?

Du som har unger må da være sjeleglad du hadde et trygt sted å føde dem på og noen som hjelper deg hvis de skulle bli alvorlig syke?

Skrevet

Man bør kanskje se på når i livet man får barn, hvis man har et yrke som vanskelig lar seg kombinere med barnehagenes åpningstid ;)

Skrevet
Man bør kanskje se på når i livet man får barn, hvis man har et yrke som vanskelig lar seg kombinere med barnehagenes åpningstid ;)

Det er kanskje ikke åpningstider i barnehage som opptar ungdom mest når de vurderer hva de skal søke etter videregående?

Skrevet

Noen ganger er du uendelig kompromissløs i dine uttalelser.

Ikke alle barn er planlagt. Ikke alle livssituasjoner heller. Bare en tanke.

Skrevet
Det er kanskje ikke åpningstider i barnehage som opptar ungdom mest når de vurderer hva de skal søke etter videregående?

Nei, og derfor bør man kanskje planlegge sine barnefødsler, hvis man har en jobb som dårlig lar seg kombinere med barnehagens åpningstider.

Skrevet

Ikke alle barn er planlagt. Ikke alle livssituasjoner heller. Bare en tanke.

Nææææh... er det sant?

Gjest Caramba ii
Skrevet
Nei, og derfor bør man kanskje planlegge sine barnefødsler, hvis man har en jobb som dårlig lar seg kombinere med barnehagens åpningstider.

Så med det mener du at de 100 000-tusenvis av nordmenn som jobber skift aldri bør få barn? Hvordan har du tenkt til å få samfunnet til å fungere om noen år når kun 9 til 16-ere får unger? Ikke mange til å passe oss når vi blir gamle? Men...oi!! De kan jo heller ikke passe oss fordi inger er så dumme at de velger sykepleieryrket i fremtiden..

Nei, jeg er overbevist om at barnehager med fleksibel åpningstid kommer hit til Norge også. Det har vært stor suksess i våre naboland så jeg tviler ikke på at noen vil forsøke seg snart. Det viktigeste er at barna har en kjernetid slik at de ikke er i barnehagen lenger en de vanlige 8-9 timene...

Skrevet
Så med det mener du at de 100 000-tusenvis av nordmenn som jobber skift aldri bør få barn? Hvordan har du tenkt til å få samfunnet til å fungere om noen år når kun 9 til 16-ere får unger? Ikke mange til å passe oss når vi blir gamle? Men...oi!! De kan jo heller ikke passe oss fordi inger er så dumme at de velger sykepleieryrket i fremtiden..

Men vi har da vel ikke små barn i hele vårt jobbaktive liv?

Og alle som jobber på t.d. et sykehjem får da ikke barn samtidig....

:roll:

Gjest Bodillen
Skrevet
Men vi har da vel ikke små barn i hele vårt jobbaktive liv?

Og alle som jobber på t.d. et sykehjem får da ikke barn samtidig....

:roll:

Nei, det er vel en naturlig rullering på alle områder... Vi skifter jobb, nye kommer til, noen får barn... Behovet vil uansett alltid være der.

Skrevet

Og i praksis så betyr dette hva?

Gjest Bodillen
Skrevet

Godt at alt er så enkelt i din lille verden, du...

Gjest en mor på besøk
Skrevet

Generelt mener jeg at det er arbeidslivet som skal tilpasse seg oss, ikke omvendt. Nattåpne barnehager er en gave til arbeidsgiverne og få andre. Det burde heller tilrettelegges for behagelige arbeidstider for folk med eneansvar for unger.

Nattåpne barnehager er hvertfall ikke til barnas beste.

Men ingen svarer egentlig på hva som skal skje med en unge som har vært i barnehagen hele natten. Det er maxtid og barnet må derfor hjem om morgenen (når venner komme rog leken begynner, men det er en annen sak). Skal barnet da være hjemme hos en beintrøtt forelder som har jobbet natt?

Gjest Fruktfat
Skrevet

hahahaha, det er vel noe av det _dummeste_ jeg har hørt!!

godt ikke alle tenker sånn, da HADDE hele norge stengt halv fire.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...