Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Robinson Crusoe on Mars. Grei nok, trodde og håpa den skulle være enda mer tullete enn den var, så ble litt skuffa sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som Frodo. Mens Anakin sutrer så er Frodo forstoppet gjennom 3 filmer.

Men Frodo bærer jo tross alt den ultimate onskapen i et kjede om halsen og blir hjernevasket 24/7, langsomt men sikkert. Det kaller jeg en god grunn til å være litt humørsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

The Martian. Likte den kjempegodt, selv om jeg savnet en del elementer fra boka.

Den kommer jo ikke på kino før i dag o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jooo, den var på BIFF på onsdag! :biggrin:

BIFF :klo:

Du er heldig i hvert fall, jeg gleder meg til å se filmen :)

Aksel Hennie er visst med i filmen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BIFF :klo:

Du er heldig i hvert fall, jeg gleder meg til å se filmen :)

Aksel Hennie er visst med i filmen også

Bergen Internasjonale FilmFestival, arrangeres av Bergen Kino :) Aksel Hennie gjorde god figur som tysk astronaut, men fikk dessverre ikke så mye skjermtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Death Race. Enda en Jason Statham. Ikke akkurat en perle, men dog. En uslepen gråstein, kanskje? Heftig bil-action, mengder av pyroteknikk og eksplosjoner. Running Man møter Fast and Furious, kanskje?

Ganske underholdende til tross for et par gigantiske plot hull og merkverdigheter som ikke virker særlig logiske, ikke engang innenfor filmens indre logikk. Eller mangel på sådan.

Men alt i alt, ganske severdig, hvis man liker sånt, hvilket jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The War of the Worlds fra 1953. Overraskende høybudsjett, bra kvalitet og effekter. Litt kjedelig i midtpartiet, men underholdende! Veldig annerledes fra boka, men har beholdt fortellerdialogen nesten helt lik, som er veldig stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Frodo bærer jo tross alt den ultimate onskapen i et kjede om halsen og blir hjernevasket 24/7, langsomt men sikkert. Det kaller jeg en god grunn til å være litt humørsyk.

Det blir jo strengt tatt anakin på en måte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg så Precious i går kveld, alltid hatt den på huskelista mi, men først nå fikk jeg sett den. Denne filmen gikk rett inn i hjerterota, måtte ta til tårene på slutten. Ble helt satt ut av familieforholdet til denne jenta, merkelig hvordan noen filmer bare beveger deg, denne tok meg med storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

San Andreas. En del sug i magen scener. Typisk hollywood, men likte den.

Døde av slutten. "Now, we rebuild.." med amerikansk flagg i bakgrunnen. 'Murica

Bra film da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"20 Funerals". Jeg gikk på Get's billighylle og så noe som i beskrivelsen virket som en variant av The Shield og historien om Rampart. Og det VAR det forsåvidt også, men du verden, det var B-film av en annen verden. Muligens C.

Jeg vet ikke helt hvem skuespillerene ER, men mange av navnene hørte ut som typiske rapper handles.

"Big Boi", "Big Spiff" og lignende.

Handlingen i filmen er at en gruppe desillusjonerte politifolk bestemmer seg for at det er slutt med at skurkene slipper unna. De danner en liten dødsskvadron og begynner å demontere det kriminelle elementet i Atlanta, en begravelse av gangen. Og det kunne forsåvidt fungert bra, men filmen lider under at ingen av de som er med, kan spille. Og at dialogen ikke er troverdig. Jeg trodde ikke på det et øyeblikk. Og så virket de kanskje litt for unge og hvalpete til at de kunne rukket å bli detektiver enda, og særlig desillusjonerte detektiver.

Et særlig komisk element var at de møtes i dypeste hemmelighet i et lagerhus der de har høylydte diskusjoner som måtte kunne høres mange meter unna, og der de også har en stor tavle med hele planen og navnene på ofrene, som de stryker ut på hvert møte.

Jeg er med på at det har en viss dramatisk effekt å klippe inn en scene der man stryker over navnene etter hvert som krimiene faller, men IRL ville det neppe fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Death Race. Enda en Jason Statham. Ikke akkurat en perle, men dog. En uslepen gråstein, kanskje? Heftig bil-action, mengder av pyroteknikk og eksplosjoner. Running Man møter Fast and Furious, kanskje?

Ganske underholdende til tross for et par gigantiske plot hull og merkverdigheter som ikke virker særlig logiske, ikke engang innenfor filmens indre logikk. Eller mangel på sådan.

Men alt i alt, ganske severdig, hvis man liker sånt, hvilket jeg gjør.

Og jammen er det ikke laget en Death Race 2, også. Dvs, Death Race 2 er på en måte Death Race's "origin story". Filmen beskriver en lett dystopisk fremtid i 2012, der samfunnet har gått på trynet og fengslene i USA drives for profitt av det private næringsliv, som kan gjøre hva de vil med fangene. En av de tingene de gjør med fanger, er å få dem til å slåss i gladiatorkamper på betal-TV.

Og når seertallene faller, bestemmer programlederen seg for at det trengs noe nytt og spennende for å holde på publikums interesse: Et bilrace med livet som innsats, der det er lov å drepe konkurrentene. Til det bruket får man RPG, Miniguns, mitraljøser og varmesøkende raketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...