Gå til innhold

Artist/Band du ikke kan skjønne hvorfor er populære


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Bingo Bongo said:

Aurora Aksnes.
Det blir rett og slett for sært for meg. Flere av mine kollegaer er helt over seg selv når vi snakker om henne, så det er nok et eller annet jeg ikke helt forstår...

Skjønner at det er mulig å ikke like henne, men hvordan er det sært? 😅 Jeg liker henne veldig godt, delvis fordi hun er veldig søt, pussig og sjarmerende på scenen, men musikken er jo ganske vanlig pop? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Mistet også respekten for Beyonce og Jay-Z etter avsløringene om at de jukset med streamingtallene på Tidal. Tenk å manipulere lyttertallene… Det er direkte pinlig. Det ser ut som at flere har glemt denne saken, men det er alvorlig og PINLIG for artistene. Wannabe diva som må manipulere lyttertallene for å virke mer populær. Da er Britney bedre.

Datamaterialet er blitt gjennomgått av en gruppe ved NTNUs Center for Cyber and Information Security (CCIS) på oppdrag for DN. «Gjennom avansert statistisk analyse har vi kunne slå fast at det har foregått manipulasjon av dataene i visse perioder. Manipulasjonen ser ut til å rette seg mot et svært spesifikt sett med sanger, knyttet til to distinkte album», heter det i deres konklusjon.

Til sammen skal det være funnet mer enn 320 millioner falske avspillinger og mer enn 1,7 millioner brukerkontoer er berørt.

DN: Beyoncé og Kanye Wests lyttertall manipulert i Tidal:

https://e24.no/naeringsliv/i/70700W/dn-beyonce-og-kanye-wests-lyttertall-manipulert-i-tidal

Anonymkode: ab711...c1b

Flere Tidal-kunder som har blitt konfrontert med disse loggene, stiller seg uforstående til at de skal ha spilt sanger av artistene like mange ganger som opplyst.

Husker Dagens Næringsliv intervjuet de bruker som var berørt av skandalen og de var sjokkert over tallene.

Anonymkode: ab711...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeloo skrev (15 minutter siden):

Skjønner at det er mulig å ikke like henne, men hvordan er det sært? 😅 Jeg liker henne veldig godt, delvis fordi hun er veldig søt, pussig og sjarmerende på scenen, men musikken er jo ganske vanlig pop? 

Det er sikkert hele pakken jeg sliter med. Hele fremtoningen blir litt for sært. Lange monologer om døde insekter.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bingo Bongo said:

Det er sikkert hele pakken jeg sliter med. Hele fremtoningen blir litt for sært. Lange monologer om døde insekter.

 

Ok, ser den 😄 Jeg synes det er forfriskende med en ung jente som er helt annerledes og i tillegg lager nydelig musikk.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Post Malone.

Aldri hørt om fyren før jeg leste at han hadde punget ut 20 millioner kroner for et pokemon-kort. Googlet fyren og så at han bor i et hus til 300 millioner og har i tillegg kjøpt en bunker til 30 millioner. 

Det må være enormt mye penger i musikkindustrien når selv en relativt ukjent fyr kan punge ut sånne summer på luksus-ting. 

Anonymkode: f53c4...57b

Evt må man ha bodd i en bunker de siste 10 årene, når man omtaler Post Malone som «relativt ukjent».

Anonymkode: f246a...084

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

 

Karpe - Snakk om å dra ufårstålig koding aaaaltfor langt.

Anonymkode: dcba0...4f8

Tror det handler litt om forskjellige ting. Som hvor gammel lytteren er, hvordan man er vokst opp/miljø.

For meg er ikke tekstene uforståelige i det hele tatt. De er svært treffende og beskrivende.

Anonymkode: f246a...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at det kastes ut så mye navn på band og artister som det vel er ganske konsensus om at ikke er noe særlig, så månedens idiot rapper fra USA teller liksom ikke i mine øyne. Queen er et band man den dag i dag hører på radioen hele tiden, jeg har aldri klart å komme forbi den cheesy pompøsiteten og stemmen til vokalisten. Elton John er i akkurat samme kategori for meg, det er som å høre en sau breke og tekstene er så utrolig kleine. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Volbeat og Tool. Førstnevnte så jeg live nå på Tons, skjønte ikke greia (og jeg liker mye forskjellig rock, for ordens skyld). Ekstremt generisk og 🥱Tool har jeg aldri forstått. Pussig nok er det aldri kjemi med Tool-fans jeg matcher med på Tinder 😄 

Anonymkode: bcdf6...069

Enig i Volbeat. Helt menigløst musikk. Alle sangene er like. Tool er musikkens Shakespeare 🙌

Anonymkode: f6a90...75e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye jeg ikke liker uten at jeg helt forstår det. Metallica for eksempel, jeg hører på så og si alt annet innenfor den sjangeren men jeg bare klarer bare ikke det bandet. Men jeg forstår på en måte at andre kan like det, og sånn er det med de fleste andre jeg heller ikke er fan av.

Men Karpe derimot..! Jeg skjønner ingenting. Makan til repetetivt mas, og særlig det siste albumet. Ørene mine blør!

Anonymkode: 80fa5...a71

Samme her. Jeg simpelthen HATER sangene dems. Spesielt den siste skiva. 

Anonymkode: f6a90...75e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco skrev (1 time siden):

Digger Karpe, jo flere som elsker dem, jo flere hater dem. Det kalles grensesprengende! 😅

Jeg er ikke fan av Tix, Freddy Kalas og sånne harrytasser, men hater dem ikke.

Ble nysgjerrig på han Post Malone så måtte sjekke ut han på Spotify. Må si jeg har hørt mye som er verre....

Sjekk ut den streamede «Nirvana tribute gigen «han gjorde. Blant annet med Travis Barker på trommer. 
 

Post Malone var/er sjukt nirvana fan, noe man jo lett kan se på en del av tatoveringene hans som er rene Nirvana referanser. 
 

 

Anonymkode: f246a...084

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madonna- kan ikke synge

Beyoncé- helt forferdelig grusom stemme

 

Anonymkode: 95a4c...2ba

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpe. Jeg likte dem godt da de hadde en Diem slengt bakpå der :) 

Coldplay. Halve vennelista i sosiale medier har vært i Göteborg i sommer, men jeg skjønner ikke hva de jubler sånn for 🙈

Ellers er det mye av den nye musikken jeg ikke forstår. Ikke sånn at jeg løper andre veien om jeg hører den, men jeg betaler ikke masse penger for konserter. Rett og slett. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også liker jeg en del av låtene til Michael Jackson, men oooorker ikke høre på. Hater stemmen. Samme med Kurt Nilsen. Snakk om å ødelegge julestemninga..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beyonce. Altså, jeg skjønner at hun er flink, selv om det ikke er min sjanger, men det er da ikke måte på..

Anonymkode: c3f50...bc7

Helt enig. Det skjærer i ørene mine når hun synger. 

Anonymkode: 2bd8f...1d1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeloo skrev (1 time siden):

Skjønner at det er mulig å ikke like henne, men hvordan er det sært? 😅 Jeg liker henne veldig godt, delvis fordi hun er veldig søt, pussig og sjarmerende på scenen, men musikken er jo ganske vanlig pop? 

Hun er et sjarmerende nydelig vesen 🥰

Anonymkode: f52cf...1d6

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DDE forferdelig skvip og alkis-stemme

Kurt Nilsen 

Mange andre også. Norske artister generelt er på et veldig lavt nivå.

Anonymkode: da646...9eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tix

Beyonce og Kaisers… synes det rett og slett er støy

Anonymkode: 6b4ba...d06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (46 minutter siden):

Så morsomt at det kastes ut så mye navn på band og artister som det vel er ganske konsensus om at ikke er noe særlig, så månedens idiot rapper fra USA teller liksom ikke i mine øyne. Queen er et band man den dag i dag hører på radioen hele tiden, jeg har aldri klart å komme forbi den cheesy pompøsiteten og stemmen til vokalisten. Elton John er i akkurat samme kategori for meg, det er som å høre en sau breke og tekstene er så utrolig kleine. 

QUEEN? å nei jeg elsker queen. Synes freddie Mercury har en av de beste stemmene i historien 😅

Anonymkode: baddd...79e

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Evt må man ha bodd i en bunker de siste 10 årene, når man omtaler Post Malone som «relativt ukjent».

Anonymkode: f246a...084

Bunkerboer her 🙋‍♀️

Har fire store barn, så nesten rart at jeg ikke har hørt om hen. 

Aldri hørt om gruppa/artisten. Har generelt ikke sansen for det som spys ut på radioen for tiden. Ikke Karpe heller. Er over 50, og føler at den gode musikken er noe som skjedde mellom 1960 og litt utpå 90-tallet. 
Nå er det meste så kalkulert og gjennomprodusert, i motsetning til de genuine kunstnerne som laget musikk «i gamle dager». 
David Bowie, Joplin, Hendrix… osv osv.

Men har aldri skjønt greia med Bob Dylan… han har jo ikke stemme? Kan synes noen av låtene hans er fine, hvis det er noen andre som synger vel og merke 🫣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...