Gå til innhold

Artist/Band du ikke kan skjønne hvorfor er populære


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke grusomt, men intrikat. 
 

Jeg forstår at mange her syntes det «grusomt». Det kreves en viss kognitiv fungering for å forstå innholdet. Forstår man ikke innholdet til Karpe, så gir det ingen mening.

Anonymkode: f246a...084

Det innholdet er overvurdert, og musikken i seg selv er uansett ikke bra. Beklager å måtte skuffe deg, men man trenger ikke super-IQ for å forstå innholdet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokeplate skrev (25 minutter siden):

Eller så vil det si at det er uforståelig ræl.

Dette er utsagn man kan se fra de som ikke er i stand til å ta alle referansene i musikken og hvordan tekst får ny mening via intonasjon.
 

Dette (utsagn som uforståelig ræl)  ser man fra de som ikke tar trippelbetydydningen til salmalaks/desi-salmalaks, diaspora-identiteten, klassereisereferansene, baraf/fairuz, referansene om  kulturelt press (ta-ræ-en-tell), harseleringen med norsk identitet, metaforiske tryllerier, betydningen av byen Skien, den bevisste karikeringen og feilutalelsen, Sidi Mansour osv osv.

Tekstene til Karpe er lyrikk. De er krevende og ikke minst veldig, veldig bra. Å uttale at de er «uforståelige og ræl» betyr bare at du ikke forstår dem.

Anonymkode: f246a...084

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Der er du igjen. Du som alltid skriver «music for the masses» istedenfor å skrive er skikkelig argument. 

Beatles var også music for the masses? Michael Jackson? Queen? Pink Floyd?

Og foresten. Man er ikke en av verdens største artister i 17 (!) år pga. markedsføring. Dessuten er to av albumene til TS gitt ut uten å bruke en dollar på markedsføring i forkant, og likevel gikk de til topps. Til deg son skrev det.

Anonymkode: b0b8c...946

Satt lenge å stussa over at Trådstarter hadde gitt ut album. På tide å legge seg😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan folk nevner artister som Rammstein, coldplay ++ andre store band når vi har skvip som norsk festmusikk, post malone, mumble rap og det meste annet av moderne pop dritt er for meg ett eneste stort spørsmål.

Det er forsåvidt ikke så veldig rart hvorfor Rammstein er så gigantiske om man ser liveshowene deres som ingen andre artister engang kommer i nærheten av.

Anonymkode: 562bb...961

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (1 minutt siden):

Det innholdet er overvurdert, og musikken i seg selv er uansett ikke bra. Beklager å måtte skuffe deg, men man trenger ikke super-IQ for å forstå innholdet. 

Innholdet er ikke overvurdert. Karpe er noen av Norges mest suksessrike artister, og er undervurdert av de som ikke forstår hva de er og musikken. 
 

Du skuffer ikke meg. Jeg hører på helt annen musikk en Karpe. Men det hindrer meg ikke fra å se det geniale i deres musikk og lyriske uttrykk. Det handler ikke om IQ. Det handler om manglende kulturelle og politiske referanser.
 

 

Anonymkode: f246a...084

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Innholdet er ikke overvurdert. Karpe er noen av Norges mest suksessrike artister, og er undervurdert av de som ikke forstår hva de er og musikken. 
 

Du skuffer ikke meg. Jeg hører på helt annen musikk en Karpe. Men det hindrer meg ikke fra å se det geniale i deres musikk og lyriske uttrykk. Det handler ikke om IQ. Det handler om manglende kulturelle og politiske referanser.
 

 

Anonymkode: f246a...084

Befolkningen er ganske 50/50 på Karpe har jeg inntrykk av. Jeg forstår Karpe, men liker fortsatt ikke musikken. Rart at folks manglende beundring for duoen treffer deg så hardt når du ikke hører på de selv engang. Du beviser jo bare mitt poeng om at det er fullt mulig å forstå de men fortsatt ikke like de nok til å høre på de. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ABBA

Anonymkode: 05009...c95

Oh, ja! Virkelig! Greit nok at ABBA var store i sin tid, men de ruller jo rundt på radioen 24/7 enda! Jeg må bytte eller mute radiokanalen når ABBA spilles. Klarer bare ikke å høre på. Og siden jeg misliker ABBA så sterkt så legger jeg selvfølgelig merke til at det er de som spiller hver gang. ABBA er landeplageri som aldri går over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i kritikken mot karpe her.
Det virker som dette bandet får terninkgast 6 av oslopressen hver gang de gir ut noe.
Begriper det virkelig ikke. Det er liksom slik at den norske pressen MÅ gi en sekser uansett, da er vi liksom hippe og kule. Vi er en av gjengen.
Samtidig sitter de og ler av dette bandet i Sverige, de skjønner ikke greia de heller.

Anonymkode: 38328...ac3

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpe. Som ung kunne jeg like noe av det de kom med den gangen, men det som kommer nå? Sjelden jeg må skjule musikk fra Spotify, men hver gang de kommer med noe nytt så skjer det. Jeg forstår at musikk er smak, men jeg klarer ikke skjønne appellen her. Nesten så jeg mistenker at en del liker tanken på å like Karpe mer enn de faktisk gjør det. Men hva vet vel jeg?

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (18 minutter siden):

Befolkningen er ganske 50/50 på Karpe har jeg inntrykk av. Jeg forstår Karpe, men liker fortsatt ikke musikken. Rart at folks manglende beundring for duoen treffer deg så hardt når du ikke hører på de selv engang. Du beviser jo bare mitt poeng om at det er fullt mulig å forstå de men fortsatt ikke like de nok til å høre på de. 

Ikke meg du svarer. Jeg hører heller ikke så mye på Karpe, men jeg også føler for å forsvare de. For det de gjør er rett og slett genialt, selv om lydbildet ikke passer så godt med den typen musikk jeg har likt best de siste årene.

Synes det er merkverdig at noen bare avfeier all ny musikk som ikke er rock som fjas og dårlig. Håper jeg aldri blir så gammel/gubbete selv. Personlig forstår jeg ikke helt det store med Bob Dylan eller Beatles, men jeg har jo respekt og er såpass ydmyk at jeg skjønner at jeg rett og slett ikke er i målgruppen eller har vokst opp med det eller har satt meg inn i det.

Dere som disser geniale artister fra nyere tid (Karpe, Taylor Swift, Kendrick Lamar, Frank Ocean, Lana Del Rey etc.) virker veldig lite opplyste og musikkinteresserte. Og med liten kulturell forståelse og dårlig smak.

Anonymkode: b0b8c...946

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coldplay. Så utrolig flatt. Hvis du hører én sang én gang så er du allerede lei.

Anonymkode: b7d87...c33

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Coldplay. Så utrolig flatt. Hvis du hører én sang én gang så er du allerede lei.

Anonymkode: b7d87...c33

Synes du det gjelder den gamle musikken også? Enig i at det gjelder alt de har gitt ut de siste 10 årene. Men de første albumene var utrolig gode, spesielt Parachute.

Anonymkode: b0b8c...946

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er utsagn man kan se fra de som ikke er i stand til å ta alle referansene i musikken og hvordan tekst får ny mening via intonasjon.
 

Dette (utsagn som uforståelig ræl)  ser man fra de som ikke tar trippelbetydydningen til salmalaks/desi-salmalaks, diaspora-identiteten, klassereisereferansene, baraf/fairuz, referansene om  kulturelt press (ta-ræ-en-tell), harseleringen med norsk identitet, metaforiske tryllerier, betydningen av byen Skien, den bevisste karikeringen og feilutalelsen, Sidi Mansour osv osv.

Tekstene til Karpe er lyrikk. De er krevende og ikke minst veldig, veldig bra. Å uttale at de er «uforståelige og ræl» betyr bare at du ikke forstår dem.

Anonymkode: f246a...084

Eventuelt er Karpe keiserens nye klær. Folk later som om de synes det er mer intelligent musikk enn det er for å fremstå som kultiverte.  Jeg skjønner at musikken har mye referanser, men det i seg selv gjør den jo ikke bra.

https://www.nrk.no/video/humor/slik-lages-en-karpe-laat_a0a276b6-be57-4cd2-a0e0-bea5dc13c639

Anonymkode: 62a26...eac

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Timbuktu. Karpe, beyonce, Britney spears, r.e.m og Madrugada. Hører heller på Sputnik enn disse her. Og hvem i HELVETTE disser T00L!!! 🤬🤬🤬 verdens beste band

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ramon og ice spice

Anonymkode: baddd...79e

Hvem er disse? Norske artister?

Anonymkode: fc0ff...72a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt dansebandrelatert er ubegripelig. Det er ikke lett å skjønne hvorfor Michael Bublé  eksisterer heller.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har ingen nevt Pink Floyd? Eller er de heldigvis glemt? Det var isåfall påtide. 

Endret av Fjollefyr
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i kritikken mot karpe her.
Det virker som dette bandet får terninkgast 6 av oslopressen hver gang de gir ut noe.
Begriper det virkelig ikke. Det er liksom slik at den norske pressen MÅ gi en sekser uansett, da er vi liksom hippe og kule. Vi er en av gjengen.
Samtidig sitter de og ler av dette bandet i Sverige, de skjønner ikke greia de heller.

Anonymkode: 38328...ac3

Ikke jeg heller. Men ser leser man anmeldelsene så ser man at mye er ren svada.  Sjekk denne anmeldensen. Den gir jo 6 er med eneste begrunnelse at "Karpe lager musikk på Karpes premisser". Absolutt alt kan jo få 6er med den begrunnelsen.  

https://p3.no/karpe-toyer-grensene/

Anonymkode: 62a26...eac

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hysj! Ikke si det. Det gjør vondt i Swifty-hjertet mitt å lese noe sånt. Jeg hører lite på dagens musikk. Elsker retromusikk, men Taylor er enestående på så mange måter. Elsken den dama, og dét er sjeldent at jeg sier noe sånt om artister.

Men altså, så klart er det lov å ikke like en artist, men å hevde at hun er elendig og påstå at bare tenåringer hører på henne.. Hun har holdt på i 17 år, så det sier seg selv at hun fenger folk i alle aldersgrupper. 

Tilbake til temaet:

Forstår heller ikke at folk liker Rammstein. Elendig musikk. Men Tool? Det er ikke lov å nevne Tool i denne tråden.

Anonymkode: ab711...c1b

Hun har holdt på i 19 år😊

Anonymkode: fc0ff...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...