Gå til innhold

Artist/Band du ikke kan skjønne hvorfor er populære


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle band som synger soft-rock metal med kvinnelig vokalist

Som Heart da for eksempel? Eneste soft rock bandet med kvinnelig vokal jeg kommer på. 

Anonymkode: 6f59a...6c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Morsom tråd! Det morsomste er alle som går i forsvar av sine favorittartister hvis noen nevner dem. «Hva!? Han er jo verdens beste!!». :hoho:


Jeg er enig med alle som sier Karpe. Trodde de fremdeles het Karpe Diem før jeg gikk inn i denne tråden. Det gjør dem egentlig bare teitere. Rart navn for en rapduo, blir som å hete Sild eller Flyndre. 

Jeg hørte på dem da jeg var 15-16 år, men syns ikke de sangene jeg likte da er noe særlig bra nå. Jeg har egentlig bare tenkt at det er fordi målgruppa deres er unger i den alderen. Jeg ble overrasket da kreti og pleti i alle aldre skulle på de konsertene deres det stod så mye om i avisa. 

Jeg syns det er morsomt med alle bildene av dem i avisa og for så vidt. De har alltid triste ansikter og jeg tror alltid artikkelen skal handle om at de har sluttet å lage musikk eller noe annet som er bad news for fansen. Neida, artiklene handler om at de har fått ørten seksere eller solgt ut spektrum 10 ganger. Så er det bilde av to triste typer som sikkert har betalt en klekkelig sum for å ta en bildeserie med triste ansikter i proft studio :hoho:

Anonymkode: 82389...a04

:hoho:

Endelig et innlegg i denne tråden som fikk meg til å trekke på smilebåndet! 😅

Anonymkode: ab711...c1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan den vanlige mannen i gata skjønne at karpe ikke lager "rett fram" tekster, men at det er alt mulig rart du ramser opp her? Man dømmer utifra hva man hører, man tenker ikke at tekstene er så sinnsykt bra fordi det er så meningsfullt med metaforer og bla bla. Derfor blir musikken deres ræl. 

Anonymkode: 67311...9e1

Når man oppfatter tekstene som «uforståelig ræl», så burde det gå opp for en at tekstene kanskje ikke er «rett frem». 
En bokstavtro tolkning av tekstene gjør dem selvfølgelig uforståelige. Sånn er det med all bruk av referanser, metaforer, ironi osv osv, i all tekst og litteratur. 
 

Om man hører Anne Grete Preus synge om snø som himmelens korrekturlakk, så finnes det sikkert noen som tror hun synger om korrekturlakk. Er jo lett i tråden her å se at ikke alle er like fremme i skoa når det kommer til språklige virkemidler i lyrikk og tekstforfatting. 

At man ikke forstår alle de språklige virkemidlene er en ærlig sak. Men det ligger faktisk på lytteren. Det er tusenvis som åpenbart forstår tekstene og det konseptuelle med Omar Sheriff, og ser genialiteten i dem. 


Tekstene på spesielt Omar Sheriff er alt annet en rett frem. De er fulle av metaforer, dobbelt/trippel betydninger, Arabiske og desi-kulturelle referanser. Tar man ikke alle disse referansene og virkemidlene, så Skjønner jeg godt at det er «uforståelig ræl».

Anonymkode: f246a...084

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man oppfatter tekstene som «uforståelig ræl», så burde det gå opp for en at tekstene kanskje ikke er «rett frem». 
En bokstavtro tolkning av tekstene gjør dem selvfølgelig uforståelige. Sånn er det med all bruk av referanser, metaforer, ironi osv osv, i all tekst og litteratur. 
 

Om man hører Anne Grete Preus synge om snø som himmelens korrekturlakk, så finnes det sikkert noen som tror hun synger om korrekturlakk. Er jo lett i tråden her å se at ikke alle er like fremme i skoa når det kommer til språklige virkemidler i lyrikk og tekstforfatting. 

At man ikke forstår alle de språklige virkemidlene er en ærlig sak. Men det ligger faktisk på lytteren. Det er tusenvis som åpenbart forstår tekstene og det konseptuelle med Omar Sheriff, og ser genialiteten i dem. 


Tekstene på spesielt Omar Sheriff er alt annet en rett frem. De er fulle av metaforer, dobbelt/trippel betydninger, Arabiske og desi-kulturelle referanser. Tar man ikke alle disse referansene og virkemidlene, så Skjønner jeg godt at det er «uforståelig ræl».

Anonymkode: f246a...084

Det er det at folk ikke forstår tekstene som gjør det til uforståelig ræl, men at det er så uforståelig at man kan prestere å lage noe så elendig som det Karpe gjør.

Anonymkode: 4dca8...db1

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Madonna- kan ikke synge

Beyoncé- helt forferdelig grusom stemme

 

Anonymkode: 95a4c...2ba

tip tip tip on hardwood floors

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det at folk ikke forstår tekstene som gjør det til uforståelig ræl, men at det er så uforståelig at man kan prestere å lage noe så elendig som det Karpe gjør.

Anonymkode: 4dca8...db1

Det er mange som forstår tekstene til Karpe. Svært mange. Så har man et knippe på Kvinneguiden som åpenbart ikke gjør det.

Det er derfor de er  Norges mest populære musikere, men rekord i antall spellemannspriser (6 stk bare i fjor) etter 50 år. Forøvrig eneste norske artister som har vunnet årets spellemann 2 ganger. Med 12 år i mellom. 

Man vinner ikke Norges mest anerkjente pris i musikk, for både tekstforfatter+låtskriver om tekstene er «uforståelig ræl». De vant dem fordi tekstene på Omar Sheriff er geniale.

At et lite knippe boomere på Kvinneguiden ikke forstår noe som helst av hva Karpe er og hva de lager betyr bare at de ikke er kognitivt og kulturelt utstyrt til det. Og det er helt greit.

Å ikke like musikken er en ting. Smaken er som baken. Å ikke forstå den er bare flaut.

 

 

Anonymkode: f246a...084

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mange som forstår tekstene til Karpe. Svært mange. Så har man et knippe på Kvinneguiden som åpenbart ikke gjør det.

Det er derfor de er  Norges mest populære musikere, men rekord i antall spellemannspriser (6 stk bare i fjor) etter 50 år. Forøvrig eneste norske artister som har vunnet årets spellemann 2 ganger. Med 12 år i mellom. 

Man vinner ikke Norges mest anerkjente pris i musikk, for både tekstforfatter+låtskriver om tekstene er «uforståelig ræl». De vant dem fordi tekstene på Omar Sheriff er geniale.

At et lite knippe boomere på Kvinneguiden ikke forstår noe som helst av hva Karpe er og hva de lager betyr bare at de ikke er kognitivt og kulturelt utstyrt til det. Og det er helt greit.

Å ikke like musikken er en ting. Smaken er som baken. Å ikke forstå den er bare flaut.

 

 

Anonymkode: f246a...084

Hvorfor er det flaut å ikke forstå den? 

Anonymkode: 67311...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette er utsagn man kan se fra de som ikke er i stand til å ta alle referansene i musikken og hvordan tekst får ny mening via intonasjon.
 

Dette (utsagn som uforståelig ræl)  ser man fra de som ikke tar trippelbetydydningen til salmalaks/desi-salmalaks, diaspora-identiteten, klassereisereferansene, baraf/fairuz, referansene om  kulturelt press (ta-ræ-en-tell), harseleringen med norsk identitet, metaforiske tryllerier, betydningen av byen Skien, den bevisste karikeringen og feilutalelsen, Sidi Mansour osv osv.

Tekstene til Karpe er lyrikk. De er krevende og ikke minst veldig, veldig bra. Å uttale at de er «uforståelige og ræl» betyr bare at du ikke forstår dem.

Anonymkode: f246a...084

Liker enkelte av tekstene til Karpe jeg, særlig Lett å være rebell i kjellerleiligheten din.

Men jeg skjønner heller ikke at de selger ut SÅ voldsomt - selv om selve sceneoppsettet så veldig kult ut og de hadde mange bra med seg. 
 

Ræl vil jeg ikke si det er, men ikke genialt heller i den forstand de fremstår som. 
 

Karpe er såpass voksne at det bare skulle mangle med kapasiteten tekstmessig. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er mange som forstår tekstene til Karpe. Svært mange. Så har man et knippe på Kvinneguiden som åpenbart ikke gjør det.

Det er derfor de er  Norges mest populære musikere, men rekord i antall spellemannspriser (6 stk bare i fjor) etter 50 år. Forøvrig eneste norske artister som har vunnet årets spellemann 2 ganger. Med 12 år i mellom. 

Man vinner ikke Norges mest anerkjente pris i musikk, for både tekstforfatter+låtskriver om tekstene er «uforståelig ræl». De vant dem fordi tekstene på Omar Sheriff er geniale.

At et lite knippe boomere på Kvinneguiden ikke forstår noe som helst av hva Karpe er og hva de lager betyr bare at de ikke er kognitivt og kulturelt utstyrt til det. Og det er helt greit.

Å ikke like musikken er en ting. Smaken er som baken. Å ikke forstå den er bare flaut.

 

 

Anonymkode: f246a...084

Da skulle jo ikke Karpe vunnet dem. Altså gjør man det.

Anonymkode: 4dca8...db1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange som forstår tekstene til Karpe. Svært mange. Så har man et knippe på Kvinneguiden som åpenbart ikke gjør det.

Det er derfor de er  Norges mest populære musikere, men rekord i antall spellemannspriser (6 stk bare i fjor) etter 50 år. Forøvrig eneste norske artister som har vunnet årets spellemann 2 ganger. Med 12 år i mellom. 

Man vinner ikke Norges mest anerkjente pris i musikk, for både tekstforfatter+låtskriver om tekstene er «uforståelig ræl». De vant dem fordi tekstene på Omar Sheriff er geniale.

At et lite knippe boomere på Kvinneguiden ikke forstår noe som helst av hva Karpe er og hva de lager betyr bare at de ikke er kognitivt og kulturelt utstyrt til det. Og det er helt greit.

Å ikke like musikken er en ting. Smaken er som baken. Å ikke forstå den er bare flaut.

 

 

Anonymkode: f246a...084

Trådens overskrift er "Artistband du ikke skjønner hvorfor er så populære". Å klage over at folk nevner populære artister i denne tråden blir helt latterlig. Kravet for at man skal kunne nevnes i denne tråden er jo nettopp at artisten er svært populær. 

Anonymkode: b2a53...e5f

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruce Springsteen. En strofe spilt 100 ganger er ikke en sang.

Anonymkode: 7a7df...6c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, AprilLudgate said:

Men igjen, hva er den SVÆRE greia med Swift? Folk er jo helt kokko etter dama? 

Ser du har fått svar og det er forsåvidt godt svar. Men deler av grunnen er også at hun er svært god på markedsføring og spesielt mot superfansen(Swifties).  Der snakker vi om folk som spiser fra hånda hennes. De har ingen problemer med å kjøpe flere versjoner av samme album.  Hennes siste album kom i 20 versjoner! 

Anonymkode: b2a53...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser du har fått svar og det er forsåvidt godt svar. Men deler av grunnen er også at hun er svært god på markedsføring og spesielt mot superfansen(Swifties).  Der snakker vi om folk som spiser fra hånda hennes. De har ingen problemer med å kjøpe flere versjoner av samme album.  Hennes siste album kom i 20 versjoner! 

Anonymkode: b2a53...e5f

Jesus 👀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som Heart da for eksempel? Eneste soft rock bandet med kvinnelig vokal jeg kommer på. 

Anonymkode: 6f59a...6c2

Ja, men legg merke til at jeg la til «metal». Hva heter alle de finske gruppene, husker ikke navnet, men alle høres helt like ut. 

Anonymkode: 1e84e...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, men legg merke til at jeg la til «metal». Hva heter alle de finske gruppene, husker ikke navnet, men alle høres helt like ut. 

Anonymkode: 1e84e...ec6

Du skrev soft rock metal, det er ingen sjanger. Men du mener sikkert band som Nightwish da? De er jo finske.

Anonymkode: 6f59a...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...