Gå til innhold

Kjenner du noen som er resultat av innavl?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 22.18):

Antar at han voldtok sitt eget barn…

Anonymkode: b2f77...d8f

Selvom han voldtok sønnen sin ble ikke sønnen gravid, så da ble han heller ikke farfar og far til sønnens barn. 

Anonymkode: 021fb...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vil bare vite

Ser at dette er en gammel tråd. Men ja det gjør jeg, kjenner en veldig godt som er født av far og datter. Dette barnet ble født med hjerneskader. Men vet at noen ganger kan det gå bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (1 time siden):

Tror ikke at søskenbarn eller lengre ut i slekt som får barn sammen regnes som innavl barn. De har jo lov å gifte seg også.

Derimot innavl barn blir mellom søsken, niese og onkel, barn og far/bestefar. Opp eller nedstigende slekt eller sidelinja av mor og far første linje.

Jo, det regnes som innavl. Ekteskap mellom søskenbarn er ikke forbudt i Norge i dag, men vil sannsynligvis bli det innen få år, blant annet på grunn av innavlsproblematikk. 

Anonymkode: 25f30...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd incest eller innavl gjennom 30 år. Dette var nordafor da jeg var ung og dum, var lærer. Dette finnes selvfølgelig i dag også. Jeg har ikke det på nært hold. Vet dog at dette finnes. Mennesker som har 10 søstre eller brødre. Dette er hverdagen til andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sikkert 500- 1000 tremeninger. I Norge, Europa, usa, og Australia. Har møtt ca 100 av dem, noen er jeg venn med på Facebook uten og ha møtt, noen vet jeg eksisterer via my heritage også tipper jeg det er flere da det er en del søsken av besteforeldre med ukjent historie. Ikke snakk om at du kan se at jeg er i slekt med dem jeg har møtt. 
selvsagt kan man finne noen utenfor slekta og det finnes mange fisker i havet. En kan allikevel risikere og møte og falle for en tremenning en ikke vet er tremenning. Nei, du vil ikke se det fordi dere ser ut som dere er tvillinger. 

Anonymkode: 021fb...785

Mellom 500 og 1000 tremenninger? Sikker på at du tar i litt mye nå, eller teller med både firmenninger og femmenninger i samme slengen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...