Gliffy Skrevet 25. juli 2023 #101 Del Skrevet 25. juli 2023 1 hour ago, Klappe said: Men hvorfor må hun inn å sone igjen der nede, når han andre i saken som slapp ut på kausjon ikke må inn å sone igjen? Er noe shady greier her, tror ikke hun forteller alt om hvorfor hun må inn igjen. Systemet i Bolivia er ganske uforutsigbart. Det er noe med at alle som er involvert skal dømmes sammen, sånn at alt avhenger av om bakmennene er tatt og hvordan deres status er. Derfor har hun fortsatt ikke noen klar dom. Der er jo det som er verst her. Hun har ikke fått x antall år hun skal sone så hun får jo ikke bli ferdig med det. Det er umenneskelig. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 25. juli 2023 #102 Del Skrevet 25. juli 2023 (endret) Gliffy skrev (På 25.7.2023 den 20.51): Systemet i Bolivia er ganske uforutsigbart. Det er noe med at alle som er involvert skal dømmes sammen, sånn at alt avhenger av om bakmennene er tatt og hvordan deres status er. Derfor har hun fortsatt ikke noen klar dom. Der er jo det som er verst her. Hun har ikke fått x antall år hun skal sone så hun får jo ikke bli ferdig med det. Det er umenneskelig. Takk for svar. Syns det var rart de ikke sa noe om hvorfor hun må inn igjen å sone i den dokumentaren som kom forrige uke på vgtv. For seg selv og barna sin skyld burde hun rømt til Norge, er sikkert ikke så vanskelig. Hun sier hun vil gjøre ting riktig; men det ender jo opp med at hun må inn igjen i fengsel-har hun tenkt på hva det vil si for hennes tre barn der nede? Endret 4. september 2023 av Klappe Reil 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 25. juli 2023 #103 Del Skrevet 25. juli 2023 QueenQ skrev (4 timer siden): Hun er helt klart ganske høy! Enig, lyser lang vei at hun er helt ute og kjøre på ett eller annet stoff. Vil tro det nesten ikke er til å unngå etter åtte år i fengsel der nede.. Hvor mye UDI skal blande seg oppi saker hvor voksne mennesker med viten og vilje har begått alvorlige og straffbare handlinger er en ting. Men synes det burde være mulig å få ungene hennes hit. Det er de det er mest synd på oppi det hele! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #104 Del Skrevet 25. juli 2023 54 minutter siden, LivLaga said: Enig, lyser lang vei at hun er helt ute og kjøre på ett eller annet stoff. Vil tro det nesten ikke er til å unngå etter åtte år i fengsel der nede.. Hvor mye UDI skal blande seg oppi saker hvor voksne mennesker med viten og vilje har begått alvorlige og straffbare handlinger er en ting. Men synes det burde være mulig å få ungene hennes hit. Det er de det er mest synd på oppi det hele! Barna hennes er jo bolivianske, født og oppvokst der nede med lokale fedre. Hvorfor skal Norge bruke penger på å få dem til Norge? Sannsynligvis vil de ikke reise fra mor heller. Hvem skulle tatt vare på dem? Hun har 3-4 barn i Bolivia, hadde de kommet til Norge hadde de gått rett inn i barnevernsystemet. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 26. juli 2023 #105 Del Skrevet 26. juli 2023 Nutz skrev (9 timer siden): Barna hennes er jo bolivianske, født og oppvokst der nede med lokale fedre. Hvorfor skal Norge bruke penger på å få dem til Norge? Sannsynligvis vil de ikke reise fra mor heller. Hvem skulle tatt vare på dem? Hun har 3-4 barn i Bolivia, hadde de kommet til Norge hadde de gått rett inn i barnevernsystemet. Ja, men i så fall tenker jeg at UDI kan hjelpe henne bli kvitt dommen/komme ut av fengsel slik at hun får mulighet til å etablere seg i Bolivia, evt andre land hun velger om hun får opphold til barna (Norge skal ikke ta ansvar for henne). Konklusjon: Norge hjelper en norsk statsborger å bli kvitt dom så står hun fritt til å etablere seg i Bolivia eller andre sør amerikanske land uten dommen hengende over seg. Barna er ikke Norske statsborgere så Norge har ikke ansvar for dem. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 26. juli 2023 #106 Del Skrevet 26. juli 2023 Hørt på første episode av podcasten og nja.... Hun virker i liten grad å ta ansvar og det jeg hører er en sterk misnøye over alle andre, inkludert de som hjalp henne å flykte. Det er få refleksjoner over det som skjedde og selv om jeg skjønner at ting var vanskelig så er jeg lite imponert over hva hun velger å bruke erfaringene til. Har også forstått det slik at dette var ikke første turen. Men om det stemmer jeg vet ikke? Opplevde podcasten som litt fjasete og sutrete. Michaella McCollum havnet i samme situasjon, men den dokumentaren (på Netflix) var verd å se. Måten hun taklet dette på, de tankene hun har gjort seg i ettertid og hva hun har valgt å bruke erfaringene til er interessant å høre på. Det at hun tok ansvar og ikke skyldte på alle andre. Den dokumentaren er verd å få med seg. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 26. juli 2023 #107 Del Skrevet 26. juli 2023 10 hours ago, Nutz said: Barna hennes er jo bolivianske, født og oppvokst der nede med lokale fedre. Hvorfor skal Norge bruke penger på å få dem til Norge? Sannsynligvis vil de ikke reise fra mor heller. Hvem skulle tatt vare på dem? Hun har 3-4 barn i Bolivia, hadde de kommet til Norge hadde de gått rett inn i barnevernsystemet. Jeg mener ikke Norge skal bruke penger på å få noen hit, men det burde legges press på Bolivianske myndigheter slik at hun får en konkret dom og mulighet til å gjøre opp for seg. Det å sitte i så mange år i uvisshet er helt urimelig, og umenneskelig. Når man har gjort noe galt skal man få muligheten til å sone, og gå videre med livet sitt. Det er jo også det eneste Madeleine ber om. De to lekesoldatene i Kongo fikk en rettskraftig dom, og Norge fikk garanti for at dødsstraff ikke ville bli utført. Likevel brukte staten mange millioner og sendte høyprofilerte diplomater ned dit for å forsøke å få de ut av fengsel. Og disse var dømt for mord, ganske mye verre enn å ta med en bag med kokain. Denne forskjellsbehandlingen i de to sakene er helt uforståelig for meg. 17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 26. juli 2023 Forfatter #108 Del Skrevet 26. juli 2023 31 minutter siden, Gliffy said: Jeg mener ikke Norge skal bruke penger på å få noen hit, men det burde legges press på Bolivianske myndigheter slik at hun får en konkret dom og mulighet til å gjøre opp for seg. Det å sitte i så mange år i uvisshet er helt urimelig, og umenneskelig. Når man har gjort noe galt skal man få muligheten til å sone, og gå videre med livet sitt. Det er jo også det eneste Madeleine ber om. De to lekesoldatene i Kongo fikk en rettskraftig dom, og Norge fikk garanti for at dødsstraff ikke ville bli utført. Likevel brukte staten mange millioner og sendte høyprofilerte diplomater ned dit for å forsøke å få de ut av fengsel. Og disse var dømt for mord, ganske mye verre enn å ta med en bag med kokain. Denne forskjellsbehandlingen i de to sakene er helt uforståelig for meg. Her er vi helt enig. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 26. juli 2023 #109 Del Skrevet 26. juli 2023 Lærke skrev (1 time siden): Hørt på første episode av podcasten og nja.... Hun virker i liten grad å ta ansvar og det jeg hører er en sterk misnøye over alle andre, inkludert de som hjalp henne å flykte. Det er få refleksjoner over det som skjedde og selv om jeg skjønner at ting var vanskelig så er jeg lite imponert over hva hun velger å bruke erfaringene til. Har også forstått det slik at dette var ikke første turen. Men om det stemmer jeg vet ikke? Opplevde podcasten som litt fjasete og sutrete. Michaella McCollum havnet i samme situasjon, men den dokumentaren (på Netflix) var verd å se. Måten hun taklet dette på, de tankene hun har gjort seg i ettertid og hva hun har valgt å bruke erfaringene til er interessant å høre på. Det at hun tok ansvar og ikke skyldte på alle andre. Den dokumentaren er verd å få med seg. Jeg begynte å se den dokumentaren, men syntes den var langdryg og kjedelig. Men jeg burde kanskje se den ferdig for å sammenligne de to sakene. Det er jo litt interessant. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 26. juli 2023 #110 Del Skrevet 26. juli 2023 Nettrollet skrev (17 timer siden): Det er noen av sekvensene hvor hun virker veldig rusa og annethvert ord er "shamener?" og "schønneru?" Skulle ikke vært vist på tv! Shamener? Hva i alle dager betyr shamener? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 26. juli 2023 Forfatter #111 Del Skrevet 26. juli 2023 24 minutter siden, Kaneel said: Hva i alle dager betyr shamener? Skjønner du hva jeg mener 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cisco Skrevet 26. juli 2023 #112 Del Skrevet 26. juli 2023 Linazer skrev (På 12.7.2023 den 10.06): Er nok en veldig ressurssvak familie Madeleine kommer fra. Med en narkoman mor og en bror som ble dømt for drapet på Sigrid Schjetne. Stemmer dette? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettrollet Skrevet 26. juli 2023 #113 Del Skrevet 26. juli 2023 2 hours ago, Lærke said: Hørt på første episode av podcasten og nja.... Hun virker i liten grad å ta ansvar og det jeg hører er en sterk misnøye over alle andre, inkludert de som hjalp henne å flykte. Det er få refleksjoner over det som skjedde og selv om jeg skjønner at ting var vanskelig så er jeg lite imponert over hva hun velger å bruke erfaringene til. Har også forstått det slik at dette var ikke første turen. Men om det stemmer jeg vet ikke? Opplevde podcasten som litt fjasete og sutrete. Michaella McCollum havnet i samme situasjon, men den dokumentaren (på Netflix) var verd å se. Måten hun taklet dette på, de tankene hun har gjort seg i ettertid og hva hun har valgt å bruke erfaringene til er interessant å høre på. Det at hun tok ansvar og ikke skyldte på alle andre. Den dokumentaren er verd å få med seg. Er det vgtv du mener, eller er det en podcast i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 26. juli 2023 #114 Del Skrevet 26. juli 2023 Cisco skrev (1 time siden): Stemmer dette? Ja. Tror han var helsøsken med hun søsteren som døde i bilulykke og halv med Madeleine. Han skrev også om Madeleine på bloggen sin, han hadde en eller annen konspirasjonsteori om hvorfor hun var tatt med kokain i Bolivia 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 26. juli 2023 #115 Del Skrevet 26. juli 2023 Broren til Madeleine, som ble dømt for drapet på 16-år gamle Sigrid er aktiv på Facebook. Han heter Chris Rampegutt Giske. Han har liket noe av det søstrene har skrevet de siste årene så virker som de har kontakt. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 26. juli 2023 #116 Del Skrevet 26. juli 2023 Klappe skrev (21 minutter siden): Broren til Madeleine, som ble dømt for drapet på 16-år gamle Sigrid er aktiv på Facebook. Han heter Chris Rampegutt Giske. Han har liket noe av det søstrene har skrevet de siste årene så virker som de har kontakt. Stakkars mora dems sier nå bare jeg.. to stk dømt og fengslet en død og ei som har klart seg 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 26. juli 2023 #117 Del Skrevet 26. juli 2023 Nettrollet skrev (1 time siden): Er det vgtv du mener, eller er det en podcast i tillegg? Podcast. Flukten fra Boliva på Podme Flukten fra Bolivia Del 1 | Lytt her | Podme Podkast Player Flukten fra Bolivia Del 2 | Lytt her | Podme Podkast Player Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 26. juli 2023 #118 Del Skrevet 26. juli 2023 parmanoia skrev (2 timer siden): Jeg begynte å se den dokumentaren, men syntes den var langdryg og kjedelig. Men jeg burde kanskje se den ferdig for å sammenligne de to sakene. Det er jo litt interessant. Vil anbefale å se den ferdig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 26. juli 2023 #119 Del Skrevet 26. juli 2023 Kaneel skrev (7 minutter siden): Stakkars mora dems sier nå bare jeg.. to stk dømt og fengslet en død og ei som har klart seg Ja stakkars. Virker som søsteren sin død i bilulykken har formet mye her. Lurer på om det er tilfeldig at to av barna er dømt eller om det er skjedd noe i oppveksten 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 26. juli 2023 #120 Del Skrevet 26. juli 2023 Kaneel skrev (På 23.7.2023 den 23.38): Oj ante ikke det var hennes bror søstra har da klart seg bra da.. hu som ikke døde vel og merke Kanskje idag. Men, som ungdom var Nikita fæl! Gikk rundt med kniv og pitbull, ranet folk og truet dem på livet hvis hun ikke fikk det som hun ville. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå