Gå til innhold

Hva er det TRISTESTE måltidet du noen gang har blitt servert i et selskap hos en venn/familie/bekjent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde dåp en måned før konfen, da serverte vi Gilde Wienerpølser og sjokoladekake. Ketchup, lomper og brød. Kanskje vi også hadde sennep? Husker ikke. Gøy var det hvertfall, for familien vår spiste og kosa seg. 

Anonymkode: 1ed82...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Petra200 skrev (3 timer siden):

Da har dere planlagt fryktelig dårlig. Vi har nettopp bestilt for 279kr per personlig for stor hovedrett med tilbehør for 30 personer, det ble da 8000kr og det var LANGT fra det billigste de hadde på menyen. Så nei, det tror jeg ikke noe på.

Så trivelig du var, da🙃 Vi skal ha koldtbord, det koster 350kr per pers her omkring. Vi blir rett over 50. Enkel matte, det, ikke dårlig planlegging. Så vi lager selv😎

Anonymkode: ab589...86f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (3 timer siden):

Da må det være snakk om veldig mange gjester? Pris ligger ofte på rundt 300 kr per person, dvs. ca. 3000 for 10 gjester. Ber man 60 gjester i dåp, blir det nok ganske dyrt uansett, da ville jeg heller kutta ned på antallet.

Mange gjester, ja, rett over 50, og 350 per pers. Vi ønsker ikke å kutte ut familiemedlemmer fra dåpen for å få råd til fancy catering, da lager vi heller mat selv. 

Anonymkode: ab589...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange gjester, ja, rett over 50, og 350 per pers. Vi ønsker ikke å kutte ut familiemedlemmer fra dåpen for å få råd til fancy catering, da lager vi heller mat selv. 

Anonymkode: ab589...86f

Men her var jo problemstillingen at ts ikke hadde helse til å stelle stand noe annet enn pølser i lompe til gjestene sine. Å lage koldtbord til 50 pers er jo en stor jobb

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, c_buk said:

Hmm... kanskje fiskekabaret 🤢

Utover det wienerpølser med potetmos (uten barn tilstedet).

Wienerpølser med potetmos er jo godt 😁

Anonymkode: e1d7a...f09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde dåp en måned før konfen, da serverte vi Gilde Wienerpølser og sjokoladekake. Ketchup, lomper og brød. Kanskje vi også hadde sennep? Husker ikke. Gøy var det hvertfall, for familien vår spiste og kosa seg. 

Anonymkode: 1ed82...096

Tror dette har litt med kultur å gjøre. Jeg kommer fra en familie som jeg vil si er «matfolk». Så om jeg hadde stilt med denne menyen i en dåp så ville der blitt ramaskrik. Maten og menyen til feiringer og store dager blir behørig planlagt og det legges stor flid og ære i resultatet. Litt deilig å høre at det også kan gjøres enklere. 
Var heldig med at svigerforeldrene holdt dåpene for oss. 

Hvis der er mange gjester som er barn i dåpen må jo pølser være innafor. Og at det er gøy og god stemning er viktigst. 

 


Noe som også kan være enkelt, godt og rimelig er å kjøpe ferdige vacumpakkede retter for mange personer som du kun varmer i vannbad. Mange sykehuskjøkken og storkjøkken selger slikt som ofte også smaker bra. En venn feira 30-års dag med mange gjester serverte bacalao på denne måten. Veldig lettvint, rimelig og godt. 

Anonymkode: b11b7...9b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som barn, hver gang vi skulle til en onkel.  Han laget pølser og potetmos, hvor pølsene var i biter sammenblandet med mosen. Var kry som en hane fordi han hadde laget alle barns yndlingsmat. Ingen av oss søstrene likte det, og vi ble nødt til å spise av høflighet. Det var pyton. 

Anonymkode: 38b71...004

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Grandiosa på 17.mai og Toro gryterett i både 50 og 60 års lag.

Anonymkode: 7d087...01c

17 mai rekker en nesten ikke å sitte ned og spise så akkurat den dagen er det nesten det samme hva som serveres.

Anonymkode: 13f07...50b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kommer an på allergien. Det var resonnement til de vi var bedt til som ikke hadde gitt beskjed til kjøkkenet om allergi fordi det var koldtbord, med det resultatet at omtrent alt inneholdt allergenet. 

Anonymkode: ab589...86f

Svaret mitt gikk til den som mente at koldtbord som søndagsmiddag var helt totalt feil...

Jeg mener at koldtbord som søndagsmiddag er en ypperlig måte nettopp fordi det er lettere ta hensyn til allergier. Men selvfølgelig må jo informasjonen om allergier videreformidles de som ordner maten da.

Anonymkode: fe76b...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun lapskaus på boks, og frukt-coctail på boks.  Helt tipp topp om det hadde vært ved et tilfeldig midt-i-uka besøk til en kompis, men dette var i en konfirmasjon 😱

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ekstremt sulten og klar for middag. Fikk servert nudler, noe som er OK hvis jeg får to pakker nudler uten nudelvannet, da blir jeg mett, men her ble det servert som en suppe!! Altså sikkert 2 liter nudelvann med én pakke nudler i på deling til tre personer. Sto heldigvis nøtter på bordet til etter middagen 😂 

Anonymkode: 73b1d...6a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas... Kjempekjedelig og alt for mye salt. Spiser heller sodd.

Anonymkode: f7a70...c79

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veganer på 70-tallet?🤣

Jeg er vegeterianer og fikk servert en stor skål med brokkoli, blomkål og spinat. Det var trist. Det er jo kjempegode grønnsaker som jeg spiser mye av, men jeg blir ikke mett og fornøyd av bare det altså. Ikke var det krydder på dem heller.

Anonymkode: c5816...38f

Her også, men på feiring i restaurant hvor vegetarmaten måtte "spesialbestilles" et par uker frem i tid 😅 Satt der med mine kokte grønnsaker som kostet like mye som maten til de andre (dette var en fin restaurant). Fikk jo mange spørsmål om maten min var god og godt oppdratt som jeg er så satt jeg der, smilte, og komplimenterte hvor flink kokken hadde vært til å koke blomkålen 

Jeg har også kjørt i 6 timer til 50-årsdag, spurt på forhånd om jeg skal ha med meg noe (feiringen var på en søndag og langt ute på bygda, så ting måtte planlegges godt), neida de skulle ordne. Det ble servert trøndersodd med flatbrød til. Flatbrødet kunne jeg jo spise 😛

Anonymkode: 87ad5...a8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Petra200 skrev (På 9.6.2023 den 18.37):

Men her var jo problemstillingen at ts ikke hadde helse til å stelle stand noe annet enn pølser i lompe til gjestene sine. Å lage koldtbord til 50 pers er jo en stor jobb

Problemstillingen jeg svarte på var en påstand om at catering ikke er dyrt 😏 Og catering ER dyrt sammenlignet med hjemmelaget, til og med den andre som svarte her med færre gjester og enklere mat måtte ut med 8000 kr. Det er ikke sikkert at brukeren (trodde ikke det var TS?) har økonomi til å betale catering. Catering er enkelt, men dyrt. Pølser og Toro er enkelt og billig. 

Anonymkode: ab589...86f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Silly me

Trodde det viktigste var å være sammen ikke hvs man får servert. 

Anonymkode: 2a4f4...f84

Om man bare vil være sammen, trenger man ikke å invitere til middag. Da kan man invitere til sosial kveld, kanskje med noe drikke og snacks, så får gjestene spise middag før de kommer.

Jeg er ganske heldig skjønner jeg. Min omgangskrets lager gode måltider når de inviterer til middag eller selskap. Selv om jeg kan styre meg for sodd. Har noen trøndere i slekta som har servert sodd i selskap, men det er jo tross alt festmat for dem.

Anonymkode: f204f...09f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste var vel hos en bekjent som alltid serverte for lite mat, uansett hva. Hun sa ofte "forsyn deg, skal du ikke ha mer"? Men hvis jeg var først ut kunne jeg bare ta en liten øse gryte, for jeg så jo det ikke var nok til mer enn halvparten porsjon til alle.

Anonymkode: 40ccc...244

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Her også, men på feiring i restaurant hvor vegetarmaten måtte "spesialbestilles" et par uker frem i tid 😅 Satt der med mine kokte grønnsaker som kostet like mye som maten til de andre (dette var en fin restaurant). Fikk jo mange spørsmål om maten min var god og godt oppdratt som jeg er så satt jeg der, smilte, og komplimenterte hvor flink kokken hadde vært til å koke blomkålen 

Jeg har også kjørt i 6 timer til 50-årsdag, spurt på forhånd om jeg skal ha med meg noe (feiringen var på en søndag og langt ute på bygda, så ting måtte planlegges godt), neida de skulle ordne. Det ble servert trøndersodd med flatbrød til. Flatbrødet kunne jeg jo spise 😛

Anonymkode: 87ad5...a8e

Vi skal ikke være kravstore vi veggiser. Bare vi får saus og potet skal vi være fornøyd:fnise:

Anonymkode: c5816...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Denne tråden var morsom men endte opp så teit.. alltid noen som krenkes. 

Man må ikke ha dåp når ungen er baby, kan faktisk døpe et barn når det blir litt større også..

Og ja det blir en snakkis hvis man serverer pølser med brød i dåp, det er bare dumt å si at det ikke blir det. 

Anonymkode: 61b24...0e1

Enig. Men pølser kan gjøres bedre. Kjøp kvalitetspølser i ulike varianter hos slakteren. Mye forskjellig tilbehør som agurkmix, rekesalat, sprøkløk, rødløk, ulike dressinger, brød og lomper. 

Ellers er det vel noen i familien som vet om problemene? Som kunne bidratt med mat eller kake. 

Anonymkode: 40ccc...244

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kjipeste må være hos eksen, rett etter vi starter date. 
Han inviterte på middag, og det ble servert kylling og ris. Thats it, ikke noe grønnsaker, ikke noe saus, ikke noe salt eller pepper engang. 
Jeg er ikke veldig kravstor, og klager ikke på posesauser, eller andre raske løsninger... Men kun kylling og ris uten noe som helst blir veldig smakløst :o 

Anonymkode: fe76b...c01

Nå kom jeg på en til! 

Daten spurte om jeg var sulten. Så ble jeg med han på kjøkkenet for han skulle lage noe til oss. Han sa han ikke hadde noe særlig. Husker ikke om det var ris eller pasta. Men var tørrstekt kjøttdeig uten krydder til og ketsjup (en halv spiseskje). Hadde vært bedre med knekkebrød med syltetøy!

Vi sluttet å date raskt. 

Anonymkode: 40ccc...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Oi.. Vurderer å avlyse dåpen vår nå..

Skjønner jo at dåpen vår kan bli en snakkis på kvinneguiden i ettertid.. Gjestene vet ikke at jeg går i behandling hos angst og ocd-teamet på dps pga fødselsdepresjon og at pølse I brød og toro brownies er alt vi klarer å håndtere akkurat nå.. Far som går hjemme med oss har nok med å håndtere baby, barna vi har fra før, huset og meg som trenger mye støtte. Jeg fungerer godt sosialt så det er ikke så mange som vet hvor ille ting er, men vi gjør så godt vi kan med det vi makter og hadde egentlig gledet oss til å invitere til et lavterskel-selskap..

Anonymkode: 78cce...816

God bedring til deg❤️ 
Jeg foreslår åpenhet og at dere spør om gjestene kan ta med en rett hver og/eller kake. Det er vel tross alt nærmeste familie og faddere som er gjester? 

Anonymkode: 39031...609

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...