Gå til innhold

Hva er det TRISTESTE måltidet du noen gang har blitt servert i et selskap hos en venn/familie/bekjent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ER matsnobb, og innrømmer det mer enn gjerne. Jeg elsker fine og dyre restauranter med fantastiske kokker som tryller fram de utroligste retter som jeg får servert den perfekte vinen til. Det er sjelden jeg koser meg mer.

Og jeg forventer slik type mat... nettopp når jeg går på disse restaurantene.

Men - jeg forventer virkelig ikke at andre skal tenke på samme måte som meg, eller ha råd til det, eller ork til det, eller smak til det. Hvis jeg blir invitert i en bursdagsfest, barnedåp eller bryllup drar jeg fordi dette er mennesker jeg ønsker å omgi meg med, og de ønsker tydeligvis å være sammen med meg siden de inviterte. Hva de serverer av mat i denne sammenhenger er temmelig underordnet. Jada, det kan visst være litt stusselig sånn sett, men samma det vel - de tenker ikke som meg. 

Det største problemet jeg har er de som ikke klarer å servere NOK mat - det blir som oftest veldig kleint.

 

 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djungelvrål skrev (På 28.6.2023 den 17.32):

Det var pinnekjøtt også før.  Nå koster det 500 kr kiloen. 

men lapskaus anses fortsatt som hverdagsmat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg skulle til noen venner på middag og fest for å feire nyttårsaften (før vi alle fikk barn). Det var 3,5 timer å kjøre, og grunnet jobb kunne vi ikke kjøre før litt etter lunsj samme dag. Og det ble skikkelig uvær, så vi brukte dobbelt så lang tid, så da vi kom fram rundt 20-tiden så hadde de andre alt spist. Ikke bare det, de hadde spist opp alt kjøttet. Så den nyttårsaftenen ble det ris med saus… 

Var i et bryllup i Østerdalen der mannens familie er fra, der skulle vi få servert elghakk. Og det kan være nydelig godt, svigerfar lager nydelige elghakk for eksempel. Men dette var stekt kjøttdeig i vann, det var knapt et krydder å se, ikke noe fett, ikke en fløteskvett. Det ble servert med ihjelkokt potet og tyttebær, og flatbrød uten smør. Ikke mye festmat spør du meg.. 

Har ei venninne som legger sin sjel i å lage nøyaktig nok mat, hun hater rester. Veldig matsnobb, fnyser av alle som ikke koker egen kraft og kjerner eget smør. Hun er helt ok på matlaging, det smaker stort sett godt, men er som regel alt for lite! Og hun er så fornøyd med hvor flink hun har vært med å beregne mat, mens egentlig er vi fortsatt sultne.. 

Svigerfar kan ikke koke grøt. Han koker den bestandig alt for lite. Skjønner ikke greia, for han er ellers en habil kokk 🤭 

Anonymkode: 0725f...128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...