Gå til innhold

Hva er det TRISTESTE måltidet du noen gang har blitt servert i et selskap hos en venn/familie/bekjent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En gang fikk vi "suppe". Den "suppen" var rett og slett grønnsaker i vann. Ingen suppekraft, ingen krydder, ikke noe tilbehør.

Man skal ikke være utakknemlig for mat, men... wow...

Anonymkode: 769b2...a75

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det var ille 😅

Jeg ble servert tomatsuppe på boks som forrett i et middagsselskap en gang. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentekveld, hvor andre lager gode vanlig forreningsmat, og så komme til en og få grandis….

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe! Som var en toropose. Uten kjøtt eller ekstra grønnsaker.. Skuffende! 

Anonymkode: 67ec1...e1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle få wok. Var en pose frosne grønnsaker, stekt i panne uten krydder eller saus, og en pose jasmin ris boil in bag, uten sakt eller soya saus. Smakfull...

Anonymkode: 3d8be...533

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det teller, men jeg hadde baby med allergi og jeg måtte unngå allergenet også siden jeg ammet. Dette visste slektningen godt om, men i selskapet var allergenet i all mat utenom en bladsalat. Så det var alt jeg kunne spise, og det var mange timers selskap. Med ammehunger attpåtil. 

Ellers syntes jeg også det var ganske kjipt den gangen barnet var større, og vi var i selskap der maten ble laget og servert av lokalet vi var på, men slektningen hadde ikke gitt beskjed om allergien til kjøkkenet. Så det var omtrent ingenting allergivennlig, og hvertfall ikke noe et barn kunne tenke seg å spise. 

Anonymkode: ab589...86f

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del var det da eks svigerfamilie inviterte til 2. juledags selskap og serverte Biff Stroganoff laget på Toro-pose. 

Anonymkode: 8c2ff...3de

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke om det teller, men jeg hadde baby med allergi og jeg måtte unngå allergenet også siden jeg ammet. Dette visste slektningen godt om, men i selskapet var allergenet i all mat utenom en bladsalat. Så det var alt jeg kunne spise, og det var mange timers selskap. Med ammehunger attpåtil. 

Ellers syntes jeg også det var ganske kjipt den gangen barnet var større, og vi var i selskap der maten ble laget og servert av lokalet vi var på, men slektningen hadde ikke gitt beskjed om allergien til kjøkkenet. Så det var omtrent ingenting allergivennlig, og hvertfall ikke noe et barn kunne tenke seg å spise. 

Anonymkode: ab589...86f

Kunne du ikke tatt deg en brødskive? Så frekk ville jeg vært om det var familie som serverte. 

Anonymkode: 0ddf9...8d6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter, kjøttkaker og erter.  Uten saus eller smeltet smør.   Bare sånn...  helt tørt.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mother Dirt

Overstekt (nermest brent) karbonade på tørt brød uten smør i barnedåp. "Tilbehøret" var en ketchupflaske delt på 47 personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe laget med varmtvann fra krana.

 

Anonymkode: 768da...bad

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Suppe laget med varmtvann fra krana.

 

Anonymkode: 768da...bad

😂

Anonymkode: 9c857...c89

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kunne du ikke tatt deg en brødskive? Så frekk ville jeg vært om det var familie som serverte. 

Anonymkode: 0ddf9...8d6

Det skulle jeg gjerne gjort, men det var ikke hjemme hos dem.

Klok av skade hadde jeg med en forsikkerhetskyld-matboks til barnet ved den andre anledningen jeg nevnte, så barnet fikk mat. Men det var ikke akkurat så gøy for barnet å måtte sitte og spise matpakke mens alle andre koste seg med god mat. 

Anonymkode: ab589...86f

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... kanskje fiskekabaret 🤢

Utover det wienerpølser med potetmos (uten barn tilstedet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svigermor var på lavkarbo og hadde laget en lavkarbo bløtkake til bursdagen sin😅 Det var «papp» med krem😂

Anonymkode: 1fe46...bf4

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tristeste måltid må være da svigermor inviterte oss på spekemat og påfølgende kaffe og kaker en jul. Sønnen vår er veldig allergisk mot egg og melk. Maten var kjøtt dandert på fat sammen med eggerøre, og to kaker som inneholdt egg og melk. Etter at vi påpekte allergien (hun er naboen vår, og vet om allergien), hentet hun en skål med MELKEsjokoladebiter fordi hun hadde dårlig samvittighet over å ha glemt allergien. Da var det vanskelig å holde maska, og holde humøret oppe hos en 4 år gammel gutt.

Anonymkode: 4346f...2c5

  • Liker 7
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter og ihjelkokte grønnsaker 

Anonymkode: ee88d...b7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg skulle få wok. Var en pose frosne grønnsaker, stekt i panne uten krydder eller saus, og en pose jasmin ris boil in bag, uten sakt eller soya saus. Smakfull...

Anonymkode: 3d8be...533

Nesten samme jeg fikk en gang hos en venninne,men der var det masse is i grønnsaksposen,som da smeltet så hele woken ble til en suppe... Uten krydder...

Samme venninne serverer også gjerne ferdigpizza,greit nok det,men den er nesten ikke stekt! Såvidt osten har begynt å smelte!

Anonymkode: 9d6a1...40f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (8 minutter siden):

Kokte grillpølser i brød. Dette var i en dåp. 

Det har jeg også vært bortpå, i dåp, med 50 gjester.

 

Min tristeste var grandiosa (den "originale") på 1.dags jul.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...