Gå til innhold

Hva er det TRISTESTE måltidet du noen gang har blitt servert i et selskap hos en venn/familie/bekjent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laraa skrev (6 timer siden):

Huff. Kjenner følelsen. Jeg har fått sodd som middag i både barnedåp og bryllup. Da er det bare å sette opp det høflige smilet, for sodd  er etter min mening like mye festmiddag som kokte grillpølser i brød 

Sodd er festmat. Sånn er det bare. Å hevde at sodd er som kokte grillpølser i brød er som å si at bunad er som joggebukse og hettegenser.

Endret av Hulderen
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har alltid koldtbord når det er søndagsmiddager, nettopp fordi man da gjerne klarer få med noe alle kan spise uavhengig av om de har allergier

Det kommer an på allergien. Det var resonnement til de vi var bedt til som ikke hadde gitt beskjed til kjøkkenet om allergi fordi det var koldtbord, med det resultatet at omtrent alt inneholdt allergenet. 

Anonymkode: ab589...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra200 skrev (1 time siden):

Hvordan er catering svindyrt? 

Vi skal snart ha dåp, hvis vi hadde hatt catering ville det kostet 18 000 bare for maten. 

Anonymkode: ab589...86f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi skal snart ha dåp, hvis vi hadde hatt catering ville det kostet 18 000 bare for maten. 

Anonymkode: ab589...86f

Da må det være snakk om veldig mange gjester? Pris ligger ofte på rundt 300 kr per person, dvs. ca. 3000 for 10 gjester. Ber man 60 gjester i dåp, blir det nok ganske dyrt uansett, da ville jeg heller kutta ned på antallet.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (31 minutter siden):

Sodd er festmat. Sånn er det bare. Å hevde at sodd er som kokte grillpølser i brød er som å si at bunad er som joggebukse og hettegenser.

Sodd er festmat???

For meg er Sodd på linje med spaghetti ala capri eller joikakaker. Altså ganske kjip boksemat som man kan spise en tirsdagskveld før fotballtrening, ikke noe man serverer i dåp eller konfirmasjon.

Anonymkode: 02984...21d

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi skal snart ha dåp, hvis vi hadde hatt catering ville det kostet 18 000 bare for maten. 

Anonymkode: ab589...86f

Da har dere planlagt fryktelig dårlig. Vi har nettopp bestilt for 279kr per personlig for stor hovedrett med tilbehør for 30 personer, det ble da 8000kr og det var LANGT fra det billigste de hadde på menyen. Så nei, det tror jeg ikke noe på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sodd er festmat???

For meg er Sodd på linje med spaghetti ala capri eller joikakaker. Altså ganske kjip boksemat som man kan spise en tirsdagskveld før fotballtrening, ikke noe man serverer i dåp eller konfirmasjon.

Anonymkode: 02984...21d

Hvis du aldri har spist hjemmelaget sodd så har du virkelig gått glipp av noe.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (51 minutter siden):

Sodd er festmat. Sånn er det bare. Å hevde at sodd er som kokte grillpølser i brød er som å si at bunad er som joggebukse og hettegenser.

Nei jeg synes ikke sodd er festmat og det kommer fra noen som er født og oppvokst på Innherred, soddens hellige gral, hvor sodd er like obligatorisk for befolkningen som det er å synge Den Nystemte og spise breiflabb er i Bergen. Men uansett synes jeg sodd er skvip, altså. Det har jeg alltid ment,selv om moren min mener at jeg burde kjøpe det på spesialbutikker og spise det med andakt nå som bor på en annen kant av landet, men nei... dream on 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (10 minutter siden):

Hvis du aldri har spist hjemmelaget sodd så har du virkelig gått glipp av noe.

Sodd er jo egentlig en grønnsakssuppe med noen kjipe kjøttboller oppi. Ikke spesielt godt

Anonymkode: 02984...21d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg husker. Og heldigvis har jeg familie og venner som ikke er så kresne og fine på det med mat.

Anonymkode: 0969b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker... for meg er det stusselig. Toropose med en gryte er for meg helt innafor da, så vi er nok forskjellige. 

Anonymkode: 8e30f...ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om begravelser teller i denne sammenhengen, men min eks-samboer med cøliaki fikk en gang  en halv agurk og en tomat lagt på tallerkenen sin. Ikke oppskåret eller noen ting, det var bare å begynne å gnage. Lang reisevei var det også, nesten 5 timer med fly og buss hver vei, så det ble en lang dag på såpass lite mat.

Anonymkode: 0e123...669

Hehe! Den var litt i underkant ja. Kan det ha vært en forhistorie til denne retten fra den avdøde?

Anonymkode: aeaa4...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønne kjøttkaker.

Det var da min tante var veganer, og kjøttkakene var laget av hvaenn grønnskaker, gress(!), løvetann og nisler hun fant ute. Det var ganske uspiselig.

Anonymkode: 875a7...22f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kavaleren som disket opp med "nå skal du få smake noe skikkelig godt" og potetene var vasket med Zalo troner fortsatt øverst på lista. 

"Nå skal du få smake noe skikkelig godt" var - så vidt jeg vet - indrefilet av lam som hadde fosskokt i en time. Ikke noe salt, ikke noe pepper. 

Måltidet viste seg å være like smakløst som kavaleren. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe! Den var litt i underkant ja. Kan det ha vært en forhistorie til denne retten fra den avdøde?

Anonymkode: aeaa4...f61

Nei. De hadde nok rett og slett bare glemt å bestille. Men man skulle tro de hadde en kniv på kjøkkenet i det minste, eller at kanskje naboen hadde en de kunne låne. 

Anonymkode: 0e123...669

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en tante som var kjent for sine kaker, så mye at flere i familien reiste mange timer for et lite kaffeselskap hos henne. I julen pleide hun å invitere til tidenes selskap, med så mye godt at til og med ungdommen prioriterte selskap over kompisfest.

De ansiktsuttrykkene som åpenbarte seg den julen vi kom til selskap hvor tante hadde blitt nyfrelst på lavkarbo…vi var omtrent på gråten alle sammen.

Anonymkode: 2561d...d49

  • Liker 13
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (17 timer siden):

Lapskaus i 60 års lag…

Det ser jeg virkelig ikke noe galt med.

Anonymkode: 1ec7d...dbd

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kokt blomkål med ostesaus.. takk for tipset. Det skal jeg prøve i dag :)

Anonymkode: aeaa4...f61

Det er veldig godt! Men du må ha stekte baconterninger på også, og evt gratinerte med ost! 

Anonymkode: 8cba3...8c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grønne kjøttkaker.

Det var da min tante var veganer, og kjøttkakene var laget av hvaenn grønnskaker, gress(!), løvetann og nisler hun fant ute. Det var ganske uspiselig.

Anonymkode: 875a7...22f

Veganer på 70-tallet?🤣

Jeg er vegeterianer og fikk servert en stor skål med brokkoli, blomkål og spinat. Det var trist. Det er jo kjempegode grønnsaker som jeg spiser mye av, men jeg blir ikke mett og fornøyd av bare det altså. Ikke var det krydder på dem heller.

Anonymkode: c5816...38f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...