Gå til innhold

Sanksjonene mot russland slår tilbake !


Acer

Anbefalte innlegg

jabx skrev (1 time siden):

Nei, de må nødvendigvis basere seg på manipulerte tall fra Russland, akkurat som da media drev og skrev om hvor sterk rubelen var og ikke nevnte at det var kunstig og på grunn av manipulasjon.

Russland har måttet selge mye langt under markedspris fordi de ikke får levert til sine vanlige kunder. De har visstnok også solgt mye med direkte tap.

Det er bare å lese noen reelle analyser og ikke bare tabloidsøppel. Se for eksempel hvem som hadde rett ang. rubelen i 2022.

Som feks? Du må gjerne opplyse meg om hvilke kilder du baserer deg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Tutte said:

Den delen du siterte henger sammen med resten som var hovedpoenget. Er du enig i at Putin ønsker å få en russisk stormakt, så forstår du også at NATOS utvidelse vil hindre det, og derfor en årsak til konflikten og krigen.

På samme måte som at årsaken til at en kvinne blir voldtatt er at hun sier nei i stedet for ja til sex, i tilfellet. Det blir en ganske merkelig og misvisende bruk av ordet årsak. Putin ønsker å skape et imperium helt uavhengig av om nabolandene er med i Nato eller ikke.

Endret av Enda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda skrev (29 minutter siden):

På samme måte som at årsaken til at en kvinne blir voldtatt er at hun sier nei i stedet for ja til sex, i tilfellet. Det blir en ganske merkelig og misvisende bruk av ordet årsak. Putin ønsker å skape et imperium helt uavhengig av om nabolandene er med i Nato eller ikke.

Nei, man forsvarer selvfølgelig ikke krig og angrep på andre land. Det får aldri blitt akseptabelt, og skjer dessverre i mange land i verden. Et fellestrekk er at kriger starter som følge av en langvarig eller alvorlig konflikt hvor man ikke kommer til enighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda skrev (1 time siden):

På samme måte som at årsaken til at en kvinne blir voldtatt er at hun sier nei i stedet for ja til sex, i tilfellet. Det blir en ganske merkelig og misvisende bruk av ordet årsak. Putin ønsker å skape et imperium helt uavhengig av om nabolandene er med i Nato eller ikke.

Må legge til at jeg har aldri vært noe for Russland og Putins styremåte og diktatur, er ei heller noe glad i USA og slik de forsøker å styre verden og Ukraina selv har lenge ligget på verdenstoppen når det gjelder korrupsjon.

Av den grunn så stoler jeg mest på nøytrale og uavhengige kilder. Det vi kan vite ganske sikkert er at en konflikt kommer sjelden alene. Og min støtte går kun til de sivile og soldater som ufrivillig og fysisk må kjempe i denne krigen, og må ofre livet til både seg selv og familie.

Vi styres av mange farlige maktmennesker som er roten til alt vondt.

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda skrev (23 timer siden):

Og dermed sprer du Putins propaganda. Imperialister har brukt påskudd for å starte kriger i alle år. Den mest kjente er Cæsar. Man setter fienden i en umulig situasjon, eller rett og slett lyver, og så bruker man reaksjonen deres som et påskudd for å gå til krig. I Putins tilfelle har Russland utgjort en klar trussel mot nabolandene i århundrer. Den eneste muligheten til å forsvare seg mot denne trusselen og aggresjonen for små land er å melde seg inn i Nato. Det bruker Putin så som et påskudd for å gå til krig. Han viser ved å trekke styrker bort fra Nato-grensene at han vet at det ikke er sant, men det er en god nok unnskyldning til at noen biter på den.

Aaaaaahhhh... igjen.

Så hvis Putin mener noe, er det automatisk feil? Sånn pr definisjon?
Eller om Putin mener noe, skal ingen hverken videreformidle det eller mene det samme, uansett om det er sant?
Selv det Putin måtte mene om seg selv, f.eks om egne motiver for invasjonen, skal ikke det kunne nevnes siden vestlige medier, kommentatorer og forumbrukere vet så mye bedre enn Putin hva han egentlig tenker?

Hjelpes.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Enda en tulling said:

Aaaaaahhhh... igjen.

Så hvis Putin mener noe, er det automatisk feil? Sånn pr definisjon?
Eller om Putin mener noe, skal ingen hverken videreformidle det eller mene det samme, uansett om det er sant?
Selv det Putin måtte mene om seg selv, f.eks om egne motiver for invasjonen, skal ikke det kunne nevnes siden vestlige medier, kommentatorer og forumbrukere vet så mye bedre enn Putin hva han egentlig tenker?

Hjelpes.

Flott stråmann du har der, som vanlig. Jeg forklarte hvorfor påstanden om at Nato skal være så stor trussel må være løgn i teksten du siterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda skrev (1 time siden):

Flott stråmann du har der, som vanlig. Jeg forklarte hvorfor påstanden om at Nato skal være så stor trussel må være løgn i teksten du siterte.

At det er "løgn" forutsetter at din vurdering av situasjonen er riktig, og at denne vurderingen deles av Putin. Ingen av delene er spesielt sikkert.

Men det var uansett ikke poenget. Poenget var at så fort noen sier noe som Putin (kanskje) har sagt, eller som bare avviker bittelitt fra vestens og Ukrainas offisielle ståsted så hyles det "Putins propaganda!" "Russisk troll!" osv osv. Blir dere aldri lei av disse kjedsommelige og fantasiløse hersketeknikkene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Enda en tulling said:

Men det var uansett ikke poenget. Poenget var at så fort noen sier noe som Putin (kanskje) har sagt, eller som bare avviker bittelitt fra vestens og Ukrainas offisielle ståsted så hyles det "Putins propaganda!" "Russisk troll!" osv osv. Blir dere aldri lei av disse kjedsommelige og fantasiløse hersketeknikkene?

Beklager at du er skuffet, men jeg kan nok aldri håpe å komme opp på ditt nivå når det gjelder hersketeknikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Tutte skrev (På 24.7.2023 den 20.39):

Troller du nå? Det håper jeg virkelig.

Det er nok du som gjør det, i og med at du rettferdiggjør Russlands imperialistiske invasjon med tåpelige bortforklaringer som faller fra hverandre ved første øyekast.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (På 25.7.2023 den 0.17):

Må legge til at jeg har aldri vært noe for Russland og Putins styremåte og diktatur, er ei heller noe glad i USA og slik de forsøker å styre verden og Ukraina selv har lenge ligget på verdenstoppen når det gjelder korrupsjon.

Av den grunn så stoler jeg mest på nøytrale og uavhengige kilder. Det vi kan vite ganske sikkert er at en konflikt kommer sjelden alene. Og min støtte går kun til de sivile og soldater som ufrivillig og fysisk må kjempe i denne krigen, og må ofre livet til både seg selv og familie.

Vi styres av mange farlige maktmennesker som er roten til alt vondt.

Men du gjengir jo bare blindt russisk propaganda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (På 25.7.2023 den 15.33):

Aaaaaahhhh... igjen.

Så hvis Putin mener noe, er det automatisk feil? Sånn pr definisjon?
Eller om Putin mener noe, skal ingen hverken videreformidle det eller mene det samme, uansett om det er sant?
Selv det Putin måtte mene om seg selv, f.eks om egne motiver for invasjonen, skal ikke det kunne nevnes siden vestlige medier, kommentatorer og forumbrukere vet så mye bedre enn Putin hva han egentlig tenker?

Hjelpes.

Nei, noe er ikke feil bare fordi Putin mener det. Men hva har det med saken å gjøre? Poenget er at han er en lystløgner, og han har løyet hele veien. Man må se på handlingene hans, ikke på det han sier fordi han lyver konsekvent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (På 25.7.2023 den 18.31):

Men det var uansett ikke poenget. Poenget var at så fort noen sier noe som Putin (kanskje) har sagt, eller som bare avviker bittelitt fra vestens og Ukrainas offisielle ståsted så hyles det "Putins propaganda!" "Russisk troll!" osv osv. Blir dere aldri lei av disse kjedsommelige og fantasiløse hersketeknikkene?

Nei, det hyles propaganda fordi det er det. Det er rene løgner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...