AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #21 Del Skrevet 23. mai 2023 Her er det mange som ikke vet forskjellen på foster og baby/barn. Men det er vel kanskje bevisst retorikk. Nei, å fjerne et foster i tidlige uker er ikke det samme som å drepe en baby/et barn. Anonymkode: f2ea7...e08 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #22 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg kommer alltid til å være for abort, fordi de som er imot abort evner ikke å finne et kompromiss som ivaretar mødre og babyer sin velvære, helse og liv. Nylig ble en kvinne tvunget til å bære frem og føde en baby med store misdannelser. Legene visste at babyen ikke kom til å leve i mer enn noen timer, og at babyen ikke ville få puste. Foreldrene måtte se på at babyen gispet etter luft i mer enn 90 minutter før den døde. Babyen ble utsatt for tortur fordi motstandere av abort nekter å erkjenne at abort kan være riktig i mange tilfeller. Motstandere av abort er ikke pro-life, de er pro-fødsel. Anonymkode: e0d70...a64 30 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #23 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men har man rett til å drepe et barn, fordi menn voldtar barn eller kvinner? Her taper man jo, uansett. Tenker du at ondt, skal ondt fordrive? Det er jo helt jævlig, når sånne ting skjer. Og man håper jo på at gjerningsmannen kommer fra et land der de avslutter alt fort og gæli. Men man kan ikke vinne. Det er mye som spiller inn. Barnet kan jo også få traumer av å drepe sitt eget barn. Som sagt, man kan ikke vinne og det er en vanskelig situasjon. Anonymkode: 565f6...2e1 Men det er jo verken drap eller et barn. Nå får du faen meg gi deg. Anonymkode: 9764d...6aa 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #24 Del Skrevet 23. mai 2023 Det må hver enkelt kvinne bestemme selv. Personlig kunne jeg ikke gjort det, men det er ikke opp til meg å bestemme over andres liv. Så blir det å gi god nok kunnskap og veiledning så de kan ta et veloverveid valg. Her vel her det svikter for endel. 12 uker innafor. 18 uker er for drøyt. Anonymkode: fa4a0...270 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #25 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg er 100% for abort - for alle kvinner. Jeg synes det er så sykt når folk sier «jeg er for abort i noen tilfeller». Hva mener dere, at det er greit å drepe «barnet» dersom mor har bra nok grunn? Da er dere jo allerede for abort, og hvem er dere til å dømme hvilke grunner som er gode nok for abort. Abort er et av de viktigste hjelpemidlene i kvinnekampsaken, og må beskyttes. Så får de som er imot abort heller arbeide med bedre seksualundervisning og fri prevensjon til alle kvinner og menn - samt bedre fødselstilbud, kvinnehelse og bedre tilrettelegging for mor etter fødsel. Anonymkode: 15b36...97a 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #26 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kommer alltid til å være for abort, fordi de som er imot abort evner ikke å finne et kompromiss som ivaretar mødre og babyer sin velvære, helse og liv. Nylig ble en kvinne tvunget til å bære frem og føde en baby med store misdannelser. Legene visste at babyen ikke kom til å leve i mer enn noen timer, og at babyen ikke ville få puste. Foreldrene måtte se på at babyen gispet etter luft i mer enn 90 minutter før den døde. Babyen ble utsatt for tortur fordi motstandere av abort nekter å erkjenne at abort kan være riktig i mange tilfeller. Motstandere av abort er ikke pro-life, de er pro-fødsel. Anonymkode: e0d70...a64 Enig, de driter fullstendig i hva som skjer med barnet etterpå. Burde heller engasjere seg i å forbedre vilkårene for de barna som faktisk lever. Anonymkode: fa4a0...270 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #27 Del Skrevet 23. mai 2023 Hver og en må bestemme over egen kropp. Ingen skal tvinges til å gå gravid om de ikke ønsker det. Jeg syns det er rart at noen skal bestemme over andres kropper. Jeg har aldri sex fordi jeg ikke ønsker å bli gravid, men om jeg skulle bli voldtatt så kan det hende at jeg ble gravid, og skulle jeg da tvinges til å bære frem et barn jeg ble påtvunget og ikke ønsker? Og til de som er så opptatt av at alt liv skal reddes. Hvor er dere etter barnet blir født? For om dere på død å liv skal tvinge alle til å føde, så må dere også følge opp disse barna, men nei, da stikker dere av og finner noen andre som dere skal plage. Anonymkode: 60d16...5e7 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #28 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg synes det er litt vanskelig å svare fordi jeg absolutt ikke ønsker å forby abort. Det tror jeg ikke vil føre noe godt med seg. Det ville sette mange i en veldig vanskelig situasjon, føre til oppblomstring av illegale aborter, med alt det førered seg, bidra til flere barn som vokser opp og føler seg uønsket. Men på det personlige plan er jeg på mange måter i mot. Jeg føler det er et lite uskyldig liv som fortjener å få en sjanse. Så ja, jeg er kanskje i mot abort, men ikke rør abortloven! Anonymkode: 576b9...a46 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #29 Del Skrevet 23. mai 2023 Man skal ha enerett over sin egen kropp. Om det som er inni teller som barn/foster/liv/whatever er helt likegyldig for meg. Man har alltid rett til å ta abort, uansett grunn. Anonymkode: 491d2...9d8 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #30 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ellers er jeg helt imot abort som skjer gjentatte ganger. En dame jeg kjenner har tatt abort 4 ganger og de ble tatt i løpet av 2 år og med 3 forskjellige menn. Hun trenger ikke grine foran meg og angre seg, jeg synes ikke synd på henne. Hun har ikke tatt ansvar, bare spredd beina og latt det stå til. Er tankegangen din da at hun skal straffes med å ha uønsket barn ? Jeg spør fordi jeg oppriktig ikke forstår helt logikken her, med å si at du er i mot hennes aborter, men ikke din ? For min del så ja, det er jo synd at noen "misbruker" systemet, men det er jo ikke egentlig stor moralsk forskjell på deg og henne ? Barnet ville være til like stor ulempe, og like uønsket. Noen vil jo misbruke alle systemer likevell... Anonymkode: 95d5e...378 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #31 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg kommer alltid til å være for abort fram til uke 12 eller noe senere. Som en skriver over, er det et godt kompromiss mellom ulike hensyn. Anonymkode: d3df1...326 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #32 Del Skrevet 23. mai 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Men har man rett til å drepe et barn, fordi menn voldtar barn eller kvinner? Her taper man jo, uansett. Tenker du at ondt, skal ondt fordrive? Det er jo helt jævlig, når sånne ting skjer. Og man håper jo på at gjerningsmannen kommer fra et land der de avslutter alt fort og gæli. Men man kan ikke vinne. Det er mye som spiller inn. Barnet kan jo også få traumer av å drepe sitt eget barn. Som sagt, man kan ikke vinne og det er en vanskelig situasjon. Anonymkode: 565f6...2e1 Det er fullstendig sinnssvakt å mene at det er bedre at en tolvåring voldtatt av faren sin må bære frem barnet, enn at en celleklump blir støtt ut av kroppen på et tidlig stadium. Da er man blindet av ekstremismen sin. Lurer på om jeg kjenner noen sånne mennesker i det virkelige liv. Anonymkode: 257ae...df0 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 23. mai 2023 #33 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Men har man rett til å drepe et barn, fordi menn voldtar barn eller kvinner? Her taper man jo, uansett. Tenker du at ondt, skal ondt fordrive? Det er jo helt jævlig, når sånne ting skjer. Og man håper jo på at gjerningsmannen kommer fra et land der de avslutter alt fort og gæli. Men man kan ikke vinne. Det er mye som spiller inn. Barnet kan jo også få traumer av å drepe sitt eget barn. Som sagt, man kan ikke vinne og det er en vanskelig situasjon. Anonymkode: 565f6...2e1 Så du er mot abort og for dødsstraff? Dobbeltmoralen lenge leve, sier jeg bare! 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #34 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er tankegangen din da at hun skal straffes med å ha uønsket barn ? Jeg spør fordi jeg oppriktig ikke forstår helt logikken her, med å si at du er i mot hennes aborter, men ikke din ? For min del så ja, det er jo synd at noen "misbruker" systemet, men det er jo ikke egentlig stor moralsk forskjell på deg og henne ? Barnet ville være til like stor ulempe, og like uønsket. Noen vil jo misbruke alle systemer likevell... Anonymkode: 95d5e...378 Du ser ikke forskjellen på min abort og denne dama jeg nevnte? Eksen og jeg gjorde vel noe av det mest inngripende ang prevensjon ( sterilisering) og ventet 1 uke ekstra før samleie. Vi hadde allerede hendene fulle med 2 små barn. Damen jeg nevner har i en alder av 46 ennå ingen barn, hun vil ikke ha barn. Hun ligger rundt og sprangridning hatt 4 aborter og hvor mange ganger hun har kjøpt abortpillen Norlevo vet vel bare hun. Hun bruker ikke prevensjon for hun er redd for kreft pga hormoner 🙄, så da er abort og Norlevo mye bedre iflg henne. Anonymkode: 76b58...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #35 Del Skrevet 23. mai 2023 Brunhilde skrev (18 minutter siden): Så du er mot abort og for dødsstraff? Dobbeltmoralen lenge leve, sier jeg bare! Du ser ikke forskjellen på å drepe en uskyldig baby, og det å drepe en serievoldtektsmann som har lemlestet kvinner og barn i en årrekke? Okey, tror vi sier takk til deg, jeg! At du sammenligner små barn med overgripere sier helt ekstremt mye om deg som person. Fyamei. Anonymkode: 565f6...2e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #36 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er fullstendig sinnssvakt å mene at det er bedre at en tolvåring voldtatt av faren sin må bære frem barnet, enn at en celleklump blir støtt ut av kroppen på et tidlig stadium. Da er man blindet av ekstremismen sin. Lurer på om jeg kjenner noen sånne mennesker i det virkelige liv. Anonymkode: 257ae...df0 Hvem sa tidlig stadium? I enkelte land er abort lovlig frem til fødsel. Anonymkode: 565f6...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #37 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Her er det mange som ikke vet forskjellen på foster og baby/barn. Men det er vel kanskje bevisst retorikk. Nei, å fjerne et foster i tidlige uker er ikke det samme som å drepe en baby/et barn. Anonymkode: f2ea7...e08 Så du mener at ungen din fikk verdi etter fødsel? Eller... skjedde det noe magisk i uke 18? Fikk ungen "sjel" da? Kom det rosa regnbuelys ut av magen, og så kom sjela dalende ned fra himmelen? Barn er barn, det er det samme barnet fra unnfangelse til død. Anonymkode: 565f6...2e1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 23. mai 2023 #38 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem sa tidlig stadium? I enkelte land er abort lovlig frem til fødsel. Anonymkode: 565f6...2e1 Tror du de som tar abort i disse landene venter til senere i svangerskapet for moroskyld? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #39 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem sa tidlig stadium? I enkelte land er abort lovlig frem til fødsel. Anonymkode: 565f6...2e1 Derfor er det for unyansert å snakke om man er «for eller i mot abort». De fleste som svarer på dette spørsmålet i Norge tenker vel mest på den norske abortgrensen. Anonymkode: d3df1...326 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #40 Del Skrevet 23. mai 2023 Blod skrev (2 minutter siden): Tror du de som tar abort i disse landene venter til senere i svangerskapet for moroskyld? Nei, men det kan jo hende de er redde og skjuler graviditeten fordi de er redde for å bli dømt fordi de har "hatt sex". Seriøst, er lov å tenke, da. Mange unge skjuler graviditeten lenge. Jeg personlig kjenner noen som skjulte den til 8.måned (de skulle beholde, åpenbart, dette var i Norge), fordi de var redde for hva svigerfamilien ville si. De var unge. Anonymkode: 565f6...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå