Gå til innhold

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer?


Gjest Belinda B

Anbefalte innlegg

Helene1982 skrev (3 timer siden):

Jeg forstår ikke at folk problematiserer en toro-kake. Jeg er enig i at det er kjempestas med en flott hjemmelaget kake, men ikke alle liker eller prioriterer å bake, og om man er ressurssterk nok til å bake en flott kake fra bunnen av, er man også ressurssterk nok til å forstå at alle ikke prioriterer likt, og er like flinke til alt uten å spekulere i andre familiers kosthold og evneveikhet. Man burde være stolt av å være flink til å bake, men det er noe kjipt med å snakke nedsettende om de som ikke er det.

Nemlig! 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bålkaffe skrev (4 timer siden):

Nå var spørsmålet i denne tråden om det er OK å levere Toro-kaker til arrangement og feiringer, og det kom en del svar på det som blir tolka til "nei, liker det ikke, så dropp det".

Da kan folk heller holde seg unna.

LOL, stiller du spørsmål ved tidsklemma, den tidsklemma foreldre mer enn gjerne kan forklare hva er for deg?

 

Du glemte viktig kontekst der, så legger den ved her, jeg, for det forandrer på hele greia og gjør spørsmålet ditt ubetydelig:

 

Og jeg svarer jo på spørsmålet til TS; nei, jeg synes ikke det er ok. Ingen har fasit på dette, vi utveksler meninger. Du mener du har fasiten, men jeg er ikke enig med deg. TS hadde aldri opprettet tråden hvis det fantes en fasit. Det handler ikke bare om smak, men også innsats.

LOL? Godt argument. Anyways... Du misforstår med vilje... Jeg vet hva tidsklemma er, det var ikke det som var poenget, men det tar 5 minutter mer å lage hjemmelaget kake vs Toro. 5 minutter. De som sier de ikke har tid til å lage en hjemmelaget kake og derfor tar med Toro har brukt 5 minutter på å svare i denne tråden f.eks... Det handler om prioriteringer for veldig mange (ikke alle), og ikke at man reellt ikke har 5 minutter ekstra til å bake kake når det er til noe spesielt.

Den konteksten forandret ingenting. Hvis du mener vi alle må godta at folk har ulike meninger om ting så må jeg jo få ha min mening.

Det er uansett såpass vanlig med Toro i disse dager at jeg forventet å være i mindretall da jeg svarte i tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belinda B skrev (På 17.5.2023 den 8.01):

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer? Ønsker en saklig debatt.

Til skoleavslutning, fotballcup, loppemarked, 17.mai feiring på skolen osv: JA

Til konfirmasjon, bryllup, andre store anledninger: NEI

Anonymkode: 26635...6d2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at noen husmødre er veldig forskjellig fra meg og alle jeg kjenner i RL. For alle mine bekjente har mel og bakepulver i hus alltid. 

Anonymkode: 75ff8...063

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er OK, og jeg skjønner hvorfor folk bruker det.

Men! Hjemmebakt er stort sett bedre. Jeg bakte selv fordi det går fort. Og det er billigere enn å kjøpe toromix

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 17.5.2023 den 10.53):

...

Hvis folk tror man ikke smaker forskjell på dette og en kake laget av sukker, rømme, hvetemel med gluten, egg, kakao, ekte vaniljestang og bakepulver så er man jo helt desillusjonert

 Nå har jeg lest dette fire ganger, og det gir fortsatt ingen mening. 
Hva tror du desillusjonert betyr, egentlig?

Anonymkode: bc817...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baker så sjelden at det er lettere å ta en pose Toro langpannekake som er sikkerstikk framfor å måtte google seg til en random kakeoppskrift man aldri har prøvd før og ikke aner om er god, eller om blir vellykket. Det har ikke noe med at jeg ikke har evner til å bake. Jeg tør ikke å gamble når det kanskje ender i katastrofe og jeg må begynne på nytt. Da er det ikke så kjapt med hjemmelaget kake likevel.

Anonymkode: 95917...d29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at noen faktisk klarer å merke forskjellen. :nisse: 

Med mindre tråd-starter her nevner hva slags kake det egentlig er snakk om da...  

Anonymkode: ba6a7...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (4 timer siden):

Og jeg svarer jo på spørsmålet til TS; nei, jeg synes ikke det er ok. Ingen har fasit på dette, vi utveksler meninger. Du mener du har fasiten, men jeg er ikke enig med deg. TS hadde aldri opprettet tråden hvis det fantes en fasit. Det handler ikke bare om smak, men også innsats.

LOL? Godt argument. Anyways... Du misforstår med vilje... Jeg vet hva tidsklemma er, det var ikke det som var poenget, men det tar 5 minutter mer å lage hjemmelaget kake vs Toro. 5 minutter. De som sier de ikke har tid til å lage en hjemmelaget kake og derfor tar med Toro har brukt 5 minutter på å svare i denne tråden f.eks... Det handler om prioriteringer for veldig mange (ikke alle), og ikke at man reellt ikke har 5 minutter ekstra til å bake kake når det er til noe spesielt.

Den konteksten forandret ingenting. Hvis du mener vi alle må godta at folk har ulike meninger om ting så må jeg jo få ha min mening.

Det er uansett såpass vanlig med Toro i disse dager at jeg forventet å være i mindretall da jeg svarte i tråden.

Og jeg har ikke svart deg på noe, jeg svarte på denne tråden.

Det med tid kan faktisk komme av at de ikke har tid til å handle inn alle ingrediensene også, ikke bare i tiden det tar å lage en kake.

Igjen, konteksten det kom i, handler altså om at folk liker forskjellige ting og at folk må la folk få like forskjellige ting, men dette er du uenig i fordi? Jeg snakker om å _like_ ting. Ikke forskjellige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belinda B
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tviler på at noen faktisk klarer å merke forskjellen. :nisse: 

Med mindre tråd-starter her nevner hva slags kake det egentlig er snakk om da...  

Anonymkode: ba6a7...030

Jeg tenkte ikke på en konkret kake - gjelder alle typene. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er innfor. Vitner om lav kulturell kapital.

Anonymkode: 4753a...ed3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å bruke toro, med mindre det er til barneselskap eller skolearrangement og må være glutenfritt, men til tross for at jeg baker mye tar det definitivt mer enn fem minutter ekstra å bake fra bunnen. Man må finne oppskrift, måle opp, knekke egg, smelte smør, vispe eggedosis eller smør og sukker. Med toro rører man bare sammen alt sammen og heller i forma. 

Dere som ikke liker smaken, snakker dere om den glutenfrie langpannekaka? Den smaker litt rart, men det er jo fordi den er glutenfri. Alle glutenfrie kaker smaker litt sånn. De andre kakemiksene har helt vanlige ingredienser.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye bedre å kjøpe en kake eller en pakke konfekt, enn å late som man baker en kake og så er det posemat. Bekarikaka smaker nok mye bedre enn toro sin.

Enda bedre hadde det vært om de som ikke har intellekt til å følge en langpannekakeoppskrift, heller hadde kommet med frisk frukt, pizzasnurrer, rundstykker, foccacia, suppe man kunne solgt små porsjoner av, etc.

Kjenner du ingen som har hvetemel og bakepulver i hus…? 

Her i huset er mannen den beste kakebakeren, men jeg også evner å bruke fem minutter på å smekke sammen en sjokoladekake uten å ty til posemat. 

Anonymkode: 7d339...12f

Endret av Rhodiola
Jeg endret innlegget for å fjerne siteringer av slettede innlegg - Rhodiola, admin.
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sago skrev (40 minutter siden):

Jeg pleier ikke å bruke toro, med mindre det er til barneselskap eller skolearrangement og må være glutenfritt, men til tross for at jeg baker mye tar det definitivt mer enn fem minutter ekstra å bake fra bunnen. Man må finne oppskrift, måle opp, knekke egg, smelte smør, vispe eggedosis eller smør og sukker. Med toro rører man bare sammen alt sammen og heller i forma. 

Dere som ikke liker smaken, snakker dere om den glutenfrie langpannekaka? Den smaker litt rart, men det er jo fordi den er glutenfri. Alle glutenfrie kaker smaker litt sånn. De andre kakemiksene har helt vanlige ingredienser.

Gi meg et eksempel på en toro-kake med kun normale ingredienser - altså ikke modifisert maisstivelse, rapsolje, glukosesirup, emulgatorer eller sånt?

Anonymkode: 7d339...12f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mye bedre å kjøpe en kake eller en pakke konfekt, enn å late som man baker en kake og så er det posemat. Bekarikaka smaker nok mye bedre enn toro sin.

Enda bedre hadde det vært om de som ikke har intellekt til å følge en langpannekakeoppskrift, heller hadde kommet med frisk frukt, pizzasnurrer, rundstykker, foccacia, suppe man kunne solgt små porsjoner av, etc.

Kjenner du ingen som har hvetemel og bakepulver i hus…? 

Her i huset er mannen den beste kakebakeren, men jeg også evner å bruke fem minutter på å smekke sammen en sjokoladekake uten å ty til posemat. 

Anonymkode: 7d339...12f

Nei, alle jeg kjenner er gode kjerringemner og de har alltid noe i hus til å bake av. 

Anonymkode: 75ff8...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi meg et eksempel på en toro-kake med kun normale ingredienser - altså ikke modifisert maisstivelse, rapsolje, glukosesirup, emulgatorer eller sånt?

Anonymkode: 7d339...12f

https://www.toro.no/produkter/eplekake/

(Vanilin er det stoffet som brukes i vanlig vaniljesukker.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenkte på denne tråden i går, da jeg spiste nettopp Toro sjokoladekake. Ingenting å si på smaken og glasuren var i tillegg knall. Kunne slikket fatet jeg :tunge1: 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...