Gå til innhold

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer?


Gjest Belinda B

Anbefalte innlegg

Absolutt innafor og ingen merker det😄 Hva er galt med Toro-mix? Laget vaffelrøre (Toro….) til et arrangement tidligere i vinter og gjett hvilke vafler som ble først utsolgt?😎 og det var ikke få som spurte etter oppskriften😉 

Anonymkode: 3de96...14d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For min del er det fordi jeg har svært begrenset energi. Om jeg skal bake en kake fra bunnen må jeg kanskje la vær å dra ut til arrangementet, så da blir det toro. Mange har sykdom og smerter, og gjør så godt de kan med den kroppen de har.

Anonymkode: 23298...41d

Tviler på at alle som "baker" Toro sliter såpass som du gjør.

Selvfølgelig skal du bake Toror i ditt tilfelle. Eller kanskje du kunne vært fritatt fra å gjøre det pga ditt funksjonsnivå? Vet de som får kake fra deg hvor mye det koster deg? Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri bedt deg ta med kake, vil heller at du har mer energi til å ha det hyggelig i selskapet. 🤗

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (24 minutter siden):

Enig! Man merker det med én gang. Men det er jo bare å se på ingredienslista og hva man skal tilsette så skjønner man hvorfor det smaker så fælt.

"Sukker, hvetestivelse (glutenfri), egg, fettredusert kakao*5 %, potetstivelse, solsikkeolje, hevemiddel (bakepulver(natriumdifosfat, natriumkarbonat, kalsiumfosfat)), salt, glukosesirup, fortykningsmiddel (xantangummi), modifisert maisstivelse, vanillin".

Man skal tilsette margarin og vann...

Hvis folk tror man ikke smaker forskjell på dette og en kake laget av sukker, rømme, hvetemel med gluten, egg, kakao, ekte vaniljestang og bakepulver så er man jo helt desillusjonert. 

Jeg er enig med deg. Rart at ingen bryr seg om alle de kunstige ingrediensene.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Joda, kan spise grandis jeg. Men det er ikke noe man serverer andre i bryllup og konfirmasjoner kanskje. 😁

Det er jo på samme nivå som wienerpølsene og first price-isen man får på skolen, så til 17 mai er Toro absolutt helt innafor. 

Anonymkode: 83427...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit! Til slike arrangement betaler folk for å kjøpe kaker, og da forventer man en viss kvalitet. Jeg leverte en kake til 17. mai i går, laget fra bunnen med hjemmelaget vaniljekrem. Møtte en annen mor i klassen som leverte kake, hun hadde laget brownies. Jeg kommenterte det ikke, men jeg synes ikke det er greit. Blir kjempeskuffa når jeg kommer på slike steder og det ikke er ordentlige kaker! JA, man smaker forskjell. Hvis man ikke klarer å lage en skikkelig kake, får man heller ta på seg en annnen oppgave!

Anonymkode: bec6e...9af

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (4 timer siden):

Er du seriøs nå??? 😳

Det blir som å spise hjemmelaget pizza vs grandiosa, selvfølgelig smaker man forskjell!? Du tuller.

Jeg synes det er veldig mange som er såpass dårlige til å bake at det hadde vært en fordel med Toro. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden det ofte er snakk om mange forskjellige kaker og flere i denne tråden sier at de kan "se" om det er Toro kake eller ikke, så kan de holde seg unna de kakene og holde seg til de kakene de "ser" er hjemmelaga/kjøpte og de som liker Toro kakene spise hva de vil.

Og å skjønne hvorfor folk tar med seg Toro kaker er ikke så eksepsjonelt vanskelig.

Det er tidsklemma, det er tiden, det er energien, det er "ups, glemte det og kom på det i kvelden før", det er fantasien til å bestemme seg, det er erfaringen man eventuelt har og ikke har, det er økonomien, det er "er dette glutenfritt/laktosefritt? Ja, det er det, da tar jeg det, så slipper jeg å bruke masse av tid til å prøve meg frem med en ukjent oppskrift". Det er de med ti tommeltotter som alltid klarer å skjære seg, tulle til noe og som har gitt opp å forsøke og lære seg å bake.

Alle i hele Norge kan faktisk ikke like det samme hele veien, og det må folk bare innfinne seg med, både når det kommer til mat, kaker, klær og interesser.

Så ja, det er helt OK å servere Toro til arrangement og feiringer, for Toro er det MANGE som kjenner til og liker, og det er ikke rart at Toro, uansett hva det er, er det som først blir tomt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belinda B skrev (5 timer siden):

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer? Ønsker en saklig debatt.

Synes ikke det. Smaker ikke godt. Tar 10 minutter å måle opp egg, sukker, smør, melk, mel, bakepulver og evt kakaopulver og lage kaken fra bunnen av.

Anonymkode: 89890...832

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det, men tenker det går om man pynter den litt. 

Anonymkode: c1f24...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke greit! Til slike arrangement betaler folk for å kjøpe kaker, og da forventer man en viss kvalitet. Jeg leverte en kake til 17. mai i går, laget fra bunnen med hjemmelaget vaniljekrem. Møtte en annen mor i klassen som leverte kake, hun hadde laget brownies. Jeg kommenterte det ikke, men jeg synes ikke det er greit. Blir kjempeskuffa når jeg kommer på slike steder og det ikke er ordentlige kaker! JA, man smaker forskjell. Hvis man ikke klarer å lage en skikkelig kake, får man heller ta på seg en annnen oppgave!

Anonymkode: bec6e...9af

Ta på seg en annen oppgave? Du tuller nå? Man tar ikke på seg å lage kake, man får tildelt oppgaven å ta med kake og kaffe. 

Anonymkode: 83427...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ta på seg en annen oppgave? Du tuller nå? Man tar ikke på seg å lage kake, man får tildelt oppgaven å ta med kake og kaffe. 

Anonymkode: 83427...3d9

Nei, jeg tuller ikke. Til 17. mai er det jo mange oppgaver. For eksempel koke kaffe, lage vaffelrøre, stå i kiosken, pynte lokale, rydde opp etterpå. Å lage torokake er litt som å komme med bare kokt vann hvis man skulle levere kaffe.

Anonymkode: bec6e...9af

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg tuller ikke. Til 17. mai er det jo mange oppgaver. For eksempel koke kaffe, lage vaffelrøre, stå i kiosken, pynte lokale, rydde opp etterpå. Å lage torokake er litt som å komme med bare kokt vann hvis man skulle levere kaffe.

Anonymkode: bec6e...9af

Nei, man gjør de oppgavene I TILLEGG. Man kan ikke velge her i alle fall. Man MÅ ta med kake. Da er selvsagt Toro helt ok. 

Anonymkode: 83427...3d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, man gjør de oppgavene I TILLEGG. Man kan ikke velge her i alle fall. Man MÅ ta med kake. Da er selvsagt Toro helt ok. 

Anonymkode: 83427...3d9

Det er nok litt forskjellig fra sted til sted. Men hvis man får utdelt en oppgave gjør man den ordentlig. Skulle den som fikk oppgave å vaske etterpå bare tatt bordene og ikke gulvene, fordi vedkommende "ikke er så flink til å vaske, men gjorde i alle fall litt, da"? Skulle den som fikk oppgave å varme pølser servert de kalde, fordi "jeg er ikke så flink på kjøkkenet"? Det er det samme med torokake. Gjør det skikkelig! 

Anonymkode: bec6e...9af

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (7 timer siden):

Vel, siden det ofte er snakk om mange forskjellige kaker og flere i denne tråden sier at de kan "se" om det er Toro kake eller ikke, så kan de holde seg unna de kakene og holde seg til de kakene de "ser" er hjemmelaga/kjøpte og de som liker Toro kakene spise hva de vil.

Og å skjønne hvorfor folk tar med seg Toro kaker er ikke så eksepsjonelt vanskelig.

Det er tidsklemma, det er tiden, det er energien, det er "ups, glemte det og kom på det i kvelden før", det er fantasien til å bestemme seg, det er erfaringen man eventuelt har og ikke har, det er økonomien, det er "er dette glutenfritt/laktosefritt? Ja, det er det, da tar jeg det, så slipper jeg å bruke masse av tid til å prøve meg frem med en ukjent oppskrift". Det er de med ti tommeltotter som alltid klarer å skjære seg, tulle til noe og som har gitt opp å forsøke og lære seg å bake.

Alle i hele Norge kan faktisk ikke like det samme hele veien, og det må folk bare innfinne seg med, både når det kommer til mat, kaker, klær og interesser.

Så ja, det er helt OK å servere Toro til arrangement og feiringer, for Toro er det MANGE som kjenner til og liker, og det er ikke rart at Toro, uansett hva det er, er det som først blir tomt.

Selvfølgelig holder jeg meg unna, du holder deg vel unna ting du ikke liker du også? En rar ting å føle at man må fortelle andre.

Men hvordan kan tidsklemma være en grunn? Det tar 5 minutter å slenge sammen en enkel sjokoladekake. Man må uansett klisse til en bolle og en stekeform... Er man syk så er det selvfølgelig greit nok. Har man 5 minutter å kjøpe kaka på så skjønner jeg også at det blir slik fordi man ikke rekker å løpe etter 6 ingredienser før butikkens stengetid. Men jeg skjønner ikke hvorfor vanlige folk problematiserer det å lage en enkel kake på generell basis nei, det er det jeg snakker om. Tviler på at absolutt alle som lager Toro er helt evneveike på kjøkkenet eller har dårlig tid. Men kanskje jeg overvurderer folk... 

Du sier selv at man har ulik smak og at vi må godta det, men det gjelder bare når de er enige med deg da eller? 🤷🏼‍♀️ 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo på samme nivå som wienerpølsene og first price-isen man får på skolen, så til 17 mai er Toro absolutt helt innafor. 

Anonymkode: 83427...3d9

Synes ikke det er innafor heller jeg. Man serverer ikke dritt når det er feiring! Da drar man på litt ekstra. Det handler også om næringsverdi. Vi nordmenn bruker veldig lite penger på mat og mange er mer opptatt av pris enn helse.

SisteGang skrev (9 timer siden):

Jeg er enig med deg. Rart at ingen bryr seg om alle de kunstige ingrediensene.

Tydeligvis ikke noe som opptar folk nei. 🤷🏼‍♀️ At så mange folk sier de ikke smaker forskjell på skikkelig mat og tullemat sier hvor dårlig stilt det er med norsk matkultur. Ikke rart vi er så feite og deprimerte her på berget når vi ødelegger tarmfloraen vår.

Brunello skrev (8 timer siden):

Jeg synes det er veldig mange som er såpass dårlige til å bake at det hadde vært en fordel med Toro. 

Hopper bare over kake jeg da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig holder jeg meg unna, du holder deg vel unna ting du ikke liker du også? En rar ting å føle at man må fortelle andre.

Men hvordan kan tidsklemma være en grunn? Det tar 5 minutter å slenge sammen en enkel sjokoladekake. Man må uansett klisse til en bolle og en stekeform... Er man syk så er det selvfølgelig greit nok. Har man 5 minutter å kjøpe kaka på så skjønner jeg også at det blir slik fordi man ikke rekker å løpe etter 6 ingredienser før butikkens stengetid. Men jeg skjønner ikke hvorfor vanlige folk problematiserer det å lage en enkel kake på generell basis nei, det er det jeg snakker om. Tviler på at absolutt alle som lager Toro er helt evneveike på kjøkkenet eller har dårlig tid. Men kanskje jeg overvurderer folk... 

Du sier selv at man har ulik smak og at vi må godta det, men det gjelder bare når de er enige med deg da eller? 🤷🏼‍♀️ 

 

Synes ikke det er innafor heller jeg. Man serverer ikke dritt når det er feiring! Da drar man på litt ekstra. Det handler også om næringsverdi. Vi nordmenn bruker veldig lite penger på mat og mange er mer opptatt av pris enn helse.

 

Tydeligvis ikke noe som opptar folk nei. 🤷🏼‍♀️ At så mange folk sier de ikke smaker forskjell på skikkelig mat og tullemat sier hvor dårlig stilt det er med norsk matkultur. Ikke rart vi er så feite og deprimerte her på berget når vi ødelegger tarmfloraen vår.

 

Hopper bare over kake jeg da.

Hoppe over kake gjør jeg selvsagt stort sett også. Men noen ganger er kake eneste alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg er lov. Kvaliteten på sånt blir jo bedre og bedre, og det er slett ikke alle kaker som er hjemmelaget fra bunnen av som er gode, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke greit! Til slike arrangement betaler folk for å kjøpe kaker, og da forventer man en viss kvalitet. Jeg leverte en kake til 17. mai i går, laget fra bunnen med hjemmelaget vaniljekrem. Møtte en annen mor i klassen som leverte kake, hun hadde laget brownies. Jeg kommenterte det ikke, men jeg synes ikke det er greit. Blir kjempeskuffa når jeg kommer på slike steder og det ikke er ordentlige kaker! JA, man smaker forskjell. Hvis man ikke klarer å lage en skikkelig kake, får man heller ta på seg en annnen oppgave!

Anonymkode: bec6e...9af

Hva i alle dager er galt med brownies? Mange liker da det.

Hva er ordentlige kaker for deg da? Tenker det er viktig å huske på at vi er forskjellige. Jeg hadde valgt  brownie fremfor en type kremkake (til tross for hjemmelaget vaniljekrem) på et slikt arrangement. 

Bra du ikke kommenterte at hun hadde bakt brownies. Det hadde vært litt rart ..

Anonymkode: 76af4...155

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok litt forskjellig fra sted til sted. Men hvis man får utdelt en oppgave gjør man den ordentlig. Skulle den som fikk oppgave å vaske etterpå bare tatt bordene og ikke gulvene, fordi vedkommende "ikke er så flink til å vaske, men gjorde i alle fall litt, da"? Skulle den som fikk oppgave å varme pølser servert de kalde, fordi "jeg er ikke så flink på kjøkkenet"? Det er det samme med torokake. Gjør det skikkelig! 

Anonymkode: bec6e...9af

Sammenligningen din blir helt feil. Du sammenligner epler og bananer. Du kan heller si at noen vasket med kjøpesåpe, mens andre lagde sin egen såpe med eddik og sitroner. Resultatet er at det ble vasket, og det ble rent. 

Anonymkode: 83427...3d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...