Gå til innhold

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer?


Gjest Belinda B

Anbefalte innlegg

Gjest Belinda B

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer? Ønsker en saklig debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart ja! 

Smaker godt og ser greit ut. Eventuelt "jukse" litt med egen pynt. Null problem! 

Anonymkode: 2b977...a4f

  • Liker 36
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det. Kan nesten garantere deg at ingen tenker at «dette er en toro sjokoladekake, fysj» 

Anonymkode: 96a16...950

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok :)  Jeg baker alltid Regal sin langpanne-kake til arrangementer. Lettvint og god :) Pluss at den er glutenfri, for de som trenger det

Anonymkode: ee9ce...b5b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart ja. Ta gjerne å gjør noe ekstra med pynten slik at den går over forventingene til en ferdigkake. Hvis det er til en feiring med mange barn, typisk 17. Mai eller skoleavslutning, kan du lage lyse muffins og ha tøffe farger i røra. Barn elsker sånne enkle ting som ser kule ut. Og det smaker veldig godt med Toro-kaker. 

Anonymkode: c171d...99f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er faktisk ikke ok. Torokaker smaker papp, er tørre og lyser dårlig stil. Hvorfor ikke lage noe fra bunnen i stedet?
For å mette alle som vil ha, tenker jeg man må fleske til med flere etasjer og skille seg ut litt. Spiselig bladgull har alltid vært populært på kaker her jeg bor, og det er nesten sånn at kakene mine har blitt snakkis her i bygda. Valgt inn som trener på lilleputtlaget har jeg også, ene og alene fordi mine kaker har gjort seg bemerket i så stor grad. Jeg bestakk en lokalpolitiker med en fantastisk kreasjon til datterens konfirmasjon, og som gjenytelse sørget han for at det ble bevilget penger til lokallaget jeg leder. Tror noen virkelig at slike resultater kan oppnås med en lusen, halvsvidd Toro-deighaug? Neppe. Gjør dere litt flid, damer. Ærlig talt.

Anonymkode: 5ff02...81f

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser Toro-kaker i lotterier, på loppemarkeder, på kakefat i brylluper, konfirmasjoner og slike ting så synes jeg virkelig ikke det er greit overhodet.

Men hjemme kan man selvfølgelig gjøre hva man vil, Toro er nesten standarden i barnebursdager av en eller annen grunn...

Endret av Blåttvann
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man det. Mener man noe annet lan man stå for baking til alle selv

Anonymkode: 7259b...db7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye vonde kaker på sånne type tilstelninger, jeg synes Toro sjokoladekake (og muffins) er noe av det beste, men ikke så lett å se om det er sånn eller sånn kake da.

Her kreves det nesten alltid kremkaker da, så da hjelper jo ikke Toro akkurat. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bryr deg mer enn at du tar med Torokake så er det bedre du kommer uten kake. Min mening

Anonymkode: 75ff8...063

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er det helt greit! 

Men, jeg føler jeg sparer helt marginalt med tid på å bake Toro kontra å bake en langpannekake fra bunn av. Kanskje fire-fem minutter. Jeg baker ofte den samme sjokoladekaka, og kan oppskriften utenat. Den økte kvaliteten fra Toro til hjemmelaget synes jeg er verdt de fire-fem minuttene. 

Toro muffins synes jeg er smaker dårlig, men har ingen problemer med at andre baker det. 

Anonymkode: b5689...e57

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, helt innafor. Kan virkelig ikke se at en Toro-kake skulle ødelegge et arrangement. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aå du kan SE at det er toro kake? Jøss 

Anonymkode: 96a16...950

Kan du ikke se forskjell altså, eller gjenkjenne Torokakene? Smaker du heller ikke forskjell?

Jeg har blitt lurt på utseende et par ganger, men aldri smak. Og det er jo dritkjipt å ta seg et stykke kake på slike arrangementer og så smaker det skikkelig ekkelt første tygget og du må stappe i deg resten av stykket mens du nærmest brekker deg fordi det er så fælt. Har du spist disse kakene én gang så gjenkjenner du smaken lett. Har forresten sluttet å spise opp nå, jeg blir dårlig i magen av de kakene.

Endret av Blåttvann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke bryr deg mer enn at du tar med Torokake så er det bedre du kommer uten kake. Min mening

Anonymkode: 75ff8...063

Haha kakesnobb!

  • Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke bryr deg mer enn at du tar med Torokake så er det bedre du kommer uten kake. Min mening

Anonymkode: 75ff8...063

Jeg tok en gang med en Toro-sjokoladekake på foreldremøte og opplevde at flere ba om oppskriften. Jeg hadde nok pimpet den litt ved å bruke meierismør, byttet vann med melk og laget en god glasur, men mange ble overrasket da jeg sa at det var en Toro-kake. 

Så ja, jeg syns det er innenfor. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blåttvann said:

Kan du ikke se forskjell altså, eller gjenkjenne Torokakene? Smaker du heller ikke forskjell?

Jeg har lurt på utseende et par ganger, men aldri smak. Og det er jo dritkjipt å ta seg et stykke kake på slike arrangementer og så smaker det skikkelig ekkelt første tygget og du må stappe i deg resten av stykket mens du nærmest brekker deg fordi det er så fælt. Har du spist disse kakene én gang så gjenkjenner du smaken lett.

Har aldri smakt en vond torokake, høres veldig merkelig ut. Du overdriver.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Jeg tok en gang med en Toro-sjokoladekake på foreldremøte og opplevde at flere ba om oppskriften. Jeg hadde nok pimpet den litt ved å bruke meierismør, byttet vann med melk og laget en god glasur, men mange ble overrasket da jeg sa at det var en Toro-kake. 

Så ja, jeg syns det er innenfor. 

Men de færreste gjør dette dessverre.

Og hva var vitsen med å lage Toro når du uansett gjorde dette? Jeg spør fordi jeg oppriktig ikke kan forstå hvorfor man lager Toro-kaker når det ikke er noe å spare av hverken tid eller penger. Ikke et angrep, men jeg lurer på dette da det virker som du vet hvordan man lager en god kake. 🤗

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med Torokake. Hva sparer man av tid med det egentlig? Men jeg har ofte tenkt at endel lager tørre, kjedelige kaker, så det har kanskje vært Toro for alt jeg vet. Men jeg har spurt enkelte på jobb om oppskrift etter at de har hatt med kake, og da sier de stille og flaut at det er Toro:) Men det har jo vært godt da.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...