AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #121 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 17.33): Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe? Anonymkode: 94aa6...2f6 Omsorg. Jeg kjører vanligvis fort. En gang slapp jeg forbi et råskinn, bare for å se ulykken de havnet i noen kilometer nedover veien. Sykebil, og de lå i veien og ble gjenopplivet av helsepersonell. Bilen totalvrak ved siden. Familie på sommerferie. Far kjører. Anonymkode: be969...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #122 Del Skrevet 15. april 2023 Hvis man tar igjen en bil som ligger på fartsgrensa burde det gå opp et lys hos vedkommende om at de må roe ned farten. Det er ikke bilen som holder fartsgrensen som skal ta hensyn til din fart hvis den er over fartsgrensa, og det er råkjørerne som bryter trafikklov 3. Neste gang kan dere også tenke over hvor nære dere bør ligge ift bilen foran. De fleste av dere hadde ikke taklet en bråbrems. Anonymkode: ef376...5c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #123 Del Skrevet 15. april 2023 Bremser lett ned dersom bilen bak gir tegn til å kjøre forbi ved å sette på blinklysene. Jeg er ikke tankeleser, så bilen bak får gi tydelig tegn. Tar jeg igjen biler, har jeg ingen forventning om at de skal bremse ned og legge seg ut. Det er jeg som kjører for fort, og da klarer jeg nok også å kjøre forbi når det er trygt for det. Anonymkode: cf9cf...18b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #124 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor det? I tilfelle den som kjører forbi må avbryte, så skal den som blir forbikjørt holde samme fart konstant. En jeg kjenner holdt på å havne i frontkollisjon fordi de måtte avbryte og den de kjørte forbi prøvde å "hjelpe" med å senke farten. Anonymkode: 852c6...ad8 Fordi at dette fører til at forbikjøringen tar lengre tid. For hver 10 km/t den som blir forbikjørt kjører dobles strekningen som trengs. Anonymkode: 94aa6...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #125 Del Skrevet 16. april 2023 Jeg har faktisk opplevd langt farligere situasjoner av bilister som tydelig gir tegn til at de vil jeg skal kjøre forbi. De gir tegn med blinking og eller setter ned farten noe som da blir en forventing på at nå skal du kjøre forbi. Nei, i mange tilfeller er det ikke rette tidspunktet og gir farlige situasjoner. Jeg vil selv velge når jeg kjører forbi og jeg forventer eller ønsker ikke at andre prøver å ta den avgjørelsen for meg.. Det er greit å slakke litt ned hvis forbikjøringen allerede er i gang, aldri før. Anonymkode: 50e81...23f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #126 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 19.08): Og vi ligger alltid 5 under bare for å irritere slike som ts. Anonymkode: 50c4f...81f Hvis 5 km under fartsgrensen får deg så frustrert at du skriver flere innlegg på kg så spørs det nok om du ikke er fartsfelle her altså. Anonymkode: 50e81...23f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #127 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har faktisk opplevd langt farligere situasjoner av bilister som tydelig gir tegn til at de vil jeg skal kjøre forbi. De gir tegn med blinking og eller setter ned farten noe som da blir en forventing på at nå skal du kjøre forbi. Nei, i mange tilfeller er det ikke rette tidspunktet og gir farlige situasjoner. Jeg vil selv velge når jeg kjører forbi og jeg forventer eller ønsker ikke at andre prøver å ta den avgjørelsen for meg.. Det er greit å slakke litt ned hvis forbikjøringen allerede er i gang, aldri før. Anonymkode: 50e81...23f Jeg har også opplevd dette av både biler og syklister. I de fleste tilfeller hadde jeg endt opp med å krasje hvis jeg hadde kjørt forbi. Det er ikke opp til den foran å vite om jeg har nok sikt, så travelt har jeg det aldri. Anonymkode: ef376...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #128 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har faktisk opplevd langt farligere situasjoner av bilister som tydelig gir tegn til at de vil jeg skal kjøre forbi. De gir tegn med blinking og eller setter ned farten noe som da blir en forventing på at nå skal du kjøre forbi. Nei, i mange tilfeller er det ikke rette tidspunktet og gir farlige situasjoner. Jeg vil selv velge når jeg kjører forbi og jeg forventer eller ønsker ikke at andre prøver å ta den avgjørelsen for meg.. Det er greit å slakke litt ned hvis forbikjøringen allerede er i gang, aldri før. Anonymkode: 50e81...23f Nå betyr ikke dette forbikjøringspåbud, da. Man skal selvsagt selv vurdere om det er forsvarlig å kjøre forbi. Anonymkode: 94aa6...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #129 Del Skrevet 16. april 2023 Ser ikke den 🙈🤪 Anonymkode: 2f203...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #130 Del Skrevet 16. april 2023 On 4/13/2023 at 6:54 PM, AnonymBruker said: Toyota eierne er de verste sinkerne. Anonymkode: 1d20c...4a0 Trolig fordi Toyota-speedometre er de som viser mest feil på fart og har eiere som ikke vet dette. Min gamle Toyota viste alltid 10% over den egentlige farten på sånne fartsmålerskilt. Testet på flere hastigheter. Anonymkode: 4fc23...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #131 Del Skrevet 16. april 2023 On 4/14/2023 at 4:30 PM, PITTY said: Du er ikke politi. Det står i vedtekter at du kan bryte fartsgrenser hvis det handler om liv eller død. Fødsel, allergisjokk, forgiftning osv.. Dessverre har alle hverdagsråkjørerne ødelagt for de som virkelig må kjøre fort. Anonymkode: 4fc23...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 16. april 2023 #132 Del Skrevet 16. april 2023 Hvorfor kjører du ikke forbi når du har fått utallige hint om det, men velger heller å henge tett på hele bilturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #133 Del Skrevet 16. april 2023 makkapakka skrev (15 minutter siden): Hvorfor kjører du ikke forbi når du har fått utallige hint om det, men velger heller å henge tett på hele bilturen. Noen er ikke komfortable med forbikjøringer. Ogndet er selvsagt helt greot, så lenge de igjelpernde som er bak dem igjen forbi. Anonymkode: 94aa6...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #134 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Noen er ikke komfortable med forbikjøringer. Ogndet er selvsagt helt greot, så lenge de igjelpernde som er bak dem igjen forbi. Anonymkode: 94aa6...2f6 Oi. Oversatt til norsk: Noen er ikke komfortable med forbikjøringer. Og det er selvsagt helt greit, så lenge de hjelper de som er bak dem igjen forbi seg. Anonymkode: 94aa6...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 16. april 2023 #135 Del Skrevet 16. april 2023 Kan vi ikke alle bare være litt rause og spleise så TS får seg et busskort? Problem solved. 🤭 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 16. april 2023 #136 Del Skrevet 16. april 2023 Fordi jeg ikke på noen måte er interessert i å gjøre noe ekstra for å tilrettelegge for deres lovbrudd. Det er bare å roe ned og holde fartsgrensen og avstanden til bilen foran, så er problemet løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 16. april 2023 #137 Del Skrevet 16. april 2023 PITTY skrev (På 14.4.2023 den 16.12): Typisk norsk å ikke slippe andre forbi når man selv ønsker å kjøre sakte. Meg meg meg... Ser ikke samme mønsteret i andre land i like stor grad som her.. De andre landene er ikke helt modne når det kommer til trafikksikkerhet ennå. Det dør og skades mange flere i utlandet. https://www.tryggtrafikk.no/i/statistikk/internasjonal-statistikk-norge-best-i-verden-i-trafikksikkerhet/ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #138 Del Skrevet 16. april 2023 Kalevala skrev (1 minutt siden): De andre landene er ikke helt modne når det kommer til trafikksikkerhet ennå. Det dør og skades mange flere i utlandet. https://www.tryggtrafikk.no/i/statistikk/internasjonal-statistikk-norge-best-i-verden-i-trafikksikkerhet/ Nokså sprengt å tro at dette er på grunn av at man til unødvendig hinder i trafikken. Anonymkode: 94aa6...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #139 Del Skrevet 16. april 2023 Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på å hele tiden slippe forbi folk når jeg selv holder fartsgrensen + 5 km/t?? Hadde jeg kjørt sakte, er det noe helt annet. Anonymkode: 4eb4b...284 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #140 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på å hele tiden slippe forbi folk når jeg selv holder fartsgrensen + 5 km/t?? Hadde jeg kjørt sakte, er det noe helt annet. Anonymkode: 4eb4b...284 Fordi du kjører saktere enn de som kommer bak. Det tar deg ikke særlig tid å senke farten ti km/t i 50-100 meter. Anonymkode: 94aa6...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå