Gå til innhold

lous lille gledesbok

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

:vinke: Hei, Impia! :klem:

Godt, godt ,godt nyttår til deg også!

Så er altså hverdagen her igjen...En merkelig følelse. Jeg våkna grytidlig,for O stod tiiidlig opp og dro på jobb,det var i halv sjutida. Trist at han ikke skulle være sammen med meg,kjente jeg da,men han elsker jo jobben sin, og det kan jo ikke være ferie hele tida,heller.Tenker det går seg til,jeg. :)

Skulle tatt en litt småkjip telefon i dag,jeg også,må se hva jeg får motet meg opp til. :sjenert:

Ellers er Pinny tilbake til det gamle,etter et par dager som Litt Engstelig Hund- nyttårsfeiring er ganske tøft for enkelte hunder.Men i dag er hun 100% og i full fart,med sin nye rosa elefant i munnen,hvor hun enn går. :ler:

Tenkte å ha bakedag i dag-lage grove ,store rundstykker i etpar varianter, og så hveteboller kanskje (fyfy!!Men er godt å ha i fryseren...). Og så må vi ut og kjøpe noe "hverdagsmat".I dag blir det kanskje plukkfisk til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt mine småkjipe telefoner jeg da :) Det er så mye nedre når det er gjort.

Vi skal ut og handle mat i dag vi også. Skal skrive handleliste nå sånn at vi får springe gjennom butikken som to tornardoskyer :ler: som vi pleier å gjøre. Mathandling er kejdelig - nemlig!

Og stakkars Pinny på nyttårsaften :( Men med svigers` hund gikk det så bra atte. Vi lot bare være å respondere på væremåten hennes da rakettene smalt og da ga hun seg fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Har plutselig fått et villt behov for Nesnalobber...Hadde slike da jeg var liten,og eeeelsket dem :hjerte: -Det fantes ikke noe fottøy man fløy raskere over snøen med (jo,bortsett fra "lugga" da,men det var jo ikke akkurat SKO...).

De er litt søte,er de ikke? ;)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Mathandling er gaaanske kjedelig,ja, og særlig når jeg er gørr lei de butikkene vi skal handle i,og vi bare skal handle kjedelig mat. :sjenert:

Vi brukte samme "metode" som dere overfor Pinny på nyttårsaften,og det funka faktisk forbløffende bra-dette var hennes beste nyttårsaften noensinne.Men merka det godt da vi måtte en nødvendig tur ut i ett-tida på natta, at hun ikke ville gå lengre vekk fra oss enn HØYST nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juppihuppi! Jeg har også vokst opp med nesnalobber på beina. Husker det var viktig å få dem glatt, slik at man kunne skli hele skolevegen, 2 km i nedoverbakke.

Jeg har ikke så veeeldig lyst på slike nå, spesielt fordi jeg fikk månesko til jul av mamma. Hun prøvde å gjøre godt igjen at hun nektet meg det da jeg var unge. De er voldsomt brede, i sort lakk og med skinnkant øverst. Prøver å fortrenge at fisefine turister i Sveits går i slike after ski. :forvirret:

Nå er det full rulle med sunn mat og trimmings. Fikk med meg at dere har trimmet med ballen i jula, det var meget imponerende!!! Jeg har kun gått inn og ut av bil, bortsett fra en kort og langsom tur 1. juledag.

Pussig nok er det mer fristende å sitte her og skrive svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

:vinke: Corazon!

Her er vi jo rene "lobbe-gjengen"samlet! :)

Jeg hadde grå med blå kant,husker jeg.Skal til byen på onsdag og se om jeg ser noen,og hvis ikke,så er jo bestilling et fint alternativ.

Gratulerer med månesko,Corazon!

Nå har jeg satt en ny selvkomponert grov rundstykkedeig, og oppi der slengte jeg linfrø,solsikkekjerner og hasselnøtter! Nå blir vi rene ekornene! :ler:

O har fylt hele stua med sitt "Skippertak for klesvasking"-prosjet, så støvsuging blir det ikke i dag. Finfint å ha en unnskyldning. :)

Er litt omtåket, pga merkelig og juleaktig mareritt-blant annet var De Hellige Tre Konger involvert, og de var skikkelig skumle! Og nei, det var ikke noen grov drøm. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Skal sjekke ut prisforskjellen, Impia,og velger selvsagt det billigste alternativet. :sjarmor:

Nå er rundstykkene klare til å gå i ovnen, og snart skal bolledeig settes.Ja,jeg veeeet, det rimer ikke HELT med min nye og sunne livsstil, men total overgang hadde blitt for brutalt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et medlem i "lobbe-klubben", jeg hadde også grå med blå kant rundt og de var helt supre. Bare atte i mitt hode har de alltid hett Mesnalobber, så jeg ble litt flau her nå :rodme: (samme som i kirken på juleaften i år, når vi sang de gode gamle julesangene med all den rare teksten og jeg kom på alt jeg har misforstått oppover årene :ler: ).

Jobb i dag var ikke gøy, trøøøøøøtt jo, men å handle på salg etterpå veide opp litt da ;) .

Vet du, det er farlig med for brå overganger for oss mennesker, det skal jeg hoste opp en forskning på en dag. Jeg tror ikke det er bra å bare kutte alle godsakene og byne å knaske gulrøtter sånn helt uten videre. Så noen boller er helt på sin plass, Lillelou!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Nesna,Mesna, det er vel nesten det samme det,vel. ;)

Velkommen i lobbe-klubben! :perebrus:

Synger de julesangene med gammel tekst i kirka di? Sist gang jeg var i kirka i forbindelse med jula, ble jeg ganske skuffa- for de sang nemlig "oppdaterte" utgaver av gamle travere. :sur:

Hva går vel ikke kommende generasjoner ikke glipp av hvis de ikke får synge "her kommer dine armer små" og "ti gleder seg i Jerusalem"? Skikkelig nedtur,syns jeg. :sjarmor:

Jeg har alltid sett for meg sånne dukkearmer som kom flytende mot meg i lufta,og lurt skrekkelig på HVEM de ti som gledet seg i Jerusalem egentlig var. :sjenert:

Nå har vi vært en skikkelig gørrkjedelig runde på OBS bygg på Lade for å kikke på kapp-og gjærsag, og så handla vi litte bitt mat. Blant annet en skikkelig vond fiskepudding som fikk æren av å bli spist av Pinny etter hvert som vi ga den opp.

Lillesøstra mi, som er på vei hjem fra USA snart,og som skal begynne å studere, truer med å velge Oslo i stedet for Trondheim. :sur:

Vi har en bror og en liten niese som er tre år gammel som bor der,så det er delvis derfor hun vil dit. Jeg,på min side, prøver å friste med det flotte lokale studentmiljøet og med Pinny,øff kørs. :sjarmor:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med i "lobbeklubben",bare så dere vet det. Mener å huske at jeg har hatt alle typene. Først med bare gummisåle - uten kant, så et par kjempeglatte med rød såle og kant, og så et par med blå kant og mønster under. Måtte skli sidelengs på dem.

Tror faktisk jeg har de siste ennå, ett eller annet sted. Sannsynligvis ligger de hos mine foreldre hvis det ikke har vært Stor Ryddeaksjon der i gården.

Dessuten hadde min mor Nesnalobbstøvletter med bare ullsåle. De var kjempegode. Pleide mase meg til å låne dem mens mor og jeg enda brukte samme skonummer. (Jeg vokste litt til ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hiihiiihii, da har faktisk alle som har vært her inne så langt hatt Nesnalobber.... :hoppe::hoppe::hoppe:

Selvsagt er de uten lobbe-erfaring hjertelig velkommen,de også :hjerte:

Nå driver vi og prøver å brenne opp julelysene.Like i or not-jula skal nemlig ut denne uka! Vurderer å la de røde prismene som ligger i den ene vinduskarmen,sammen med hvite telysholdere i keramikk med små hull i (får snølykt-effekt-de er kjempefine) ,samt stjernelyspynten (fra IKEA) være framme en stund til-jeg kan jo kalle det "vinterpynt"? I hvertfall til jeg finner noe annet å dekorere med. :)

Ute på stua smeller det igjen. Jeg har en skytegal kjæreste.Men dette spillet er på langt nær så bråkete som det forige, eller kanskje det bare er jeg som begynner å bli døv? Litt rødvin er fin "motgift". :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for nesnalobbklubben! :flagg: Må bare tilføye at vi kalte dem bare "labba". Jeg har ikke nedlatt meg til å ha slike med brun såle, det var nemlig litt skammelig. Har ellers hatt både hvite og grå, røde og blå (Heisann, et lite fint nesnalobbdikt!)

Det var godt De Hellige Tre ikke hadde seksuelle motiver i drømmen din! På den annen side, de var kanskje ganske sexy? Lange kapper og stort skjegg... :kline:

Over til noe annet. Hva er dette????: :fred: Den heter "fred", men blir det fred av å kjøre i et lite, grønt tog og denge løs med en pinne????

Hadde god, råflott middag. Orket bare ikke rester. Blir vel blakk snart... :sjokkert:

A propos julesanger: Hva med "...vi klapper i hendene :/ så glad er vi, så glad er vi...." Føler at jeg er den eneste som synger riktig på juletrefester (skrekk og gru, jeg hater juletrefester), og ALLE ser rart på meg. Jeg vil oppdra Nasjonen til å synge riktig!!!

Tror vi skal se bellmannprogram på TV nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så fint svar i dagboken min Lillelou. Godt å vite at du er med meg :klem:

Gratulerer med ny dagbok, og ny avatar. Litt trist at du ikke lengere er naboen min, men jeg skal da klare å komme meg inn hit allikevel :)

Når du begynner å jobbe igjen skal jeg komme å være snill kunde. Det går så fint så :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

kjære Bustetroll og Corazon :klem::hjerte:

Nå sitter jeg også og ser Bellman-programmet. Jeg tror nok jeg liker det. Fikk med meg størstedelen av en dokumentar som gikk i romjulen også, og er sjeleglad for at jeg ikke er fattig kunstner på 1700tallet.

Jeg har vært fascinert av Bellman siden jeg var liten,men heldigvis på en ganske naiv måte- jeg visste ikke hvilke tekster jeg EGENTLIG gikk rundt og sang. :rodme:

Gleder meg til å se deg i butikken igjen,Bustetroll! :)

Aner ikke hva det er med den pinneviftende grønne saken,Corazon.Noen av smileyene er for meg et stort mysterium, det må jeg innrømme.

Skal heller ikke på en eneste juletrefest i år,og det er jeg glad for,ettersom de pleier å ha ganske stramt opplegg,og som den lille opprøreren jeg er,får jeg krampe av stramt opplegg.

Nå skal jeg se hvordan det går med Bellman!

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det er det :)

Snart kommer venninne M med sin lille sjarmør på besøk. Gleder meg. Også må jeg få tid til å lese litt i Da Vinci Koden før hun kommer :) Den var så spennende i går at jeg knapt hadde tid til å sove ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hørtes veldig koselig ut med besøk :hjerte:

Jeg skal snart knø meg ut for å gå tur med Pinny-min nye teori er at det er kjempedeilig å gå lang tur,og så komme hjem og dusje etterpå.I dag finner jeg ut om den teorien holder vann.

Og så tenkte jeg å få r*** i gir og trimme på ballen.Sånn.Nå har jeg skrevet det, så da er jeg på en måte forpliktet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...