Gå til innhold

lous lille gledesbok


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Jeg er en gledespike og dette er min dagbok!

:pippi: Velkommen til gamle og nye venner! :pippi:

Klokka har så vidt passert midnatt,og et nytt år ligger foran oss med blanke ark. Mitt ønske er at det må bli et år fyllt av gode minner for oss alle sammen- få tårer,men mye latter.

Herved erklærer jeg nydagboka for åpnet,og byr på pærebrus til alle:

:perebrus::perebrus::perebrus::perebrus::perebrus:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Velkommen, pusla!

Godt å se deg i nydagboka! Ta for deg av pærebrusen. :sjarmor:

Har drukket noen glass vin og champagne,og begynner nå å se livet "i relieff" som min kjære liker å si. Bruker ALDRI å ha nyttårsforsett,men her er lista for i år:

* Bruke mer lebestift

* Gå laaange turer i høyt tempo med Pinny

* Begynne å spille igjen (dvs. få fatt i bue,samt naiv og billig lærer,det bor en eminent cellist inni meg et sted.... :sjarmor: )

* Ha et skikkelig fint år

En ikke uoverkommelig liste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Kake er på sin plass,og da byr jeg på:

Charmina sin favorittkake

1 pk sitrongele

1 boks fløte

epler

(eller annen frukt du liker veldig godt)

mandariner (hermetiske fungerer fint)

nøtter som du liker

1 stor plate melkesjokolade

Kok gele og sett den til avkjøling.

Når den er sånn passe tykk (må bare være tykk ikke fast.)begynner du å hakke opp eplene i passe biter (jeg pleier å bruke ca 3 - 4 stk, gjærne litt sure ),hakker opp så mye nøtter som du ønsker oppi og hakker også opp sjokoladen.

Bruk en rund kakeform. Kle bunnen med plastfolie sånn at den bare dekker bunnen og ikke sidene. Ta ut bunnen , kle med plast og sett bunnen på igjen. I bunnen legger du eventuelt noen oppskårete jordbær eller annet som du vil skal vises på toppen. Men når det ikke er sesong for slike bær bruker jeg bare noen av mandarinbåtene. De må være tørket av.

Pisk fløten til krem med bittelitt sukker oppi.

Så blander jeg frukt,nøtter og sjokolade sammen oppi en stor bolle.

Bland krem og gele og ha oppi. Bruk en stor sleiv og bland alt sammen.

Hell det så oppi formen og sett det i kjøleskapet ca 3 timer til det er stivt.

Når du nå tar den ut skjærer du med en spiss kniv langs kanten. Hvelv den på kakefatet og åpne formen. Nå er det bare å dra av plasten og kaken ser kjempefin ut! Pynt med litt frukt!

Smaker himmelsk og er den enkleste kake å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bok,....men....jeg savner deg i A-E nabolaget :grine: . Synes godt du kunne "misforstått alfabetet" i år også ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Så var det 1 januar,gitt.

Tradisjonelt en dato jeg liker usedvanlig dårlig; Desember er slutt,jula er bleik og dau,og juletreet er ikke hva det en gang var. Ikke har jeg lyst på småkaker heller,merkelig nok. :sjenert:

Blakke er vi også. ;)

Men folkens, selv om januar-mars egentlig er minst 6 måneder, får vi bite tennene sammen og kose oss så godt vi kan! Her inne serveres det ihvertfall kanelboller,varm sjokolade og/eller rødvin når som helst.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ ja, 1. januar er absolutt en litt småkjip dag. Men i morra blir det enda verre for da er det jobb igjen :forvirret: . Nyttårshopprennet ble heller ikke det samme da de har sendt hjem han jeg heier mest på, stakkars :tristbla: .

Men det gjelder å kose seg likevel, det har du jaffal rett i Lillelou!!! Også synes jeg du hadde fine nyttårsforsetter, man skal ikke lage seg for høye mål heller.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne serveres det ihvertfall kanelboller,varm sjokolade og/eller rødvin når som helst.

Varm sjokolade? Nam! Kanskje ikke akkurat nå når jeg nettopp har spist middag, men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gledesboken!!! Puh, jeg tålte ikke pærebrusen.... :forvirret:

La oss bli enige om å ikke gjøre januar til en kjip måned, vi koser oss her inne med alt du har å by på når regningene strømmer inn og snøen laver ned!

:enig::enig::enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Sånn,ikke mer pærebrus på deg på en stund nå,Corazon. :ler:

Velkommen i nyboka! :klem:

Jamuar skal langt fra bli noen traurig måned, det er mitt mål. Har man det fint, går tida så mye fortere også, og plutselig har det blitt vår,og små grønne tuster dukker atter opp. :)

*fablefable*

Holder på å lage seinmiddag, og i dag blir det kalkunbryst. Er litt skeptisk, for det ser ut som det er marinert i grillkrydder *grøss*, men vi blir vel mette,tenker jeg.

Nå er det tilbake til hverdagskosten igjen, med skrapt konto og store regninger denne måneden blir det mye pytt i panne,går jeg ut fra, men det er jo godt. :)

Må gå og sjekke det tvilsomme kalkunbrystet og hytte litt mot naboer som FORTSATT smeller raketter.

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så enstemte dere var da! ;) Mulig dere har rett, men så lenge jeg aldri har smakt det skal jeg ikke uttale meg. Jeg har akkurat spist macaroni med grillkrydder og ketchup og det er jaffal godt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Av og til er grillkrydder hlt på sin plass, pusla,men det var det IKKE på denne kalkunen her. Den var rett og slett tvilsom. :ler:

Heldigvis var vi kjempesultne,så den gled ned.

Nå skal jeg se litt på "Fire bryllup og en gravferd" og det til tross for at jeg har sett den en 6-7-8 ganger før og kan den omtrent utenat. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am back :sjarmor:

Mannen er på jobb og jeg er hjemme alene i dag for første gang på lenge. Faktisk litt godt, selv om jeg gruer litt for et par telefoner jeg må ta i dag, men det er vel bare å gjøre det og få det overstått.

Og i morgen kommer venninne M på besøk med sin lille gullklump og det gleder jeg meg veldig til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...