Gå til innhold

Hva er EN god grunn for å gifte seg som mann?


MrMannmansen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

 Alternativet er selvsagt å la være å stifte familie. 

 Anonymkode: a262a...9c1

den som intet  våger, intet vinner. :tommelopp2:

Anonymkode: 43d8e...134

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MrMannmansen skrev (På 19.3.2023 den 0.41):

Skilsmisse er vanligere enn å holde sammen.

Premisset er jo feil her.

Som det påpekes så er det vanligere å holde sammen enn å skille seg.
40% skilsmisse ble nevnt, men dette er toppårene - og for de som gifter seg nå er raten lavere. Så vi er på vei mot at bare 1/3 skiller seg.

Det er fortsatt en del - og jeg er en av dem....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Abendstern said:

Giftemål gir kun mening h is begge er svært kristne. For ateister er giftemål kun svindel.

Hvem svindler hvem her, om jeg tør spørre?

Anonymkode: 44aa4...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abendstern
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvem svindler hvem her, om jeg tør spørre?

Anonymkode: 44aa4...c78

Den med minst penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvem svindler hvem her, om jeg tør spørre?

Anonymkode: 44aa4...c78

Abendstern skrev (1 minutt siden):

Den med minst penger

Neppe. Ekteskap er en avtale om forsørgelse og arv, som begge kjenner til ved inngåelse av ekteskap.
Mange menn søker makt over partneren ved å være forsørger, og vil at den andre tar seg av oppgaver hjemme - helst uten å ha lønnet arbeid, evt. en deltidsstilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrMannmansen skrev (På 19.3.2023 den 1.53):

Jeg er det ikke på den måten. Vet ikke helt om jeg klarer å forklare det, men jeg ser på familie som hellig. Jeg er ikke religiøs, men å sette barn til verden er høyere enn noe annet. Hvis en kvinne bærer frem mitt barn så setter jeg barnet høyest, så moren også meg selv og jeg forventer i det minste at hun setter barnet høyere enn seg selv. Og hva er det beste for barnet? Jo å bli. 

Hvor mye erfaring har du med lange forhold?

Anonymkode: 25de7...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du har så mye problemer med deg selv som du åpenbart har, så er du ikke klar for et forhold. Du må like deg selv før du kan stole på at noen andre liker deg.

Anonymkode: abded...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dame vil vel inngå en pakt om å holde sammen fordi du er ensom. Du vinner damer på å utlyse selvtillit, romantikk og åpne flere dører for kvinnen - ikke å prøve å fange henne.

Anonymkode: abded...274

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen god grunn til å gifte seg verken som kvinne eller mann. Kjærligheten kan ikke garanteres. Og absolutt ingen burde være økonomisk avhengig av en annen, eller dele økonomiske byrder med en annen.

Anonymkode: abded...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrMannmansen skrev (På 19.3.2023 den 1.12):

Det å bli sammen med noen som allerede har barn er for meg uaktuelt. Dersom jeg skulle blitt alenefar måtte jeg kanskje ta stilling til det på nytt.

Greia er at jeg trenger hun jeg velger å få barn med kommer til å være nødt til å love meg at hun blir med meg til alle barn vi har sammen er 20 år. Kan hun ikke love det så tar jeg ikke sjansen. Hvis hun går med på det så holder jeg henne til det. Om hun skulle bryte sitt ord hadde jeg tatt det svært alvorlig. Det er utilgivelig i min bok. Jeg vil ikke en gang forestille meg det. 
Hvordan skulle jeg forklart det til mine barn?

Når det kommer til rettigheter så har jeg inntrykk av at kortene er stokket i mot meg og om moren er villig til å lyve så er det ikke mye jeg skulle ha sagt.

Dette er et usunt behov for kontroll du driver med her!! Du ser det åpenbart ikke selv? Ja, det er forferdelig skummelt at vi ikke har noen garantier her i livet. Men slik er det for oss alle. Vi vet ikke heller om vi lever de 20 årene ekstra. Alt kan være over i morgen. Men prognosene for et godt og sunt ekteskap øker jo, når du og partneren er gode med hverandre og respekterer hverandre. Viser kjærlighet og godhet. Det er gode nok grunner i seg selv for å gifte seg - feire kjærligheten og romantikken! I tillegg har man flere juridiske rettigheter. Men du vil aldri beholde en kone ved å drive med kontroll, det er helt sikkert. 

Jeg sitter her selv med en gigantisk kjærlighetssorg etter å bli forlatt av min samboer. Hva kan man gjøre 🤷‍♀️ Det er dessverre en del av livet for mange. Jeg gir aldri opp kjærligheten og vil gifte meg en dag! Jeg tror det også hjelper å bruke god tid på å bli kjent før man inngår et forhold for å bli kjent med ulike sider til vedkommende og om man passer sammen. Der feilet vi på alle områder. 

Anonymkode: 4b81d...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...