Gå til innhold

Hva er EN god grunn for å gifte seg som mann?


MrMannmansen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MrMannmansen skrev (Akkurat nå):

Ja ekteskap må baseres på tillit, men statistikk sier jo noe om sannsynlighet også. Nå vet ikke jeg hva tallene er i Norge, men i USA er 80% av skilsmisser initiert av kvinnen i forholdet. Hvorfor? Vet at menn i USA har enda verre rettigheter en her i Norge siden kvinner får halvparten av alt han eier der borte så det kan jo forklare hvorfor. Eller er det en annen grunn?

Det er ikke en menneskerett å tvinge noen til å bli i et ekteskap om de ønsker ut. Om tallene dine stemmer, sier det noe om at kvinner oftere ikke er lykkelige i ekteskapet enn menn. Om du ønsker at din kone skal ta vare på hjemmet og barna, mens du jobber, er det rett og rimelig at hun får halvparten. Om dere begge jobber utenfor hjemmet, er en skjevdeling rimelig ettersom hvem som tjener/eier mest. Jeg synes som sagt ikke du skal gifte deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrMannmansen skrev (5 minutter siden):

Ja ekteskap må baseres på tillit, men statistikk sier jo noe om sannsynlighet også. Nå vet ikke jeg hva tallene er i Norge, men i USA er 80% av skilsmisser initiert av kvinnen i forholdet. Hvorfor? Vet at menn i USA har enda verre rettigheter en her i Norge siden kvinner får halvparten av alt han eier der borte så det kan jo forklare hvorfor. Eller er det en annen grunn?

Det jeg har skrevet om i tråden. 

Menn er ofte mer lojale mot valg av partner på en måte, men den lojalitet mot valget de har tatt angående partner blir ofte en hvilepute. De tar forhold og partner forgitt, og ivaretar ikke forhold og partner. Tror det er unødvendig. Da ender de opp med å bli forlatt, av kone som har "mast" veldig irriterende for dem over år. De tok ikke til seg at deres kone med stadig økende fortvilelse forsøkte å formidle noe viktig til dem, til kona ga det opp. Ga opp tro og håp om løsning, ga opp tro på mannen, og ga forholdet opp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helene1982 said:

Det er ikke en menneskerett å tvinge noen til å bli i et ekteskap om de ønsker ut. Om tallene dine stemmer, sier det noe om at kvinner oftere ikke er lykkelige i ekteskapet enn menn. Om du ønsker at din kone skal ta vare på hjemmet og barna, mens du jobber, er det rett og rimelig at hun får halvparten. Om dere begge jobber utenfor hjemmet, er en skjevdeling rimelig ettersom hvem som tjener/eier mest. Jeg synes som sagt ikke du skal gifte deg.

Jeg har ikke i nærheten av antydet at jeg skal tvinge noen til noe som helst og jeg definitivt ikke spurt om du synes jeg burde gifte meg eller ikke så det er ingen grunn til å repetere deg selv. Din mening betyr faktisk ingenting for meg. At kvinner får halvparten av alt mannen eier sier det jo seg selv at det finner kvinner som finner rike menn og gifte seg med kun for å ta halvparten i et skilsmisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrMannmansen skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke i nærheten av antydet at jeg skal tvinge noen til noe som helst og jeg definitivt ikke spurt om du synes jeg burde gifte meg eller ikke så det er ingen grunn til å repetere deg selv. Din mening betyr faktisk ingenting for meg. At kvinner får halvparten av alt mannen eier sier det jo seg selv at det finner kvinner som finner rike menn og gifte seg med kun for å ta halvparten i et skilsmisse.

Jeg var ikke klar over at overskriften i tråden ikke var rettet til meg. jeg har ingen forventning om at min mening er viktig men vi er i et debattforum der du har laget en tråd der du spør om innspill, som jeg forstår nå ikke var rettet mot meg,

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helene1982 said:

Jeg var ikke klar over at overskriften i tråden ikke var rettet til meg. jeg har ingen forventning om at min mening er viktig men vi er i et debattforum der du har laget en tråd der du spør om innspill, som jeg forstår nå ikke var rettet mot meg,

Kult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, MrMannmansen said:

Skilsmisse er vanligere enn å holde sammen. Løftene betyr ingenting. Hun kan dra over natta og ta med seg barna. Kvinner trenger ikke menn til noe. Sperm kan kjøpes på butikk. 
Mitt største ønske er å stifte familie og forsørge kone og barn, men i denne tiden virker det mer som en naiv og fjern drøm. Mitt største mareritt er å få barn med noen som plutselig ikke vil ha meg mer.

Når oddsen er så sykt stor for at valget om å få barn og gifte seg blir et mareritt og ikke en drøm, hvorfor ta sjansen? 
Hvilke alternativer finnes?

Jeg har lyst til å svare på innlegget ditt. Jeg er en voksen gift kvinne. 

Du har helt rett i at kvinner ikke egentlig trenger menn. Ikke til beskyttelse, ikke økonomisk og ikke til å befrukte henne. Så da må du gi henne noe annet. 

Du må være hennes beste venn. Du må være flink til å kommunisere. Du må ta din del av husholdet. Du må være smart - det behøver ikke å være formell utdannelse - men du må kunne bruke vettet ditt. Du må kunne ta godt vare på deg selv - hygiene, egne hobbier og venner, kognitive egenskaper. 

Klarer du dette vil en kvinne bli hos deg. Om du har valgt riktig kvinne. For du må finne ut om dere ønsker det samme. 

Å finne en kvinne som vil la seg forsørge vil bli vanskelig. Om du finner en kvinne som tenker det holder at du bare holder henne og barna i live, er ikke det den riktige kvinnen for deg. 

Du må ha såpass med penger at det kompenserer for at hun gir opp alle goder hun kunne ha hatt i jobb. For du kan gå og du kan dø.

Du må selvsagt betale henne ei god årslønn - 800 000 etter skatt. Helst mer. Du må forsikre henne og spare pensjon til henne. Du må også betale for at hun skal kunne bruke sine kognitive evner. 

Ønsker hun å investere. Betal. Ønsker hun å lære språk. Betal. Ønsker hun å lære å programmere. Betal. Ønsker hun å reise. Betal. Ønsker hun utvikle en hobby hun har. Betal. Det kan være alt fra kunstmaling, yoga, hest, hva som helst. Men du må betale. 

Skal du ha en kvalitetsdame som blir hos deg må du ha skikkelig med penger å kompensere henne med. 

 

Min mann og jeg er lavtlønte og er bestevenner. Jeg blir hos han, for han respekterer meg og seg selv. Så enkelt, så vanskelig. 

Anonymkode: 1fa11...b6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har lyst til å svare på innlegget ditt. Jeg er en voksen gift kvinne. 

Du har helt rett i at kvinner ikke egentlig trenger menn. Ikke til beskyttelse, ikke økonomisk og ikke til å befrukte henne. Så da må du gi henne noe annet. 

Du må være hennes beste venn. Du må være flink til å kommunisere. Du må ta din del av husholdet. Du må være smart - det behøver ikke å være formell utdannelse - men du må kunne bruke vettet ditt. Du må kunne ta godt vare på deg selv - hygiene, egne hobbier og venner, kognitive egenskaper. 

Klarer du dette vil en kvinne bli hos deg. Om du har valgt riktig kvinne. For du må finne ut om dere ønsker det samme. 

Å finne en kvinne som vil la seg forsørge vil bli vanskelig. Om du finner en kvinne som tenker det holder at du bare holder henne og barna i live, er ikke det den riktige kvinnen for deg. 

Du må ha såpass med penger at det kompenserer for at hun gir opp alle goder hun kunne ha hatt i jobb. For du kan gå og du kan dø.

Du må selvsagt betale henne ei god årslønn - 800 000 etter skatt. Helst mer. Du må forsikre henne og spare pensjon til henne. Du må også betale for at hun skal kunne bruke sine kognitive evner. 

Ønsker hun å investere. Betal. Ønsker hun å lære språk. Betal. Ønsker hun å lære å programmere. Betal. Ønsker hun å reise. Betal. Ønsker hun utvikle en hobby hun har. Betal. Det kan være alt fra kunstmaling, yoga, hest, hva som helst. Men du må betale. 

Skal du ha en kvalitetsdame som blir hos deg må du ha skikkelig med penger å kompensere henne med. 

 

Min mann og jeg er lavtlønte og er bestevenner. Jeg blir hos han, for han respekterer meg og seg selv. Så enkelt, så vanskelig. 

Anonymkode: 1fa11...b6c

hvorfor skal jeg være et sted jeg ikke trengs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MrMannmansen said:

hvorfor skal jeg være et sted jeg ikke trengs? 

Om du ikke ser hvilke fordeler mennesket har ved å danne par får du jo bare la være. Behøver du noen som er avhengige av deg får du kjøpe deg en hamster. 

Anonymkode: 1fa11...b6c

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner flest er omtenksomme, skjønne og gjør oss til bedre mennesker 

Gifte menn er lykkeligere og har mye bedre helse enn enslige.

Man kan få barn under stabile forhold.

De fleste ekteskap varer livet ut.

Selv om forholdet surner og man blir skilt, så har man fått med seg de bra årene.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrMannmansen skrev (6 timer siden):

Skilsmisse er vanligere enn å holde sammen. Løftene betyr ingenting. Hun kan dra over natta og ta med seg barna. Kvinner trenger ikke menn til noe. Sperm kan kjøpes på butikk. 
Mitt største ønske er å stifte familie og forsørge kone og barn, men i denne tiden virker det mer som en naiv og fjern drøm. Mitt største mareritt er å få barn med noen som plutselig ikke vil ha meg mer.

Når oddsen er så sykt stor for at valget om å få barn og gifte seg blir et mareritt og ikke en drøm, hvorfor ta sjansen? 
Hvilke alternativer finnes?

Greie at det blir veldig vanskelig å bare stikke når man er gift og spesielt når man har barn. Det tar tid. Så hvis du vil det du skriver er det lurt å gifte seg.

Anonymkode: 98590...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kona di dør, kan du sitte i uskifta bo.

Anonymkode: af232...6d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MrMannmansen skrev (8 timer siden):

Skilsmisse er vanligere enn å holde sammen. Løftene betyr ingenting. Hun kan dra over natta og ta med seg barna. Kvinner trenger ikke menn til noe. Sperm kan kjøpes på butikk. 
Mitt største ønske er å stifte familie og forsørge kone og barn, men i denne tiden virker det mer som en naiv og fjern drøm. Mitt største mareritt er å få barn med noen som plutselig ikke vil ha meg mer.

Når oddsen er så sykt stor for at valget om å få barn og gifte seg blir et mareritt og ikke en drøm, hvorfor ta sjansen? 
Hvilke alternativer finnes?

Er vel økonomisk fornuftig helt til en skilles🤦‍♂️

Personlig synes jeg det er altfor risikabelt å gifte seg. Om du hopper ut fra et helikopter med beskjed om at fallskjermen åpner seg i 50% av tilfellene. Ville du gjort det? I USA har en mange eksempler på at mannen sitter ribbet igjen, uten penger og barn. Alternativer er å lene som samboere, eller særboere uten innblanding fra staten. Husk samboeravtale! 

Anonymkode: 2aaff...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er vel økonomisk fornuftig helt til en skilles🤦‍♂️

Personlig synes jeg det er altfor risikabelt å gifte seg. Om du hopper ut fra et helikopter med beskjed om at fallskjermen åpner seg i 50% av tilfellene. Ville du gjort det? I USA har en mange eksempler på at mannen sitter ribbet igjen, uten penger og barn. Alternativer er å lene som samboere, eller særboere uten innblanding fra staten. Husk samboeravtale! 

Anonymkode: 2aaff...4ae

Eller man kan være singel. Man MÅ ikke være i et forhold.

Anonymkode: d10f4...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrMannmansen skrev (8 timer siden):

Jeg setter ikke barn til verden hvis jeg ikke er bombesikker på hva jeg synes om henne. Valget er permanent så det er ikke noe poeng for meg å tenke på hva hvis. Man kan få til alt man bestemmer seg for. Du møter ikke noen og faller for dem når du er gift med mindre du innser inne ønsker å møte noen andre. Du setter deg ikke i de situasjonene. Med andre ord, det er ikke en bekymring jeg har. Mitt problem, som andre var inne på i tråden her er min tillit til andre. 
 

statistisk sett så er det best å bli. Selvfølgelig ikke alltid. 

Er det ikke noe med at hvis du har mye penger så vil du miste veldig mye hvis hun vil skille seg av det du har jobbet hardt for å få. Eller tar jeg feil? 

Anonymkode: 177bb...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gifte menn lever betraktelig lenger enn ugifte menn

Anonymkode: 16ce6...f9b

Muligens, men det er ikke nødvendigvis positivt. «Det er ikke lengden, men hva du gjør med det som betyr noe» 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gifte seg øker barrierene for samlivsbrudd. Man tenker seg flere ganger om, man ser ting an lengre og man er villig til å gi mer for å få samlivet til, som igjen øker sjansene betydelig for at dere får det til å fungere sammen i lengden.

For å si det slik. Det ender ikke i samlivsbrudd pga en filleting eller to. 

I tillegg byr ekteskap på rettigheter som kan være godt å ha med seg uansett hvordan ting går. 

Ekteskap er en høyere sikkerhet, men helt 100% sikker kan du aldri være. Og velger du singelhet fordi du er redd for samlivsbrudd så taper du iallfall hvis drømmen er kone og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, MrMannmansen said:

Mitt største mareritt er å få barn med noen som plutselig ikke vil ha meg mer.

Som plutselig ikke vil ha deg mer? 

Da ser jeg for meg et sånn klassisk forhold hvor dama i flere år forsøker å få mannen til å bidra mer i Familien AS, etter hvert gir hun opp og bestemmer seg for at hun blir lykkeligere alene. Mannen skjønner ikke bæret, for hver gang kona har "maset" har han kanskje skjerpet seg i en uke eller 2. Kona gidder ikke lenger, mens mannen lurer på hvorfor dama "plutselig" ikke vil være med ham mer.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, MrMannmansen said:

Skilsmisse er vanligere enn å holde sammen. Løftene betyr ingenting. Hun kan dra over natta og ta med seg barna. Kvinner trenger ikke menn til noe. Sperm kan kjøpes på butikk. 
Mitt største ønske er å stifte familie og forsørge kone og barn, men i denne tiden virker det mer som en naiv og fjern drøm. Mitt største mareritt er å få barn med noen som plutselig ikke vil ha meg mer.

Når oddsen er så sykt stor for at valget om å få barn og gifte seg blir et mareritt og ikke en drøm, hvorfor ta sjansen? 
Hvilke alternativer finnes?

I mitt hode så er giftemål generelt sett en dårlig deal som mann

Anonymkode: 45cc0...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...