Arkana Skrevet 14. juni 2023 #261 Del Skrevet 14. juni 2023 Ctrl skrev (9 timer siden): Har stusset veldig på vinduene på "soverommene", for det kan umulig være godkjente soverom. Men jeg tror ikke det er "soverom" i navnets rette betydning. Det kalles kanskje sovealkove (elr lignende) da det er direkte innsyn fra oppholdsrommet og ikke har vanlig dør, og er sådan ikke underlagt krav om vindu som rømningsvei. Jeg tror ikke noen av dem kan være godkjente som soverom/rom til varig opphold. Som du selv sier tilfredsstiller de ikke krav til rømningsvei, men jeg er også usikker på om de er store nok (minimum 15 kubikk, som vel skulle tilsi ca 6,5 kvm?). Selv det største rommet har jo bare så vidt plass til en dobbeltseng (som dekker litt av døråpningen). I salgsannonsene står det imidlertid at hyttene har to soverom, så da lurer jeg veldig på om det er andre krav til hytte eller om de rett og slett lyver? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #262 Del Skrevet 14. juni 2023 (endret) Dagens episode: Spoiler Konkurranse med oppredning av seng med Aina som programleder. Hele settingen virket rar. Men så skjønte jeg hvorfor når Halvor Bakke kom som gjestedommer. Det så ut som at Aina fikk møte sin barndomshelt. Hun holdt på å sluke han rå med øynene. Jeg hadde ikke tenkt på det før jordy i to innlegg over skrev at Aina har sørget for hun hadde mistet respekt for interiørfaget, for jeg kan relatere til det samme. Og dagens konkurranse satt prikken over i'en på det. Det er mulig det er jeg som er harry og vulgær, men for meg fremstår interiøreksperter som pompøse og selvhøytidelige rundt interiør, der de overvurderer hvor mye kunnskap de har på feltet. Et felt hvor individuell subjektivitet, smak og behag har alt å si. Om "eksperten" heter Aina eller Halvor betyr visst ingenting. Det er samme ulla. Halvor mente før dømmingen at en fin oppredd seng burde ha kaffekopper og lys på senga, og at senga måtte være strøket siden det var så magisk å legge seg i nystrøken seng. Altså, hvem i alle dager stryker sengelakene, dyner og tepper? Og hvor mange har egentlig kaffekopper og lys i senga, eventuelt hvor praktisk er det? Om det er fint eller ikke... Jeg kaller det malplassert rot. Fader så forbanna jeg ville blitt om jeg måtte ha lempet bort kaffekopper, lys og pynt hver eneste gang jeg la meg. Det blir som om at jeg måtte rydde bort tallerken, bestikk, vinglass og duk fra dolokket hver gang jeg må på do. Mulig jeg hadde gjort ifra meg i hagen da... 🥴 Så hvilken seng var egentlig finest oppredd? Vel, Halvor tok en "Aina" i dømmingen sin. Selv om han først mente at en fin oppredd seng burde ha kaffekopper og lys, så valgte han den ene senga som ikke hadde det blant senger som hadde det. Og vinneren vant fordi det var så "lunt" og "ton-i-ton", som virker å være to av svært få uttrykk og smaker å dømme interiør utifra. Men må virkelig alt være lunt og ton-i-ton? Nei. For all del, Heidi og Patrick som vant fikk det greit til. Var de virkelig best? Aner ikke, men jeg synes ikke det. Og alle mener forskjellig. Som igjen viser at interiørfaget er oppskrytt og gjør at hele konkurransen blir tullete å gi ut premier på. Skulle man hatt en fair konkurranse så burde den hatt innledningen: "Re opp sengen slik Halvor Bakke liker det, selv om det er umulig å vite hva hans skiftende mening er, og ikke hvordan du liker det". Dagens rant fra meg. Endret 14. juni 2023 av Ctrl 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 14. juni 2023 #263 Del Skrevet 14. juni 2023 Ctrl skrev (54 minutter siden): Dagens episode: Skjul innhold Konkurranse med oppredning av seng med Aina som programleder. Hele settingen virket rar. Men så skjønte jeg hvorfor når Halvor Bakke kom som gjestedommer. Det så ut som at Aina fikk møte sin barndomshelt. Hun holdt på å sluke han rå med øynene. Jeg hadde ikke tenkt på det før jordy i to innlegg over skrev at Aina har sørget for hun hadde mistet respekt for interiørfaget, for jeg kan relatere til det samme. Og dagens konkurranse satt prikken over i'en på det. Det er mulig det er jeg som er harry og vulgær, men for meg fremstår interiøreksperter som pompøse og selvhøytidelige rundt interiør, der de overvurderer hvor mye kunnskap de har på feltet. Et felt hvor individuell subjektivitet, smak og behag har alt å si. Om "eksperten" heter Aina eller Halvor betyr visst ingenting. Det er samme ulla. Halvor mente før dømmingen at en fin oppredd seng burde ha kaffekopper og lys på senga, og at senga måtte være strøket siden det var så magisk å legge seg i nystrøken seng. Altså, hvem i alle dager stryker sengelakene, dyner og tepper? Og hvor mange har egentlig kaffekopper og lys i senga, eventuelt hvor praktisk er det? Om det er fint eller ikke... Jeg kaller det malplassert rot. Fader så forbanna jeg ville blitt om jeg måtte ha lempet bort kaffekopper, lys og pynt hver eneste gang jeg la meg. Det blir som om at jeg måtte rydde bort tallerken, bestikk, vinglass og duk fra dolokket hver gang jeg må på do. Mulig jeg hadde gjort ifra meg i hagen da... 🥴 Så hvilken seng var egentlig finest oppredd? Vel, Halvor tok en "Aina" i dømmingen sin. Selv om han først mente at en fin oppredd seng burde ha kaffekopper og lys, så valgte han den ene senga som ikke hadde det blant senger som hadde det. Og vinneren vant fordi det var så "lunt" og "ton-i-ton", som virker å være to av svært få uttrykk og smaker å dømme interiør utifra. Men må virkelig alt være lunt og ton-i-ton? Nei. For all del, Heidi og Patrick som vant fikk det greit til. Var de virkelig best? Aner ikke, men jeg synes ikke det. Og alle mener forskjellig. Som igjen viser at interiørfaget er oppskrytt og gjør at hele konkurransen blir tullete å gi ut premier på. Skulle man hatt en fair konkurranse så burde den hatt innledningen: "Re opp sengen slik Halvor Bakke liker det, selv om det er umulig å vite hva hans skiftende mening er, og ikke hvordan du liker det". Dagens rant fra meg. Skulle tro jeg hadde skrevet dette, er så enig i hvert eneste ord 👏 Bare fjas og fjolleri, og virker nesten som at de er tom for ideer om hvilke konkurranser de skal ha. Så siste episode tidligere i dag, og det føltes som den berømte dråpen når det gjelder dette programmet. Må ta med at hadde Aina kommet hjem til meg og begynt med noe "ton i ton", da hadde jeg kastet henne rett ut 😂 Får nervesammenbrudd av henne... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. juni 2023 #264 Del Skrevet 14. juni 2023 (endret) Ctrl skrev (2 timer siden): Dagens episode: Skjul innhold Konkurranse med oppredning av seng med Aina som programleder. Hele settingen virket rar. Men så skjønte jeg hvorfor når Halvor Bakke kom som gjestedommer. Det så ut som at Aina fikk møte sin barndomshelt. Hun holdt på å sluke han rå med øynene. Jeg hadde ikke tenkt på det før jordy i to innlegg over skrev at Aina har sørget for hun hadde mistet respekt for interiørfaget, for jeg kan relatere til det samme. Og dagens konkurranse satt prikken over i'en på det. Det er mulig det er jeg som er harry og vulgær, men for meg fremstår interiøreksperter som pompøse og selvhøytidelige rundt interiør, der de overvurderer hvor mye kunnskap de har på feltet. Et felt hvor individuell subjektivitet, smak og behag har alt å si. Om "eksperten" heter Aina eller Halvor betyr visst ingenting. Det er samme ulla. Halvor mente før dømmingen at en fin oppredd seng burde ha kaffekopper og lys på senga, og at senga måtte være strøket siden det var så magisk å legge seg i nystrøken seng. Altså, hvem i alle dager stryker sengelakene, dyner og tepper? Og hvor mange har egentlig kaffekopper og lys i senga, eventuelt hvor praktisk er det? Om det er fint eller ikke... Jeg kaller det malplassert rot. Fader så forbanna jeg ville blitt om jeg måtte ha lempet bort kaffekopper, lys og pynt hver eneste gang jeg la meg. Det blir som om at jeg måtte rydde bort tallerken, bestikk, vinglass og duk fra dolokket hver gang jeg må på do. Mulig jeg hadde gjort ifra meg i hagen da... 🥴 Så hvilken seng var egentlig finest oppredd? Vel, Halvor tok en "Aina" i dømmingen sin. Selv om han først mente at en fin oppredd seng burde ha kaffekopper og lys, så valgte han den ene senga som ikke hadde det blant senger som hadde det. Og vinneren vant fordi det var så "lunt" og "ton-i-ton", som virker å være to av svært få uttrykk og smaker å dømme interiør utifra. Men må virkelig alt være lunt og ton-i-ton? Nei. For all del, Heidi og Patrick som vant fikk det greit til. Var de virkelig best? Aner ikke, men jeg synes ikke det. Og alle mener forskjellig. Som igjen viser at interiørfaget er oppskrytt og gjør at hele konkurransen blir tullete å gi ut premier på. Skulle man hatt en fair konkurranse så burde den hatt innledningen: "Re opp sengen slik Halvor Bakke liker det, selv om det er umulig å vite hva hans skiftende mening er, og ikke hvordan du liker det". Dagens rant fra meg. Det sjukeste er at jeg har tenkt at Halvor Bakke hadde vært en bedre dommer i Sommerhytta, men nå er jeg neimen ikke sikker lenger. 😅 ALT i Sommerhytta handler om dommernes smak og derfor er det ikke lett å konkurrere om hytta for du aner ikke konkurransereglene. Smaken til dommerne er også i stadig forandring, det kan skje på sekunder. Og prøver du å tilpasse deg så skjer det enten at du ikke treffer helt på det du gjør fordi du mister deg og arbeidet ditt i tilpasningen eller du blir straffet for det av dommeren fordi din nye stil kræsjer med din gamle stil og den røde tråden ryker. Og hvorfor får jeg se mer av hvordan deltakerne tenker rundt det å re opp en seng og hvordan arbeidet utføres heller enn å se bygging av hytta!? 🤣 Overrasket over at vi var tilbake på 1 time snekkerhjelp. Så rart! Har vært 1 time hele sesongen bortsett fra forrige uke da Heidi og Patrick trengte litt ekstra mye hjelp og fikk 2 timer. Sikkert bare tilfeldig. 🏳 Endret 14. juni 2023 av Blåttvann 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyre Skrevet 14. juni 2023 #265 Del Skrevet 14. juni 2023 Usikker på om dette er personlig smak, men jeg er enig med Halvor i bedømming hans. Men, jeg syns det ble helt umulig å få en rettferdig konkurranse med kun 2 strykebrett som 2 av parene okkuperte. Men syns uansett Heidi var god og jeg skjønner at han prioriterte dem over kaffekoppene med rufsete teppe. Han var helt klart ute etter hotellfølelsen, og selv syns jeg det var helt ok. Synd at Petter ble dårlig 🥺 Liker så godt å se på Herman og Petter, syns alle kjærrsteparene har ganske lik dynamikk og liker så godt å få litt avbrekk fra typiske par som pusser opp med to kompiser som koser seg med oppussing. Håper far og sønn dynamikken er like god. Syns det virker som mye bra arbeid denne uka da, spent på å se endelig resultat! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mperle Skrevet 14. juni 2023 #266 Del Skrevet 14. juni 2023 Eli virket sånn passe fornøyd med gårsdagens jokerpremie😂 Anja som skrøt sånn over rød tråd med krom på rekkverk og bad i forrige uke og nå forteller Eli og Benjamin at de skal bytte ut rekkverket.. Heldigvis ikke så «feil» med krom på bad og vil tro de fortsatt klarer å please Anja på en eller annen måte med nytt design på rekkverk. Syns ellers det er vanskelig å se for seg hvordan flerbruksrommene blir så det blir spennende å se i morgen.. og ikke minst, se hvor i all verden deltakerne skal plassere blikkfangene sine..! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 14. juni 2023 #267 Del Skrevet 14. juni 2023 Så ikke fra start, og skjønte ingenting da Herman og Petter sa de var venner..? Er de ikke er par? 🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyre Skrevet 15. juni 2023 #268 Del Skrevet 15. juni 2023 Irja skrev (4 timer siden): Så ikke fra start, og skjønte ingenting da Herman og Petter sa de var venner..? Er de ikke er par? 🤔 Nei, de er to kompiser med kjærester/samboere/koner, Petter har barn og venter barn nummer to 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 15. juni 2023 #269 Del Skrevet 15. juni 2023 Syns Halvor virket med begeistret for seng 3 og 4 så jeg ble kjempe overrasket når han valgte seng nr 1. Spesielt siden han sa at de burde ha brukt dobbeltdyne osv. Føler at det hele var rigget og at de ønsket at Heidi og Patrick skulle vinne. Og at det kun var to strykebrett er jo bare det dummeste, blir jo ikke rettferdig. Etter denne sesongen, når man åpenbart kan se at noen får trøstehammer osv, så frister det overhodet ikke å melde seg på! Selv om det var den store drømmen før….😞 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2023 #270 Del Skrevet 15. juni 2023 Det var vel en artikkel i går hvor dommerne benektet at de delte ut trøstehammere (selvsagt må de benekte det), men for oss som ser på er det jo helt åpenbart. Hemsen som vant var jo ikke i nærheten av så fin eller gjennomført som de tre andre, det var virkelig milevis fra. Jeg skjønner at de gjør det for at konkurransen på overflaten skal virke mer spennende, men for min del blir det da bare tydeligere hvem de har tenkt at skal vinne. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 15. juni 2023 #271 Del Skrevet 15. juni 2023 Ctrl skrev (17 timer siden): Dagens episode: Skjul innhold Konkurranse med oppredning av seng med Aina som programleder. Hele settingen virket rar. Men så skjønte jeg hvorfor når Halvor Bakke kom som gjestedommer. Det så ut som at Aina fikk møte sin barndomshelt. Hun holdt på å sluke han rå med øynene. Jeg hadde ikke tenkt på det før jordy i to innlegg over skrev at Aina har sørget for hun hadde mistet respekt for interiørfaget, for jeg kan relatere til det samme. Og dagens konkurranse satt prikken over i'en på det. Det er mulig det er jeg som er harry og vulgær, men for meg fremstår interiøreksperter som pompøse og selvhøytidelige rundt interiør, der de overvurderer hvor mye kunnskap de har på feltet. Et felt hvor individuell subjektivitet, smak og behag har alt å si. Om "eksperten" heter Aina eller Halvor betyr visst ingenting. Det er samme ulla. Halvor mente før dømmingen at en fin oppredd seng burde ha kaffekopper og lys på senga, og at senga måtte være strøket siden det var så magisk å legge seg i nystrøken seng. Altså, hvem i alle dager stryker sengelakene, dyner og tepper? Og hvor mange har egentlig kaffekopper og lys i senga, eventuelt hvor praktisk er det? Om det er fint eller ikke... Jeg kaller det malplassert rot. Fader så forbanna jeg ville blitt om jeg måtte ha lempet bort kaffekopper, lys og pynt hver eneste gang jeg la meg. Det blir som om at jeg måtte rydde bort tallerken, bestikk, vinglass og duk fra dolokket hver gang jeg må på do. Mulig jeg hadde gjort ifra meg i hagen da... 🥴 Så hvilken seng var egentlig finest oppredd? Vel, Halvor tok en "Aina" i dømmingen sin. Selv om han først mente at en fin oppredd seng burde ha kaffekopper og lys, så valgte han den ene senga som ikke hadde det blant senger som hadde det. Og vinneren vant fordi det var så "lunt" og "ton-i-ton", som virker å være to av svært få uttrykk og smaker å dømme interiør utifra. Men må virkelig alt være lunt og ton-i-ton? Nei. For all del, Heidi og Patrick som vant fikk det greit til. Var de virkelig best? Aner ikke, men jeg synes ikke det. Og alle mener forskjellig. Som igjen viser at interiørfaget er oppskrytt og gjør at hele konkurransen blir tullete å gi ut premier på. Skulle man hatt en fair konkurranse så burde den hatt innledningen: "Re opp sengen slik Halvor Bakke liker det, selv om det er umulig å vite hva hans skiftende mening er, og ikke hvordan du liker det". Dagens rant fra meg. Halvor Bakke liker faktisk mørke farger, helst sort dersom han skal følge egen smak, så jeg ble veldig overraska over at de vant😂 Så det er en veldig skiftende mening, ja😆 For meg som elsker lyse farger og spesielt lyst sengetøy hadde saken vært klar, men for en som i utgangspunktet liker mørke farger så er det litt snodig.. Jeg prøvde forøvrig å drikke kaffe i senga for litt siden, det er langt ifra hyggelig😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2023 #272 Del Skrevet 15. juni 2023 Jeg er med de som ikke synes mat, drikke eller levende lys hører hjemme på eller i senga. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 15. juni 2023 #273 Del Skrevet 15. juni 2023 (endret) https://www.tv2.no/underholdning/sommerhytta-dommerne-avviser-pastanden-fra-tv-seerne/15792147/ Det finnes ikke sympatihammer nei... 🤣🤣 Skjønner jo at de ikke kan innrømme det, men altså, bare avstå fra å svare på spørsmålet. Og jeg legger veldig godt merke til hva Aina svarer på spørsmålet om hun tar til seg de negative tilbakemeldingene vs hva Lars svarer på dette. Aina sier hun ikke bruker tid på negativitet, Lars sier at han vurderer om det er noe i det som sies. Da er det kanskje ikke så rart at Aina aldri blir bedre eller utvikler seg heller... Finn sier at hvis seerne hadde vært i samme sko som dommerne så hadde ikke utfallet blitt så annerledes. Snakk om å ikke ta til seg tilbakemeldingene der heller... Aina sier videre at det bare gis hammer ut ifra hvordan oppgaven er løst, men det stemmer jo heller ikke all den tid mange deltakere har fått hammer for progresjon. Endret 15. juni 2023 av Blåttvann 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #274 Del Skrevet 15. juni 2023 (endret) Blåttvann skrev (22 minutter siden): https://www.tv2.no/underholdning/sommerhytta-dommerne-avviser-pastanden-fra-tv-seerne/15792147/ Det finnes ikke sympatihammer nei... 🤣🤣 Skjønner jo at de ikke kan innrømme det, men altså, bare avstå fra å svare på spørsmålet. Og jeg legger veldig godt merke til hva Aina svarer på spørsmålet om hun tar til seg de negative tilbakemeldingene vs hva Lars svarer på dette. Aina sier hun ikke bruker tid på negativitet, Lars sier at han vurderer om det er noe i det som sies. Da er det kanskje ikke så rart at Aina aldri blir bedre eller utvikler seg heller... Hehe. Lars kommer som alltid best ut av det, men det er fordi han har minst å skjule. Aina og Finn på sin side fremstår passelig arrogant og lite selvkritisk, og kunne likegodt sagt "det er ikke meg det er feil med, det er alle dere seere". For øvrig kan man fint snu på argumentasjonen fra dommerne mot dommerne. Favorisering, trynefaktor og følelsesmessige inntrykk er likefullt inkludert i deres persepsjon. Gode dommere anerkjenner og er oppmerksom på dette, mens dårlige dommer ser ikke dette og/eller avviser dette. Å late som om at dømmingen deres er objektiv, når alle vet at den i all hovedsak er subjektiv, er en herskete metode for å skjule biaset. Men for all del. Jeg forstår at det er vanskelig å svare på spørsmål om favorisering, trynefaktor og sympatihammere når dommerne allerede vet at det skjer, og også ønsker at det skal skje, fordi underholdning skal komme før konkurranse. Og da er det ikke lett å fremstå som sympatisk, jordnær og fornuftig i svarene. Herregud som jeg gleder meg til Finn gir seg, men ikke minst til Aina legger inn årene. Håper det kommer konseptendringer når disse forlater. For potensialet i programmet er mye større enn det skvipet de holder på med nå. Endret 15. juni 2023 av Ctrl 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2023 #275 Del Skrevet 15. juni 2023 Lars og Aina er motsetninger når det gjelder hva de bedømmer. Lars tar seg av det byggetekniske som vel er i alle fall 90% objektivt. Han trenger ikke synse eller si noe om personlige preferanser, enten er det gjort ordentlig eller så er det ikke gjort ordentlig. Aina er helt motsatt, det er ingen objektive mål i sikte, det handler bare om hva hun synes er pent. Hun snakker om stofflighet (for et ord), at ting skal passe sammen, fargepalett, følelsen i rommet og så videre, og selvsagt er interiørarkitektur også et fagområde, men til syvende og sist er det jo bare noens personlige smak og andre kan ha en helt annen. Finn sitt område er også mye personlig, men det er samtidig en del objektivitet i forhold til hvor ulike planter og trær vil trives og hva som passer i forhold til ulikt klima, vekstsoner osv. Jeg håper Finn erstattes av en rolle som ikke er like framtredende som hans. Helt personlig hadde jeg foretrukket at uteområdet ikke var et heltidsprosjekt på lik linje med selve hytta, men mer et biprosjekt. De kunne heller hatt en hel hageuke med en gjestedommer i stedet for disse småprosjektene som hele tiden går parallelt med hytteprosjektene og hvor frimerkehagene stadig fylles av alt mulig rart. Jeg synes det er veldig kunstig å skulle ha så mange ulike soner i en bitteliten hage. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyre Skrevet 15. juni 2023 #276 Del Skrevet 15. juni 2023 Jeg tror og at sympatihammere deles ut, men jeg mistenker at det gjøres for å motivere deltakerne. 10 uker oppussing er lenge og slitsomt, og det hadde vært veldig kjedelig for alle om noen par meldte seg helt av pga manglende motivasjon. Og jeg tror de prøver å gi disse hammerene i ukene hvor de som henger bak faktisk har utmerket seg (om så bare pga god progresjon), for i det tilfellet vil dette paret føle på stor mestring og forhåpentligvis få mer motivasjon til å holde ut. Så jeg er litt todelt når det kommer til disse hammerne, jeg syns det er veldig bra at parene får belønning underveis for å holde motivasjonen oppe, men samtidig så blir det litt feil og. Men jeg har ingen gode forslag på hva de kunne gjort annerledes heller.. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2023 #277 Del Skrevet 15. juni 2023 Ja, jeg kan se argumentet hvis det er deltagere som har utmerket seg eller forbedret seg stort, men uten at de nødvendigvis var best. Det er jo heller ikke til å komme utenom at det hadde blitt ganske kjedelig også for seerne hvis alle hammerne gikk til samme par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skravlus Skrevet 15. juni 2023 #278 Del Skrevet 15. juni 2023 Men var det ikke sånn at tvillingene Trine og Trude ikke fikk en eneste gullhammer? Kan ikke huske at det bli gitt noen «sympatihammer» til dem? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2023 #279 Del Skrevet 15. juni 2023 De fikk vel ingen nei. Vet ikke hvorfor det ikke ble gitt sympatihammere der. Men konkurransen var vel veldig jevn mellom Anna og Jone og far + datter (husker ikke navnene, men jeg er fremdeles sterkt uenig i seieren deres), så de hadde kanskje ikke mulighet til å gi sympatihammere uten at det ville gå utover konkurransen mellom disse to? Ikke vet jeg altså, jeg bare gjetter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #280 Del Skrevet 15. juni 2023 Dagens episode, rangering med spoiling av vinner: Spoiler 1. Leona og Håvard. Seng i høyden, skap og hyller, og en sittebenk. Lettbeisede hyttevegger i kombinasjon med sortbeiset seng og skap. Virket mye, men samtidig romslig. Tar med seg hyttestilen sin inn på flerbruksrommet, og får et koselig og praktisk hytterom av det. Biehotell med blomster. For meg soleklar vinner denne uken. Ikke bare best, men et hav foran resten. Vinner også gullhammeren. Heldigvis. Den mest fortjente hittil. 2. Eli og Benjamin. Seng i høyden, en hel arbeidsplass og mye hyller. En slags “sand”-farge på veggen, og hyller i kryssfinèr. Kombinasjonen av farge, løsninger og finèr ga en utebod-følelse. Redder seg inn med lettbeiset hyttevegger i øvre del av rommet, men virkelig synd de ikke gikk for det i hele rommet slik de har gjort ellers i hytta. Et beplantet, tredelt biehotell. Kommer på 2. plass i dag, men det var ikke fordi jeg synes det ble særlig bra, men fordi to par var enda dårligere. 3. Heidi og Patrick. Seng i høyden og garderobeløsning. Hvite vegger. Fungerer greit, men enkelte rare løsninger, uryddige dimensjoner og usammenhengende fargevalg alt i alt. Kryssfinèrplatene dominerer, og en del enkle snekkererror. Stubbe som biehotell og lett beplatning. 4. Herman og Petter. Seng i høyden, skrivepult og litt oppbevaring. Brune vegger, lette materialer og tau overalt. Det er mulig de som liker brunt synes rommet isolert sett er fint, men ikke liker jeg brunt, og større stilkræsj opp mot resten av hytta kan du knapt få. Fra grønn, overfylt og maskulin stil til brun, enkel og myk stil. Og mange av løsningene synes jeg ikke ble bra, herav trang “hems” og stige på bakvegg med luke opp i senga. Stusselig biehotell. Nok en kjedelig uke, men en mager trøst at riktig vinner vant. Faktisk så ante jeg ikke hvordan de forskjellige rommene kom til å se ut før dommergjennomgangen i dagens episode. Så hva i alle dager har vi sett på denne uken? Bare tullete konkurranser og fjas? Blir jo bare verre og verre. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå