Gå til innhold

Murmelmy & Barna


Murmelmy

Anbefalte innlegg

OI, nesten en mnd siden jeg skrev her sist :overrasket:.

Her går det supert. Vi hadde en super ferie på hytta i Kristiansand samt uken i Danmark. Været var upåklagelig og vi hadde ikke en skyet dag. Ungene oppførte seg eksemplarisk og det var herlig å se den utviklingen storebror hadde i Danmark. Mange ord kom og enda flere er på vei. Snart er skjønningen to år :hjerte:

Vært hjemme alene med trollene på dagtid både i går og i dag. Planleggingsdag i bhg og mann på jobb. Det har gått over all forventning mye takket være storebror som er helt fantastisk god mot lillesøster. Så kjærlig og omsorgsfull, ingen tvil om at han er glad i henne :)

Lillesøster ruller nå rolig og behersket fra rygg til mage, noe mer ukontrollert den andre veien. Startet med rygg-mage-rullingen i dag. Hun er fremdeles like blid og behagelig noe som gjør å være tobarnsmor til to under to år herlig.

God helg alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk, jenter!

Alderen er herlig, men veldig lite predictable. Vi skulle kose oss med hjemmelaget pizza i dag, men endte med hylskriking og ikke en bit nedi magen hans. Han hylskreik gjennom hele måltidet og jeg ble dritskuffet... :(

Jaja, han var i det minste herlig i dag morges.

Er redd for at lite mat i magen nå ender med en helvetesnatt. Eller, det er jo bare en i rekken av x antall jævlige netter på rad nå. Hvorfor er det ikke hun på 4 mnd som holder meg oppe om natten? Hvorfor er det han på to år? Satan heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 2åring i hus :hoppe:

Men de kan være ganske morsomme når de er 3år også. Her raser verden sammen for den minste ting. Alikevel prøver jeg å nyte hvert sekund, tiden går jo så fort og plutselig sitter vi der med store barn og vi er superteite og vi skulle ønske de var små igjen ;)

Håper natten ikke blir så ille! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for gratulasjoner!

---------------

Lillemor og jeg er hos mamma på "ferie". Kom i går og drar i morgen. Første natten jeg har hatt barnefri da mamma hadde henne nede hos seg. Snuppa har jo vært flaskenekter i drøye to mnd nå, men tok flasken i natt. Jeg matet henne kl 23, hun fikk melk av mamma (på flaske ) kl 04 og sto opp kl 6.30. Ble lagt 18.45 i går. DEILIG!

Mamma har sagt hun skal ta henne i natt også .

Var på 5 mnd kontroll på tirsdag (5mnd + 1 uke) og snuppa er nå 7.4 kg og 65 cm lang. Er helt på nett motorisk og helsesøster var superfornøyd med utviklingen hennes.

Hun fullammes ennå, men får smake på diverse hver dag (siden lørdag) så magen blir vandt til nye smaker. Det går supert og hun har smakt maisgrøt, eple, potet og mm, agurk, pære m.m.. Hun sutter på en slik babyfeeder mens vi spiser middag.

Konklusjonen er at alt er bra i murmelheimen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på dere!

Monja: Har liksom ikke nok timer i døgnet om dagen til tross for at dagene mine er leeeenge!

Liv, syr ikke lengre, nei :). Skulle gjerne gjort det, men iveren og tiden er ikke tilstede. Gurimalla så trøtt jeg er for tiden :Gjesp:

LT: Alt bra her :Nikke::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: ingen flere på vei, nei. Postet dette på et annet forum:

Jeg er så trøtt...

--------------------------------------------------------------------------------

Legger meg for tiden mellom kl 20-21.30 så jeg i det hele tatt skal klare meg i gjennom den neste dagen. Hvorfor? Fordi ungene står opp før fanden får sko på bena, før hanen galer osv.

Ca kl 05 er det morgen her i huset, og det er etter en natt med uttallige oppvåkninger. Storebror på drøye to år våkner alt fra 1-5 ganger om natten, og lillesøster spiser minimum tre ganger mellom kl 19-05.

Denne uken har vi forsøkt å legge storebor senere (les kl 20), men da holder han seg kanskje til kl 06 med oppvåkninger om natten. Da sover han også i bhg, alt fra en halvtime til halvannen.

Tidligere har han alltid lagt seg rundt kl 19, uten soving på dagen siden august. Våkner flere ganger om natten og starter dagen mellom 05.06.

Lillesøster er jo nå i samme rutine og får mellom 9-10 timer søvn om natten, noe jeg mener er altfor lite for ei lita ei på et halvt år.

Nå må jeg bare innrømme for meg selv at jeg er sliten...bunnskrapt, trøtt, lei, utmattet og det som verre er. I dag kom poden inn kl 05.10 og jeg kan ikke noe for at jeg da blir veldig streng i stemmen når jeg sier "ikke vekk søsteren din!!!!!". Selvfølgelig våkner jo lillesøster, så da sitter jeg jo her med to små. Vet at dagen videre blir dritkjip og jeg går atter en gang tilsengs på en fredag i åtte-ni-tiden.

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men godt å få det ut. Om du har noen gode råd, har vært i mine sko og fått til en bedring hjemme må du hjelpe meg. Du bare måååååå

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk Pepita, det varmer :klem:

Nå har jeg bestemt slagplanen fremover. Ingen soving om dagen, men legging kl 19. Være konsekvent. Morgenen starter ikke før kl 06 og frem til da skal mini ligge i sengen sin. Ingen action, ingen spenning ;).

Blir sikkert et rent helvete i en liten uke, men det får gå. Mannen tar over etter kl 06 så jeg får sove :Gjesp:.

Skal holde dere oppdatert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler virkelig med deg. Jeg har en bebis som er blitt kjempeflink til å sove, men får ikke sove selv. Tre søvnløse netter på tar på. Så jeg kan jo bare tenke meg hvordan du har det... Og som du sier så blir dagen etter veldig slitsom når man ikke har sovet om natta. Håper det blir bedring snart.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss: Har du fått pakken? Eller er den en med samme nick på TI?

imli: Se for deg drøye to år hvor du er oppe flere ganger pr natt, noen ganger i timesvis :Gjesp:

---------------------

Gjett hvem som sov hele natten

Han la seg kl 19 i går og sov jagy til 6.15 i dag. Han våknet et par ganger før vi la os kl 23, men sov i ett strekk etter det. Synd lillesøster var klar for dagen halv seks .

Spent på natten som kommer!

Jeg har forresten sovet til nå, lillesøster har visst lagt seg for dupp (har ikke lagt merke til at hun har diet ) og jeg hører full harmoni fra første etasje. I går var han helt umulig hele dagen. Dette blir en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...