Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Så nydelig navn lillejenta har fått! :hjerte:

Kos dere videre, det høres ut som der har noen veldig fine dager sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jenta!

Høres ut som en flott fødsel også. Du er jammen heldig ;)

Kjempefint navn også. Søsteren min heter det faktisk, gode assosiasjoner der :)

Håper dere har det fint i barseltida.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og takk for alle gode innlegg!

Det er litt hektisk her om dagen med et litepuppetroll og en storebror som gjerne skal ha sin del av mamman. Føler jeg ikke helt strekker til med dem begge da jeg legger henne fra meg straks jeg får sjansen så jeg kan være sammen med storebror.

Ettersom hun den første tiden har puppet hele tiden så sier det seg selv at storebror må komme til meg for å kose.

Regner med at rutinene blir bedre til uken når mannen er på jobb, poden i barnehage og jeg på vift med tulla i sjal eller vogn. Da sover hun nok lengre mellom måltidene ;)

Har forresten helt glemt hvor mye de sover den første tiden. Hun er jo time out stort sett hele døgnet :fnise:. Sover godt om natten ved siden av meg og matfatet. Spiser vel sånn ca 4 ganger fra kl 22 til 07. Til tross for at jeg sover bra så er jeg dødstrøtt og legger meg tidlig. Står jo opp tidlig, så må jo ta igjen søvnen et eller annet sted.

Mannen har nesten ikke sittet i ro siden vi kom hjem fra sykehuset ettersom han stresser med å få ferdig gjerdet til våren kommer for fullt. Slitsomt selv om han tar med seg storebror. Allerede tilbake på jobb i dag iom at de har en stor event neste helg. Dvs at han skal jobbe hele neste uke også og jeg er hjemme alene med de to små. Kan ikke si jeg gleder meg... :sjenert:. Storebror er jo i barnehagen, men det er likevel noen timer igjen før leggetid når han kommer hjem.

I tillegg så gruer jeg meg til tulla runder en uke gammel (i morgen). Det var da storebror begynte å gråte - og aldri stoppet. Jaja, vi overlever vel ;)

Mannen tar sine ti dager etter neste helg. Det blir deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er hektiske dager med to små. Det er godt du sover når du har mulighet. :klem:

Får vi se noe bildet av den lille jenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss satse på at denne ikke får kolikk som storebror? Er det noen automatikk i det? Jeg satser penger på at det går bra jeg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koseleg å lesa om dine dagar som tobarnsmamma! :) Det verkar hektisk, men det ser ut som at du klarar deg heilt supert! :klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss satse på at denne ikke får kolikk som storebror? Er det noen automatikk i det? Jeg satser penger på at det går bra jeg! :klemmer:

Heldigvis ingen automatikk i det!

Jeg var kolikkbarn, men så fikk de pause med nummer to, før nummer tre testet tålmodigheten deres. Mamma forteller at vi spurte - hadde vi vært født hvis minsten ble først? Vi syntes han var en bråkebøtte... Søskenkjærlighet lenge leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MURF!!!!!

Tuuuuuuuuuuuuuuuuusen takk for den nydelige lua og den sårt trengte ullbuksa :klem:. Fytterakkern så utrolig omtenksomt og snilt av deg :hoppe:.

Skal få tatt bilder, men ting tar litt tid her :fnise:. Vi har ennå ikke startet på tøybleiene men er nok i gang ila neste uke. Må ta en ting av gangen nå som jeg er alene med både storebror og lillesøster ;)

Igjen, tusen takk vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det falt i smak!

Bleiebukser er jo bare søte, men den luen er sååååååå meg (les lillesøster :fnise:). Virkelig knall :Nikke:

Igjen, tusen takk :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilder kommer...etterhvert ;) Mye som skjer og altfor liten tid om dagen nå som jeg er hjemme alene med en nyfødt og en syk storebror :(

Her er lillesøster så langt en fryd. Sover godt om natten og er utrolig rolig av seg. Har normalt stemmeleie for en baby å være (ikke som sin bror som skrek så sinnsykt høyt), sover godt, spiser bra og er stort sett superfornøyd.

Storebror derimot har vært syk siden hun ble født og er en smule sutrete med mamman sin . Blir så lei meg på hans vegne...

Mannen jobber konstant og jeg har vært alene endel med de to små - ikke min drøm av en barselsperiode akkurat . Han tar sine to uker fra og med onsdag i neste uke når Lego worldshow er ferdig. Det blir bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet - håper du kan få litt hjelp av mamman din e.l. mens mannen er mye på jobb! Syk storebror hørtes ikke helt optimalt ut.

Jeg skulle gjerne kommet og avlastet deg litt, men det er plutselig litt sykt mye å gjøre med flytting og greier... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Håper storebror blir frisk igjen snart.

Vet akkurat hvordan du har det, her var mine små 3 uker da pappan måtte reise en mnd på jobb og vi ble alene.

Du får se frem til onsdag, og sette av litt alenetid for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom :)

Mini er bedre og har vært i knallform i dag. Har hattdet hlt fantastisk med en lykkelig gutt og ei bedageliig og tilfreds tulle :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...