Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi! Det gikk fort! Gratulerer til hele familien!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer masse med lillepia :babyjente:

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta, Murmelmy! Godt å høre at alt gikk bra, og at dere koser dere :)

:klem: fra Burpen og Burpelita

Skrevet

:legrine:

Gratulerer så masse med prinsessen.

Skrevet

:roser: Gratulerer så kjempemasse med ei nyydelig prinsesse.

På bildet du sendte, så det ut til at det var lyd i henne :ler: Det er bra - slekter på mor si :juhu:

Skrevet

Velkommen til verden lille prinsesse! :babyjente:

Grattis til foreldre & storebror! :duskedame:

Skrevet

Gratulerer så utrolig masse med jenta, Murmel! :blomst:

Vi gleder oss til å høre hvordan det går med dere!

Skrevet

Gratulerer så mye med lillejenta!! :rødme:

Skrevet

Gratulerar så masse til heile Murmel-familien! Og velkomen til verda veslesyster! :blomst:

Skrevet

Tusen takk for alle hilsner, jenter :blomst:

En "liten" Fødselsrapport

Lørdag 19. april hadde jeg vel det som kan karakteriseres som maserier. Ubehagelige tak i korsryggen med jevne mellomrom, men absolutt ikke vonde. Ringte føden på ettermiddagen men fikk beskjed om se det an. Jeg kunne komme inn om jeg ville, men det var ikke nødvendig iom at jeg hadde disse riene med 3-10 minutters mellomrom (og noen enda lengre).

Gikk og la meg og våknet søndag morgen etter en god natts søvn uten en eneste tissepause. Dagen gikk og jeg hadde kanskje totalt ti kynnere, noe jeg pleide å ha i timen ;). Vi dro til svigers og hentet storebror som hadde vært spysjuk på hytta med dem. Var hjemme igjen i 20-tiden og koste oss litt med mini før han la seg – litt småpjusk.

Da mannen la seg rundt 23.30 så hadde jeg nevt for ham at jeg hadde noen rier, men at det sikkert var slik som på lørdag. Vi sovnet etter han ba meg om å vekke ham om vi skulle inn.

Våknet kl 01 av at takene var litt hardere enn maseriene og med jevne mellomrom. Kom med ca fem minutter mellom. Lå og tok tiden i en drøy time før jeg kapitulerte av sult og gikk ned i stua og spiste en bolle kellogs k.. Logget meg på Tett Inntil chatten og fikk selskap av Lilletambur og Filakia. Morsomt hvor engasjerte de var og nærmest befalte meg å ringe føden *fnis*. Ringte i følge føden kl 02.50 og snakket meg selv fra å komme inn. Hadde fremdeles fem minutter mellom.

Gikk og la meg igjen og dormet litt av mellom takene før jeg våknet for godt kl 04. Da var takene enda hardere og kom med 3-4 minutters mellomrom. Lå i sengen og tok tiden samtidig som jeg ville vente i det lengste med å vekke mannen og mini. Ville aller helst levert ham i barnehagen, vi kunne jo bli sendt hjem igjen ;).

Kl 05.20 vekte jeg mannen og så han måtte våkne. Riene var nå med 2-3 minutters mellomrom med noen få unntak som var 3-5 minutter. Vi stod opp, han dusjet, jeg dusjet (i kaldt vann med rier! Mannen hadde nemlig justert vanntemperaturen dagen før!), han kledde mini, jeg pakket og ordnet resten.

05.55 hadde vi satt oss i bilen og jeg ringte føden og sa jeg kom inn. Kl 06.45 ankom vi sykehuset etter at vi hadde levert mini hos farmor og farfar (stakkars gutt som var den kasteballen denne helgen . Mamma hentet ham noen timer senere).

Jordmor noterer:

06.45 – Kjem. Har rier med 3 minutter mellom. Ikkje så vonde ved ankomst. Fosterlyd 128. Mormunn 4 cm , avflata.

07.15 – Står oppe i prekestol. Riene vondere. Fosterlyd 122.

08.00 – Går oppe. Fosterlyd 135.

(Vaktskifte)

08.15 – Går oppe, har det fint

08.45 – Tapper i bassenget

09.00 – Går i bassenget. Vannavgang, fostervann fint.

09.25 – fødte Murmelmy, på kne i vann, en levende jente som skrek straks.

Apg. 10-10-10

Vekt: 3815g

Lengde: 50 cm

HO: 35,5 cm

(-) rifter

…og en hel haug med informasjon om morkaka osv som ikke er så interessant ;)

Min opplevelse av tiden på ABC var fantastisk, og det er mannens også. Min siste JM, Anne Bi, som tok i mot lille tulla (som nå endelig har fått navn!) var helt utrolig. Ikke sånn dulle-dulle, bare akkurat passe.

Riene var ikke så vonde så mannen og jeg spøkte, gikk turer i gangene, jeg leste avisen, spiste kjeks og supte pepsi max.

Visste at Lavalampe skulle til JM time kl 09 og tenkte vel egentlig jeg kunne holde henne med selskap mens hun ventet på å komme inn. Like før hun skulle, så sendte jeg en kontrasms om at jeg trodde jeg skulle prøve vannet.

Kom meg i vannet og riene tok seg opp. JM masserte noen punkter på ryggen min og jeg jamret meg som en hund gjennom – tihi. Fikk pressetrang og sa i fra til JM. Hun sa bare ”ok, press i vei!”. Skjønte ingenting, det var jo ikke lenge siden jeg kun hadde 4 cm! Jo da, jeg kunne visst presse for jeg hadde full åpning.

Presset på neste rie og fikk straks beskjed om å holde igjen! Hodet lå og sprengte og JM presset i mot for at hun ikke skulle komme for fort. Jaggu sa du smør, det er vondere å knipe enn å presse! Fikk en liten pause før neste rie og kunne da ”kjøre på”. Presset og presset og presset og *poff* så var hun ute som en undervannsrakett. Herlig og nydelig og skrek med en gang. Selvfølgelig verdens nydeligste ;). Utdrivningsfasen varte i hele ti minutter fra første pressrie. Mannen min var fantastisk og er enig i at denne fødselen var mye bedre enn forrige (som ikke var ille i det hele tatt).

Formen min er super, tulla er hittil veldig rolig og ammingen går knirkefritt. Vi dro fra sykehuset straks etter legesjekk og JM-samtale for meg, drøye 24 timer etter at vi kom inn. Kjørte som besatt hjem og møtte storebror og mamma. Storebror ville rett til meg og holdt meg hardt og lenge. Koste og klemte som bare det, og for første gang dette døgnet så gråt jeg…

Mini og tullas første treff var ubeskrivelig og han er så omtenksom og god. Koser, klemmer, stryker, propper smokk og passer på at hun har kosekaninen hos seg (helst over ansiktet ;)).

Tenk det, nå er jeg tobarnsmamma til to nydelige barn…jeg er så utrolig heldig og privilegert…

Skrevet

Nå ble jeg rørt! Fantastisk historie, gratulerer så mye som tobarnsmamma, og kos deg med dine herlige to små!

Går det an å få vite navnet på lille tulla - på PM kanskje? ;)

Skrevet

For en glimrende fødsel! Jeg også vil ha en sånn! :ler:

Gratulerer så mye med jenta, kos dere masse sammen nå alle fire! :)

...jeg er også nysgjerrig på navn... ;)

Skrevet
:legrine: Nå er jeg skikkelig rørt!!!! Ille nysgjerrig på navn jeg og :sjenert:
Gjest Hegepege
Skrevet

Åhh, så herlig å lese, det gikk jo kjempefort fra dere kom inn på sykehuset :klem:

Det har vært mange "vonde" fødselshistorier her, men denne var herlig, hørtes ikke vondt ut i det hele tatt.. Litt kanskje, men ikke å ille!! Håper dere koser dere masse med den lille..

Skrevet

For en utrolig herlig opplevelse dere har hatt.

Skrevet

Så herlig å lese opplevelsen din Murmel :legrine:

Nysgjerrig på navn jeg også da... :sjenert:

Kos deg som tobarnsmamma! :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...