Gå til innhold

Øver meg på tarot. Spår deg gjerne!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

 

Jeg kjenner din fortvilelse, kjære deg.

Det ble veldig vanskelig for meg å lese denne situasjonen. Jeg har så veldig lyst til å hjelpe deg, men det er et par ting som gjør at jeg ikke klarer å lese situasjonen helt åpent slik jeg må. Det ene er at jeg har en lignende situasjon i livet mitt, bare at der er det jeg som har brutt kontakt. Alle mine følelser i den situasjonen legger seg litt over hva kortene og intuisjonen kan fortelle meg om din situasjon. En annen sak som gjør kortene forvirrende å lese, tror jeg er at det her ligger noe bak som ikke er tilgjengelig for meg, fordi det er hos din sønn og hans samboer det ligger, og de har jeg på en måte ikke lov til å lese uten at det er de som spør meg. 

Jeg prøver meg likevel med noen ord om hva jeg får opp, fordi jeg ser håp i kortene, og det føles viktig for meg å formidle dette til deg. 

Det første kortet forteller om dine følelser omkring situasjonen. Du føler deg låst, som at ingenting du gjør har noe nytte for seg. Valgene er på en måte tatt fra deg. Det andre kortet forteller meg at det er noe i fortiden som skaper denne situasjonen. Så langt sier kortene egentlig bare det som er åpenbart. Jeg har spurt kortene om det er noe du har gjort, men jeg får opp deg som en ganske rettferdig person. Sterk, økonomisk stabil. Du har suksess i livet på en måte. Det eneste jeg kan be deg tenke over, er om du kan ha vært dømmende overfor deres livsvalg noen gang? Kan du ha forsøkt å styre dem litt hardt inn på hva du syns er riktig? Hvis det er noe du har gjort, så kan det være her det ligger, og at dine forsøk på innflytelse i livene deres har landa veldig feil hos dem. Men her er jeg på gyngende grunn. Bare tenk over om det kan være noe sånt. 

Videre, spør deg selv om det er noen mulighet for deg å vise at du er der for dem, selv om de har kutta deg ut? Kanskje det er noe på det praktiske plan du kan gjøre for dem. Kan du gjøre dem noen tjenester? Tilby deg å hjelpe med noe?  Dette kan være en inngang til å få hull på byllen. Håpet jeg ser, er at sårede følelser slippes og at det kan bli en ny begynnelse med kjærlighet og samhold. Jeg håper dette stemmer, for sånn det er nå er det fryktelig vondt for deg (og helt sikkert dem også). 

Ønsker deg masse lykke til med denne situasjonen! 

 

Anonymkode: 8c157...138

Tusen takk for at du tok deg tid til å se og tolke min situasjon ! ❤️ 

Jeg måtte ha litt tid til å tenke over hva jeg skulle svare deg, og det har med at det måtte synke litt inn først.
Jeg må tilføye at etter at jeg sendte inn mitt ønske om lesning til deg så fikk jeg en tlf fra desse to som det handler om. 
Etter det så gikk det opp for meg at jeg selv måtte ta et valg. 
Ganske riktig som du antyder så kommer noe av problemene fra fortiden. 
Jeg har hatt store omsorgsoppgaver alene, og frustrasjonen over en fraværende far, et yngre søsken som hadde utfordringer og som  krevde mye av min tid , har satt spor i min sønns følelser. 
Jeg har brukt mange år på å være mor, forsørger og jobbet for å få en tilfredsstillende skolegang til den yngste som etterhvert fikk diagnoser. 
Men alt som ble feil og frustrende ble til mitt ansvar, mens far slapp unna alt. 
Det er dette sinnet eller frustrasjonen om du vil som blir lagt på meg .
 Jeg gjorde alt jeg kunne i fars fravær 
Jeg har en sterk rettferdighetssans som du sier, og det nettopp det som førte til denne splittelsen. 

Min sønn og svigerdatter er et par der han er den som finner seg i alt og hun er sjefen. 
Det var en situasjon  der det var knute på tråden mellom de to, og sønnen min med barnebarn bodde hos meg noen dager. 
Det ble en konfrontasjon mellom meg og svigerdatter der hennes løgner og forsøk på manipulasjon ble avslørt, jeg ble syndebukken  og ofret for at for at de skulle fortsette forholdet. 
Jeg har aldri blandet meg inn i deres liv, men når jeg opplever at noen bruker alle triks og knep for å ha full styring da setter jeg ned foten. 
I ettertid så legges det frem gjennom den tlfsamtalen at jeg må krype for min svigerdatter for at jeg skal få se mitt barnebarn igjen. 
Jeg ga beskjed om at hvis jeg er så sterkt mislikt så fikk de sette seg ned og tenke gjennom om de virkelig ønsket meg som farmor , mor og svigermor. 
Jeg vet at før dette så fikk jeg både hjerter, klemmer og alt var greit.  
Jeg er ingen kald person. 
Jeg synes jeg fortjener noe mer etter mange pr som omsorgsperson og den viktigste klippen i mine barns liv, og nå ble begeret fylt med krav og utakknemlighet. 
  
Jeg vet ikke om jeg hører noe mere fra dem, men jeg kjenner at jeg ikke greier mere dritt etter alle år som den som var tilstede uten å få et takk ! 
Jeg hadde et forsøk for en stund tilbake det jeg prøvde å ordne opp mellom svigerdatter og meg, men jeg fikk klar beskjed om det var helt uaktuelt + noen nye løgner. 
Dermed så er det opp til dem om de vil ha meg i deres familie. 
Det regner jeg med vil ta noe tid siden de er vant til å manipulere og presse for å få det de ønsker, men jeg kjenner ikke igjen min sønn  lenger. 

Anonymkode: de1aa...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for at du tok deg tid til å se og tolke min situasjon ! ❤️ 

Jeg måtte ha litt tid til å tenke over hva jeg skulle svare deg, og det har med at det måtte synke litt inn først.
Jeg må tilføye at etter at jeg sendte inn mitt ønske om lesning til deg så fikk jeg en tlf fra desse to som det handler om. 
Etter det så gikk det opp for meg at jeg selv måtte ta et valg. 
Ganske riktig som du antyder så kommer noe av problemene fra fortiden. 
Jeg har hatt store omsorgsoppgaver alene, og frustrasjonen over en fraværende far, et yngre søsken som hadde utfordringer og som  krevde mye av min tid , har satt spor i min sønns følelser. 
Jeg har brukt mange år på å være mor, forsørger og jobbet for å få en tilfredsstillende skolegang til den yngste som etterhvert fikk diagnoser. 
Men alt som ble feil og frustrende ble til mitt ansvar, mens far slapp unna alt. 
Det er dette sinnet eller frustrasjonen om du vil som blir lagt på meg .
 Jeg gjorde alt jeg kunne i fars fravær 
Jeg har en sterk rettferdighetssans som du sier, og det nettopp det som førte til denne splittelsen. 

Min sønn og svigerdatter er et par der han er den som finner seg i alt og hun er sjefen. 
Det var en situasjon  der det var knute på tråden mellom de to, og sønnen min med barnebarn bodde hos meg noen dager. 
Det ble en konfrontasjon mellom meg og svigerdatter der hennes løgner og forsøk på manipulasjon ble avslørt, jeg ble syndebukken  og ofret for at for at de skulle fortsette forholdet. 
Jeg har aldri blandet meg inn i deres liv, men når jeg opplever at noen bruker alle triks og knep for å ha full styring da setter jeg ned foten. 
I ettertid så legges det frem gjennom den tlfsamtalen at jeg må krype for min svigerdatter for at jeg skal få se mitt barnebarn igjen. 
Jeg ga beskjed om at hvis jeg er så sterkt mislikt så fikk de sette seg ned og tenke gjennom om de virkelig ønsket meg som farmor , mor og svigermor. 
Jeg vet at før dette så fikk jeg både hjerter, klemmer og alt var greit.  
Jeg er ingen kald person. 
Jeg synes jeg fortjener noe mer etter mange pr som omsorgsperson og den viktigste klippen i mine barns liv, og nå ble begeret fylt med krav og utakknemlighet. 
  
Jeg vet ikke om jeg hører noe mere fra dem, men jeg kjenner at jeg ikke greier mere dritt etter alle år som den som var tilstede uten å få et takk ! 
Jeg hadde et forsøk for en stund tilbake det jeg prøvde å ordne opp mellom svigerdatter og meg, men jeg fikk klar beskjed om det var helt uaktuelt + noen nye løgner. 
Dermed så er det opp til dem om de vil ha meg i deres familie. 
Det regner jeg med vil ta noe tid siden de er vant til å manipulere og presse for å få det de ønsker, men jeg kjenner ikke igjen min sønn  lenger. 

Anonymkode: de1aa...95f


Ja, her er det jo mye historie som spiller inn. Og flere som har såra følelser. Jeg lærte selv noe nyttig av å lese deg, og det er at jeg nok burde fulgt den følelsen av motstand og forvirring jeg kjente og fulgt min egen samvittighet og rett og slett sagt at jeg ikke kunne si noe. Det er en for kompleks situasjon med mange versjoner av hva som har vært og jeg er redd for å gjøre mer skade enn jeg tilfører noe konstruktivt her. Du tar jo sikkert ikke noe jeg sier så alvorlig, men i tilfelle jeg planter noen frø hos folk jeg leser, så vil jeg at de skal være frø av forandring til noe bedre for dem. Her vet jeg ikke hva jeg egentlig gjorde 😅
 

Om du får dem med, kan du jo foreslå en god familieterapeut som kan legge til rette for hva det nå enn er dere trenger for å komme videre. Det er nok mer i retning av noe sånt dere trenger enn en tarotleser 😊

 

Alt godt! TS

Anonymkode: 8c157...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 11.10):

 

Jeg får opp en situasjon der du føler du har stagnert. Siden du spør meg om både jobb og kjærlighet, så antar jeg at dette gjelder på disse områdene. Det kan rett og slett være en følelse av generell stagnasjon i livet. Du føler deg oversett og forbigått i livet ditt, som at du ser andres liv beveger seg framover - de møter spennende folk, knytter seg til andre mennesker, får nye spennende jobbtilbud og er i utvikling, mens du står bom fast. Dette er så klart veldig smertefullt for deg. Litt sånn: Når blir det min tur? Dette går på selvtilliten løs. 

Vel, på spørsmål om framtida faller det ut en stor bunke med kort fra stokken min som alle er veldig håpefulle - de forteller om nye begynnelser, overflod av gode følelser og retning og kjærlighet mellom mennesker. Det er ingen tvil om at du har gode ting i vente. Jeg er litt redd for å si noe spesifikt om framtida, for jeg anser framtida som åpen - det er mange mennesker som skal ta sine valg og mange prosesser i gang hele tiden som former framtida. Det jeg tror kortene betyr for deg, er at du rett og slett trenger å få høre nå at dette ligger åpent for deg, for det er som at håpet har forsvunnet helt og at du føler deg helt låst.

Jeg spurte kortene spesifikt om hva du kan gjøre for å bevege deg i retning av all denne godheten som ligger tilgjengelig for deg - for det er her du kan ta tak og slutte å vente på noe utenfra - og kortene forteller meg dette:

Du har valget mellom å være kjærlighetsfull eller å være i krigerposisjon. Jeg tror du har vært mye i konflikt i ditt liv, at du fra tidlig av har fått forma et tankesett om at du må kjempe hardt for ting. Her er det noe å undersøke for deg. Kan du finne et sted i deg selv der du har kontakt med gode følelser, selv om situasjonen ikke er slik du ønsker? Kan du gi slipp på negative tanker om alt du mangler og gi plass til tanker om alt som er godt? Finn noen aktiviteter som gir deg glede og gjør mer av dem. Fyll opp koppen din, rett og slett. Jeg tror det er et første steg mot bedre tider - litt som en kjedereaksjon, vil gode ting strømme inn i livet ditt utenfra om du begynner å gjøre godt for deg selv først. 

Lykke til! 

 

Hvordan traff jeg? 

Anonymkode: 8c157...138

Wow. Jeg er nesten målløs. Du traff veldig bra!

Jeg har vokst opp med alle mulige typer mishandling og måtte kjempe hardt for meg selv, jeg er ikke vant til at noen hjelper meg. Så var jeg lenge i et forhold med en voldelig mann, og nå etterpå har jeg følt meg tom, trist, jeg skammer meg over meg selv og ja - låst. Som om livet mitt er over og jeg aldri fikk oppleve det andre har fått, det materielle har jeg mistet pga min eks, jeg har aldri opplevd ordentlig kjærlighet og på mange måter føles det som det er for sent for veldig mange ting.

Jeg er litt usikker på det med å kjenne på gode følelser - på hvilken måte? Jeg er veldig grenseløs og klarer ikke si nei eller sette grenser for andre, noe som gjør at jeg trekker meg vekk fra andre mennesker for jeg tror ikke de tåler meg om jeg sier fra. Så jeg tror ikke jeg er krigersk overfor andre, men derimot i stor grad overfor meg selv. Men kanskje kan det være noe i det at jeg er redd for avvisning eller lignende? 

Jeg tar til meg alt du sier og skal fokusere på aktiviteter som gjør meg godt. Det blir nok litt vanskelig i begynnelsen, jeg er ikke vant til å kjenne etter på egne behov. 

Takk for at du ga meg håp. Kanskje det kan bli bedre! Det hadde vært så bra! 

K50💙

Anonymkode: ebe4a...453

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Wow. Jeg er nesten målløs. Du traff veldig bra!

Jeg har vokst opp med alle mulige typer mishandling og måtte kjempe hardt for meg selv, jeg er ikke vant til at noen hjelper meg. Så var jeg lenge i et forhold med en voldelig mann, og nå etterpå har jeg følt meg tom, trist, jeg skammer meg over meg selv og ja - låst. Som om livet mitt er over og jeg aldri fikk oppleve det andre har fått, det materielle har jeg mistet pga min eks, jeg har aldri opplevd ordentlig kjærlighet og på mange måter føles det som det er for sent for veldig mange ting.

Jeg er litt usikker på det med å kjenne på gode følelser - på hvilken måte? Jeg er veldig grenseløs og klarer ikke si nei eller sette grenser for andre, noe som gjør at jeg trekker meg vekk fra andre mennesker for jeg tror ikke de tåler meg om jeg sier fra. Så jeg tror ikke jeg er krigersk overfor andre, men derimot i stor grad overfor meg selv. Men kanskje kan det være noe i det at jeg er redd for avvisning eller lignende? 

Jeg tar til meg alt du sier og skal fokusere på aktiviteter som gjør meg godt. Det blir nok litt vanskelig i begynnelsen, jeg er ikke vant til å kjenne etter på egne behov. 

Takk for at du ga meg håp. Kanskje det kan bli bedre! Det hadde vært så bra! 

K50💙

Anonymkode: ebe4a...453


Takk for tilbakemelding! :) 

Du får gruble litt over hva det kan bety for deg. Krigeren kan jo både være i krig mot seg selv og i en slags forsvarskrig mot omverdenen. Det at du forteller at du ikke er vant til å kjenne etter på egne behov, kan tyde på at det er riktig sted å begynne, det å finne aktiviteter som gir deg gode følelser. Litt egenomsorg rett og slett. En som tar vare på seg selv blir jo også flinkere til å sette sunne grenser. 
 

Ønsker deg alt godt! 
 

TS

Anonymkode: 8c157...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):


Takk for tilbakemelding! Ikke direkte bom, men ikke veldig tydelig treff heller 😊 holder likevel en liten knapp på at den flørten kan åpne opp noe for deg. Kanskje det nettopp har å gjøre med å åpne deg for muligheten for å gå inn i et forhold igjen etter dine vonde opplevelser, selv om det kanskje ikke er nettopp med denne sjefen.
 

Trist at du måtte oppleve  et voldelig forhold, forresten! 
 

TS
 

Anonymkode: 8c157...138

 

Takk for de fine ordene dine!

Jeg tenkte mye på det du skrev i går (det du leste i kortene). Det er første gnag noen har lagt tarotkort for meg, så jeg var spent, men visste heller ikke helt hva jeg gikk til.

Jeg tror nå, etter å ha fått tenkt litt over det, at du traff bedre enn jeg først følte. Jeg hadde egentlig tenkt å skrive igjen i går kveld, men var så trøtt. 

Jeg tenkte spesielt på dette med tap, som først forundret meg ganske mye. Men jeg har et tap. Mitt livs store kjærlighet får jeg aldri se igjen. Han var i Norge gjennom jobben sin i mange år, men jobber ikke lenger nå, og er hjemme i USA, hvor han er født og oppvokst. Jeg vet faktisk ikke en gang om han lever lenger (han er født i 1950).

Kan dét være tapet du så?

Anonymkode: e1eb8...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Takk for de fine ordene dine!

Jeg tenkte mye på det du skrev i går (det du leste i kortene). Det er første gnag noen har lagt tarotkort for meg, så jeg var spent, men visste heller ikke helt hva jeg gikk til.

Jeg tror nå, etter å ha fått tenkt litt over det, at du traff bedre enn jeg først følte. Jeg hadde egentlig tenkt å skrive igjen i går kveld, men var så trøtt. 

Jeg tenkte spesielt på dette med tap, som først forundret meg ganske mye. Men jeg har et tap. Mitt livs store kjærlighet får jeg aldri se igjen. Han var i Norge gjennom jobben sin i mange år, men jobber ikke lenger nå, og er hjemme i USA, hvor han er født og oppvokst. Jeg vet faktisk ikke en gang om han lever lenger (han er født i 1950).

Kan dét være tapet du så?

Anonymkode: e1eb8...798

 

Jeg vet ikke nøyaktig hva tapet dreier seg om. Det kan være denne mannen du skriver om her, eller det kan dreie seg om en mer abstrakt sak, som tapet på troen på kjærlighet. Det ville ikke vært så rart om man mista troen på den etter å ha vært i et voldelig forhold, slik du skrev at du har vært. 

Jeg tror at kortene blant annet kan sette oss i kontakt med områder av livet vi trenger å se på for å komme videre med livene våre. Noen ganger låser vi oss i hvordan vi ser på saker og ting, og da kan kortene tilby et nytt perspektiv som gjør at vi kommer oss ut av tankebaner som holder oss tilbake. Sånn er det jo med alt vi møter på, en sangtekst som treffer i akkurat rett øyeblikk, eller en bok som dukker opp som får deg til å tenke nytt om noe. I ditt tilfelle handla det kanskje om hvilke saker som holder deg tilbake fra å oppleve kjærlighet i livet igjen. Jeg mener ikke at vi alle må være i et forhold eller noe altså, men å være blokkert fra å oppleve noe fint, er jo ikke til ditt beste. Ser man sånn på det, så er det ikke så viktig hva jeg så eller ikke, det viktige er at du lot min lesning av deg åpne opp for å tenke litt rundt dette selv. Det gjør du jo nå, og da anser jeg min "jobb" for vellykka. 

Hvem vet, kanskje er det denne lesninga, og ikke den flørten med sjefen din, som får noe til å løsne! Hehe. Så fint det hadde vært! :)

 

TS

Anonymkode: 8c157...138

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Jeg vet ikke om dere som leser tråden er interessert i det innlegget her, men jeg kjenner at jeg må skrive av meg litt om mine refleksjoner rundt hva jeg holder på med i tråden her. Mulig dette blir langt... 

Jeg tok en pause fra å legge kort i dag, for i går så kjente jeg at jeg har brukt deler av hjernen min som rett og slett ikke er så trent. Jeg fikk en skikkelig hjernetrøtthet. Jeg har i stedet gått rundt og bearbeida litt tanker og opplevelser i dag.  

Det ene jeg har tenkt på, handler om etikk. Det er som et etisk minefelt å legge kort på andre. Man vet ikke hvordan det man skriver treffer den som har spurt, eller hvor stor innflytelse man egentlig har. Noen kan være i kjempevanskelige situasjoner uten at jeg vet det (selv om jeg tydeligvis har sterk intuisjon, så vet jeg ikke alt, hehe). Jeg har tenkt mye på et sitat fra en dansk filosof som er noe sånt som at vi har aldri med et annet menneske å gjøre uten at vi holder en bit av dens liv i våre hender. Bak et tilsynelatende enkelt spørsmål om flytting kan det ligge en historie om årevis av ensomhet eller et voldelig ekteskap. Dette har skremt meg litt til tider i det her. Hvordan kan jeg si hva jeg ser på en måte hvor jeg garantert hjelper personen og ikke skader den. Jeg blir skremt også av å lese i andre tråder om folks erfaringer med å ringe spåtelefon f.eks., at de får skråsikre spådommer og noen utvikler avhengighet av de her tjenestene (og muligens økonomiske problemer - for det er dyrt!). Det er en helt uregulert bransje og et umettelig behov hos folk å bli sett og få trøst og råd - en veldig farlig kombo. Jeg har prøvd å gjøre alt av kjærlighet og med omsorg og empati. Men jeg har jo ingen oversikt over hvilke ringvirkninger det jeg skriver har i livene til de jeg har "berørt". Sånn er det jo med for eksempel psykologer også, så klart, men de har en faglig ballast jeg ikke har og retningslinjer. Jeg har bare intuisjon og den menneskekunnskap jeg har fått gjennom livet mitt og mitt arbeid med meg selv.  

En annen ting er hva jeg egentlig driver med. Jeg har ingen rasjonell forklaring på hvorfor kortene kommer opp akkurat sånn de gjør, og hvordan det tilsynelatende er slik at kortene sier noe som andre kan kjenne at er rett for dem (tilbakemeldingene har i alle fall vært overveiende positive). Hvor mye av det handler om at den som blir spådd har lyst til at kortene skal stemme? Hvor mye har en mer mystisk forklaring? Det vil kanskje overraske noen at jeg egentlig er en veldig rasjonell person. Jeg har bare gjennom de siste årene åpna opp for flere sider av meg selv. Men jeg er like overraska som dere over hva som skjer her. 

Jeg har lært sykt mye om meg selv disse dagene som jeg har spådd folk i tråden her. Det jeg gjør når jeg leser kortene, er å gi meg over til den umiddelbare tolkninga jeg gjør. Jeg må gi slipp på all tvil og mine egne kritiske innskytelser som hele tiden vil fortelle meg at det sikkert ikke er riktig sånn jeg umiddelbart tolker dem. Jeg har lært mye om å skille mellom den stemmen som er umiddelbar og intuitiv og den som tenker ut fra mine egne erfaringer og følelser. Det er helt merkelig at det går an! Men tydeligvis er det mulig. De siste årene har jeg jobba ekstremt mye med min egen psyke, så jeg tror det er derfor det blir mulig å skille på de to delene av meg nå. Jeg var ikke forberedt på at jeg kom til å kjenne fysisk på kroppen det jeg tror er andres følelser. Eller at jeg skulle få opp så mye sterke bilder og føringer for hvordan jeg skal tolke kortene. Det har vært veldig gøy og spennende! Det har virkelig åpna opp en ny verden for meg som jeg nok bare har pirka litt i overflaten på. 

Til sist har jeg tenkt på hva kortene egentlig kan hjelpe med. Det virker som at det er ulikt for hver person. Noen trenger sårt å bli sett i en situasjon der de er helt alene, og da gir kortene det. Noen trenger en pekepinn på hva de må gjøre for å gå videre, og da gir kortene det. Jeg er helt sikker på at de ikke kan spå framtida helt nøyaktig. Men de kan vise noen muligheter, tror jeg. Og det viktigste de gjør er å belyse noe som personen som leses kanskje trenger å gi litt mer oppmerksomhet og tenke litt over. Og så blir det jo opp til den som blir lest å bruke det som kommer opp til noe konstruktivt. Jeg håper jo jeg har satt i gang noen gode ting hos dere som har vært så tillitsfulle at dere har lagt en bit av deres liv i mine hender her :) Hehe.. Det ble litt klissete kanskje. Men sånn helt alvorlig, takk for tilliten! 

 

TS    

 

 

Anonymkode: 8c157...138

  • Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):


Ja, her er det jo mye historie som spiller inn. Og flere som har såra følelser. Jeg lærte selv noe nyttig av å lese deg, og det er at jeg nok burde fulgt den følelsen av motstand og forvirring jeg kjente og fulgt min egen samvittighet og rett og slett sagt at jeg ikke kunne si noe. Det er en for kompleks situasjon med mange versjoner av hva som har vært og jeg er redd for å gjøre mer skade enn jeg tilfører noe konstruktivt her. Du tar jo sikkert ikke noe jeg sier så alvorlig, men i tilfelle jeg planter noen frø hos folk jeg leser, så vil jeg at de skal være frø av forandring til noe bedre for dem. Her vet jeg ikke hva jeg egentlig gjorde 😅
 

Om du får dem med, kan du jo foreslå en god familieterapeut som kan legge til rette for hva det nå enn er dere trenger for å komme videre. Det er nok mer i retning av noe sånt dere trenger enn en tarotleser 😊

 

Alt godt! TS

Anonymkode: 8c157...138

Jeg ser at du ikke fikk en tilbakemelding som var nyttig for deg, og det beklager jeg. 
Det forsvant vel i alt. 
Jeg vil si at du fikk opp mye av det som lå bak problematikken , og jeg har jo hatt en egen mening om hva som har foregått og hvorfor. 
Det kunne jeg ikke ta med pga det ville bli for mye opplysninger. 
Jeg vil si at du oppfattet meg riktig i lesningen din, og det var godt å lese at jeg tross alt er rettferdig . 
Jeg henvendte meg til deg fordi jeg begynte å tvile på min integritet, magefølelse og rettferdighetssans. 
Jeg har opplevd å få noe i fleisen som jeg ikke har erfaring med , og det var det jeg prøvde å beskrive i mitt tilsvar. 
Jeg fikk av deg en bekreftelse på at jeg måtte følge det mange rundt meg har sagt til meg, og det er at jeg begynne å ta vare på meg sjøl. 
Så får vi se om andre respekterer det. 
Jeg beklager hvis du opplevde dette negativt. 
Det var ikke meningen. 
Ønsker deg alt godt videre ❤️ 
 

Anonymkode: de1aa...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Jeg vet ikke om dere som leser tråden er interessert i det innlegget her, men jeg kjenner at jeg må skrive av meg litt om mine refleksjoner rundt hva jeg holder på med i tråden her. Mulig dette blir langt... 

Jeg tok en pause fra å legge kort i dag, for i går så kjente jeg at jeg har brukt deler av hjernen min som rett og slett ikke er så trent. Jeg fikk en skikkelig hjernetrøtthet. Jeg har i stedet gått rundt og bearbeida litt tanker og opplevelser i dag.  

Det ene jeg har tenkt på, handler om etikk. Det er som et etisk minefelt å legge kort på andre. Man vet ikke hvordan det man skriver treffer den som har spurt, eller hvor stor innflytelse man egentlig har. Noen kan være i kjempevanskelige situasjoner uten at jeg vet det (selv om jeg tydeligvis har sterk intuisjon, så vet jeg ikke alt, hehe). Jeg har tenkt mye på et sitat fra en dansk filosof som er noe sånt som at vi har aldri med et annet menneske å gjøre uten at vi holder en bit av dens liv i våre hender. Bak et tilsynelatende enkelt spørsmål om flytting kan det ligge en historie om årevis av ensomhet eller et voldelig ekteskap. Dette har skremt meg litt til tider i det her. Hvordan kan jeg si hva jeg ser på en måte hvor jeg garantert hjelper personen og ikke skader den. Jeg blir skremt også av å lese i andre tråder om folks erfaringer med å ringe spåtelefon f.eks., at de får skråsikre spådommer og noen utvikler avhengighet av de her tjenestene (og muligens økonomiske problemer - for det er dyrt!). Det er en helt uregulert bransje og et umettelig behov hos folk å bli sett og få trøst og råd - en veldig farlig kombo. Jeg har prøvd å gjøre alt av kjærlighet og med omsorg og empati. Men jeg har jo ingen oversikt over hvilke ringvirkninger det jeg skriver har i livene til de jeg har "berørt". Sånn er det jo med for eksempel psykologer også, så klart, men de har en faglig ballast jeg ikke har og retningslinjer. Jeg har bare intuisjon og den menneskekunnskap jeg har fått gjennom livet mitt og mitt arbeid med meg selv.  

En annen ting er hva jeg egentlig driver med. Jeg har ingen rasjonell forklaring på hvorfor kortene kommer opp akkurat sånn de gjør, og hvordan det tilsynelatende er slik at kortene sier noe som andre kan kjenne at er rett for dem (tilbakemeldingene har i alle fall vært overveiende positive). Hvor mye av det handler om at den som blir spådd har lyst til at kortene skal stemme? Hvor mye har en mer mystisk forklaring? Det vil kanskje overraske noen at jeg egentlig er en veldig rasjonell person. Jeg har bare gjennom de siste årene åpna opp for flere sider av meg selv. Men jeg er like overraska som dere over hva som skjer her. 

Jeg har lært sykt mye om meg selv disse dagene som jeg har spådd folk i tråden her. Det jeg gjør når jeg leser kortene, er å gi meg over til den umiddelbare tolkninga jeg gjør. Jeg må gi slipp på all tvil og mine egne kritiske innskytelser som hele tiden vil fortelle meg at det sikkert ikke er riktig sånn jeg umiddelbart tolker dem. Jeg har lært mye om å skille mellom den stemmen som er umiddelbar og intuitiv og den som tenker ut fra mine egne erfaringer og følelser. Det er helt merkelig at det går an! Men tydeligvis er det mulig. De siste årene har jeg jobba ekstremt mye med min egen psyke, så jeg tror det er derfor det blir mulig å skille på de to delene av meg nå. Jeg var ikke forberedt på at jeg kom til å kjenne fysisk på kroppen det jeg tror er andres følelser. Eller at jeg skulle få opp så mye sterke bilder og føringer for hvordan jeg skal tolke kortene. Det har vært veldig gøy og spennende! Det har virkelig åpna opp en ny verden for meg som jeg nok bare har pirka litt i overflaten på. 

Til sist har jeg tenkt på hva kortene egentlig kan hjelpe med. Det virker som at det er ulikt for hver person. Noen trenger sårt å bli sett i en situasjon der de er helt alene, og da gir kortene det. Noen trenger en pekepinn på hva de må gjøre for å gå videre, og da gir kortene det. Jeg er helt sikker på at de ikke kan spå framtida helt nøyaktig. Men de kan vise noen muligheter, tror jeg. Og det viktigste de gjør er å belyse noe som personen som leses kanskje trenger å gi litt mer oppmerksomhet og tenke litt over. Og så blir det jo opp til den som blir lest å bruke det som kommer opp til noe konstruktivt. Jeg håper jo jeg har satt i gang noen gode ting hos dere som har vært så tillitsfulle at dere har lagt en bit av deres liv i mine hender her :) Hehe.. Det ble litt klissete kanskje. Men sånn helt alvorlig, takk for tilliten! 

 

TS    

 

 

Anonymkode: 8c157...138

Hei ts❤️ Jeg hadde bare så lyst å kommentere litt på dette. Du er en så utrolig god sjel, som bruker tid og energi på å hjelpe andre mennesker, og som også reflekterer over hvordan du skal formidle det du ser på best mulig måte. Det er tydelig at du er en empatisk og varm som genuint bryr deg om de menneskene du skriver til, og det er en svært sjelden egenskap❤️ Det er også veldig fint å tenke på det etiske rundt alt dette, men det gjorde du allerede i åpningsinnlegget, hvor du beskrev med dine ord at fremtiden ikke er satt i stein, at vi alle har egne valg vi kan ta underveis osv. Så her syns jeg du har gjort alt riktig😊 Du skriver jo heller ikke bastant i svarene dine, men deler det du ser, og spør deretter om noe traff, og det kunne ikke blitt gjort på en bedre måte. Du og de få andre intuitive som har hatt lignende tråder tidligere, er gull verdt for dette forumet. Jeg ser at mange får veldig god hjelp, og det er så fint å se🥰 Jeg gleder meg til å få delta, og venter spent på hva du ser om meg❤️
 

Veldig bra at du tar pauser når du kjenner det blir for mye, det er viktig at du passer på deg selv oppi dette. Også er det samtidig så fint at du får litt igjen for dette du også, at du gleder deg over hvor glad og takknemlig vi blir, og også at dette tydeligvis virker å åpne opp evnene dine enda mer, noe som er veldig spennende!

Uansett, ville sende deg litt kjærlighet herfra og takke deg for denne tråden, for at du hjelper oss! Du er herlig! ❤️

Anonymkode: 29565...208

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 15.55):

Kommer jeg til å gå fra mannen min? Og blri jeg styrket av det og ikke angrende? Vil det være befriende?

Anonymkode: 0d64e...d7d

Har du svart på dette? Går i surr og vet ikke om jeg har fått med meg det ❤️ Takk for at du spår oss ❤️ 

Anonymkode: 0d64e...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg ser at du ikke fikk en tilbakemelding som var nyttig for deg, og det beklager jeg. 
Det forsvant vel i alt. 
Jeg vil si at du fikk opp mye av det som lå bak problematikken , og jeg har jo hatt en egen mening om hva som har foregått og hvorfor. 
Det kunne jeg ikke ta med pga det ville bli for mye opplysninger. 
Jeg vil si at du oppfattet meg riktig i lesningen din, og det var godt å lese at jeg tross alt er rettferdig . 
Jeg henvendte meg til deg fordi jeg begynte å tvile på min integritet, magefølelse og rettferdighetssans. 
Jeg har opplevd å få noe i fleisen som jeg ikke har erfaring med , og det var det jeg prøvde å beskrive i mitt tilsvar. 
Jeg fikk av deg en bekreftelse på at jeg måtte følge det mange rundt meg har sagt til meg, og det er at jeg begynne å ta vare på meg sjøl. 
Så får vi se om andre respekterer det. 
Jeg beklager hvis du opplevde dette negativt. 
Det var ikke meningen. 
Ønsker deg alt godt videre ❤️ 
 

Anonymkode: de1aa...95f

 

Neida, det var egentlig ikke sånn ment. Det var mer at jeg kjente at det her lå flere lag med saker og at det ikke ble helt rett at jeg skulle si noe. Ble litt overveldet av en slags ansvarsfølelse tror jeg. Det går helt bra med meg og du gjorde ikke noe galt. Svaret mitt hjalp kanskje mer enn jeg trodde først også :) Fint at du fikk en bekreftelse  du trengte. Det å ta vare på seg selv er så viktig! 

 

TS

Anonymkode: 8c157...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei ts❤️ Jeg hadde bare så lyst å kommentere litt på dette. Du er en så utrolig god sjel, som bruker tid og energi på å hjelpe andre mennesker, og som også reflekterer over hvordan du skal formidle det du ser på best mulig måte. Det er tydelig at du er en empatisk og varm som genuint bryr deg om de menneskene du skriver til, og det er en svært sjelden egenskap❤️ Det er også veldig fint å tenke på det etiske rundt alt dette, men det gjorde du allerede i åpningsinnlegget, hvor du beskrev med dine ord at fremtiden ikke er satt i stein, at vi alle har egne valg vi kan ta underveis osv. Så her syns jeg du har gjort alt riktig😊 Du skriver jo heller ikke bastant i svarene dine, men deler det du ser, og spør deretter om noe traff, og det kunne ikke blitt gjort på en bedre måte. Du og de få andre intuitive som har hatt lignende tråder tidligere, er gull verdt for dette forumet. Jeg ser at mange får veldig god hjelp, og det er så fint å se🥰 Jeg gleder meg til å få delta, og venter spent på hva du ser om meg❤️
 

Veldig bra at du tar pauser når du kjenner det blir for mye, det er viktig at du passer på deg selv oppi dette. Også er det samtidig så fint at du får litt igjen for dette du også, at du gleder deg over hvor glad og takknemlig vi blir, og også at dette tydeligvis virker å åpne opp evnene dine enda mer, noe som er veldig spennende!

Uansett, ville sende deg litt kjærlighet herfra og takke deg for denne tråden, for at du hjelper oss! Du er herlig! ❤️

Anonymkode: 29565...208

 

Tusen takk for gode ord og kjærlighet! Jeg tar de til meg ❤️ 

 

TS

Anonymkode: 8c157...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du svart på dette? Går i surr og vet ikke om jeg har fått med meg det ❤️ Takk for at du spår oss ❤️ 

Anonymkode: 0d64e...d7d

 

Jeg har ikke kommet så langt enda. Har ikke helt oversikten over hvor du ligger i køa, men det kommer :)

 

TS 

Anonymkode: 8c157...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rett av meg å holde tilbake/holde meg unna han jeg er forelsket i? Savner han meg eller er han ok med ingen kontakt?

Anonymkode: cbcff...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 23.35):

Er samboer og jeg rett for hverandre, og vil vi få barn sammen?

kvinne, tyren

Anonymkode: 8379b...ac8

 

Jeg får opp et forhold der et eller annet problem eller mønster dukker opp igjen og igjen. Denne repetisjonen skjer fordi det er noe å lære her for å komme videre. Jeg tror det kan dreie seg om noe som har skjedd tidligere i forholdet deres og som dere ikke riktig har klart å komme forbi sammen. En av dere har tråkka over den andres grenser på en eller annen måte, som et tillitsbrudd, og det dukker opp igjen og igjen. Hver gang det kommer tilbake, føler du deg motløs og som at dere er tilbake til null. Tanker om at forholdet ikke er liv laga dukker opp og det som er negativt i forholdet eller i hvordan du ser din partner får veldig stor plass. Det fins en del positive saker i forholdet som da blir helt glemt. Her ber kortene deg om å se på hvilken mulighet som ligger i repetisjonen. Neste gang den samme samtalen/hendelsen dukker opp, prøv å innta en mer observerende rolle for å få tak på hva det er som egentlig skjer. Det finnes andre veier å ta for å navigere dette problemet, men ikke om dere begge reagerer akkurat som dere pleier. Det handler om å skape et lite mellomrom mellom det som skjer og den umiddelbare reaksjonen, slik at det blir mulig å gå en litt annen vei.   

Jeg får opp et kort som jeg tror er din partner (slik du ser ham/henne) - Knight of swords. Hen beveger seg fort, vil alltid videre. På sitt beste er hen ambisiøs og arbeidssom, på sitt verste er hen hensynsløs og litt egoistisk fordi hen alltid jobber mot et mål. I forhold til problemet som dukker opp igjen og igjen og som dere må finne en ny vei på, kan det at hen alltid vil videre så fort være til hinder. Prøv å få ro til å løse dette skikkelig. 

 

På spørsmål om barn, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke kortene. Jeg tror ikke de kan spå framtida sånn sett, men jeg får opp et kort som sier noe om å sjonglere mange saker samtidig. Det kan bety at du ikke er sikker på om du har tid eller kapasitet til å ha barn. Det andre kortet jeg får opp sier noe om din selvtillit. At den ikke er så god. Jeg tror det betyr at tankene om tiden og kapasiteten egentlig handler om at du har lav selvtillit. Kanskje er det en dypere frykt her for at du ikke kan håndtere å være mamma. Den dårlige selvtilliten er grunnløs. 

 

Hvordan traff jeg? 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 8c157...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 0.21):

Hei!

Spennende tråd,

Jeg lurer sånn på hvordan det vil gå med meg fremover mtp helse?

Klem fra kvinne 36

Anonymkode: e5d93...4d3

 

Først av alt så vil jeg bare understreke at jeg ikke er lege. Det jeg leser i kortene handler nok mer om dine følelser omkring helse og din situasjon enn noe medisinsk. 

Jeg får opp at du kjenner på urettferdighet. Kanskje syns du at kortene du har fått utdelt (pun intended) i livet er urettferdige. Det er noe i din situasjon som har med familien og din bakgrunn å gjøre. Siden du spør om helse, så kan det hende at det er noe arvelig her, eller så kan det bety at du har helsemessige utfordringer som har med psyken å gjøre og at roten til dette ligger i din oppvekst. Du har litt problemer med å akseptere denne sårbarheten. Du vil helst bare si at alt er bra og fortsette å streve med å sjonglere alle livets utfordringer for å vise at du kan. Du har kanskje en slags stolthet du prøver å beskytte, men det du egentlig gjør er å sette opp en mur mellom deg selv og dine egentlige følelser. Det er helt ok å ikke få til alt, det er ikke svakt å ha sårbarheter i livet. Det er en slags emosjonell bagasje her som du hadde hatt godt av å snakke om med noen. Om du ikke allerede går til en psykolog, kan det være at du skal finne noen å snakke med. Følelser som holdes inne gir seg utslag i angst og depresjon, og å slippe det ut ved å fortelle om det til noen vil kunne gi plass til mer positive følelser for deg. 

 

Hvordan traff jeg? :) 

 

Anonymkode: 8c157...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 9.03):

Hva skjer videre med han og jeg dater nå og meg? Vil vi ende opp sånn jeg håper?

Anonymkode: 43134...f3b

 

Jeg får opp flere kort som peker mot at du har hatt opplevelser i kjærlighetslivet som har gjort at du har mista troen på at du kan få et godt forhold til noen igjen. Det har kanskje til og med oppstått en slags angst for å gå inn i noe, fordi du forventer at det skal gå galt. Noen ganger tenker man veldig negativt om framtida på bakgrunn av vonde opplevelser, og av en eller annen grunn så tror vi at de negative scenarioene vi spiller opp i hodet er mer realistiske enn de gode. Kanskje det er fordi de vekker så sterke følelser, ettersom man har opplevd hvor vondt det kan være - jeg vet ikke... Men jeg får i alle fall opp at du holder på og tenker litt sånn: det går sikkert galt, nå blir det sikkert sånn her og sånn her (sett inn scenario som ligner noe du har opplevd tidligere). Kortene sier at alt dette er bortkasta energi. Du har noen sår fra tidligere som du må bearbeide. Kjenn følelsene fullt ut uten å gi dem makt til å sverte framtida. Hvis du kan bearbeide de vonde følelsene, så tror jeg det kan gå mere slik du håper framover. For til slutt får jeg opp et kort som er veldig fint. Hvis du googler kortet two of cups, så vil du se et kort der en mann og en kvinne står overfor hverandre og skåler med hvert sitt beger, eventuelt at de gir hverandre sitt beger. Kortet står for åpen kommunikasjon og kjærlighet som er "meant to be". Kanskje du kan tørre å slippe det vonde og gå inn i dette nye med en åpenhet for at det kan være godt? 

 

Traff jeg? :) 

 

 

Anonymkode: 8c157...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 9.41):

Prøver meg☺️ Vet ikke helt hvordan jeg best kan formulere meg, men hva kan du se rundt meg og min situasjon? Vil jeg snart greie å ta valg slik at jeg føler meg friere, som om jeg er sjåfør i eget liv? Hva med kjærligheten/en mann som passer for meg og som jeg faktisk LIKER, (og motsatt - at han faktisk liker meg!), vil det skje noen gang? Eller har jeg låst den døra? Og ser du noe om høsten, blir det en ny start da?

Blir veldig glad om du har mulighet☺️

K39 (føler på en måte at tida begynner å renne ut på et vis!🙈 mtp de tingene jeg vil)

Anonymkode: 94957...997

 

Først en liten kommentar: du formulerer at du vil føle deg friere og "som om" du er sjåfør i eget liv. Jeg vil bare si at du er det allerede, men du kanskje liker ikke helt hvor sjåføren (du) tar deg hen? :) 

Kortene jeg får opp forteller meg at tidligere vanskelige erfaringer hjemsøker deg litt (jeg lurer på om dette er en epidemi - de samme kortene kommer opp på flere her!). Man kan lett tenke at det som er vanskelig bare er negativt, men kortene utfordrer deg på denne tankegangen: kan du snu tankene og se om de vanskelige tingene kan ses på som vekstpunkter - hva er det du kan lære av det som har vært? Kanskje har du allerede lært mye av det og bare trenger å påminne deg selv om at vanskelighetene i realiteten var positive for deg som person. Lærte du for eksempel noe om deg selv - at du kan klare vanskelige ting fordi du har en eller annen god egenskap? 

Jeg får opp ditt ønske om noe nytt. Du er klar for å se framover og legge en slagplan for å nå noen nye typer langsiktige mål. Men du vet kanskje ikke helt hva det er? Jeg får opp at du er utålmodig, at du vil at ting skal skje veldig raskt, men det er ikke helt sånn det foregår. Du blir råda til å finne ro i stedet. Pust med magen, finn det stedet inni deg hvor alt er helt rolig. Det er i en slik tilstand du vil finne svar på hvor du egentlig vil og hva som må til for å komme dit. Kanskje en form for meditasjon eller yoga kan være noe for deg for å få kontakt med den roen og den litt klokere delen av deg selv som ikke har det så travelt. (jeg leser at du syns tida renner ut - det gjør den ikke!)

 

Når jeg spør kortene om kjærlighetslivet ditt, får jeg opp at du dras litt i ulike retninger her - den ene delen av deg ønsker dypt en forandring, men en annen del av deg motsetter seg forandringer. Prøv å finne ut hvor denne motstanden ligger. Hva er du egentlig redd for? Den samme oppfordringen om å finne en ro for å få kontakt med ditt indre kommer opp igjen. Ting går ikke så fort som du ønsker, men det er fordi du må gå alle stegene i trappa for å komme til toppen. Gå inn i deg selv, kjenn på hva som fins der. Jeg ser sterke følelser og også smerte som må kjennes på for så å slippes. 

 

Om høsten får jeg igjen opp mye av det samme. Jeg tror rett og slett du er i en periode av livet ditt som krever av deg at du står litt stille når det gjelder ytre ting og at det er indre saker du må se på. Du kan ikke ta noen snarvei forbi dette. 

 

Hvordan traff jeg?  

Anonymkode: 8c157...138

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 9.41):

Prøver meg☺️ Vet ikke helt hvordan jeg best kan formulere meg, men hva kan du se rundt meg og min situasjon? Vil jeg snart greie å ta valg slik at jeg føler meg friere, som om jeg er sjåfør i eget liv? Hva med kjærligheten/en mann som passer for meg og som jeg faktisk LIKER, (og motsatt - at han faktisk liker meg!), vil det skje noen gang? Eller har jeg låst den døra? Og ser du noe om høsten, blir det en ny start da?

Blir veldig glad om du har mulighet☺️

K39 (føler på en måte at tida begynner å renne ut på et vis!🙈 mtp de tingene jeg vil)

Anonymkode: 94957...997

 

En ting til: det er muligens litt flåsete, men for å fortsette metaforen om det å bli sjåfør i eget liv, tenk på denne perioden av livet ditt som en tid der du tar førerkortet. Du som er 39 kan hoppe over det grunnleggende, men du må fortsatt ta både langkjøring, mørkekjøring, glattkjøring og førstehjelpskurs, pluss at du må lære deg om bilen din (deg selv) for å kunne manøvrere den. Uten å vite hvordan du kjører bilen, vil du ikke kunne kjøre den dit du vil. Ikke la deg skjemmes av at du sitter i bilen med en gjeng 17-åringer på langkjøring. Vi har ulike liv og forutsetninger, og det er faktisk ganske tøft å gjøre de tingene du nå må gjøre. 39 er ingen alder. Ikke 70 heller når det gjelder akkurat disse tingene du nå må lære deg. 

 

TS

Anonymkode: 8c157...138

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...