AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #181 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så rørende at det jeg skrev berørte deg sånn. Jeg ser du stiller mange spørsmål tilbake. Ikke lur deg selv til å tro du trenger min (eller noen annens) bekreftelse. Kanskje din første store oppgave som denne nye queen of wands-versjonen av deg selv er å stole mer på din egen følelse omkring tingene. Som du ser, så har du allerede tenkt de tingene jeg skrev. Altså har du alle svarene inni deg. Queen of wands tør å stole på det hun vet dypt der inne (men kanskje må hun øve litt på det for å se at det stemmer) ❤️ Lykke til! TS Anonymkode: 8c157...138 Ok😄 Morsomt at du skrev det sånn, for jeg tror jeg har ganske god intuisjon, men har hele tiden behov for bekreftelse, for jeg stoler ikke alltid på intuisjonen. (Igjen, mye usikkerhet). Jeg har en pendel jeg spør mye om både det ene og det andre, og stoler ikke alltid på den heller, for den gir ulike svar på samme spørsmål, så jeg spør igjen og igjen😅 Men takk, jeg skal virkelig begynne å stole på meg selv og min intuisjon, og jobbe med å finne denne Queen of wands🥰 Kan jeg spørre om du kan bekrefte en intuisjon jeg har? Intuisjonen forteller meg at jeg ikke har noe skyld i at forholdet til min søster har blitt så dårlig. Jeg vet dette umiddelbart høres ut som ansvarsfraskrivelse, men dette har jeg tenkt og grublet mye på, «hva har jeg sagt/gjort, ikke sagt/gjort, hvilken negativ følelse skaper jeg i min søster og hvorfor, så jeg har automatisk tråkket meg selv ned pga dette, og tenkt at det er må være meg det er noe galt med. Men hver gang jeg går ned det tankemølla, så sier intuisjonen meg at årsaken ikke ligger hos meg, men hos henne. At hun sliter med egne ting, som har endret henne og hennes forhold til mennesker rundt seg. Det er uansett like trist, og meningen med dette er ikke å fordele skyld, men det er noe med å finne litt ro i at man ikke kunne gjort noe mer for å endre situasjonen enn det man allerede har prøvd gjentatte ganger. Tusen takk igjen, kjære ts❤️ Ønsker deg alt godt! ❤️ Anonymkode: 29565...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #182 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ok😄 Morsomt at du skrev det sånn, for jeg tror jeg har ganske god intuisjon, men har hele tiden behov for bekreftelse, for jeg stoler ikke alltid på intuisjonen. (Igjen, mye usikkerhet). Jeg har en pendel jeg spør mye om både det ene og det andre, og stoler ikke alltid på den heller, for den gir ulike svar på samme spørsmål, så jeg spør igjen og igjen😅 Men takk, jeg skal virkelig begynne å stole på meg selv og min intuisjon, og jobbe med å finne denne Queen of wands🥰 Kan jeg spørre om du kan bekrefte en intuisjon jeg har? Intuisjonen forteller meg at jeg ikke har noe skyld i at forholdet til min søster har blitt så dårlig. Jeg vet dette umiddelbart høres ut som ansvarsfraskrivelse, men dette har jeg tenkt og grublet mye på, «hva har jeg sagt/gjort, ikke sagt/gjort, hvilken negativ følelse skaper jeg i min søster og hvorfor, så jeg har automatisk tråkket meg selv ned pga dette, og tenkt at det er må være meg det er noe galt med. Men hver gang jeg går ned det tankemølla, så sier intuisjonen meg at årsaken ikke ligger hos meg, men hos henne. At hun sliter med egne ting, som har endret henne og hennes forhold til mennesker rundt seg. Det er uansett like trist, og meningen med dette er ikke å fordele skyld, men det er noe med å finne litt ro i at man ikke kunne gjort noe mer for å endre situasjonen enn det man allerede har prøvd gjentatte ganger. Tusen takk igjen, kjære ts❤️ Ønsker deg alt godt! ❤️ Anonymkode: 29565...208 Stol på intuisjonen din, du Kortet jeg får opp sier bare det. At svaret ligger inni deg. Så jeg tar det som et klart signal om at du kan slippe disse tankene nå om hva du kan ha gjort. TS Anonymkode: 8c157...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #183 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg ser at du ikke fikk en tilbakemelding som var nyttig for deg, og det beklager jeg. Det forsvant vel i alt. Jeg vil si at du fikk opp mye av det som lå bak problematikken , og jeg har jo hatt en egen mening om hva som har foregått og hvorfor. Det kunne jeg ikke ta med pga det ville bli for mye opplysninger. Jeg vil si at du oppfattet meg riktig i lesningen din, og det var godt å lese at jeg tross alt er rettferdig . Jeg henvendte meg til deg fordi jeg begynte å tvile på min integritet, magefølelse og rettferdighetssans. Jeg har opplevd å få noe i fleisen som jeg ikke har erfaring med , og det var det jeg prøvde å beskrive i mitt tilsvar. Jeg fikk av deg en bekreftelse på at jeg måtte følge det mange rundt meg har sagt til meg, og det er at jeg begynne å ta vare på meg sjøl. Så får vi se om andre respekterer det. Jeg beklager hvis du opplevde dette negativt. Det var ikke meningen. Ønsker deg alt godt videre ❤️ Anonymkode: de1aa...95f Jeg vet ikke om du leser tråden noe mer, men jeg følte meg litt kallet til å si noen flere ord. Jeg innså nettopp at alt som oppstod i meg når jeg leste deg var ditt - jeg tok over det som jeg har utheva over og trodde det handla om meg og min lesning av deg. Følelsen var at jeg gjorde noe feil, at jeg rota borti noe som jeg ikke har oversikt over, samtidig som jeg ikke helt kunne sette fingeren på hva som var så feil i det jeg gjorde. Forvirring, motløshet, hjelpesløshet. Ønsket om å fikse det, men også en sterk følelse av at dette må jeg la være å engasjere meg i, at det jeg gjør, gjør kanskje vondt verre. Dine følelser altså, ikke mine. Jeg må lære meg å skille mer! Beklager om min noia her gjorde noe negativt med deg. Du gjør nok lurt i å la situasjonen ligge litt, og som du skriver selv, ta vare på deg selv! Så bare enda en liten bekreftelse herfra om at du tenker riktig Alt godt! TS Anonymkode: 8c157...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #184 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Stol på intuisjonen din, du Kortet jeg får opp sier bare det. At svaret ligger inni deg. Så jeg tar det som et klart signal om at du kan slippe disse tankene nå om hva du kan ha gjort. TS Anonymkode: 8c157...138 Tusen takk igjen❤️ Anonymkode: 29565...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #185 Del Skrevet 3. mars 2023 Hei, har vært ganske komplisert mellom meg og en mann. Jeg har avsluttet det, har vært en giftig relasjon. Jeg mistenker nå at han stalker meg, da han også ofte var truende etter bruddet. Onsdag kveld rundt 22:53, så skulle jeg handle på matbutikken. 😊så måtte jeg gjennom parkeringshuset først, da jeg begynte å gå mot butikken. Så jeg en bil som tutet veldig på meg, dette var da veldig skremmende. Jeg mistenker at det er han. Får du sett helt hva han prøver på? Om han stalker meg fremdeles? Jeg ble ganske skremt og snublet på bakken. Anonymkode: e70dd...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #186 Del Skrevet 3. mars 2023 Det er en mann jeg har følt meg knyttet til i 22 år. Han er i et forhold nå. Ser du en forandring for noen av oss? Hvilke rolle har jeg i livet hans? Anonymkode: e8c36...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #187 Del Skrevet 3. mars 2023 Så snilt av deg å tilby å legge kort for andre 💗 Jeg har det ganske tøft på jobb for tiden, hvor lenge vil det vare? Er det noe jeg kan gjøre selv for å forbedre situvasjonen? Eventuelt noe jeg bør unngå for å forverre situvasjonen? Privatlivet mitt er veldig stille. Jeg har på en måte gitt opp dating, men innerst i hjertet mitt håper jeg nok fortsatt. Det er deilg med ro privat, men for å være ærlig kan det også være litt stusselig og kjedelig. Anonymkode: e8c36...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #188 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Først en liten kommentar: du formulerer at du vil føle deg friere og "som om" du er sjåfør i eget liv. Jeg vil bare si at du er det allerede, men du kanskje liker ikke helt hvor sjåføren (du) tar deg hen? Kortene jeg får opp forteller meg at tidligere vanskelige erfaringer hjemsøker deg litt (jeg lurer på om dette er en epidemi - de samme kortene kommer opp på flere her!). Man kan lett tenke at det som er vanskelig bare er negativt, men kortene utfordrer deg på denne tankegangen: kan du snu tankene og se om de vanskelige tingene kan ses på som vekstpunkter - hva er det du kan lære av det som har vært? Kanskje har du allerede lært mye av det og bare trenger å påminne deg selv om at vanskelighetene i realiteten var positive for deg som person. Lærte du for eksempel noe om deg selv - at du kan klare vanskelige ting fordi du har en eller annen god egenskap? Jeg får opp ditt ønske om noe nytt. Du er klar for å se framover og legge en slagplan for å nå noen nye typer langsiktige mål. Men du vet kanskje ikke helt hva det er? Jeg får opp at du er utålmodig, at du vil at ting skal skje veldig raskt, men det er ikke helt sånn det foregår. Du blir råda til å finne ro i stedet. Pust med magen, finn det stedet inni deg hvor alt er helt rolig. Det er i en slik tilstand du vil finne svar på hvor du egentlig vil og hva som må til for å komme dit. Kanskje en form for meditasjon eller yoga kan være noe for deg for å få kontakt med den roen og den litt klokere delen av deg selv som ikke har det så travelt. (jeg leser at du syns tida renner ut - det gjør den ikke!) Når jeg spør kortene om kjærlighetslivet ditt, får jeg opp at du dras litt i ulike retninger her - den ene delen av deg ønsker dypt en forandring, men en annen del av deg motsetter seg forandringer. Prøv å finne ut hvor denne motstanden ligger. Hva er du egentlig redd for? Den samme oppfordringen om å finne en ro for å få kontakt med ditt indre kommer opp igjen. Ting går ikke så fort som du ønsker, men det er fordi du må gå alle stegene i trappa for å komme til toppen. Gå inn i deg selv, kjenn på hva som fins der. Jeg ser sterke følelser og også smerte som må kjennes på for så å slippes. Om høsten får jeg igjen opp mye av det samme. Jeg tror rett og slett du er i en periode av livet ditt som krever av deg at du står litt stille når det gjelder ytre ting og at det er indre saker du må se på. Du kan ikke ta noen snarvei forbi dette. Hvordan traff jeg? Anonymkode: 8c157...138 Tusen takk❤️ Jeg skal komme tilbake til deg med tilbakemelding i løpet av helga. Akkurat nå har jeg behov for "hviletid" (apropos det du skriver om å roe ned...). AnonymBruker skrev (7 timer siden): En ting til: det er muligens litt flåsete, men for å fortsette metaforen om det å bli sjåfør i eget liv, tenk på denne perioden av livet ditt som en tid der du tar førerkortet. Du som er 39 kan hoppe over det grunnleggende, men du må fortsatt ta både langkjøring, mørkekjøring, glattkjøring og førstehjelpskurs, pluss at du må lære deg om bilen din (deg selv) for å kunne manøvrere den. Uten å vite hvordan du kjører bilen, vil du ikke kunne kjøre den dit du vil. Ikke la deg skjemmes av at du sitter i bilen med en gjeng 17-åringer på langkjøring. Vi har ulike liv og forutsetninger, og det er faktisk ganske tøft å gjøre de tingene du nå må gjøre. 39 er ingen alder. Ikke 70 heller når det gjelder akkurat disse tingene du nå må lære deg. TS Anonymkode: 8c157...138 Takk for gode ord her❤️ Problemet mitt er nok litt at jeg har for vane å prøve å kjøre flere biler på en gang - for å fortsette bilmetaforen - og derfor kommer jeg aldri helt i mål med den eller de bilene som egentlig betyr mest for meg ... Og jeg lar andre mene noe (for mye) om både hvordan jeg kjører, tar vare på bilen (meg selv) og hvilken vei jeg skal dra ... K39 Anonymkode: 94957...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 3. mars 2023 #189 Del Skrevet 3. mars 2023 Slenger meg på her og lurer på om du ser hvordan det går med økonomi og personlige forhold fremover? Mvh Amantha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. mars 2023 #190 Del Skrevet 3. mars 2023 Blir det meg og S? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #191 Del Skrevet 3. mars 2023 Så spennende! Jeg lurer på om du kan se noe angående økonomi, karriere og kjærlighetslivet mitt fremover? Anonymkode: 7cd6f...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #192 Del Skrevet 3. mars 2023 Får jeg kjøpt den spesielle eiendommen/tomta? På forhånd tusen takk Anonymkode: fa662...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #193 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg prøvde å spørre hva denne vanskelige situasjonen består i, men jeg får ikke opp nøyaktig. Det jeg får opp er at du har jobba utrolig hardt med noe som virkelig har utfordra din tro på deg selv. Kanskje har du måttet gå ut av en situasjon som var veldig dårlig for deg. Kortene antyder at det kan ha vært noe på hjemmebane i alle fall. Det kan se ut som at det største arbeidet her er gjort. Du har bært tungt lenge og kan nå kanskje tillate deg å slappe litt mer av. Jeg får opp at du egentlig er en veldig kreativ person, kanskje til og med kunstnerisk anlagt, men at den tunge børen du har bært på har blokkert din kreativitet for en periode. Kanskje du kan prøve å finne tilbake igjen til et ganske lekent og kreativt barn du har inni deg. Jeg får opp at du lærer deg en ny ferdighet som kan gi deg mye glede og kanskje til og med en ny retning hva gjelder jobb. I så fall er det noe selvstendig, som et drømmeprosjekt du har. Kanskje er det innen noe kreativt? Kortet viser en skulptør, men det er nok mer metaforisk som at den meisler ut noe nytt. I dette kan det hende du trenger å samarbeide med noen andre som har andre talenter enn deg, og du vil få hjelp til dette. Håpet du etterspør kommer i form av kortet The lovers. Dette kan bety et forhold, men jeg tror at i ditt tilfelle så betyr det en større balanse inni deg selv. Altså at det er snakk om en balanse mellom hva man kan kalle feminine og maskuline sider, mellom det som er i din ytre verden og det som er inni deg. Det er et veldig håpefullt kort. Jeg tror det betyr at det du står i ender godt, og at ting vil være bedre for deg framover enn det var før disse vanskelighetene oppstod. Traff jeg på noe? Anonymkode: 8c157...138 Oiiii! Altså, nå fikk jeg helt frysninger og måtte nesten felle noen tårer! Det traff så ekstremt godt, helt utrolig! Leste det høyt for familien min her og de sa det var som om du kjente meg! Driver med et kreativ prosjekt innen noe jeg har drømt om hele livet, men som jeg nylig har begynt med. Samarbeider med noen, også! Så det var utrolig gøy å lese om! Tusen, tusen takk! ❤️ Anonymkode: 501ac...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #194 Del Skrevet 4. mars 2023 Dette vil jeg prøve, om du orker🥰. Vi har hatt det veldig krevende fra korona slo ned. Vil mannen og jeg komme oss gjennom dette? Vil vi noen gang få en form for økonomisk frihet? Hva skal til for å få hodet over vann? Anonymkode: 80d12...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #195 Del Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 15.03): Bør jeg selge båten? 😕 Anonymkode: 9044f...7f4 To ulike kort kommer opp som begge forteller om at du nå er i en situasjon der ting forandrer seg, men du motsetter deg forandringene. Det er litt som at du ikke vil se omstendighetene i hvitøyet. Det har kanskje skjedd en ganske opprivende forandring i livet ditt nylig som kom uventa på deg, og det er litt som at du er i sjokk over hvor raskt ting kunne snu. Siden du spør om båten, så antar jeg at det som har skjedd har påvirka din økonomiske situasjon. Det kan dreie seg om at du har måttet gå ut av et forhold eller en jobb som ikke lenger passa for deg. Jeg ser en god del tvil og tanker som raser rundt omkring valg du har måttet ta, men også noen veldig sterke instinkter, kall det magefølelse, som du har måttet lytte til. Du spør direkte om du bør selge båten. Kortene gir ikke et definitivt svar på det. Det de gjør, er å oppfordre deg til å se nøye over en avtale før du går med på den. Det kan være en detalj som du ikke får misse. Dette kan bety at om du velger å selge båten, vær nøye med å få en bra deal hvor du kommer godt ut av det. Det kan også bety at noen andre prøver å få deg med på noe du ikke bør. Beklager at svaret mitt ikke var tydeligere. Håper det var til hjelp likevel. Lykke til med valget! Anonymkode: 8c157...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #196 Del Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 15.05): Blir jeg gravid igjen? Anonymkode: 0011a...204 Kjære deg ❤️ Jeg får opp at du har opplevd en del sorg omkring dette med graviditet. Du har kanskje ønska å bli gravid lenge og opplevd igjen og igjen å miste eller at det ikke går. Kanskje er det snakk om IVF-behandlinger du har gått gjennom, jeg ser i alle fall at noe har gjentatt seg flere ganger for deg, og jeg får en følelse av at du har gått rundt og kjent veldig etter alt som skjer med kroppen hele tiden og forsøkt å tolke tegn på forandringer - litt sånn: kan dette være et tegn på at jeg er gravid? Mister jeg nå? Er dette mensmurringer eller graviditet? Kanskje har du også vært i tvil om du skal fortsette prøvingen. Kanskje har du et barn fra før og vurderer å sette strek for forsøkene på en til. Helt til slutt får jeg opp kortet King of pentacles. Denne kongen gjør det godt i livet, han har opparbeida seg mange ting og fått til å materialisere det han har ønska seg. Helt kort kan man oppsummere kortet til å bety suksess. Men denne suksessen er ikke noe som bare flommer til han helt av seg selv, det er en mer saktegående prosess som har krevd arbeid og tålmodighet. Dette kan kanskje tolkes som at det fins håp om en graviditet, men at det kan være at du må være tålmodig og jobbe for det. Håper det ordner seg for deg og at du får det du ønsker deg! Anonymkode: 8c157...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #197 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 12.05): Jeg får opp at du ikke må la jobbjakta tære på selvfølelsen din. Se på alt du har fått til, sier de. Vær stolt av det du allerede har gjort, for det er mye. Det er noe du har bygd opp tidligere som vil hjelpe deg videre. Kanskje er det noe du ikke har tenkt på at du kan spille på i jakta på en jobb? Et prosjekt du har holdt på med som du kan selge inn som kompetanse i en jobb du søker? Rådene er i alle fall at du ikke må fire på kravene dine. Den rette arbeidsplassen vil dukke opp hvis du ikke blir for redd nå og tar hva som helst for å komme ut av situasjonen du er i. Det ser lyst ut for deg. En feiring og et fellesskap - kanskje et nytt jobbfellesskap? - ligger i din horisont. Lykke til! Anonymkode: 8c157...138 Denne traff meg godt. For selvfølelsen min er veldig langt nede. Jeg har også bygget opp noe tidligere, men jeg ser ikke helt hvordan det kan brukes videre. Tenker du at dette prosjektet kan brukes til noe i den bransjen jeg håper på å komme inn i nå? Jeg klarer ikke helt se hvordan. Disse ordene satte meg litt ut: "tar hva som helst for å komme ut av situasjonen du er i" - for det er akkurat disse ordene som går igjen i min situasjon. Bokstavelig talt. "Alle" rundt meg ber meg om å ta hva som helst for å komme meg ut av denne situasjonen, og denne giften har begynt å sette seg i hodet mitt. Hele livet mitt har jeg bare tatt til takke med ting, og det skal skadet meg både fysisk og psykisk. TAKK for at du sier at jeg ikke må finne på å gjøre det, for det er det jeg kjenner innerst i mitt hjerte. Til slutt vil jeg bare si at jeg gråt da jeg leste de siste ordene dine. "Det ser lyst ut for deg" er ord jeg ikke kan huske sist jeg hørte eller så. Jeg håper virkelig at feiring og fellesskap vil være tilknyttet jobb, og jeg håper at det vil komme snart ❤️ Anonymkode: 842c6...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #198 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 17.52): Sliter med mye relatert til mannen og tillitsbrudd nå for tiden. Er det noe lys i tunnelen eller må jeg bare rive av plasteret og dra nå? Anonymkode: 1359c...e91 Gjentar spørsmålet siden jeg ikke har fått noe svar. Anonymkode: 1359c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Rosa Skrevet 5. mars 2023 #199 Del Skrevet 5. mars 2023 Så gøy å lese her inne.Du er utrolig god ts😊 Jeg lurer på hvordan kjærlighetslivet mitt blir fremover.Kommer jeg snart til å finne han jeg vil dele resten av livet med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #200 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 12.39): Først en liten kommentar: du formulerer at du vil føle deg friere og "som om" du er sjåfør i eget liv. Jeg vil bare si at du er det allerede, men du kanskje liker ikke helt hvor sjåføren (du) tar deg hen? Du har nok rett i dette, det er jeg som er sjåføren, men jeg lar meg på et vis for lett styre i en retning som ikke nødvendigvis er det jeg vil/har behov for innerst inne. Dette har jeg gjort hele livet, og det skjer nærmest på automatikk - som at bilen min bare styrer dit jeg forsåvidt tror det blir bra å være, men så finner jeg etterhvert ut at jamen, det ble det jo ikke, jeg er jo ulykkelig her og var det egentlig dette jeg ville, eller lot jeg meg nærmest umerkelig påvirke av andre, eller av plikt/skyldfølelse eller frykt? Så ja ... jeg er sjåføren, men jeg føler meg allikevel ikke fri til å være det ... Og så er det en del ytre omstendigheter som jeg ikke KAN styre unna heller, noe her i livet må man jo bare stå i og håndtere som best mulig, noe må man faktisk også gjøre ut av både plikt & kjærlighet (her snakker jeg om å ha ansvar for barn ... man kan ikke bare stikke til Katmandu liksom eller få seg jobb på sirkus selv om det kanskje er noe sånt litt utenfor A4-tralten man egentlig har behov for! Kortene jeg får opp forteller meg at tidligere vanskelige erfaringer hjemsøker deg litt (jeg lurer på om dette er en epidemi - de samme kortene kommer opp på flere her!). Man kan lett tenke at det som er vanskelig bare er negativt, men kortene utfordrer deg på denne tankegangen: kan du snu tankene og se om de vanskelige tingene kan ses på som vekstpunkter - hva er det du kan lære av det som har vært? Kanskje har du allerede lært mye av det og bare trenger å påminne deg selv om at vanskelighetene i realiteten var positive for deg som person. Lærte du for eksempel noe om deg selv - at du kan klare vanskelige ting fordi du har en eller annen god egenskap? Tidligere erfaringer hjemsøker meg ja. Jeg har bla også vært i et voldelig forhold tidligere - ikke så rart de samme kortene kommer opp, for det var vel flere her i tråden som hadde den erfaringen (dessverre). Jeg er forsåvidt enig i den tankegangen kortene/du vil utfordre meg på - allikevel er jo ikke min virkelighet så sort-hvitt. Jeg forsøker å bruke de styrkene hos meg som vanskene har "finslipt", allikevel er det også dette som gjør meg så utålmodig og som gjør meg litt bitter rett og slett: For det tar jo evigheter å komme videre, og jeg HAR allerede hatt lange perioder hvor jeg har roet ned tidligere ... I mange år nå har det vært en syklus med heftige ting utenfra som jeg har måttet stå i, som både har gjort meg sterk, tydelig og ekstremt sta, men samtidig har det også bidratt til å ødelegge livet mitt på mange måter, helse og økonomi ... alt dette må jeg nå bygge opp igjen ... Så det er en blanding her. Ja, jeg har lært utrolig mye og det kan jeg være takknemlig for, men fortsatt er noen ting så vondt at jeg ikke klarer det ... Det fratok meg bla yrket som var drømmen min, og nå forsøker jeg å gjøre et slags "comeback" samtidig som jeg har lagt planer for en ny vei, men ... det tar så lang tid å faktisk komme noe sted ytre sett at jeg blir frustrert og utålmodig. Jeg får opp ditt ønske om noe nytt. Du er klar for å se framover og legge en slagplan for å nå noen nye typer langsiktige mål. Men du vet kanskje ikke helt hva det er? Jeg får opp at du er utålmodig, at du vil at ting skal skje veldig raskt, men det er ikke helt sånn det foregår. Du blir råda til å finne ro i stedet. Pust med magen, finn det stedet inni deg hvor alt er helt rolig. Det er i en slik tilstand du vil finne svar på hvor du egentlig vil og hva som må til for å komme dit. Kanskje en form for meditasjon eller yoga kan være noe for deg for å få kontakt med den roen og den litt klokere delen av deg selv som ikke har det så travelt. (jeg leser at du syns tida renner ut - det gjør den ikke!) Jeg vet hva det er. Jeg har egentlig planene krystallklare. Ja, jeg er utrolig utålmodig - det føles som om livet mitt har stått på vent i 20 år og nå vil jeg leve det slik som jeg vil. Det ekte livet mitt, altså, det som jeg styrer selv og som ikke bare er et produkt av gamle mønstre jeg går i og villfarelser. Jeg har begynt å bruke naturen mer for å finne ro da, og som du sier: kanskje mediatasjon el noe lignende hadde vært noe. Samtidig har det blitt mye indre arbeid på meg både de seinere årene og egentlig tidligere også (har gått mye i terapi), og det er jo egentlig det jeg er litt lei selv om jeg er enig i at jeg absolutt har behov for ro nå. Stresser jeg videre vil alt sammen (les: meg) falle sammen uansett. Takk for at du skriver at tida mi ikke renner ut❤️ Når jeg spør kortene om kjærlighetslivet ditt, får jeg opp at du dras litt i ulike retninger her - den ene delen av deg ønsker dypt en forandring, men en annen del av deg motsetter seg forandringer. Prøv å finne ut hvor denne motstanden ligger. Hva er du egentlig redd for? Den samme oppfordringen om å finne en ro for å få kontakt med ditt indre kommer opp igjen. Ting går ikke så fort som du ønsker, men det er fordi du må gå alle stegene i trappa for å komme til toppen. Gå inn i deg selv, kjenn på hva som fins der. Jeg ser sterke følelser og også smerte som må kjennes på for så å slippes. Jeg ønsker virkelig dypt en forandring her. Jeg har aldri opplevd ekte kjærlighet med en mann, og jeg håper så veldig at det er mulig, og at jeg kan få oppleve det. Og jeg har masse å gi også. Motstanden ligger nok i både det at jeg blir redd/trigget pga det tidligere voldelige forholdet, og fordi jeg innerst inne fortsatt er redd for å ikke være mulig å elske ... På tross av at jeg har gått mye i terapi i mitt liv så har jeg den "leveregelen" med meg. Jeg vet intellektuelt sett at det er feil, men jeg blir redd allikevel. Jeg TROR ihvertfall at det er det som er motstanden. Samtidig så treffer jeg sjelden nye menn, og når jeg gjør det så virker det alltid som om jeg er uinteressant for menn (bortsett fra for sex eventuelt). Jeg kan ha menn som venner og menn liker å prate med meg, men ja, stort sett føler jeg meg uinteressant for dem som kjæreste/kone-materiale... Og så liker jeg selvsagt gjerne de mennene som er emosjonelt utilgjengelige, og da kan jeg gjerne "ta sjansen" på å vise interesse, så jeg tenker jo at om jeg nå hadde møtt en mann jeg liker så er jeg mest sannsynlig ikke så redd at jeg IKKE viser interesse heller - så jeg har jo ikke lukket døra helt -, men patetisk nok så har det i fortiden da vært jeg som har blitt avvist (sist jeg traff en jeg likte godt og som jeg viste interesse for fordi jeg ønsket å bare "hoppe i det", så ble jeg ghostet). Om høsten får jeg igjen opp mye av det samme. Jeg tror rett og slett du er i en periode av livet ditt som krever av deg at du står litt stille når det gjelder ytre ting og at det er indre saker du må se på. Du kan ikke ta noen snarvei forbi dette. Håper det du sier her ikke stemmer helt🙊 Det stemmer forsåvidt det med indre saker, og jeg holder allerede på (i terapi) å se på de indre sakene, men jeg håper allikevel at det vil skje NOE mer på det ytre planet også til høsten. Det jeg håper på er at jeg omsider kan få studieplass på det studiet som jeg vil inn på, og som jeg har brukt ca 7 år (!!) på å forbedre karakterer slik at jeg skal kunne komme inn ... det her er selvsagt noe av det som frustrerer meg, nå har jeg brukt sååå lang tid på å prøve å komme inn, og jeg har måttet kombinere det med livet og plikter ellers som også har krevd mye av meg ... derfor har jeg måttet bruke tid ... men nå er jeg lei! Jeg håper også at høsten kanskje kan inneholde noe mer av det andre, opprinnelige yrket mitt, enten en blanding av de to eller iallefall mer av det opprinnelige yrket ... forøvrig så handler det gamle yrket en del om indre arbeid også. Det blir spennede å se når høsten kommer! Hvordan traff jeg? Du traff veldig bra, tusen takk❤️ Anonymkode: 8c157...138 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 12.44): En ting til: det er muligens litt flåsete, men for å fortsette metaforen om det å bli sjåfør i eget liv, tenk på denne perioden av livet ditt som en tid der du tar førerkortet. Du som er 39 kan hoppe over det grunnleggende, men du må fortsatt ta både langkjøring, mørkekjøring, glattkjøring og førstehjelpskurs, pluss at du må lære deg om bilen din (deg selv) for å kunne manøvrere den. Uten å vite hvordan du kjører bilen, vil du ikke kunne kjøre den dit du vil. Ikke la deg skjemmes av at du sitter i bilen med en gjeng 17-åringer på langkjøring. Vi har ulike liv og forutsetninger, og det er faktisk ganske tøft å gjøre de tingene du nå må gjøre. 39 er ingen alder. Ikke 70 heller når det gjelder akkurat disse tingene du nå må lære deg. Du har nok også rett her, selv om jeg kjenner på motstand og sorg faktisk når jeg leser det. Det er vel dette å være 39 og sitte i bilen med en gjeng 17-åringer, det gjør vondt. Det er liksom så mye jeg har misset. Selv om jeg har fått mye annet ... Jeg vil så gjerne LEVE, ikke bare eksistere i et liv jeg ofte føler er en trang firkant. Men - jeg holder jo på med å ta dette førerkortet (for å fortsette bilmetaforen) og det kommer jeg jo til å ha fokus på en god stund framover. Jeg synes også noen ting har endret seg og blitt bedre allerede: Her om dagen sa jeg nei til et prosjekt jeg ble spurt om fordi innerst inne så er det ikke på det stedet jeg ønsker å være/"ende opp". Tidligere ville jeg ha sagt ja i gleden over at menneskene med dette prosjektet ville ha meg - men nå klarte jeg å puste med magen, ta meg tid til å svare og lande på at det riktige for meg var å takke nei. Rett etter at jeg takket nei til det så dukket en ny forespørsel opp i forbindelse med mitt gamle yrke - DET er en ting jeg heller kan tenke meg å gjøre, så der håper jeg at det går min vei. Følte litt at den siste forespørselen dukket opp litt fordi jeg takket nei til den første, at jeg på et vis laget plass til noe bedre for meg selv 🙏 Igjen, tusen takk for at du leste og satte deg inn i "min verden"!❤️ Det har gitt meg nye tanker og faktisk litt nytt håp. Anonymkode: 8c157...138 Anonymkode: 94957...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå