Snøvott Skrevet 15. mai 2023 #2201 Del Skrevet 15. mai 2023 hadet skrev (45 minutter siden): Jeg er helt med. Syns Abba er irriterende nok til dagligdags. Vet ikke om jeg frivillig gidder å se på en fire timer lang abba-runkering. Er heller ikke interessert i år hylle en "vinner" ikke et eneste land ønsket seg. Lurer på om sendingen neste år blir lengre? De kommer uansett til å melke disse ABBA-greiene for alt det er verdt, kommer definitivt ikke til å gidde å se på. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 15. mai 2023 #2202 Del Skrevet 15. mai 2023 Honey Dew skrev (På 14.5.2023 den 18.25): Forstår ikke at folk vil ha finland som vinner. Sangen var grusom og skjærer i ørene, men så forstår jeg meg ikke på popmusikk heller. Det var kun snakking. Likte heller ikke Finland spesielt. Den første biten av låta var grusom og bråkete. Delen med "cha cha cha" var bedre. Refrenget heter det kanskje😅 Loreen er 100 ganger bedre til å synge. Følte ikke personlig at noen av de andre låtene var bedre. Men jeg støtter det at folket skal bestemme, selv om det har blitt mange tragiske vinnere oppigjennom årene som er valgt av folket. Som Conchita Wurst. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mother Dirt Skrevet 15. mai 2023 #2203 Del Skrevet 15. mai 2023 Ænema skrev (3 timer siden): herregud for noen frekke programledere. ber jo folk holde kjeft. Ikr 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 15. mai 2023 #2204 Del Skrevet 15. mai 2023 1 hour ago, Snøvott said: Lurer på om sendingen neste år blir lengre? De kommer uansett til å melke disse ABBA-greiene for alt det er verdt, kommer definitivt ikke til å gidde å se på. Blir nok det, ja. Jeg vurderer også boikott neste år, og jeg har sett Eurovision hvert eneste år siden jeg var ti år gammel. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 15. mai 2023 #2205 Del Skrevet 15. mai 2023 flere som har post-eurovision depression?😩 og stikker litt i brystet pga. finland 🇫🇮💔 klamrer meg til det lille som kommer av podcaster og slikt, men nå er det altså over.. what to do with my life 😂 10 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 15. mai 2023 #2206 Del Skrevet 15. mai 2023 hadet skrev (2 timer siden): Jeg er helt med. Syns Abba er irriterende nok til dagligdags. Vet ikke om jeg frivillig gidder å se på en fire timer lang abba-runkering. Er heller ikke interessert i år hylle en "vinner" ikke et eneste land ønsket seg. Håper de har "skamvett" til å tone det litt ned iallefall. De hadde nok ikke hatt vondt av å fremstå som litt mer ydmyke etter denne seansen. Mange har vært lei Sveriges opplegg, status og høye hest lenge, dette var egentlig bare dråpen. Det MÅ de ha fått med seg nå. Kan ikke tenke meg noe mer ydmykende enn å motta en premie foran en forsamling som roper at den skal gå til noen andre. Er det virkelig gøy å vinne på denne måten, er det dette de vil? Hjelper iallefall ikke at de samtidig aktivt skal trøkke Norge sånn ned heller. Det fremstår som de har store mindreverdighetskomplekser og endelig har funnet et sted å hevde seg. Kalte Alessandra for kvelt hamster eller hva det var?? Jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre om hvordan det gikk med Norge (jeg satt og krysset fingrene for et helt annet land når de skulle avsløre den siste semifinaleplassen på tirsdag). Så det er ikke det at jeg er en dårlig taper - jeg unner bare ikke DEM seieren. Og egentlig bare dem 👎 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementina123 Skrevet 15. mai 2023 #2207 Del Skrevet 15. mai 2023 marsvin skrev (2 timer siden): flere som har post-eurovision depression?😩 og stikker litt i brystet pga. finland 🇫🇮💔 klamrer meg til det lille som kommer av podcaster og slikt, men nå er det altså over.. what to do with my life 😂 Ja, det stikker litt hver gang jeg tenker på hvordan Loreen danka ut de andre landene med den ene 12-eren etter den andre fra fagjuryen... nivået var så vanvittig høyt i år også, men de andre landene hadde ikke jo nubbesjans... jeg lurer på hvordan det måtte ha føltes for dem. Det var flere der som fortjente 12-ere syns jeg, og det hadde gjort det hele mer spennende og "ekte". Nå føler jeg bare at hele juryen er suspekt og korrupt. Helt ærlig så har inntrykket mitt av Loreen og Sverige i Eurovision endret seg totalt etter dette, og det er ikke til det positive. En av tingene jeg er fornøyd med er at Norge var det eneste (?) landet som klinket til med en 12-er til Finland! Han fikk et øyeblikk med pur glede takket være oss. Og disse videoene varmer hjertet ❤💚 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 16. mai 2023 #2208 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) 10 hours ago, marsvin said: flere som har post-eurovision depression?😩 og stikker litt i brystet pga. finland 🇫🇮💔 klamrer meg til det lille som kommer av podcaster og slikt, men nå er det altså over.. what to do with my life 😂 Jeg har det tydeligvis 😅. Jeg er fortsatt litt irritert over konkurransereglene. Blant annet det å få delta 2 ganger når man har vunnet før med en låt som minner om den første, og juryens kraft i resultatene. Endret 16. mai 2023 av Eloise12345 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 16. mai 2023 #2209 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) 7 hours ago, Klementina123 said: Ja, det stikker litt hver gang jeg tenker på hvordan Loreen danka ut de andre landene med den ene 12-eren etter den andre fra fagjuryen... nivået var så vanvittig høyt i år også, men de andre landene hadde ikke jo nubbesjans... jeg lurer på hvordan det måtte ha føltes for dem. Det var flere der som fortjente 12-ere syns jeg, og det hadde gjort det hele mer spennende og "ekte". Nå føler jeg bare at hele juryen er suspekt og korrupt. Helt ærlig så har inntrykket mitt av Loreen og Sverige i Eurovision endret seg totalt etter dette, og det er ikke til det positive. En av tingene jeg er fornøyd med er at Norge var det eneste (?) landet som klinket til med en 12-er til Finland! Han fikk et øyeblikk med pur glede takket være oss. Og disse videoene varmer hjertet ❤💚 Videoene varmer! Jeg hadde Loreen på spillelisten min. Men den låten blir slettet. Finland er vinneren i mitt ❤ Endret 16. mai 2023 av Eloise12345 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå lenestol Skrevet 16. mai 2023 #2210 Del Skrevet 16. mai 2023 Klementina123 skrev (15 timer siden): Hvor og hvordan kan man spesifikt hoppe med på dette opprøret? Jeg spiller Cha-cha-cha på repeat på Spotify og viser min støtte gjennom kommentarfeltene på sosiale medier. Har de gått igang med underskriftskampanje eller lignende enda? Count me in. Fant denne i hvert fall, men er kanskje flere kampanjer ute? https://chng.it/hkHyjVNyPx 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 16. mai 2023 #2211 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) Eloise12345 skrev (3 timer siden): Jeg har det tydeligvis 😅. Jeg er fortsatt litt irritert over konkurransereglene. Blant annet det å få delta 2 ganger når man har vunnet før med en låt som minner om den første, og juryens kraft i resultatene. Og at finalen strengt talt var avgjort etter siste generalprøve! I tillegg legges det mye mer i jurystemmene enn folkestemmene i form av at jurystemmene blir delt ut en etter en, mens folkestemmene blir lagt på samlet helt til slutt. Etter mitt syn er det folkestemmene som betyr noe, det er folk som lytter til og kjøper musikk. Hvem bryr seg om meningen til 5 kritikkere vs tusenvis av mennesker fra hvert land? Endret 16. mai 2023 av K_mb 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 16. mai 2023 #2212 Del Skrevet 16. mai 2023 K_mb skrev (40 minutter siden): Og at finalen strengt talt var avgjort etter siste generalprøve! I tillegg legges det mye mer i jurystemmene enn folkestemmene i form av at jurystemmene blir delt ut en etter en, mens folkestemmene blir lagt på samlet helt til slutt. Etter mitt syn er det folkestemmene som betyr noe, det er folk som lytter til og kjøper musikk. Hvem bryr seg om meningen til 5 kritikkere vs tusenvis av mennesker fra hvert land? Det er også seerne som betaler(!!) for å stemme. Og så er det tydeligvis ikke noen vits. Det er på kanten til svindel hele greia. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 16. mai 2023 #2213 Del Skrevet 16. mai 2023 os Maxilla skrev (29 minutter siden): Det er også seerne som betaler(!!) for å stemme. Og så er det tydeligvis ikke noen vits. Det er på kanten til svindel hele greia. Enig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 16. mai 2023 #2214 Del Skrevet 16. mai 2023 os Maxilla skrev (3 timer siden): Det er også seerne som betaler(!!) for å stemme. Og så er det tydeligvis ikke noen vits. Det er på kanten til svindel hele greia. jaa jeg synes det er uhørt at vi som betaler for stemmene vi sender ikke skal bli hørt mer enn 51%.. mens juryen som får betalt for det har enormt med makt. jeg er så frustrert på finnlands vegne, kanskje ekstra mye fordi jeg elsket den låta og hele pakka deres, men uansett hvilket land det hadde vært som opplevde det de opplevde hadde jeg vert eitrandes forbanna : ( folketsemmene har ingenting å si, hva må egentlig til for å vinne hvis juryen har bestemt seg,.. det virker jo helt umulig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 16. mai 2023 #2215 Del Skrevet 16. mai 2023 Ardwinna skrev (På 14.5.2023 den 18.06): Jeg har en ide til neste års bidrag fra Norge: Send Røyksopp sammen med en samisk artist, og bland inn noe norsk folkemusikk og en liten dært med black metal. Hvis ikke det blir nasjonalromantisk og kunstnerisk nok for kunsteliten i juryene så vet ikke jeg. åh, herregud, røyksopp i eurovision hadde vært EPISK =D smoke-mushroom 🤣 tenk hvilken party de kunne laget. gjerne teamet opp med alexandra rotan, så har vi eurovsion-fansen med også 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 16. mai 2023 #2216 Del Skrevet 16. mai 2023 Ja røyksopp hadde vert digg og så kan vi sende Matoma året etter og Kygo etter det igjen 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 16. mai 2023 #2217 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) Jeg måtte le godt av norsk parody- sang av den svenske låten til Loreen på TikTok. " Jeg finner ikke negle klipp klipperen. Og dette taket er så tu tu tungt" 🤣 Låten gikk fra å være kjedelig og trist til humor hos meg 🤣🤣 Endret 16. mai 2023 av Eloise12345 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 16. mai 2023 #2218 Del Skrevet 16. mai 2023 Eloise12345 skrev (2 timer siden): Jeg måtte le godt av norsk parody- sang av den svenske låten til Loreen på TikTok. " Jeg finner ikke negle klipp klipperen. Og dette taket er så tu tu tungt" 🤣 Låten gikk fra å være kjedelig og trist til humor hos meg 🤣🤣 Har du ikke link? Finner ikke norsk parodi, og nå ble jeg kjempenysgjerrig! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 16. mai 2023 #2219 Del Skrevet 16. mai 2023 Jeg har alltid vært skikkelig Eurovision fan, og brukt ubeskrivelig mye penger på å stemme på mine favoritter hvert år. Men jeg kommer ikke til å kaste bort mer penger på å stemme med mindre de fjerner juryen helt, eller tar ned stemmekraften deres iallefall ned til 25 %. Jeg er drittlei av at juryen ødelegger for den låten folket faktisk ønsker seg. MeN dE sTeMmEr På LåTeR mEd KvALiTeT. Når jeg setter på en sang, eller ser en live-fremføring av noe, er det ikke fordi jeg er ute etter kvalitet. Jeg velger ikke favorittsangene mine ut ifra den tekniske kvaliteten på instrumentene, stemmen, melodien, refrenget, eller noe sånt. Jeg ønsker noe som underholder meg. Det er tydelig at juryen mente at Cha Cha Cha ikke hadde kvaliteten nok til det, det er jo en veldig til tullesang, men folket driter jo i den kvaliteten som juryen leter etter. Jeg vet jeg snakker på vegne av de fleste Eurovision-fans når jeg sier at vi er ute etter underholdningen. Det er det som gjør Eurovision morsomt, og det er det som gjør at kostymer og flammekastere og glitter er så spennende å se i konkurransen. Ikke det tekniske rundt. Og siden dette liksom skal være et show for oss – folk flest – så må faktisk vi få lov til å bestemme hvem som skal få poeng, ikke en gjeng selverklærte "eksperter". 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løkbolle Skrevet 16. mai 2023 #2220 Del Skrevet 16. mai 2023 Ardwinna skrev (1 time siden): Har du ikke link? Finner ikke norsk parodi, og nå ble jeg kjempenysgjerrig! Vet ikke hvordan man linker, men du finner videoen på denne kontoen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå