Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool


NordicViking

Anbefalte innlegg

Valyria83 skrev (3 minutter siden):

Synes at det er helt på sin plass å begynne granske hele jury ordningen. 

Sverige er flinke ja. Men er det så flinke hvert år at de fortjener masse jury poeng uansett hva de sender 🤷‍♀️

Vinneren bør faktisk omgjøres i år. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vinneren ikke blir omgjort (noe jeg tviler på at de er villige til å gjøre), så burde ihvertfall Sverige forstå, at folk nok ikke vil ha "ABBAvision" trykket ned i halsen til neste år...

Endret av CrystalGold
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (1 time siden):

Slik jeg ser det er det kun to positive ting med at Sverige vant. Det ene er at de alltids kan la Petra Mede og Måns Zelmerlöw være programledere igjen, og det hadde vært fantastisk artig. Det andre er at for norske fans blir det i all fall kort vei neste år. 

Så håper jeg at juryordningen avvikles. Host.

Petra er ikke ansatt av SVT lenger. Så det er ikke sikkert at hun leder programmet. Måns orker jeg ikke mer av.

Endret av hadet
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrystalGold skrev (2 minutter siden):

Hvis vinneren ikke blir omgjort (noe jeg tviler på at de er villige til å gjøre), så burde ihvertfall Sverige forstå, at folk nok ikke vil ha "ABBAvision" trykket ned i halsen til neste år...

Jeg gidder ihvertfall ikke se på Abba-jukke-festivalen neste år. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neste år ser jeg på reprisen. ikke gidder jeg innom adresse, og ikke gidder jeg bruke ei kr på noen stemme. ei heller ser jeg noe direkte. om juryen ikke er borte først.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for persondebatt, personangrep, brudd på reglementet gjeldende opphavsrett og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mother Dirt
Ænema skrev (10 minutter siden):

neste år ser jeg på reprisen. ikke gidder jeg innom adresse, og ikke gidder jeg bruke ei kr på noen stemme. ei heller ser jeg noe direkte. om juryen ikke er borte først.

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ikke som noen stor overraskelse at Sverige kom til å vinne. Jeg hadde vel egentlig ikke noen favoritt men likte godt Østerrike og Belgia. Synes at Finland var mye bedre enn Sverige. Sverige sin låt høres ganske så main stream ut. Føler at jeg har hørt samme greia 100 ganger før.  Mens Finland virkelig var original. Var ikke så lett å høre hva Loreen sang men sangteksten synes jeg var kjedelig og klisje altså. "Violins playing and the angels crying. When the stars align then I'll be there" Cringe som de unge sier. Da foretrekker jeg sangen om å drikke pina colada, utrolig nok. 

Synes at det bør komme en regel slik at man unngår at en artist som har vunnet deltar igjen. Gi andre en sjanse. 

Hvorfor fikk enhjørningsangen så mange poeng fra juryen? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadet skrev (17 minutter siden):

Jeg gidder ihvertfall ikke se på Abba-jukke-festivalen neste år. 

Elsker Abba og kommer til å se. Vet ikke om jeg tror helt på teoriene om at vinneren var avtalt på forhånd. Kankje. Det passet litt for godt at det er 50årsjubileum til neste år. Tror helt sikkert at juryene lot seg påvirke av det, underbevisst.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet, så er det nesten litt rørende å se Europa så forent i hatet mot fagjuryene.

  • Liker 33
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
34 minutter siden, Ænema said:

neste år ser jeg på reprisen. ikke gidder jeg innom adresse, og ikke gidder jeg bruke ei kr på noen stemme. ei heller ser jeg noe direkte. om juryen ikke er borte først.

Ja, det er ganske stygt gjort mot de som bruker penger på å stemme at juryen skal avgjøre

For å ikke snakke om at det er ironisk at landene som skryter av sine demokrati, lar europas største sangkonkurranse avgjøres av et lite fåtall personer

Endret av Refreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkweasley skrev (20 minutter siden):

Om ikke annet, så er det nesten litt rørende å se Europa så forent i hatet mot fagjuryene.

Får gi litt annerkjennelse til den norske juryen da. De gav full pott til Finland og er tydeligvis litt mer på lag med folket. 

  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idk_ skrev (20 minutter siden):

Elsker Abba og kommer til å se. Vet ikke om jeg tror helt på teoriene om at vinneren var avtalt på forhånd. Kankje. Det passet litt for godt at det er 50årsjubileum til neste år. Tror helt sikkert at juryene lot seg påvirke av det, underbevisst.

Sitter også med inntrykk av at dette var avtalt på forhånd da det passer litt for godt  med 50 årsjubileum neste år. Ser at det er flere som tenker i samme retning i diverse kommentarfelt rundtomkring. 
En mgp finale har aldri skapt så mye engasjement før og sinne blant publikum. Håper de tar til vett og lytter til publikum og avskaffer juryen. Hva er poenget med å stemme når juryen avgjør resultatet og er fullstendig i utakt med publikumet? 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (3 minutter siden):

Får gi litt annerkjennelse til den norske juryen da. De gav full pott til Finland og er tydeligvis litt mer på lag med folket. 

Enig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (1 time siden):

Vinneren bør faktisk omgjøres i år. 

Helt enig. Håper at Finland gjør noe med saken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ltfutt skrev (32 minutter siden):

Får gi litt annerkjennelse til den norske juryen da. De gav full pott til Finland og er tydeligvis litt mer på lag med folket. 

Helt sant! De var på ball

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (20 minutter siden):

Helt enig. Håper at Finland gjør noe med saken 

Tror ikke de kan gjøre noe med dette..

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (4 timer siden):

Du og dine skitne tanker :hoho:

Var ikke jeg som skrev det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo vert et problem i flere år, men ufint å hyle ut rett etter vinneren er kåret. La hun nyte seieren, så kan man snart klage inn reglene til rette instanser. Det må jo være mye gøyere å vinne når man totalt har flere stemmer enn de andre.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...