Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool


NordicViking

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Vixella said:

Nei, jeg er enig med deg altså. Jeg synes jurystemmene er noe forbanna herk, og det burde ikke vært noen jurystemmer i det hele tatt. Makt til folket! 

Det er sant. Da er vi enige i det :). Det er noe herk med slik jury. Vi blir jo litt revet med i selve konkurranseleken.  :) 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fame skrev (2 minutter siden):

 

st,small,507x507-pad,600x600,f8f8f8.u1.jpg

ja. ikke er det bra sanger heller. Ikke noe kvalitetskonkurranse iallefall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant ihvertfall på pengene jeg la inn på oddsen. Jeg brukte 100 kr, og vant 150 kr. Fordi jeg trodde at Sverige ville vinne. Godt at jeg safet meg, selv om jeg ikke likte Sverige sin låt 😅

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som juryen er veldig kresne og litt mer snobbete i sin smak. De har ofte forhåndsbestemt seg og år etter år ser man at juryen gjerne vektlegger helt andre ting enn folket. Folket er litt mer åpen for "vibe" og det de finner sjarmerende eller morsomt. Det gjentar seg jo nesten hvert år at folket og juryen er uenige. Kan ikke tro at juryen fortsatt får ha så mye å si.

Veldig surt for Finland. Det burde vært hans øyeblikk å få stå der som vinner. Må være bittert å komme på 2. plass. Tror faktisk 3. plass er bedre da. 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ludovica- said:

For meg virker det som juryen er veldig kresne og litt mer snobbete i sin smak. De har ofte forhåndsbestemt seg og år etter år ser man at juryen gjerne vektlegger helt andre ting enn folket. Folket er litt mer åpen for "vibe" og det de finner sjarmerende eller morsomt. Det gjentar seg jo nesten hvert år at folket og juryen er uenige. Kan ikke tro at juryen fortsatt får ha så mye å si.

Veldig surt for Finland. Det burde vært hans øyeblikk å få stå der som vinner. Må være bittert å komme på 2. plass. Tror faktisk 3. plass er bedre da. 

Veldig enig. Jeg tenker i all fall at juryene er litt sånn "Ok, Sverige sender bra sanger hvert år!", og jeg vil tro at slike juryer har vanskelig for å ikke la seg påvirke. Bare rotet med hvordan det ble i Polen da de skulle finne sin kandidat illustrerer det, tenker jeg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111
7 minutter siden, Vixella said:

Veldig enig. Jeg tenker i all fall at juryene er litt sånn "Ok, Sverige sender bra sanger hvert år!", og jeg vil tro at slike juryer har vanskelig for å ikke la seg påvirke. Bare rotet med hvordan det ble i Polen da de skulle finne sin kandidat illustrerer det, tenker jeg. 

Nettopp, føler de som har mer makt i musikkverdenen vinner. Svenskene har mye makt. Så når jurymedlemmene havner på fest og mingler med de store i musikkverdenen, kan de si til Sverige: "Jeg gir dere alltid tolv poeng altså!"

Selvsagt handler jurystemmene om politikk, kanskje bare en annen form for politikk enn det folkestemmene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 skrev (1 time siden):

Det Europeiske folk har sagt ja til Finland, og nei til Sverige. Men hva gjør det, når internasjonalistene i Sverige og i juryen kan definere hva som er god musikksmak. Tenk litt på det når dere skal gå i tog om noen dager. Ikke ta det forgitt. Det finnes mange krefter både innad og utenfor det ganske land som kan tenke seg friheten til å omdefinere ting som det passer dem. Vær på vokt. Vokt dere for internasjonalistenes tyrrani.

Herre min da. Det er jo bare en sangkonurranse og så kommer folk med konspirasjonteorier 😄

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (5 minutter siden):

Nettopp, føler de som har mer makt i musikkverdenen vinner. Svenskene har mye makt. Så når jurymedlemmene havner på fest og mingler med de store i musikkverdenen, kan de si til Sverige: "Jeg gir dere alltid tolv poeng altså!"

Selvsagt handler jurystemmene om politikk, kanskje bare en annen form for politikk enn det folkestemmene gjør.

men sveriges sang er jo finere enn finland sin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor ekstremt KOK det hadde vært i salen hvis Finland vant!!! Hadde virkelig unnet Käärijä å oppleve det! 🥺 Når man hørte hvordan publikum ropte Cha cha cha mens Loreen fikk sine 12poengere opplest av juryene så hadde det jo bare blitt helt sinnsykt under vinnerfremførelsen!

Käärija hadde fått sykt overtrening og det hadde vært en glede å se på!

Sånn var det jo før, da seerstemmene var de eneste som telte! Nå blir avslutningslåta fremført mens folk bare sitter med en sur smak i munnen... hvordan har noen tenkt at dette juryopplegget var en lur idé? Tipper veldig mange seere bare skrur av TVen etter at "feil" vinner blir ropt opp, og det er fryktelig synd. Det ødelegger avslutningen på en gøy kveld.

Endret av Blåttvann
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

men sveriges sang er jo finere enn finland sin

Folket i Europa er tydeligvis ikke enig med deg. Du kunne gjort det bra i en jury da.

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (4 minutter siden):

Nettopp, føler de som har mer makt i musikkverdenen vinner. Svenskene har mye makt. Så når jurymedlemmene havner på fest og mingler med de store i musikkverdenen, kan de si til Sverige: "Jeg gir dere alltid tolv poeng altså!"

Selvsagt handler jurystemmene om politikk, kanskje bare en annen form for politikk enn det folkestemmene gjør.

Mm men man ser jo alltid det på anmeldere for diverse aviser også. De ga f.eks Sverige høy terning og Finland lav. Virker som folk som jobber med musikk eller er "ekspert" har lavere aksept for sånne bidrag som Finland. De er litt mer generiske i smaken, litt mer pompøse. Men Eurovision skal jo være litt annerledes og vinneren burde være hva folket liker best. 

I en annen type musikk konkurranse som er mer.. seriøs er det greit nok med jury og fagfolk. 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Blåttvann said:

Tipper veldig mange bare skrur av TVen etter at "feil" vinner blir ropt opp, og det er fryktelig synd. Det ødelegger konseptet veldig.

Enig. Jeg skrudde hvert fall av med én gang.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vixella skrev (31 minutter siden):

Eurovision er politisk når det passer seg. Italia fikk marsjere inn med regnbueflagg, men nåde den som holder opp "Free Palestine". Så det er veldig selektivt. 

fordi palestinerne er ikke bedre enn israelerne på en plass. Derfor

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

fordi palestinerne er ikke bedre enn israelerne på en plass. Derfor

Det er lov å vifte med israelske flagg, da burde det fungere begge veier. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Herre min da. Det er jo bare en sangkonurranse og så kommer folk med konspirasjonteorier 😄

Det er ikke en sangkonkurranse. Det er en politisk kulturelite konkurranse hvor agendaer settes og broer bygges. Sverge får default 12 poeng. Hvorfor? Sverige er et internasjonalt hovedkvarter for korrupte eliter som sprer sin internasjonalisme over alt, for å grafse til seg penger. Hvor mange eliter tjener seg ikke søkkrike på disse arrangementene som med forhåndsutdelte vinnere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vixella skrev (4 minutter siden):

Folket i Europa er tydeligvis ikke enig med deg. Du kunne gjort det bra i en jury da.

folket stemmer på kostymet og sceneshow. Er derfor idrael kom så høyt opp selv om sangen var pinlig dårlig. Samne med finland. Crazy kostymer og folk blir underholdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

folket stemmer på kostymet og sceneshow. Er derfor idrael kom så høyt opp selv om sangen var pinlig dårlig. Samne med finland. Crazy kostymer og folk blir underholdt

Ja, og derfor Sverige vant selv om folket ikke foretrakk de som vinnere. Var noe mer uklart?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (11 timer siden):

Sånn da er det innafor. Ikke kommenter utseende

Om du har behov for å være barnehagetante så bør du vel logge av KG. Hun ser ikke ut, og slik er det bare.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (1 minutt siden):

Det er lov å vifte med israelske flagg, da burde det fungere begge veier. :) 

nå er ikke palestina med i eurovision så da ser det jo teit ut å veive med flagget...

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...