Gjest Mother Dirt Skrevet 14. mai 2023 #2181 Del Skrevet 14. mai 2023 Cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha 😁😁😁😁😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idk_ Skrevet 14. mai 2023 #2182 Del Skrevet 14. mai 2023 Valyria83 skrev (1 time siden): Send Keiino igjen. De er kjempe populære blant Eurovision fansen. Hadde vært kult viss de samarbeider med australske Electric Fields igjen. Synes denne er kjempe fengende. Jeg digger Keiino, men juryene er ikke superfans så de vinner jo ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idk_ Skrevet 14. mai 2023 #2183 Del Skrevet 14. mai 2023 IDGAF skrev (4 timer siden): Har det skjedd det motsatte et år etter at juryen ble gjeninnført? Altså at et land som vant juryen ikke vant konkurransen. 😊 Ja, i 2021 så var Sveits på første plass etter at juryepoengene var utdelt, mens Måneskin vant. Sveits endte opp på 3. plass. Jeg har ellers ikke oversikt i det hele tatt. Har ikke sett på Eurovision på mange år, men fattet interesse igjen pga Måneskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 14. mai 2023 #2184 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) IDGAF skrev (5 timer siden): Har det skjedd det motsatte et år etter at juryen ble gjeninnført? Altså at et land som vant juryen ikke vant konkurransen. 😊 I 2019 lå Nord Makedonia øverst, men fikk nesten ingen folkestemmer. En haug med land fløy forbi etter hvert som det ble delt ut folkestemmer. Til slutt lå det mellom Nederland og Sverige, Sverige skulle få siste poengscore, og fikk også overraskende lavt. Det ser egentlig bare dumt ut mens det står på, og så blir det sånn voldsom sjau etterpå. Edit: måtte dobbeltsjekke, NM lå visst nest øverst - men bare 2 poeng skilte dem og Sverige i toppen. Og ingen av dem vant altså. Endret 14. mai 2023 av os Maxilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hadet Skrevet 14. mai 2023 #2185 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) . Endret 14. mai 2023 av hadet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 14. mai 2023 #2186 Del Skrevet 14. mai 2023 Har akkurat sett en tiktok om det i går - hvem ville vunnet hvis bare folkeavstemning bestemte og ille juryen, siste årene (utenom 2023) - Navnet til tiktoker er på bilde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 15. mai 2023 #2187 Del Skrevet 15. mai 2023 Akvarium85 skrev (10 timer siden): Jeg synes hun er noe av det beste med hele greia, jeg ler høyt gang på gang av henne! 😂❤️ Enig! Hun er veldig bra, og morsom 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 15. mai 2023 #2188 Del Skrevet 15. mai 2023 RedFox81 skrev (7 timer siden): Har akkurat sett en tiktok om det i går - hvem ville vunnet hvis bare folkeavstemning bestemte og ille juryen, siste årene (utenom 2023) - Navnet til tiktoker er på bilde. I mine øyne er dette bare en bekreftelse på at det er tull og tøys og bruke jury, i allefall at de skal ha så mye makt. La folket bestemme. Det er en fest for folket. Ofte ville det gitt samme utfall, men de gangene det ikke gjør det, blir det bare helt feil. Nå ser det heldigvis ut som det er et aldri så lite opprør på gang, kanskje det vil gi et visst press for å få endret dette. Det absurde er jo at juryen i tilegg gir sine stemmer basert på generalprøven, og ikke selve konkurransen (mener i allefall å ha lest dette et sted). Og svenskene kan jo ikke kalle oss for dårlige tapere heller, for Norge vile uansett ikke ha vunnet, vi hadde blitt nr. 3. Dette rammet Finland, slik det rammet Norge da Keiino var mest populær hos folket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 15. mai 2023 #2189 Del Skrevet 15. mai 2023 9 hours ago, Mother Dirt said: Cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha 😁😁😁😁😁 Var publikummet så åpenbart under direktesendingen? Jeg så det søndag, og da må de ha dempet lyden på publikum, for jeg hørte det ikke så bra. Kanskje det er TV-en min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 15. mai 2023 #2190 Del Skrevet 15. mai 2023 Refreng skrev (4 minutter siden): Var publikummet så åpenbart under direktesendingen? Jeg så det søndag, og da må de ha dempet lyden på publikum, for jeg hørte det ikke så bra. Kanskje det er TV-en min? Jeg hørte heller ikke så godt på TVen, måtte lese her for å skjønne hva publikum sa 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 15. mai 2023 #2191 Del Skrevet 15. mai 2023 2 hours ago, Refreng said: Var publikummet så åpenbart under direktesendingen? Jeg så det søndag, og da må de ha dempet lyden på publikum, for jeg hørte det ikke så bra. Kanskje det er TV-en min? De har jo ikke mikrofoner blant publikum så vi hørte dem selvfølgelig ikke like godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 15. mai 2023 #2192 Del Skrevet 15. mai 2023 1 hour ago, Albbas said: De har jo ikke mikrofoner blant publikum så vi hørte dem selvfølgelig ikke like godt. Jeg hører det ganske godt i videoen jeg siterte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 15. mai 2023 #2193 Del Skrevet 15. mai 2023 (endret) 13 hours ago, Mother Dirt said: Cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha 😁😁😁😁😁 Likte den videoen 😆. Jeg har sett under bilder og videoer postet av eurovision. Klagene strømmer inn i kommentarfeltet. Saken er egentlig enkel: Loreen og Sverige vant juryen. Finland vant publikum med høy overlegenhet. Publikum klager fordi de ikke er enig med juryen. Seieren gikk til Sverige pga juryen. Vi får bare akseptere at slik ble det, og håpe på at endring i reglene til eurovision blir gjort etter dette. . Ikke kjekt når juryen og publikumet er uenige. Jeg håper at de kan kutte juryen. La publikum bestemme hva de liker. Og ikke la tidligere deltakere som har vunnet få delta på nytt. Jeg synes personlig at låten til Loreen var litt kopi av den hun vant med i 2012. Jeg opplevde det som en reprise. Forstår det slik at mange gjorde det samme. Endret 15. mai 2023 av Eloise12345 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 15. mai 2023 #2194 Del Skrevet 15. mai 2023 Eloise12345 skrev (3 timer siden): Likte den videoen 😆. Jeg har sett under bilder og videoer postet av eurovision. Klagene strømmer inn i kommentarfeltet. Saken er egentlig enkel: Loreen og Sverige vant juryen. Finland vant publikum med høy overlegenhet. Publikum klager fordi de ikke er enig med juryen. Seieren gikk til Sverige pga juryen. Vi får bare akseptere at slik ble det, og håpe på at endring i reglene til eurovision blir gjort etter dette. . Ikke kjekt når juryen og publikumet er uenige. Jeg håper at de kan kutte juryen. La publikum bestemme hva de liker. Og ikke la tidligere deltakere som har vunnet få delta på nytt. Jeg synes personlig at låten til Loreen var litt kopi av den hun vant med i 2012. Jeg opplevde det som en reprise. Forstår det slik at mange gjorde det samme. Jeg tror mange hadde et håp på lørdag om at det ikke skulle bli slik en fryktet med juryen, men bare etter noen land forstod man jo at det var akkurat det som skjedde og da ble man oppgitt og skuffet. Jeg hørte det godt gjennom tv ruten cha cha cha og navnet hans. Men man følte jo virkelig den dårlige stemningen i publikum gjennom skjermen. For meg er det så tydelig at Sverige får fordeler. Helt ærlig hvilket annet land kunne sende en dårlig copy sang med samme artist og samme sceneshow (!) og vinne? Er overbevist igjen om at ingen andre hadde gjort det. Jeg må bare ærlig innrømme at stemmene fra juryen ga dårlig magefølelse; 12 ere fra juryen er jo ofte så spennende å følge med på for det går alle veier… I år… Jeg synes det er mistenkelig, må være så ærlig å si det… Og når juryene er mer kommersielle enn seerne og stemmer etter odds, lister, avspillinger og ja, man ser det jo, land da er jo hele poenget borte. Alternativt kan de stå for 25% av stemmene; 6, 5, 4, 3.5, 3, 2.5, 2, 1.5, 1 og 0,5 poeng… Noe må gjøres i alle fall… Men blir jo gøy med Abbafeiring neste år🎉, men må ærlig innrømme at det er med en bismak selv med det i tankene. Når Keiino fikk flest seerstemmer i 2019 og Duncan vant var det lettere å svelge for det virket fair og sangen er fantastisk (eeelsker Arcade), men synes Tatoo fikk falskt mye poeng for en så middelmådig sang. Om 3 mnd tror jeg ingen spiller Tatoo en gang… 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hadet Skrevet 15. mai 2023 #2195 Del Skrevet 15. mai 2023 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): Jeg tror mange hadde et håp på lørdag om at det ikke skulle bli slik en fryktet med juryen, men bare etter noen land forstod man jo at det var akkurat det som skjedde og da ble man oppgitt og skuffet. Jeg hørte det godt gjennom tv ruten cha cha cha og navnet hans. Men man følte jo virkelig den dårlige stemningen i publikum gjennom skjermen. For meg er det så tydelig at Sverige får fordeler. Helt ærlig hvilket annet land kunne sende en dårlig copy sang med samme artist og samme sceneshow (!) og vinne? Er overbevist igjen om at ingen andre hadde gjort det. Jeg må bare ærlig innrømme at stemmene fra juryen ga dårlig magefølelse; 12 ere fra juryen er jo ofte så spennende å følge med på for det går alle veier… I år… Jeg synes det er mistenkelig, må være så ærlig å si det… Og når juryene er mer kommersielle enn seerne og stemmer etter odds, lister, avspillinger og ja, man ser det jo, land da er jo hele poenget borte. Alternativt kan de stå for 25% av stemmene; 6, 5, 4, 3.5, 3, 2.5, 2, 1.5, 1 og 0,5 poeng… Noe må gjøres i alle fall… Men blir jo gøy med Abbafeiring neste år🎉, men må ærlig innrømme at det er med en bismak selv med det i tankene. Når Keiino fikk flest seerstemmer i 2019 og Duncan vant var det lettere å svelge for det virket fair og sangen er fantastisk (eeelsker Arcade), men synes Tatoo fikk falskt mye poeng for en så middelmådig sang. Om 3 mnd tror jeg ingen spiller Tatoo en gang… Jepp. Stemmene fra juryen var helt hinsides. Jeg er ikke overrasket over at Sverige vant juryen, men at de liksom var gode nok til å stikke av med over 300 poeng (dobbelt så mange som 2. plassen) er helt latterlig. Dette var et sterkt år med mange flotte bidrag og fantastiske vokalister som burde slått an hos juryen. De ble totalt overkjørt til fordel for Sverige. Det virker som juryen hopper på hver mulighet de får til å massivt favorisere Sverige. Skulle trodd de mener det er til alle's beste at Sverige vinner så mye som mulig. Hadde Tyskland sendt tattoo ville det blir 10. plass max. Jeg skjønner at ikke tv-favoritten kan vinne hvert år. Det var helt greit i 2019, men i år var det bare noe med hele opplegget som ikke føltes riktig. 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 15. mai 2023 #2196 Del Skrevet 15. mai 2023 Mother Dirt skrev (17 timer siden): Cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha 😁😁😁😁😁 herregud for noen frekke programledere. ber jo folk holde kjeft. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementina123 Skrevet 15. mai 2023 #2197 Del Skrevet 15. mai 2023 Urias skrev (8 timer siden): Nå ser det heldigvis ut som det er et aldri så lite opprør på gang. Hvor og hvordan kan man spesifikt hoppe med på dette opprøret? Jeg spiller Cha-cha-cha på repeat på Spotify og viser min støtte gjennom kommentarfeltene på sosiale medier. Har de gått igang med underskriftskampanje eller lignende enda? Count me in. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 15. mai 2023 #2198 Del Skrevet 15. mai 2023 Jeg er kanskje alene om det, men jeg synes nå ikke "Abbafeiring" høres det minste fristende ut. Enda mer svensk gossing liksom. Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg å reise og se en av finalene til neste år, siden det tross alt skal holdes i nabolandet - men ikke hvis svenskene har tenkt å holde en enda større runkering enn normalt. Jeg er ikke fan av Abba, og det er overhodet ikke det jeg er ute etter når jeg setter på Eurovision. Er også drittlei Måns Zelmerløv, og vi slipper garantert ikke unna han heller. Æsj, altså! Jeg som elsker Eurovision, og som hadde så mange bidrag jeg likte i år. Og nå er jeg bare helt bitter og muggen 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementina123 Skrevet 15. mai 2023 #2199 Del Skrevet 15. mai 2023 os Maxilla skrev (23 minutter siden): Jeg er kanskje alene om det, men jeg synes nå ikke "Abbafeiring" høres det minste fristende ut. Enda mer svensk gossing liksom. Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg å reise og se en av finalene til neste år, siden det tross alt skal holdes i nabolandet - men ikke hvis svenskene har tenkt å holde en enda større runkering enn normalt. Jeg er ikke fan av Abba, og det er overhodet ikke det jeg er ute etter når jeg setter på Eurovision. Er også drittlei Måns Zelmerløv, og vi slipper garantert ikke unna han heller. Æsj, altså! Jeg som elsker Eurovision, og som hadde så mange bidrag jeg likte i år. Og nå er jeg bare helt bitter og muggen Fy flate, så bra sagt! Har tenkt nøyaktig det samme, jeg finnes ikke gira for noe Abba-feiring og sitte der og bevitne en svensk runkering 🤮 orker ikke mer av Måns heller... Trodde det bare var meg som har blitt påvirket av dette. Skulle trodd jeg har hatt mensen siden lørdag. 😝 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hadet Skrevet 15. mai 2023 #2200 Del Skrevet 15. mai 2023 os Maxilla skrev (50 minutter siden): Jeg er kanskje alene om det, men jeg synes nå ikke "Abbafeiring" høres det minste fristende ut. Enda mer svensk gossing liksom. Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg å reise og se en av finalene til neste år, siden det tross alt skal holdes i nabolandet - men ikke hvis svenskene har tenkt å holde en enda større runkering enn normalt. Jeg er ikke fan av Abba, og det er overhodet ikke det jeg er ute etter når jeg setter på Eurovision. Er også drittlei Måns Zelmerløv, og vi slipper garantert ikke unna han heller. Æsj, altså! Jeg som elsker Eurovision, og som hadde så mange bidrag jeg likte i år. Og nå er jeg bare helt bitter og muggen Jeg er helt med. Syns Abba er irriterende nok til dagligdags. Vet ikke om jeg frivillig gidder å se på en fire timer lang abba-runkering. Er heller ikke interessert i år hylle en "vinner" ikke et eneste land ønsket seg. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå