Maleficenta Skrevet 14. mai 2023 #2101 Del Skrevet 14. mai 2023 abba soundet? Loreen høres da ikke ut som abba... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. mai 2023 #2102 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg kjenner selv at jeg blir litt vel engasjert i bare en lek. Godt at det ikke bare er meg som er engasjert. 😆 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 14. mai 2023 #2103 Del Skrevet 14. mai 2023 Maleficenta skrev (10 minutter siden): loreen serverte en bra låt. Den kommer til å være på hitlistene lenge. Jeg har allerede glemt finlands låt Tror det er omvendt for resten av europa 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 14. mai 2023 #2104 Del Skrevet 14. mai 2023 Vixella skrev (4 minutter siden): Slik jeg ser det er det kun to positive ting med at Sverige vant. Det ene er at de alltids kan la Petra Mede og Måns Zelmerlöw være programledere igjen, og det hadde vært fantastisk artig. Det andre er at for norske fans blir det i all fall kort vei neste år. Så håper jeg at juryordningen avvikles. Host. En annen fordel er at Finland slipper regningen. Nå går den til jalla-landet Sverige. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2023 #2105 Del Skrevet 14. mai 2023 Macro skrev (Akkurat nå): Tror det er omvendt for resten av europa selv om en låt vinner eurovision så betyr jo ikke det at den spilles mer enn andre låter. Ta idol som eksempel. Mange som ikke vant som har gjort bedre karriærer enn den som vant. Hvor er f.eks jorun stiansen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 14. mai 2023 #2106 Del Skrevet 14. mai 2023 Just now, Maleficenta said: selv om en låt vinner eurovision så betyr jo ikke det at den spilles mer enn andre låter. Ta idol som eksempel. Mange som ikke vant som har gjort bedre karriærer enn den som vant. Hvor er f.eks jorun stiansen? Det er vel derfor Arcade gjør det så dårlig. (Den har nesten 950 millioner avspillinger på Spotify, for ordens skyld.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. mai 2023 #2107 Del Skrevet 14. mai 2023 Maleficenta skrev (Akkurat nå): abba soundet? Loreen høres da ikke ut som abba... Da hører vi ulikt, for det hører jeg godt og er det noe jeg kan så er det Abba😅🙌 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 14. mai 2023 #2108 Del Skrevet 14. mai 2023 Maleficenta skrev (1 minutt siden): selv om en låt vinner eurovision så betyr jo ikke det at den spilles mer enn andre låter. Ta idol som eksempel. Mange som ikke vant som har gjort bedre karriærer enn den som vant. Hvor er f.eks jorun stiansen? Vet ikke hvem Stiansen er. Aldri sett søppel-tv, men Finland engasjerte igår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2023 #2109 Del Skrevet 14. mai 2023 Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå): Da hører vi ulikt, for det hører jeg godt og er det noe jeg kan så er det Abba😅🙌 hører det ikke. kanskje litt i starten bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. mai 2023 #2110 Del Skrevet 14. mai 2023 Eloise12345 skrev (4 minutter siden): Jeg kjenner selv at jeg blir litt vel engasjert i bare en lek. Godt at det ikke bare er meg som er engasjert. 😆 😅😂🙌 Men stemningen i går sa jo alt, det var så stille og når de intervjuet Loreen underveis var det ingen jubel eller klapp, uff kan ikke ha vært så gøy… Har jo ikke noe i mot henne personlig, hun er jo dyktig artist med bra stemme (selv om den ikke var helt på topp i går) og Euphoria er virkelig på min topp 10 liste over vinnere… 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 14. mai 2023 #2111 Del Skrevet 14. mai 2023 Sånn sett bortsett fra i mine øyne feil vinner og irriterende jury stemmer så syns jeg det var en bra Eurovision. Syns Liverpool gjorde et bra show. Ikke for mye fjas og teit pause underholdning. I mine øyne var det et veldig fint øyeblikk med Duncan Laurence og you"ll never walk alone. Både som referanse til fotballklubben Liverpool men og budskapet i sangen. Jeg ser mye fotball og til tross for at jeg ikke er Liverpool supporter har jeg alltid likt den sangen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2023 #2112 Del Skrevet 14. mai 2023 Ludovica- skrev (2 minutter siden): Sånn sett bortsett fra i mine øyne feil vinner og irriterende jury stemmer så syns jeg det var en bra Eurovision. Syns Liverpool gjorde et bra show. Ikke for mye fjas og teit pause underholdning. I mine øyne var det et veldig fint øyeblikk med Duncan Laurence og you"ll never walk alone. Både som referanse til fotballklubben Liverpool men og budskapet i sangen. Jeg ser mye fotball og til tross for at jeg ikke er Liverpool supporter har jeg alltid likt den sangen. liker den sangen. Får meg til å tenke på han unge søte, koselige mannen som sang den i demenskoret 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. mai 2023 #2113 Del Skrevet 14. mai 2023 Ludovica- skrev (5 minutter siden): Sånn sett bortsett fra i mine øyne feil vinner og irriterende jury stemmer så syns jeg det var en bra Eurovision. Syns Liverpool gjorde et bra show. Ikke for mye fjas og teit pause underholdning. I mine øyne var det et veldig fint øyeblikk med Duncan Laurence og you"ll never walk alone. Både som referanse til fotballklubben Liverpool men og budskapet i sangen. Jeg ser mye fotball og til tross for at jeg ikke er Liverpool supporter har jeg alltid likt den sangen. Ja, bra show og Duncan Lawrence🙏🤩❤️ Arcade🙌❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 14. mai 2023 #2114 Del Skrevet 14. mai 2023 Fame skrev (2 timer siden): Det er 5 (!!!!) jurymedlemmer som bestemmer fra hvert land. Det er helt hinsides. I tillegg til at de svært ofte stemmer på land de har en tilknytning til. Latvia som stemmer på Estland for eksempel. Det er bare tull Det er helt på trynet og de ødelegger hele konkurransen. Folk gidder rett og slett ikke mer av en urettferdig ESC der ikke folkefavorittene får vinne mer og juryen på 5 personer for hvert land skal ha makt over hele folket. Da får juryen bare ha sangkonkurransen for seg selv, hvis de ikke får det bort og lar folket bestemme vinneren. Enkelt og greit. Jeg er gla hele salen i Liverpool sang cha cha cha i går❤️Det var flott! For det var den ekte folkefavoritten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2023 #2115 Del Skrevet 14. mai 2023 Warrior skrev (Akkurat nå): Det er helt på trynet og de ødelegger hele konkurransen. Folk gidder rett og slett ikke mer av en urettferdig ESC der ikke folkefavorittene får vinne mer og juryen på 5 personer for hvert land skal ha makt over hele folket. Da får juryen bare ha sangkonkurransen for seg selv, hvis de ikke får det bort og lar folket bestemme vinneren. Enkelt og greit. Jeg er gla hele salen i Liverpool sang cha cha cha i går❤️Det var flott! For det var den ekte folkefavoritten. har alltid vært sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 14. mai 2023 #2116 Del Skrevet 14. mai 2023 Blåttvann skrev (1 time siden): Veldig synd at de innførte jury, det har ødelagt hele poenget med å stemme og magien ved ESC er i stor grad forsvunnet for min del... for selve stemmingen var jo noe av det som var gøy og gjorde konseptet unikt! Det var gøy å se hva de ulike landene likte og hvor ulik smak vi har rundt om på kontinentet. Javel, så likte land ofte nabolandene, men det gjaldt jo alle og har vel ikke hatt så stor betydning. Nå med jury så er det uansett verre enn noen gang. Jeg elsker Loreen og heiet på henne, men Finland skulle vunnet i går da det er seerne som skal bestemme hvem som vinner! Da han fikk så overlegent med seerpoeng så var dette et ran. Og som flere her sier, hvorfor bruker de tid på å gå igjennom dommerpoengene slik de gjør? Det er jo seerpoengene de burde hatt fokus på og ringt rundt for å samle inn! Var det bedre før? Naboland stemte på hverandre. Er det ikke låta som burde være i sentrum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. mai 2023 #2117 Del Skrevet 14. mai 2023 900 skrev (59 minutter siden): Det er ikke en sangkonkurranse. Det er en politisk kulturelite konkurranse hvor agendaer settes og broer bygges. Sverge får default 12 poeng. Hvorfor? Sverige er et internasjonalt hovedkvarter for korrupte eliter som sprer sin internasjonalisme over alt, for å grafse til seg penger. Hvor mange eliter tjener seg ikke søkkrike på disse arrangementene som med forhåndsutdelte vinnere? Kutt ut konspirasjonsteoriene. Du ser spøkelser på høylys dag. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 14. mai 2023 #2118 Del Skrevet 14. mai 2023 Blåttvann skrev (1 time siden): Veldig synd at de innførte jury, det har ødelagt hele poenget med å stemme og magien ved ESC er i stor grad forsvunnet for min del... for selve stemmingen var jo noe av det som var gøy og gjorde konseptet unikt! Det var gøy å se hva de ulike landene likte og hvor ulik smak vi har rundt om på kontinentet. Javel, så likte land ofte nabolandene, men det gjaldt jo alle og har vel ikke hatt så stor betydning. Nå med jury så er det uansett verre enn noen gang. Jeg elsker Loreen og heiet på henne, men Finland skulle vunnet i går da det er seerne som skal bestemme hvem som vinner! Da han fikk så overlegent med seerpoeng så var dette et ran. Og som flere her sier, hvorfor bruker de tid på å gå igjennom dommerpoengene slik de gjør? Det er jo seerpoengene de burde hatt fokus på og ringt rundt for å samle inn! Gjeninnførte * Konseptet med jury har vært fra oppstart 1956 til 1998, og ble startet opp igjen i 2010 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. mai 2023 #2119 Del Skrevet 14. mai 2023 zemer skrev (8 minutter siden): Var det bedre før? Naboland stemte på hverandre. Er det ikke låta som burde være i sentrum? Låta kan vel være i sentrum selv om naboland stemmer på hverandre? Musikksmak er ofte kulturelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 14. mai 2023 #2120 Del Skrevet 14. mai 2023 Synes at det er helt på sin plass å begynne granske hele jury ordningen. Sverige er flinke ja. Men er det så flinke hvert år at de fortjener masse jury poeng uansett hva de sender 🤷♀️ 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå