Gå til innhold

Om det blir tredje verdenskrig, vil du slåss?


Gjest Bieter

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vært totalt ubrukelig med et våpen mellom hendene. Men jeg er god på førstehjelp (sykepleier), så kunne bidratt på den fronten. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior

Ja uten tvil. Ville nok hatt hjelp fra meg som blir så lett hissig og sint😂

Ikke minst at jeg aldri gir opp en kamp uansett hva. Kjemper jeg for noe som er verdt å kjempe for så kjemper jeg så lenge jeg lever. Frihet og rettferdighet er verdt å kjempe for. Ikke minst Norge og alle jeg er glad i er verdt å kjempe for! 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde kjøpt en stor mengde narkotika og tatt overdose. Jeg har ikke noe på slagmarken å gjøre og vil absolutt ikke bli utsatt for voldtekt og tortur.

Jeg tør ikke leve i en krig. Det skremmer meg veldig, så om det blir krig på norsk jord, så lever ikke jeg særlig lenge etter vi er invadert.

Ved nærmere ettertanke, så tror jeg helt ærlig at jeg hadde gjort det samme som deg. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bieter skrev (4 timer siden):

Vil du melde deg friviliig som soldat? Hva om det ble tvangstjeneste? Er du ok med at noen i din nærmeste familie blir tvunget ut i kamp?

Personlig har jeg null interesse av å drepe andre mennesker, militærtjeneste byr meg imot. Har forakt for underholdningsprogrammer som glorifiserer militærtjeneste som om det bare er en disiplinskole der man lærer å trene styrke og re opp senga.

"Heldigvis" har jeg vært sykmeldt en stund grunnet sykdom som sannsynligvis vil unnta meg noen form for tjeneste. Veldig tungt om familie og venner blir sendt av gårde og må leve med de grusomheter krig kommer med, om de i det hele tatt overlever

Hva tenker du om deg selv? Er du villig til å slåss personlig? Er du klart til kamp om konflikten eskalerer til større krig?

Svært lite sannsynlig at det vil skje, og de vil ikke kalle ut folk uten våpentrening eller førstegangstjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt alle midler i bruk for å forsvare Norges grenser og suverenitet. Kansje vi hadde trengt en krig slik at vi hadde fått tømt landet for folk uten følelser for fedrelandet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker. Jo mer norske politikere selger ut Norges til EU, jo mindre er det jo å kjempe for.

Har null problemer med å drepe fiender i en krigssituasjon. 

Kommer veldig an på, rett og slett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (7 minutter siden):

Ved nærmere ettertanke, så tror jeg helt ærlig at jeg hadde gjort det samme som deg. 

Ja, fy fader. Hørte på nyhetene for noen dager siden av voldtekt er mye verre enn konvensjonell krig fordi det ødelegger så veldig mange rundt den som er voldtatt også. 
Er faktisk så redd for krig, voldtekt og tortur at jeg håper mine barn, barnebarn og svigerbarn gjør det samme.

De torturer og voldtar til og med små babyer onde får sjans.Dette vil jeg ikke at mine kjære skal oppleve.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (18 minutter siden):

Usikker. Jo mer norske politikere selger ut Norges til EU, jo mindre er det jo å kjempe for.

Har null problemer med å drepe fiender i en krigssituasjon. 

Kommer veldig an på, rett og slett.

Integreringen og samarbeidet med EU nyter nordmenn godt av, både økonomisk og gjennom avtalene som sikrer passfrie reiser, muligheter for å studere i europa, forskningssamarbeide og mye mer. Denne integreringen skjer gjennom eøs-avtalen våre folkevalgte har vedtatt og som flertallet av nordmenn støtter opp om. Vår frihet og folkestyre har vi fortsatt, og det er verdt å kjempe for.

Endret av GP950mAh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok hjulpet til med det jeg kunne. Ble ikke tatt med i førstegangstjeneste eller heimevernet pga epilepsi. Så er neppe den første som får beskjed om å hive meg rundt. Men til slutt blir jo alle involvert.

Poteten i russland har til og med godt så langt at han setter fri en russer som var fengslet for å ha drept og voldtatt 200+ prostituerte. Slik at han kunne bli med i krigen. Sykt hva som skjer i krig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke villet krige så lenge jeg kunne sliper unna. Så egoistisk er jeg, har utrolig stor respekt for soldatene i Ukraina da!  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (13 minutter siden):

Integreringen og samarbeidet med EU nyter nordmenn godt av, både økonomisk og gjennom avtalene som sikrer passfrie reiser, muligheter for å studere i europa, forskningssamarbeide og mye mer. Denne integreringen skjer gjennom eøs-avtalen våre folkevalgte har vedtatt og som flertallet av nordmenn støtter opp om. Vår frihet og folkestyre har vi fortsatt, og det er verdt å kjempe for.

Vi er uenige der. Jeg er ikke villig til å gi opp selvråderett fordi enkelte ønsker å få studere eller reise uten pass.

Jeg hadde vært veldig interessert i å se hva en folkeavstemning hadde sagt om EØS-avtalen nå. Ikke hva norsk gallup estimerer at nordmenn hadde sagt, men hva folk faktisk hadde valgt. 

Hvis folk da stemmer ja til EØS så fortjener vi strømpriser på 10 kr kwt, industridød, å miste husene våre og å sulte. Men de kan jo reise uten pass i det minste…

Etter først corona-håndteringen og nå strømeksportkrisen er det bare å vente på at politikerene selger vannet vårt, og kanskje de bare skal gi fisken og oljen til EU også.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

velociraptor skrev (3 minutter siden):

Vi er uenige der. Jeg er ikke villig til å gi opp selvråderett fordi enkelte ønsker å få studere eller reise uten pass.

Neivel, men folk er svært godt fornøyde med dette.

velociraptor skrev (3 minutter siden):

Hvis folk da stemmer ja til EØS så fortjener vi strømpriser på 10 kr kwt, industridød, å miste husene våre og å sulte. Men de kan jo reise uten pass i det minste…

Strlmprisene har ingenting med eøs-avtalen å gjøre. At vi bygde kablene til Storbritannia og Tyskland ved noe norske politikere vedtok i 2014, lenge før ACER. Og det at vi ikke stanset eksporten da det var fare for forsynsingssikkerheten slik vi kunne var det den norske regjeringens beslutning. At vi ikke har klart å vedta bedre støtteordninger som treffer bedre er norske politikeres skyld. Vi vet nasjonalistene tror alt som går galt i verden skyldes EU, men slik er det ikke.

velociraptor skrev (6 minutter siden):

Etter først corona-håndteringen og nå strømeksportkrisen er det bare å vente på at politikerene selger vannet vårt, og kanskje de bare skal gi fisken og oljen til EU også.

Vi eksporterer olje, gass, fisk og strøm til EU eller EU-land allerede. Vi selger også tjenester tollfritt til EU gjennom eøs-avtalen noe som har skapt titusenvis av nye arbeidsplasser over hele landet. Et samlet næringsliv advarer mot å gå ut av eøs-avtalen, stortingsflertallet støtter avtalen og det samme gjør flertallet av nordmenn, så drømmen om å mure igjen grensene våre og isolere oss fra verden forblir bare en drøm fra nasjonalistene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (17 minutter siden):

Etter først corona-håndteringen og nå strømeksportkrisen er det bare å vente på at politikerene selger vannet vårt, og kanskje de bare skal gi fisken og oljen til EU også.

 

Vannet i Norge har vært solgt i over 20 år allerede. Googler du litt, så vil du finne MANGE eksempler på det. 

Sitat

Nordmenn selger vann i ørkenen – I Norge har få hørt om vannmerket Isbre, men takket være en kuwaitisk investor eksporterer selskapet en halv million flasker vann til hele verden hver måned – de aller fleste til Midtøsten:

https://e24.no/naeringsliv/i/WbWx8k/nordmenn-selger-vann-i-oerkenen-har-slaatt-seg-opp-i-midtoesten-med-kuwaitisk-kapital

Sitat

 

Emiratene åpner for norsk drikkevann.

Frisonen i Dubai åpner for å kjøpe inntil 1 milliard liter rent drikkevann årlig fra Fresh Water Norway.

Publisert 5. okt. 2022:

 

https://www.finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2022/10/05/7940353/emiratene-apner-for-norsk-drikkevann

Endret av Gullsjakal
Google gir flere eksempler på at vannet selges i Europa, Asia,USA..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gammel og grå, ungene er forlengst voksne. Egentlig har jeg oppnådd alt man kan forvente av livet. 

Jeg er ikke i tvil. I det øyeblikk en fremmed soldat setter fot på Norsk jord. Tar med meg alt som kan forvolde brå død og drar dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bieter skrev (6 timer siden):

Hva tenker du om deg selv? Er du villig til å slåss personlig? Er du klart til kamp om konflikten eskalerer til større krig?

Jeg svarer at det er mange måter å krige på. 

Jeg kan bli farlig hvis jeg må. Og til nytte og gavn for flere, både under og etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. For det norske folk, og å redde norske liv? Absolutt. For Nato og for å bevare det vestlige hegemoniet? Ikke faen. Så kommer an på hvem som angrep hvem og hvordan Norge ble dratt inn. Jeg har null interesse i å dø eller drepe for ukraina, men er Norge direkte truet så blir det noe annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daraya skrev (På 25.1.2023 den 21.54):

Jeg vet helt ærlig ikke om jeg har det i meg å ta livet av et annet menneske.

Tror nok de fleste kunne tatt livet av et annet menneske under de rette omstendighetene. Om noen truet livet til barnet ditt? Jeg hadde hvert fall ikke nølt..

mbiema skrev (På 25.1.2023 den 23.14):

født og oppvokst i norge, men er innvandrer. hadde dratt tilbake til hjemlandet og heller bistå der. 

Hjemlandet er vel strengt tatt der du ble født? Og når det kommer til innvandring, minstekravet burde faktisk være at man beskytter det landet man selv velger å bo i. Hvorfor bo i et land man har null følelser for...da hører en faktisk ikke til i det landet lenger.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...