Gå til innhold

Om det blir tredje verdenskrig, vil du slåss?


Gjest Bieter

Anbefalte innlegg

Vil du melde deg friviliig som soldat? Hva om det ble tvangstjeneste? Er du ok med at noen i din nærmeste familie blir tvunget ut i kamp?

Personlig har jeg null interesse av å drepe andre mennesker, militærtjeneste byr meg imot. Har forakt for underholdningsprogrammer som glorifiserer militærtjeneste som om det bare er en disiplinskole der man lærer å trene styrke og re opp senga.

"Heldigvis" har jeg vært sykmeldt en stund grunnet sykdom som sannsynligvis vil unnta meg noen form for tjeneste. Veldig tungt om familie og venner blir sendt av gårde og må leve med de grusomheter krig kommer med, om de i det hele tatt overlever

Hva tenker du om deg selv? Er du villig til å slåss personlig? Er du klart til kamp om konflikten eskalerer til større krig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, hvis de kan ha bruk for meg så.. skal nok bite fra meg jeg. 

 

har visstnok fått litt økt sannsynlighet igjen dette ragnarok-scenariet: Plutselig står vi ikke lenger 100 sekunder fra undergangen, men bare 90

L'horloge de l'apocalypse affiche désormais minuit moins 90 secondes, du jamais-vu | TF1 INFO

 

🙄😒 jeg er møkk lei av skremselspropaganda!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bieter skrev (1 time siden):

Vil du melde deg friviliig som soldat? Hva om det ble tvangstjeneste? Er du ok med at noen i din nærmeste familie blir tvunget ut i kamp?

Personlig har jeg null interesse av å drepe andre mennesker, militærtjeneste byr meg imot. Har forakt for underholdningsprogrammer som glorifiserer militærtjeneste som om det bare er en disiplinskole der man lærer å trene styrke og re opp senga.

"Heldigvis" har jeg vært sykmeldt en stund grunnet sykdom som sannsynligvis vil unnta meg noen form for tjeneste. Veldig tungt om familie og venner blir sendt av gårde og må leve med de grusomheter krig kommer med, om de i det hele tatt overlever

Hva tenker du om deg selv? Er du villig til å slåss personlig? Er du klart til kamp om konflikten eskalerer til større krig?

Ingen av mine nærmeste kan bli tvunget ut i kamp. Så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å se om brukerne som kaller flyktninger og asylsøkeren for lykkejegere - er de samme som sier de tenker å rømme landet om det blir krig her..

Selvfølgelig skal jeg kjempe for landet mitt om jeg må. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sloss for hva? Nordmenn som sleiker ræva på USA? Nei takk, hadde ikke løftet en finger.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Syns ikke noen burde sloss. De som sender folk i krig er overdamatiske og empati løse, vi burde heller ha fokusert på å stoppe dem enn å drepe hverandre. Så kanskje ja? Men de som startet krigen, ikke de som blir tvunget til å offre livet for den, for at de etter en stund kan surmule på et kontor å skrive under på et lusent papir så er liksom alt "bra" igjen. F dem. 

Bare fordi noen sier hopp, trenger du ikke gjøre det. Å la oss si at de bruker vold som trussel, finn en annen vei, rott dere mot dem. Vi har en hjerne, vi kan bestemme selv. 

Håper ikke det blir verdenskrig. Har ikke lyst til å ta liv, har ikke lyst til at liv skal bli tatt, å for noe så dumt? Da burde det være høyere krav om gode komunikasjonsferdigheter og empati for å bli mektig leder av noe slag. Gi dem en krigssimulator så kan de ødelegge landene og befolkningen til hverandre der istedet. 

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I moderne kriger er sivilbefolkningen en stadig økende del av de som blir drept. Soldatene har verneutstyr og holdes orientert. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (2 timer siden):

Sloss for hva? Nordmenn som sleiker ræva på USA? Nei takk, hadde ikke løftet en finger.

Slåss for å forsvare lands territorielle integritet og suverenitet slik det står i folkeretten. Sloss for frihet, folkestyre og menneskerettigheter. Russland bryr seg katta om dette og vil fortsette å dure frem og invadere og slakte ned sivile om han får holde på, slik aksemaktene holdt på under annen verdenskrig.

Nattens rytter skrev (2 timer siden):

Eg vil ikkje at sambygdingane mine skal døy for Ukraina! 

En får håpe vi slipper det, men det kan bli nødvendig for å forsvare folkeretten, frihet og folkestyre mot russiske krigsforbrytelser og krigshissing.

Endret av GP950mAh
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg er ikke villig til å risikere livet mitt i krig.  Har mann og voksne barn som er av samme mening som meg.    

Hørte nylig forsvarssjefen fortelle at de regner med at 300.000 ukrainske soldater og 30.000 sivile er blitt drept i krigen så langt.  Man skulle tro at man var kommet lenger i dag enn at våpen skal bestemme vinner og taper.  Hva godt kommer det ut av sånt? 
Hell uforståelig at ikke forhandlinger og kompromisser kunne inngås slik at alle disse menneskelivene kunne vært spart.  

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV

Nei, hvis det er slik at Russland står på døren så tenker jeg det er like så greit å gi seg ende over. Så lenge vi holder på og forer krigsmaskineriet isteden for å gjøre det innlysende som er å plukke Putin ned kan det være det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...