Gå til innhold

Har mannen din banka deg ila forholdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tolererer så vidt heving av stemmen.

Og da skal det ikke være direkte mot meg.

Jeg er verdt sykt mye mer enn en dårlig mann.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ingen selvfølge. Mange kvinner blir utsatt for vold hver dag. 

Anonymkode: ee2e3...cd6

Da pakker man kofferten og drar. Man skal ikke godta vold og undertrykkelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men mamma ble slått av pappa noen ganger. Hun fikk blått øye. Dette skjedde da jeg var liten. Pappa var alkoholisert og de ble skilt. Han døde noen år senere.

Anonymkode: 29eb8...83e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (2 timer siden):

Skjønner hva du vil frem til men jeg hadde avsluttet ASAP!

Det håper jeg virkelig du ville ha gjort - og det er det man skal gjøre..men trenden er dessverre ikke slik. 
 

Partnere som mishandler bruker ofte noen år på å bearbeide partneren sin - før de går så drastisk til verks at de blir fysisk voldelige..da er man ofte så manipulert psykisk at man ikke har sett faresignaler og røde flagg..det er det som kalles å miste sine referansepunkt. 
 

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønte hvorfor kvinner (eller menn) ikke bare forlot partnere som var voldelige..men jeg brukte nesten 10 år på et forhold hvor jeg ble fysisk og psykisk mishandlet selv. 

  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det er akseptert i samfunnet at kvinner kan utøve vold mot sin mann. 

Du tar feil, vold er overhodet ikke akseptert i noen som helst form i samfunnet vårt. 

Forøvrig har du min fulle sympati på linje med de andre voldsofrene.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hareena skrev (10 minutter siden):

Du tar feil, vold er overhodet ikke akseptert i noen som helst form i samfunnet vårt. 

Forøvrig har du min fulle sympati på linje med de andre voldsofrene.

Det er dessverre ikke helt riktig. Vold mot menn blir ofte latterliggjort. Hadde en bekjent som slo typen sin titt og ofte, gjerne foran folk. Ingen brydde seg. Ser man på videoer også, «mann som slår kvinne» vs. «Kvinne slår mann» ser man også svært store forskjeller på reaksjonene. 

Anonymkode: 074f2...f6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er fint om de som har blitt utsatt for vold kan svare, alle dere som ikke har det trenger ikke svare. Jeg etterspør fra de som har opplevd å bli banket opp, ikke dere som ikke har det. Å husk, at selv den snilleste mannen kan bli til et monster på et blunk. TS

Anonymkode: ee2e3...cd6

Nei.

Anonymkode: 4bc09...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da hadde jeg gått. Hvis jeg mistenkte han hadde det i seg ville jeg ikke blitt sammen med han (tror jeg gjelder alle kvinner)

Jeg har vært gjennom vold før, så ja jeg vet jeg ville gått. Du fortjener aldri å bli slått, og nei det blir aldri, aldri bedre. 

Anonymkode: 24979...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke blitt utsatt for hverken psykisk eller fysisk vold av mine kjærester. Samboeren min kunne aldri gjort noe sånt. Vi er begge ganske flink til å prate om ting ordentlig og snakke om følelsene våre. 

Anonymkode: 72932...a66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (31 minutter siden):

Da pakker man kofferten og drar. Man skal ikke godta vold og undertrykkelse. 

Det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Det kan faktisk føles tryggere å føye seg etter noe som slår, enn å dra. Hvis man går, er mange livredd for hva som kan skje i lang tid etter bruddet. Man blir gjerne redd for å være alene hjemme i frykt for at han dukker opp på døren, redd for å gå ut i frykt for at han venter på deg i nærheten. Frykten for hevn og eget liv etter bruddet får nok mange til å bli. 

Anonymkode: 2fff1...40f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg aldri slått men jeg har hatt eks dame som ble pling i bollen av alkohol og kunne slå rundt seg el.l.

/Mann

Anonymkode: d79da...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss er mennesker som går til fysisk angrep på andre. Vært sammen siden 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble slått av eksen min. Brukte et år på å gå fra han slo første gangen, med flere måneder der vi ikke bodde samme. Er ikke alltid like lett å gå på dagen.

Min nåværende kjæreste er en ordentlig mann som aldri kunne funnet på å slå noen❤️samme med meg, kan aldri under noen omstendigheter slå andre og har aldri gjort det.

Anonymkode: cf07a...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men har du spurt hvorfor det er noen som blir banket og andre ikke ? 
Jeg kan garantere deg at desse konebankerene ikke tør å slå hvem som helst. 
De må føle seg trygge på at de har kontroll over damen for å kunne «lykkes « med å banke henne og samtidig få henne til å bli 

Anonymkode: 08c11...cbc

Det er lett å tro at disse som blir banket av mannen sin er underkuede damer som knapt tør å se på deg og si et ord, jeg kjenner til noen sånne, men jeg kjenner også til et tilfelle der kvinnen er en dyktig, oppegående, voksen dame med svært gode lederstillinger, hun har blitt headhuntet flere ganger. Mulig det har noe med sjalusi å gjøre, for mannen hennes har en typisk lavstatusjobb, men jeg (og antakelig flere med meg) skjønner ikke at hun ikke går. Hun er så tøff, sterk og dyktig på jobb, men hjemme er hun kuet så det holder.

Så det finnes mange varianter der ute.

Anonymkode: 604d7...cf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nei, aldri. Men jeg har vokst opp med en mor som stadig hadde «gått på en dør».

Barn oppdater mer enn man tror. 
 

Klem til deg. Håper du får mot til å dra fra han. 

Anonymkode: 616e0...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For et sykt rart spørsmål. Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 875d3...2f7

Det som er det virkelig syke er ikke spørsmålet. Det er at det skjer. For det gjør det jo. Det er ikke en selvfølge å ikke oppleve vold. Skjer oftere enn du tror,  og du og jeg burde heller prise oss lykkelige over å ikke være på den statistikken enn å undre over et legitimt spørsmål. Venninnen  min er den kuleste,mest rappkjefta, sosiale, trygg på seg selv, sosiale personen du kan tenke deg. Du sier ikke noe til henne uten at hun tok igjen verbalt. Ingen ville gjettet hva hun opplevde fordi hun virket så trygg og sikker. Ikke uten grunn at krisesenter finnes. 

Endret av Laraa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det jo faktisk kvinner som slår sin mann. Moren min banket opp både min far og stefar. Dette er fortsatt underkommunisert i samfunnet, og enda mer skambelagt…hilsen kvinne.

Anonymkode: b045e...2ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noe piss. Faktisk er det ofte omvendt. Det er de tøffeste damene som gjerne havner med slike menn. De som tenker at de kan takle det, at de skal hjelpe mannen til å slutte med det, de som tror de kan stå det. Og når de ikke kan det lenger, så har de unger de ikke kan ofre. 

Nei, men det er jo fordi at denne tråden og de fleste av svarene i den bare ønsker å fråtse i hvor dårlige og svake kvinner som utsettes for vold er, og hvor flinke alle dere andre er, som ville gått etter det første slaget og aldri hadde funnet seg i noe som helst. 

Anonymkode: c1ae3...b13

Dette tror jeg null og niks på . 
Kvinnene vil hjelpe mannen med å slutte å slå? 
Høh.. de er altfor livredde til det. 
De blir så traumatiserte at de tror at alt er deres feil. 
Men hvorfor er det noen kvinner som tiltrekkes av det som viser seg å være voldelige menn ? 
Og historien gjentar seg.. fra den ene voldelige mannen til den neste.. helt forferdelig 💔

Anonymkode: 08c11...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...